Extreme football tourism

Gestart door Breda, mei 26, 2013, 13:06:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ðe waan

Ik zat gisteren oude DVD's te kijken (die uiteindelijk weer zijn gekopieerd van videobanden). Ik had in het verleden namelijk nog wel eens van die periodes dat ik alle samenvattingen tapete. Zo kwam ook een samenvatting van Roda JC - Willem II uit 1989 voorbij (uitslag 4-1, drie maal gelegenheidsspits Rene Trost). En inderdaad was in die tijd heel veel mooier, maar zeker niet alles. Want na een minuut in de samenvatting werd plotseling alles op Kaalheide overstemd door een dweilorkest dat "Kleine Jodeljongen"speelde. Allemachtig, die ellende van vroeger was ik helemaal vergeten.

ðe waan

Dat heeft met muzieksmaak niet al te veel van doen, wel met de carnavals- en Thialfassociaties die ik heb met dweilorkesten.

wekke

Nice, je bent bij FC Eupen geweest. Geweldige club en super vriendelijke mensen.

Toen Lierse zijn eerste seizoen terug op het hoogste niveau voetbalde, hadden we een weekendje Eupen geboekt voor de wedstrijd tegen KAS Eupen. In de namiddag merkten we op dat er op het terrein naast het plaatselijke zwembad gevoetbald werd. Wij naar daar waarna we besloten om het B-elftal van FC Eupen vocaal te steunen. In de laatste minuten maakten ze de winning goal waarna we samen met de ploeg uit ons dak gingen. En zoals het hoort, kwamen ze na de match hun 'supporters' groeten. We werden meegenomen naar hun kantine waarna het bier en de cava rijkelijk vloeiden. Tamelijk dronken én met een sjaal van 'FC Eupen, 2. Provincialer Meister' konden we de straat oversteken om Lierse te gaan steunen. We hebben nog in de krant gestaan met onze FC Eupen sjaals en ook nog wat rel gehad met medesupporters die het niet konden vatten wat wij met een Eupener sjaal deden.

Topdag!

wekke

Citaat van: Breda op aug 06, 2014, 16:43:10
Erg leuk verhaal. Intussen is het met FC Eupen, waar alleen met lokale jongens gewerkt wordt (waarschijnlijk als tegenwicht tegen de totale uitverkoop bij AS Eupen), wel bergaf gegaan, want men is intussen beland in 3e provinciale. Ik kan bevestigen dat er bij FC Eupen erg aardige mensen werken, met inbegrip van de volleerde dorpsgek bij de kassa.

Je relaas betreffende je medesupporters zou, indien ik in jouw schoenen had gestaan, voldoende aanleiding zijn geweest om nooit meer en groupe naar uitwedstrijden te reizen! Sommige mensen hebben net genoeg hersencellen om de elementaire kleuren van elkaar te onderscheiden, maar daarmee houdt het dan qua geestelijk bevattingsvermogen klaarblijkelijk ver op.

Snap ik, maar na veel discussies en gezever is dat toen opgelost. Dat seizoen was ook niet bepaald het leukste als Lierse supporter. Het slechte bestuur zorgde voor verschillende meningen die niet met elkaar te verzoenen waren. Dat jaar waren er wel meer frustraties en schermutselingen bij supporters onderling, onder andere op Standard Luik.

wekke

Volgens een collega van me heeft FC Turnhout gevraagd om zijn thuisduels in het Parkstadion van KVT te mogen spelen. Dit stuitte op een 'njet' van het stadsbestuurd waardoor FCT nog op zoek is naar een nieuwe locatie. Het veld van Oud-Turnhout wordt nu genoemd als mogelijke optie.

wekke

Naar wat ik hoor in de geruchtenmolen stond er een Belg klaar om onmiddellijk heel de boel over te nemen bij KVT. Inmiddels zou die persoon ook afgehaakt zijn door strubbelingen met de voorzitter. In deze situatie denk ik niet dat KVT de winterstop zal halen en ligt de weg voor FCT helemaal open.

Wat mij betreft, is FC Turnhout dit seizoen gewoonweg titelfavoriet samen met Houtvenne. Enorm sterke ploeg en als je onder andere Roy Vanderlinden uit 2e klasse kan weg halen dan ben je heel kapitaalkrachtig. De verhuisplannen zouden er trouwens zijn omdat de Leemshoeve geen tribune heeft. Blijkbaar een eis van de bond in 1e provinciale, al ken ik zelf die reglementen niet.

Joost

Van die eis om een tribune te hebben is mij niets bekend, ik heb er speciaal het nieuwe bondsreglement voor dit seizoen nog eens op nageslagen.

Enkel de eerste en tweede klassers en de deelnemers aan de BeNe-league zijn dit verplicht.

TeeZee

Citaat van: Breda op sep 05, 2014, 08:53:39
'Breda' staat op rantsoen en heeft behoudens de thuiswedstrijden van NAC de jongste twee weken slechts drie wedstrijdjes bezocht, allemaal binnen een half uur rijden van zijn domicilie.
De wereld wordt er niet beter op.

Vanwaar het rantsoen?

Jouw foto's worden echt steeds beter trouwens.

wekke

Citaat van: Breda op sep 05, 2014, 16:47:42
Dank. Het rantsoen valt deels te verklaren doordat ik vlak voor de zomervakantie een opdracht heb aanvaard om een boek te schrijven, waarvoor de deadline vrij scherp staat (februari / maart a.s.). Dus gaat daar navenant meer vrije tijd aan op...

Een voetbal gerelateerd boek of eerder in verband met je songfestival research en interviews?

ðe waan

Tussen Puinhopen Opgericht. Is dat serieus of valt dat in de categorie Elf Boeren Op Hol?

ðe waan


Joost

Die ronde boarding in Zutphen is leuk gemaakt, de tribune vind ik erg lelijk.

Thijs

Toevallig moesten wij daar zaterdag voor de door jou bezochte wedstrijd tegen het 2e van de lokale FC spelen. Kaal, troosteloos sportpark in mijn ogen.

hgrm

Het probleem in Nederland is dat 90% van de sportparken in handen is van de gemeentes (als het niet meer is). En gemeentes willen dure grond binnen de bebouwde kom graag te gelde maken. Gedwongen fusies, verdwijnende kleinschalige sportparken en eenheidsworst aan de rand van de bebouwde kom is het gevolg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik denk dat bij heel veel clubs ook het aantal vrijwilligers dat de accommodatie onderhoud sterk afneemt. Gek eigenlijk gezien het aantal bejaarden dat er dagelijks bij komt.

Gemeentes die verbieden om op velden te spelen gedurende een aantal maanden, dat is ook een nieuwe trend. Het lijkt wel of in amateurland de kennis over gras met de dag afneemt.