Doing the both leagues ...

Gestart door Denniz1974, jul 13, 2008, 10:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: spons op apr 10, 2009, 15:14:43
AFC heeft er een aantal jaar terug een paar knvb bekerwedstrijden gespeeld, misschien het komende seizoen wel weer

Kan me de wedstrijd in 2005 tegen MVV herinneren, die heb ik helaas gemist en hou het sindsdien in de gaten maar dat was tot nu toe de laatste keer... tegen Den Bosch hebben ze op hun eigen sportpark gespeeld.

AthleticHolanda

CiteerIn het Olympisch Stadion in Amsterdam wordt 11, 13 en 15 juli gespeeld om de 4 Nations Cup. Het Nederlands vrouwenteam van bondscoach Vera Pauw bindt tijdens het toernooi de strijd aan met Zwitserland, Zuid-Afrika en China.

De 4 Nations Cup geldt als voorbereiding op het Europees kampioenschap waarvoor de vrouwen zich eind vorig jaar voor het eerst in de historie hebben gekwalificeerd. Het EK wordt van 23 augustus tot en met 10 september gehouden in Finland.

Bondscoach Vera Pauw ziet deelname aan de 4 Nations Cup als een ideale voorbereiding op de Europese eindronde: ,,Voor het Nederlands elftal is het internationale toernooi in de voorbereiding op ons eerste EK heel belangrijk. Zo kunnen we een maand voor vertrek naar Finland oefenen tegen sterke tegenstanders. Bovendien biedt een toernooi daarnaast nog iets extra's. Drie oefeninterlands in vijf dagen is een goede test voor de drie groepswedstrijden die we in augustus in zeven dagen spelen."

De 4 Nations Cup is een initiatief van het Amsterdamse sportmarketingbureau SoccerID. In samenwerking met bondscoach Vera Pauw en haar staf werd een gemêleerd deelnemersveld gecontracteerd. Pauw is enthousiast over de op stapel staande wedstrijden tegen China, Zuid-Afrika en Zwitserland: ,,Het is voor het eerst dat een groot internationaal toernooi voor vrouwenteams in Nederland wordt georganiseerd. Dat toont aan dat we ons internationaal daadwerkelijk op de kaart hebben gezet. Het is tegelijkertijd een mooie kans om dat in eigen land te laten zien. Het vrouwen- en meisjesvoetbal zit duidelijk in de lift en ik ben er van overtuigd dat vele supporters de gang naar het Olympisch Stadion maken. Een stadion met veel historie, een mooie plek voor het eerste hoofdstuk van ons EK-avontuur."

De wedstrijden in Amsterdam worden gespeeld op zaterdag 11 juli, maandag 13 juli en woensdag 15 juli. De ploegen spelen een halve competitie. Iedere speelronde worden twee wedstrijden na elkaar afgewerkt. Winnaar is het team dat na de drie wedstrijden de meeste punten heeft.

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op sep 20, 2009, 00:35:54
Via een omweg (met de Sparta-uitkaart van een vader van één van mijn leerlingen) is het me gelukt vandaag Heracles-Sparta te bezoeken - en wel volgens de eigen principes: eigen vervoer (trein), mogelijkheid om van tevoren rondje rond het stadion te lopen en sjaaltje te kopen en praatje te maken met localo's. Met verbazend gemak werd vervolgens bij het gastenvak geaccepteerd dat ik, ondanks mijn autocombikaartje, aan kwam LOPEN; en vervolgens werd me ook niet om identificatie gevraagd. Gelukkig, want anders zou de wereldreis naar Almelo vergeefs zijn geweest.

Kort en goed: het Polman Stadion is afgestreept. Nu alleen nog de Nieuwe Galgenwaard en het Forepark te gaan.

U bent welkom in de mooiste stad van Nederland!

Joost

Citaat van: Breda op sep 20, 2009, 00:35:54
Via een omweg (met de Sparta-uitkaart van een vader van één van mijn leerlingen) is het me gelukt vandaag Heracles-Sparta te bezoeken - en wel volgens de eigen principes: eigen vervoer (trein), mogelijkheid om van tevoren rondje rond het stadion te lopen en sjaaltje te kopen en praatje te maken met localo's. Met verbazend gemak werd vervolgens bij het gastenvak geaccepteerd dat ik, ondanks mijn autocombikaartje, aan kwam LOPEN; en vervolgens werd me ook niet om identificatie gevraagd. Gelukkig, want anders zou de wereldreis naar Almelo vergeefs zijn geweest.

Kort en goed: het Polman Stadion is afgestreept. Nu alleen nog de Nieuwe Galgenwaard en het Forepark te gaan.

Bij Heracles doen zo normaal toch ook niet moeilijk? Altijd leuk die broodjes en koffie.

Je mag blij zijn dat je niet de wereldreis naar Kerkrade had gemaakt, je home-team was echt erbarmelijk slecht. Had Roda de galavoorstelling in cijfers uitgedrukt dan was een nederlaag zoals een week eerder geeneens verrassend geweest.

Joost

Citaat van: Breda op sep 20, 2009, 12:29:49
Ze deden helemaal niet moeilijk en de broodjes gingen er wel in op dat tijdstip (18.00u). Aardige mensen inderdaad en de sfeer viel me mee. Ik dacht dat ze in dat stadion alleen maar van die housediscomuziek zouden draaien, maar dat bleek ook niet het geval.

En wat NAC betreft: als nog iemand in Breda dacht dat het vanzelfsprekend is dat we volgend jaar Europacup halen, is hij nu ook weer met beide benen op de grond. En ach, na de afgelopen jaren was het ook wel weer eens tijd dat Roda van NAC won i.p.v. andersom ;).
Zo vaak wonnen jullie toch niet in Kerkrade? Vorig jaar doordat de Rodaspelers niet meededen om de trainer eruit te werken en als ik me niet vergis stolen julllie een 0-2 een jaar eerder.

Houseman

Op 30 januari ADO Den Haag nog en dan kan ik mijn eerste competitie afvinken, de Eredivisie. Volgend jaar pak ik de Eerste Divisie waarschijnlijk mee.

Hugo

Citaat van: Breda op nov 29, 2009, 20:03:40
Nu alleen nog het Forepark in Den Haag voor ik kan zeggen dat ik bij alle BVO's een wedstrijd heb bijgewoond in een thuisvak. Wie o wie helpt me binnen??

Als je in bezit bent van een ID, en dat ben jij ongetwijfeld, kun je voor bepaalde wedstrijden toch "gewoon" een kaartje kopen?

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op nov 29, 2009, 20:03:40
Vanmiddag de Galgenwaard bezocht: Utrecht-NAC. Leuk stadion, leuk publiek (me een kriek gelachen om dat platte Utrechts om ons heen) en een aardige wedstrijd. Dank aan Ici voor het regelen van de tickets!

Geen dank, was wel enigszins verrast toen een vreemde kerel naar Jean-Paul vroeg:). Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, al had je de uitslag toch liever anders gezien.

Hugo

Citaat van: Breda op dec 13, 2009, 20:08:33
"Het heeft iets episch", sprak een vriendin op ironische toon, toen ik gisteren vertelde dat ik met het bezoek aan Den Haag - Heracles in alle BVO-stadions in Nederland een eerste-elftalwedstrijd zou hebben bijgewoond. En zo is dan de queeste ten einde, na twintig jaar. Geheel tegen mijn eigen verwachting in vind ik het nu toch wel een bijzonder gevoel.

Nou gefeliciteerd hiermee. Wel een leuke club om mee te eindigen, lekker eigenwijs. Je hebt het laatste jaar nog aardig gas gegeven op dit gebied?

Peenvogel

Dit is mijn lijstje met bezochte Nederlandse stadions. Mijn principe om ze 'mee te laten tellen' is wel dat ik er met een wedstrijd van Feyenoord geweest moet zijn. Daar hebben de bekerlotingen tegen amateurs die besloten in een stadion van een BVO de laatste jaren geholpen om Helmond en Emmen op het lijstje te kunnen zetten.

Ook geldt voor veel van de verbouwde stadions zoals Het Kasteel, Willem 2 stadion, Goffert dat ik er in de oude en nieuwe situatie ben geweest. Ik mis nog Omniworld, Eindhoven, het nieuwe stadion van Fortuna, Haarlem, Telstar en FC Oss. Dat wordt denk ik toch van mijn principe afstappen als ik ze dit leven nog wil zien. Of al deze clubs moeten binnen afzienbare tijd promoveren :)


Stadion Feijenoord (De Kuip) Rotterdam 
Het Kasteel Rotterdam 
Woudenstein Rotterdam 
Philips stadion Eindhoven 
De Koel Venlo 
Oosterpark Groningen 
Euroborg Groningen 
Gemeentelijk sportpark Leeuwarden 
De Baandert Sittard 
De Geusselt Maastricht 
Sportpark de luiten Roosendaal 
Vast & Goed stadion Roosendaal 
Abe Lenstra (oude lokatie) Heerenveen 
Abe Lenstra stadion Heerenveen 
Forepark stadion Den Haag 
Zuiderpark Den Haag 
Galgenwaard Utrecht 
Alkmaarderhout Alkmaar 
DSB Stadion Alkmaar 
De Vliert Den Bosch 
Diekman Enschede 
Arke Stadion Enschede 
Monnikenhuize Arnhem 
Gelredome Arnhem 
De Vijverberg Doetinchem 
Oosterenk Zwolle 
De Goffert Nijmegen 
Kaalheide Kerkrade 
Parkstadion Kerkrade 
Willem 2 stadion Tilburg 
Mandemakers stadion Waalwijk 
Beatrixlaan Breda 
Fujifilm stadion Breda 
Adelaarshorst Deventer 
Veronica stadion Volendam 
Krommendijk Dordrecht 
Polman Stadion Almelo 
Berg en Bos Apeldoorn 
Langeleegte Veendam 
De Braak Helmond 
Univé Stadion Emmen 
De Meer Amsterdam
Olympisch stadion Amsterdam 
Arena Amsterdam

Hielke

Het is mij dit seizoen wederom niet gelukt om de Eredivisie te completeren. Net als in in voorgaande jaren kwam het er niet van om naar Vitesse - Heerenveen te gaan, waarmee De Gelredome voor mij nog altijd een 'blinde vlek' is. Ik bezoek vrijwel alle uitwedstrijden, maar op Vitesse-uit lijkt voor mij een vloek te rusten.

Ik heb stille hoop dat Vitesse degradeert en De Graafschap terugkeert. Dan heb ik de '18' compleet zonder naar De Gelredome te hoeven.

Joost

Citaat van: Hielke op mrt 15, 2010, 11:31:57
Het is mij dit seizoen wederom niet gelukt om de Eredivisie te completeren. Net als in in voorgaande jaren kwam het er niet van om naar Vitesse - Heerenveen te gaan, waarmee De Gelredome voor mij nog altijd een 'blinde vlek' is. Ik bezoek vrijwel alle uitwedstrijden, maar op Vitesse-uit lijkt voor mij een vloek te rusten.

Ik heb stille hoop dat Vitesse degradeert en De Graafschap terugkeert. Dan heb ik de '18' compleet zonder naar De Gelredome te hoeven.

Klinkt bekend. Ik heb dat met FC twente uit gehad. Die viel ieder jaar helemaal verkeerd en was de laatste Eredivisieclub die ik bezocht.

spons

Citaat van: Hielke op mrt 15, 2010, 11:31:57
Het is mij dit seizoen wederom niet gelukt om de Eredivisie te completeren. Net als in in voorgaande jaren kwam het er niet van om naar Vitesse - Heerenveen te gaan, waarmee De Gelredome voor mij nog altijd een 'blinde vlek' is. Ik bezoek vrijwel alle uitwedstrijden, maar op Vitesse-uit lijkt voor mij een vloek te rusten.

Ik heb stille hoop dat Vitesse degradeert en De Graafschap terugkeert. Dan heb ik de '18' compleet zonder naar De Gelredome te hoeven.

volgens mij staat de gelredome er inmiddels al 12 jaar
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

Citaat van: spons op mrt 15, 2010, 17:36:48
volgens mij staat de gelredome er inmiddels al 12 jaar

Wat wil je daarmee zeggen?

spons

Citaat van: Hielke op mrt 15, 2010, 18:31:38
Wat wil je daarmee zeggen?

dan maak je mij niet wijs dat je toevallig 12 jaar lang op die dag niet kon
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen