Doing the both leagues ...

Gestart door Denniz1974, jul 13, 2008, 10:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Dennis1981 op jan 19, 2009, 12:02:06
Bij mij persoonlijk gaat het om de 38 stadions, en heb het vermoeden dat dat ook bij de anderen zo is.

Bij mij ook, als er een nieuw stadion bij komt moet ik er absoluut naartoe, wil nu nog naar zwolle en ook nog een keer naar go ahead en mvv waar ik na de laatste verbouwingen niet meer ben geweest
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis-V op jul 14, 2008, 21:15:32
Heb je een sterk punt; kijk eens naar bv het stadion van Sparta, RBC, NEC, FC Den Bosch en wellicht nog wel één of meerdere clubs / stadions.
Als het stadion volledig is vernieuwd en derhalve echt niet meer lijkt op wat 't was, dan vind ik het zelf acceptabel om het opnieuw in de lijst op te nemen. Het stadion Feijenoord neem ik echter niet opnieuw in de lijst op. Het stadion is aangepast, maar het oorspronkelijke bouwwerk staat er in feite nog gewoon ... (nu enkel een dak en stoelen in een andere kleur ...)

RBC is niet vernieuwd, maar op een nieuwe locatie gebouwd.

Joost

Citaat van: Breda op mrt 24, 2009, 15:30:33
Ik ga ook (mede dankzij de hulpvaardigheid van collega-forumleden) langzaam richting voltooiing van mijn lijstje Nederlandse BVO-stadions. De komende anderhalve maand ga ik naar Roda JC, Heerenveen en Groningen. Daarna 'moet' ik alleen nog Den Haag, Utrecht en Heracles.

Als het meezit kan ik binnenkort ook Kaalheide afstrepen. Verder wil ik zeker nog wedstrijden bijwonen bij beide Harga-clubs (SVV, Hermes), DHC, Vlissingen, EDO, ONA, Be Quick en meer van dat soort ex-BVO-stadionnetjes.

In een ander topic staan alle stadionnetjes genoemd waar ooit betaald is gespeeld. Je zult het boek vast ook wel hebben: Het Stadioncomplex.

Van de stadionnetjes waar niet meer door een profclub wordt gespeeld heb ik er een flink aantal bezocht. De Brasserkade is daarbij mij favoriet. Heb je Rozenoord te Bergen op Zoom al eens bezocht?

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op mrt 24, 2009, 15:30:33
Ik ga ook (mede dankzij de hulpvaardigheid van collega-forumleden) langzaam richting voltooiing van mijn lijstje Nederlandse BVO-stadions. De komende anderhalve maand ga ik naar Roda JC, Heerenveen en Groningen. Daarna 'moet' ik alleen nog Den Haag, Utrecht en Heracles.

Als het meezit kan ik binnenkort ook Kaalheide afstrepen. Verder wil ik zeker nog wedstrijden bijwonen bij beide Harga-clubs (SVV, Hermes), DHC, Vlissingen, EDO, ONA, Be Quick en meer van dat soort ex-BVO-stadionnetjes.

Ook bij mij schiet het op, met de Eredivisie. Waar ik voor dit seizoen alleen nog maar bij Utrecht, Ajax en Feyenoord was geweest, heb ik dat dit seizoen nog aangevuld met Sparta, de Graafschap, Heerenveen, NEC, NAC, Twente, Willem II, Roda en Volendam. Ik hoop dit seizoen nog PSV, Vitesse en Heracles te bezoeken, en dan blijven er voor volgend jaar nog Den Haag, AZ, Groningen en de club(s) die uit de Jupiler League promoveren over.

hgrm

Het is momenteel de thuishaven van de atletiekvereniging SPADO. Er wordt volgens mij ook niet/zelden gevoetbald; toen ik er op 31 mei 2004 was, stonden er geen doelen op het middenterrein en was er geen voetbalbelijning.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Wat betreft de Eredivisie is dit voor mij een redelijk seizoen. Het Forepark is afgestreept, net als het Kras stadion en het nog ontbrekende Parkstad Limburg stadion. Het Gelredome blijft mijn enige witte vlek op de lijst. Jaar na jaar komt het er niet van, die uitwedstrijd. Zo ook dit seizoen. Dinsdagavond acht uur in Arnhem, tja.

