Hoofdmenu

2015 in 10 foto's

Gestart door AthleticHolanda, dec 28, 2015, 21:28:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Jeje op dec 30, 2015, 11:43:23

Estádio do Restelo

Het laatste stadion dat ik in Lissabon bezocht was Estádio do Restelo. Ik ging er met heel weinig verwachtingen heen maar het stadion overtrof alle andere stadions in Lissabon. Een prachtig complex dat compleet toegankelijk was voor iedereen, en toen ik het stadion binnenliep kreeg ik een gevoel dat ik nog niet eerder had gehad. Het uitzicht was adembenemend en ik hoop hier ooit nog een keer terug te komen om een wedstrijd te bekijken.





Volgende week woensdag ben ik er bij Belenenses - Nacional, ik verheug me er nu al op
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jeje

Ja dat begrijp ik, complex om het stadion heen is ook zeker de moeite waard om even rond te lopen (o.a een mini-museum met prijzen)

Olav

Ik heb in 2015 best wel wat mooie dingen gezien en meegemaakt.. Ik heb mijn jaar even doorgenomen en ik ben eruit gekomen. Dit zijn zo goed als zeker mijn persoonlijke hoogtepunten van 2015. De top 5!

5: Stade Louis II, AS Monaco: Juni 2015, Frankrijk.
In de zomerstop bezocht ik op vakantie één dag Monaco. Dit is al lange tijd één van mijn favoriete stadions en nu kan ik zeggen dat ik er ben geweest. Ik heb de Monaco Ultras mee kunnen maken in het uitvak bij Arsenal, ik zat daar zelf namelijk ook, dus hoe mooi zou het geweest zijn als ik een thuiswedstrijd had kunnen zien. Voor de rest geen beschrijving nodig, gezien het uitzicht, de stijl en de ligging van het stadion. Hij had waarschijnlijk hoger in mijn top 5 gestaan als Monaco nog een wedstrijd had staan, maar dat geluk had ik niet.


4: Brentford FC - Blackpool (5-0): Februari 2015, Engeland.
[/size]
In februari ging ik drie dagen naar Londen. Millwall speelde ook en de keuze was moeilijk.. Uiteindelijk werd het Brentford en zoals de meesten hier heb ik genoten van Griffin Park. Millwall voor de volgende keer dus ;). Ook bezocht ik het stadion van Fulham en Arsenal - Monaco, maar Griffin Park was unieker.


3: AS Roma - Udinese (3-1): Oktober 2015, Italië.
[/size]
Ongeveer twee jaar naar mijn eerste bezoek bij AS Roma vond ik het wel weer tijd om weer eens langs te gaan. Een korte trip naar Rome, waar het zo goed als altijd warmer is dan in Nederland, daar zegt niemand nee tegen.. Roma - Udinese stond op het programma. Door stakingen van de Curva Sud beleefde ik bij lange na niet dezelfde sfeer als in 2013. Maar toch was het weer leuk om AS Roma te kijken in het stadion, in plaats van op de TV of computer. Daar komt bij dat Rome natuurlijk een geweldige stad is.


2: Feyenoord - AS Roma (1-2): Februari 2015, Nederland.
Bij terugkomst uit Londen stond gelijk deze wedstrijd op het programma. Ik heb het Stadio Olimpico al eens bezocht, aangezien bij AS Roma als sinds jong mijn sympathie ligt. Totti maakte geen minuten in mijn eerste bezoek in Rome, maar in De Kuip, een bezoek waard, kwam hij wel in actie! Ook was dit voor Feyenoord een wedstrijd die echt leefde en de sfeer was lekker. Veel vuurwerk en passie in een zo goed als uitverkochte Kuip.


1: Legia Warszawa - FC Midtjylland (1-0) : November 2015, Polen.
Na een driedaagse reis naar Londen, twee dagen naar Rome en twee 'losse' wedstrijden in Duitsland, stond Polen te wachten. Hier keek ik het meeste naar uit en is voor mij ook het hoogtepunt van het jaar. Ik bezocht Krakau en Warschau en zag daar natuurlijk ook verschillende stadions. Legia Warszawa stond al jaren op mijn lijstje en de verwachtingen waren waar gemaakt. Ondanks dat ze al uitgeschakeld waren voor de Europa League, was de sfeer geweldig. Ik hoop hier volgend jaar weer heen te gaan, wanneer er een betere wedstrijd op het duel staat. Het kan nog beter.


De plannen en dromen voor 2016 zijn zich rustig aan het vormen. Ik ben benieuwd naar jullie 2015! Bij deze ook de beste wensen voor het 2016!

geraldando

#33
Het jaar is voorbij gevlogen. En toen ik deze lijstjes voorbij zag komen kon ik niet anders dan ook aan de slag gaan en een selectie maken. Het was een klus maar het is gelukt. Een jaar met veel hoogtepunten en af en toe een tegenslag. Enjoy!

Wisła Kraków - Pogoń Szczecin, 20 februari
Het jaar wat betreft het groundhoppen begon dit jaar voor mij pas in februari. Krakau was de bestemming. Een trip die vooral in het teken stond van een bezoek aan Auschwitz. Maar nadat ik eens goed de speelkalender van de Ekstraklasa had gekeken zag ik dat Wisla op de vrijdagavond een optie was. Het werd een deceptie. Twee uur op voorhand arriveerden we bij het stadion. Een uur werd er gewacht om een clubcard te bemachtigen. Dat lukte! Echter bleek de wachtrij erg lang te zijn. Een half uur na de aftrap stonden we nog steeds in de wachtrij. We hoorden de opstellingen door de speakers galmen, het aanwezige publiek zette voor het eerst vocaal in maar met eigen zou ik het nooit zien.


Go Ahead Eagles – Helmond Sport, 4 december
De plannen waren er al langer om eens af te zakken naar Deventer. Maar in het vorige seizoen kwam het er maar steeds niet van. Dus was het wachten op het nieuwe seizoen. De Adelaarshorst werd aangedaan tijdens een wedstrijd van de Eagles tegen Helmond Sport. Door verschillende oponthouden met de trein kwamen we een paar minuten te laat binnen. Maar ik heb genoten. Knus stadion en vriendelijke mensen.


Standard Luik – Club Brugge, 2 mei
Sclessin stond al lang op het verlanglijstje. Opzicht goed te bereizen vanuit Eindhoven en dus was het me een raadsel waarom ik nog niet eerder die kant op was gegaan. Afijn, trein in en gaan. Aangekomen in Luik was het heerlijk weer. Met een zonnetje in de lucht liep ik richting het stadion. Gedurende mijn route kreeg ik meer en meer zin in deze wedstrijd. En ik werd beloond, oké het niveau van de wedstrijd was niet fantastisch, want de sfeer op de tribune was top. Net als het stadion zelf!


Vanløse IF – NB Bornholm, 13 juni
Kopenhagen is een fantastische stad. Genoeg voetbalclubs om je een weekend goed te vermaken. Maar als je tijdens een interland periode in de Deense hoofdstad bent zijn de clubs in de hoogste divisies geen opties. Gelukkig wel in de lagere regionen. En dat bracht mij bij Vanløse IF, een club actief op het vierde niveau. Met zo'n 200 mensen was ik toeschouwer van een verschrikkelijke wedstrijd. Maar een penalty die zo slecht werd genomen waarbij de bal terecht kwam in een van de voortuinen van de aangrenzende woonhuizen, maakte veel goed op  het Vanløse Idrætspark.


Denemarken – Servië, 13 juni
Parken Stadion was het decor van een EK–kwalificatie wedstrijd tussen Denemarken en Servië. Geen bijzonder stadion en ook de wedstrijd had niet veel om het lijf. Waarom ik deze wedstrijd dan wel benoem? Ik heb een zwak voor de Denen en dat is na twee dagen Kopenhagen alleen maar sterker geworden. Ik gun ze dan ook wel het nodige succes komende zomer.


HSV – VFB Stuttgart, 22 augustus
Zaterdag 22 augustus vertrok mijn vliegtuig om 13.55u in Amsterdam. Een klein uurtje later zette ik voet op Duitse bodem. Snel naar het hostel en door naar het stadion. Om 17.30u kwam het Volksparkstadion in beeld. Alles klopte aan de wedstrijd die ik vervolgens te zien kreeg. HSV kwam achter, maakte de gelijkmaker zes minuten voor tijd en de winnende viel in de 89e minuut. Een dag later keerde ik weer huiswaarts met een mooie herinnering in het hoofd.


1.FC Köln – VFL Wolfsburg, 23 mei
Zeker geen bijzondere wedstrijd omdat er voor beide ploegen niet veel meer op het spel stond. Maar het stadion mocht er wat mij betreft zijn. En het hoogtepunt kwam na de wedstrijd toen de Keulse band Brings na het laatste fluitsignaal een optreden gaf. Polka Polka Polka!


Rayo Vallecano – UD Las Palmas, 15 augustus
Een weekend naar Madrid is nooit verkeerd. En zeker niet als je dat kan combineren met wat voetbal. Dat zou geen probleem moeten zijn in de stad die nogal wat ploegen kent die op het hoogste niveau actief zijn. Het probleem zat hem er alleen wel in dat de competitie pas een week later zou beginnen. Maar het geluk was aan onze kant en zo konden naar de vriendschappelijke wedstrijd in het Estadio de Vallecas. Leuke club, geinig stadion en zeker nog een bezoek waard met en competitiewedstrijd.


Legia Warschau – Napoli, 1 oktober
Het was fantastisch in Warschau! Vanaf de perstribune zag ik hoe de Legia-aanhang letterlijk de hele tribune in een vuurzee liet veranderen. Ik ben zeker niet voor pyro-acties in een stadion maar hier was ik toch van onder de indruk. Dat was ik ook van het gezang van de Poolse supporters.


WK Rugby Ierland – Roemenië, 27 september
Mijn laatste hoogtepunt is geen voetbalwedstrijd. Het WK Rugby was in Engeland en die kans liet ik niet onbenut om erbij te zijn. Op een volgepakt Wembley met maar liefst 89.267 bezoekers, vooral Ieren, was ik onderdeel van een record; het hoogst aantal bezoekers bij een WK Rugby wedstrijd ooit! En het was mijn eerste bezoek aan Londen. Een trip die ik mij nog lang zal heugen.


En heb ik nog voornemens? Jazeker! Meer verslagen schrijven en deze delen met anderen want dat doe ik echt te weinig. En natuurlijk weer mooie potjes bezoeken.

Ik wens jullie allemaal een fantastisch jaar toe en dat het veel moois mag brengen!
Favoriete ground: Bosuilstadion

Penders

Voor mij was dit ook het jaar dat ik ben begonnen met hoppen. Van ongeveer 3 wedstrijden per jaar naar 45 wedstrijden dit jaar.

Club Brugge - KV Oostende
Dit was eigenlijk de wedstrijd waardoor ik ben begonnen met groundhoppen. Samen met een vriend zat ik brak in de bank na een avondje stappen. Die dag hadden we allebei weinig te doen en wouden we iets ondernemen. Voor de grap gingen we kijken welke wedstrijden er in de omgeving gespeeld werden. Daar kwam Club Brugge uit. In de wedstrijd zelf zat weinig spanning, maar toch besloot ik voor mezelf dat ik dit vaker wou gaan doen


VFL Bochum - 1. FC Heidenheim
Met behulp van een collega met creditcard had ik 2 staanplaatsen gehaald in het Rewirpower stadion. Mijn broertje had ik zo gek gekregen om mee te gaan. Geen idee wat ik kon verwachten, ik wist alleen dat Verbeek er trainer was. Na meer als een uur in de file te hebben gestaan was ik behoorlijk chagrijnig toen we bij het stadion aankwamen. Maar de wedstrijd maakte alles goed. Bochum won 4-1 met goed voetbal, en de sfeer was top.


Lierse SK - Cercle Brugge
Deze wedstrijd zou uitmaken welke club er direct zou degraderen en welke er nacompetitie zou moeten spelen. De spanning op de tribune was voelbaar en de uiteindelijke ontlading toen Lierse won groot. Helaas voor Lierse degradeerde ze in de nacompetitie alsnog.


Achilles '29 - NAC Breda
Voor mij de eerste uitwedstrijd van NAC in de jupiler league. NAC speelde matig en won doordat Jelle in de laatste minuut een penalty stopte. Was een leuke ervaring, mensen waren gastvrij en je stond dicht op het veld. Toch hoop ik volgend jaar deze wedstrijd niet meer te zien (of het moet in de beker zijn).


Genk - Standard Luik
Weer wat vrienden opgetrommeld en richting België gereden. Het viel me op dat Standard, ondanks de slecht resultaten van de weken daarvoor, met veel fans waren gekomen. De sfeer was goed vanuit het thuisvak, alleen jammer van de hinderlijke vlaggen net voor het doel.


Moet zeggen dat ik veel heb aan de informatie op dit forum. Zo heb ik veel keuzes voor bepaalde stadions/ clubs bepaald met behulp van jullie, bedankt daarvoor.

Fijne jaarwisseling!

headout

Prachtig topic. Ik hou niet zo van lijstjes, maar dit is top!
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

wekke

Mijn voetbaljaar 2015 heb ik in cijfers en woorden al een keertje uit de doeken gedaan, maar dit topic kon ik niet laten schieten.

6) 10-10-2015 Andorra - België 1-4



Matchverslag http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.510

5) 26-09-2015 VFB Stuttgart - Borussia Mönchengladbach 1-3



Matchverslag http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.495

4) 04-02-2015 SC Heerenveen - Feyenoord 3-1



Matchverslag http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.465

3) 10-05-2015 New York Red Bulls - New York City FC 2-1

Het contrast tussen twee supportersgroepen kon niet groter zijn en werd benadrukt door deze wandeling vanaf het station naar het stadion. Links staan de NYRB supporters met hun campers en gigantische BBQ installaties terwijl de blauwen van NY City FC meer Europese en Zuid-Amerikaanse invloeden hebben.



Matchverslag http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.480

2) 07-06-2015 Frankrijk - België 3-4



Matchverslag http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.480

1) 31-01-2015 FC Genoa - Fiorentina 1-1



Matchverslag http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.450

Joost

10. Racing Genk v KV Mechelen
Ik heb helemaal niets met oefenpotjes, of er moet iets bijzonders mee zijn. Roda v Alemannia op de dag dat Dick Nanninga overleed bijvoorbeeld. Ook Genk en KVM hadden iets bijzonders, zij speelden in het Mijnstadion. Zo kon ik eindelijk, na talloze pogingen, een vinckje zetten in Beringen. De wedstrijd was zoals verwacht verschrikkelijk.

9. Bonner SC v Viktoria Koln
Lang in de rij moeten staan maar wat een heerlijk, typisch Duits stadion is het Sportpark Nord. Ook deze wedstrijd was niet bijzonder, Viktoria won eenvoudig.

8. Ciney v FC Liege
Een van de weinige terreinen in 3B die ik nog niet bezocht had. Het stadionnetje in CIney was verrassend leuk en het werd een erg gezellige dag met de Combiregeling en cafebac.

7. PSV '35 v SHH
Het sportpark in Posterholt was zo'n terrein waar SHH altijd naartoe mocht als ik niet kon, dat gebeurde 4 jaar op rij volgens mij. Afgelopen seizoen lukte het eindelijk om er een wedstrijd te zien. 0-0, saaiste wedstrijd van het seizoen voor SHH maar eindelijk gelukt.

6. Almere City FC v Roda JC
Er staan opvallend veel vreselijk slechte wedstrijden in mijn lijstje en deze is er ook een van. Roda won, 0-1, en speelde dramatisch. 4 weken later stonden we op de Markt promotie te vieren. Waarom-ie erin staat; met Almere uit zag ik Roda spelen in alle betaald voetbalstadions in Nederland.

5. Kabouters Opglabbeek v Lanklaar
In België weet je nooit wat je kunt verwachten. Soms is het niets, soms is het geweldig. De topper in 4e provinciaal trok heel veel publiek en was van de eerste tot de laatste minuut een spektakel. Lanklaar won met 0-1 en zou kampioen worden. Opglabbeek zou via de eindronde ook promoveren.

4. Hand in Hand Hoepertingen v Weerstand Koersel
Een typische zondag in februari met een degradatieduel in 1e provinciaal. Hier nog geen kunstgras maar een heerlijke pot voetbal op een dramatisch veld in de Haspengouw.



3. Luton Town v Exeter City
Kenilworth Road is het krapst bemeten stadion van Engeland. Op Goede Vrijdag mocht Exeter er op bezoek en wij zaten natuurlijk in het uitvak. Exeter speelde heel aardig maar Luton was effectiever en mocht met 2-0 rusten. Beide goals vielen voor onze neus. Na de pauze scoorde Exeter wel en won in de laatste minuut met 2-3. Kenilworth Road is fantastisch, de wedstrijd was fantastisch.



2. NAC v Roda JC
Niet mijn eerste bezoekje aan NAC en vast ook niet het laatste maar deze dag had alles. Een krankzinnig spannende wedstrijd met een ongelofelijke ontlading die op de Markt in Kerkrade nog een passend vervolg kreeg. Als supporter van een kleinere club is het winnen van de KNVB Beker een hoogtepunt maar deze promotie mag daar mee wedijveren.

https://www.youtube.com/watch?v=fAGPdJBeQwY

1. Glentoran v Coleraine
Sinds ik de eerste foto van The Oval zag wist ik dat ik erheen wilde, ooit.
Ooit werd 31 oktober 2015. De wedstrijd was niet zo bijzonder maar The Oval is een van de allermooiste stadions ter wereld. Je bent als groundhopper niet serieus te nemen als je The Oval niet bezocht hebt of anders niet bovenaan je verlanglijstje hebt.


John Sleeuwenhoek

Citaat van: Joost op dec 31, 2015, 11:15:35
1. Glentoran v Coleraine
Sinds ik de eerste foto van The Oval zag wist ik dat ik erheen wilde, ooit.
Ooit werd 31 oktober 2015. De wedstrijd was niet zo bijzonder maar The Oval is een van de allermooiste stadions ter wereld. Je bent als groundhopper niet serieus te nemen als je The Oval niet bezocht hebt of anders niet bovenaan je verlanglijstje hebt.



Alleen jammer dat je geen uitzicht had op de kranen vanaf je plek in het uitvak. Revisit?

Joost

Citaat van: John Sleeuwenhoek op dec 31, 2015, 11:39:31
Alleen jammer dat je geen uitzicht had op de kranen vanaf je plek in het uitvak. Revisit?

Ik heb ieder hoekje stadion gezien, ook de kraan :)

FCT1980

Dit zal wel vloeken in de kerk zijn maar wat is er zo speciaal aan dat stadion dan?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Joost op dec 31, 2015, 12:46:33
Ik heb ieder hoekje stadion gezien, ook de kraan :)

Is het mogelijk vrij rond te lopen? Volgens mij zijn kaartjes voor alle tribunes dezelfde prijs.

Koning Kriel

#42
2015 was ook voor mij weer een heerlijk groundhop jaar. Ik maak veel te weinig foto's merk ik nu, van mijn weektrip in Engeland heb ik door het crashen van mijn telefoon eigenlijk geen een foto meer. Toch nog een mooi overzicht kunnen maken. Hieronder een top 8.

8. (uit)wedstrijden met Willem II.
Altijd gezellig om met je vrienden naar je favoriete ploeg te gaan. Vooral uitwedstrijden blijf ik heerlijk vinden. Bier drinken, slap ouwehoeren en vooral heel veel lachen. Deze foto is gemaakt onderweg naar Zwolle. Zoals gebruikelijk zouden we weer eens gaan verliezen maar dat mocht de pret niet drukken. Niet één specifiek hoogtepunt dus maar gewoon een heel seizoen lol.



7. PSV - Manchester united 2-1
Een heerlijk avondje in Eindhoven. PSV speelde sterk en de sfeer was erg goed. De uiteindelijke overwinning was een mooie stunt die zorgde voor veel vertrouwen en uiteindelijk plaatsing voor de volgende ronde.



6. PK35 - Haka 2-1
Op vakantie in Finland kon ik het niet laten een wedstrijd te bezoeken. Het laatste weekend dat wij er waren zou de stadsderby gespeeld worden maar helaas vonden ze het nodig die wedstrijd naar maandag te verzetten. Bleef er nog een wedstrijd over in de Finse tweede divisie. Uiteindelijk een hele leuke avond gehad al was het voetbal niet van hoog niveau.



5. Kalruher SC - Union Berlin 0-3
De eerste van drie wedstrijden in een weekendje duitsland. Het Wildparkstadion stond al lang op mijn verlanglijstje en was fantastisch. Jammer dat de wedstrijd tegenviel.



4. Eintracht Frankfurt - 1FC Köln 6-2
Wat een wedstrijd was dit en wat een heerlijke sfeer. Na Karlsruher waren we doorgereden naar Eintracht Frankfurt. Na een half uur spelen stond het al 3-1. Gelukkig bleven de duizenden Köln fans om ons heen de hele wedstrijd zingen.



3. MSV Duisburg - Holstein Kiel 3-1
Deze wedstrijd was precies waar ik op hoopte. Bij een overwinning zou Duisburg promoveren dus daar hoopte ik op. Ik vind het dan wel altijd mooi als de uitploeg (die bij een overwinning over Duisburg heen zou wippen en waarschijnlijk zou promoveren) eerst voorkomt en ook dat gebeurde. Uiteindelijk nog een mooie pitch invasion en mijn middag was compleet.



2. Olympique Marseille - Olympique Lyon 1-1
Qua wedstrijd de tofste ervaring van 2015. Dit was het honderdste stadion waar ik een wedstrijd zag. De terugkeer van Valbuena was hectisch en heet. De sfeer was werkelijk waar fenomenaal en soms over het randje, de wedstrijd lag dan ook lange tijd stil maar zelfs gedurende de pauze bleef het stadion kolken. Deze wedstrijd is op een gedeelde eerste plaats van mooiste wedstrijden waar ik bij was gekomen.



1. 5 wedstrijden op rij in Engeland
In Februari een weekje Engeland gedaan met vijf dagen op rij voetbal. Dat was toch wel het hoogtepunt van mijn groundhop jaar. We begonnen met Everton - Liverpool die teleurstellend in 0-0 eindigde, wat het hoogtepunt had moeten zijn was uiteindelijk (hoewel echt super tof) de saaiste wedstrijd van de week. We bezochten ook nog Burnley - West Bromwich Albion 2-2, Bradford city - MK Dons 2-1 en Stoke City - Manchester City 1-4 maar het hoogtepunt was wel Liverpool - Tottenham Hotspur 2-3. Bij die laatste wedstrijd stonden we in het uitvak waar het 90 minuten zingen uit volle borst was. Een week om nooit meer te vergeten. Helaas ben ik wel al mijn foto's kwijt alleen deze foto vanuit ons hotel had ik nog op facebook staan.










Robbie

Citaat van: Koning Kriel op dec 31, 2015, 13:23:44
Uiteindelijk nog een mooie pitch invasion en mijn middag was compleet.


Joost

Citaat van: John Sleeuwenhoek op dec 31, 2015, 13:20:43
Is het mogelijk vrij rond te lopen? Volgens mij zijn kaartjes voor alle tribunes dezelfde prijs.

We hebben vooraf zelfs een rondje op het veld gemaakt en tijdens de wedstrijd was de poort richting uitvak open aan de kant van de hoofdtribune.