Wat betreft de Eerste Divisie wil ik er wat vaart achter zetten, zo mogelijk. Ik rijd stad en land af voor Heerenveen, maar was nog nooit bij relatief nabij gelegen clubs als Haarlem, Telstar en Dordrecht.

AthleticHolanda

Moet in de Eredivisie nog het DSB stadion en het Polmanstadion, in de Eerste Divisie alleen nog Berg&Bos en de nieuwe van FC Zwolle, zie wel wanneer die aan de beurt komen.

Vind vooral ook de stadions van amateurclubs leuk, dan niet de nieuwe zoals bij Rijnsburg, Quick Boys, IJsselmeervogels etc. maar vooral de oude zoals Elinkwijk, Be Quick 1887, Baronie (alleen is de terracing weg?) etc. Daaronder ook lager spelende teams zoals bv. DHC en UVS (Kikkerpolder?) maar weet nooit wanneer ik die moet bezoeken, misschien tijdens een oefenwedstrijd in de voorbereiding ofzo.

Hugo

Citaat van: Breda op mrt 24, 2009, 22:45:20
Inderdaad, de onoverdekte staantribunes zijn helaas verwijderd. Het hele terrein is 'opgeknapt'.

Serieus? Das toch wel weer heel erg jammer voor zo'n leuk complex.

Joost

Citaat van: Breda op mrt 24, 2009, 22:45:20
Inderdaad, de onoverdekte staantribunes zijn helaas verwijderd. Het hele terrein is 'opgeknapt'. Zo zijn er ook nieuwe kleedkamers en komen de matadoren niet meer van onder de hoofdtribune vandaan maar vanuit een nieuwerwets kleedlokaal aan de andere kant van het veld.
Dat is bijzonder spijtig. maar goed dat ik er dan ooit nog een potje voetbal zag.

Hugo

Citaat van: Joost op mrt 25, 2009, 09:05:35
Dat is bijzonder spijtig. maar goed dat ik er dan ooit nog een potje voetbal zag.

Een van je vele bekerhoogtepunten!

King Nothing

Ik ben nog nooit in de stadions van AZ, NAC, NEC, Willem II en FC Twente geweest. Dan heb ik in de Arena nog nooit een wedstrijd gezien, maar ben er met een concert geweest. Aangezien de vaste bespeler van de Arena mij niet zo ligt en ik de sfeer bij interlands ruk vind wordt het denk ik ook niet dat ik er een wedstrijd ga zien. Maar ja, wie weet promoveert mijn club ooit eens naar de Eredivisie en dan kom ik er wel ;)
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

spons

Citaat van: King Nothing op apr 06, 2009, 17:29:08
Aangezien de vaste bespeler van de Arena mij niet zo ligt en ik de sfeer bij interlands ruk vind wordt het denk ik ook niet dat ik er een wedstrijd ga zien.

Is de wedstrijd om de supercup ( AZ tegen ..... ) aan het begin van het komende seizoen misschien een idee ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op apr 07, 2009, 14:09:20
Op dinsdag 12 mei spelen de Suriprofs hun wedstrijdje tegen de kampioen van de Eerste Divisie (45 minuten) en bovendien een halve wedstrijd tegen een selectieteam van Ajax. Deze dag vindt traditioneel plaats in het Olympisch Stadion, maar dit jaar dus (voor mij helaas, ik zou dit jaar graag naar het Olympisch Stadion zijn gegaan) in de Arena. Meer informatie op:

http://www.suriprofs.org/programma

Wat een drama wil ook al lang het Olympisch Stadion bezoeken en Suriprofs - VVV leek me een mooie optie maarja...

Dennis-V

Ben blij dat ik er ooit (gratis) naar Jong Oranje - Jong Zuid Korea ben geweest, want het programma wat nu wordt voorgeschoteld kan ik niet opgewonden van raken ...

spons

AFC heeft er een aantal jaar terug een paar knvb bekerwedstrijden gespeeld, misschien het komende seizoen wel weer
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen