Hoofdmenu

Eerste Divisie

Gestart door hgrm, nov 24, 2007, 10:59:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinus A.

En voor iemand die de zaal op vrijdagavond gaat inruilen voor de buitenlucht, zal de ondergrond nou niet direct prioriteit nummer één hebben :-D

TeeZee

Ik heb helemaal niets in te brengen tegen jullie beider argumentatie. Mooi.

Persoonlijk zou ik Telstar boven Omniworld verkiezen. Niet alleen vanwege de plastic ondergrond in Almere, maar ook vanwege de historie. Omniworld heeft dan wel Amsterdamse roots, maar is gevoelsmatig toch een enigszins gemaakte club. Totale willekeur van mijn kant, ik weet het.

Hgrm kennende gaat hij nu onmiddellijk een seizoenskaart aanschaffen bij die schapen.

hgrm

Wat betreft de eredivisie zaalvoetbal: dankzij de bemoeienissen van de meest waardeloze bondscoach aller tijden, Vic Hermans, zitten we al twee jaar opgescheept met een in tweeën gesplitste eredivisie. De KNVB ziet in dat dit niet handig is en dus is er vanaf volgend jaar een ééndelige topklasse. Helaas heeft Vic zich er weer tegenaan bemoeid en is het resultaat dat er op zaterdagmiddag/avond gespeeld gaat worden. Om spelers te ontmoedigen zowel in de zaal als op het veld op niveau te spelen. Zaalvoetbalkenners (waaronder ik mezelf gemakshalve maar even reken) voorspellen dat dit de doodsteek gaat worden voor het topzaalvoetbal in Nederland en dat dankzij dit onzalige plan de klok 25 jaar terugzetten.

Voor mij persoonlijk is de zaterdag onaanvaardbaar en zo gaat mijn zaalvoetbalhobby na 13 jaar een triest einde vinden.


Wat er overblijft zijn een stuk of 30 vrije vrijdagavonden. Die zijn op verschillende manieren in te vullen. Mijn voorkeur gaat uit naar het verschijnsel vriendin, maar ik denk dat een seizoenskaart bij een eerstedivisionist wat makkelijker te organiseren en bovendien een stuk goedkoper. Voor Telstar heb ik al jaren een soft spot en de rit Hilversum-Velsen is op een vrijdagavond goed te doen. Maar Omniworld is voor mij de dichtsbijzijnde club. Bovendien hebben ze er een staantribune. GA Eagles is vanwege de Adelaarshorst en de weer in Hilversum stoppende intercities ook nog een optie....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Misschien een mooie gelegenheid voor mensen die graag naar het nieuwe ADO ondekromen willen.

CiteerFans van ADO Den Haag kunnen op 18 april gratis naar de laatste reguliere thuiswedstrijd van het seizoen tegen koploper FC Volendam. Twee sponsors hebben het gehele stadion afgehuurd, om aan te tonen dat het voetbal nog altijd leeft in de Hofstad.

Bedoeling is om de fans te 'enthousiasmeren' voor de aanstaande play-offs, waarvoor ADO reeds is gekwalificeerd. De Hagenezen kennen een ietwat teleurstellend jaar, maar kunnen dit mogelijk in een paar wedstrijden tijd weer helemaal teniet doen door promotie naar de eredivisie af te dwingen.

Initiator Koos Roeg legt uit. "Juist in deze fase kan onze club alle mogelijke steun gebruiken. Ik hoop vurig dat de sfeer van een vol stadion ertoe zal leiden dat ADO Den Haag in de play-offs op massale steun mag rekenen," vertelt hij op de website van de club.

Eerder al startte een sponsor van FC Eindhoven een soortgelijke actie om aan te tonen dat er wel degelijk draagvlak is voor twee clubs in de Brabantse stad. Fans konden vorige week het thuisduel met FC Emmen (2-3 verlies) eveneens gratis bijwonen

TeeZee

Die aanbieding geldt volgens de krant voor de komende drie wedstrijden en alleen voor bezitters van een ADO-clubcard. Als je nu een clubcard aanvraagt, geldt de actie niet.

Sebastiaan_W

#20
Vrijdag 17/08/07 FC Zwolle - FC Eindhoven 3-3
Lokatie: Oosterenk Stadion
Toeschouwers: 2.952



Warming up, in het nieuw te bouwen Zwolle stadion




Op de achtergrond het gastenvak en tevens het enige gedeelte wat nog stond van het oude stadion.






trap naar de tribunes


Achterkant van de enige tribune die er staat


Tegen het einde van de wedstrijd, vanaf de voetgangersbrug over de Ceintuurbaan(heet die weg zo...)

Sebastiaan_W

#21
Zondag 19/08/07 Telstar - Haarlem 1-0
Lokatie: Sportpark Schoonenberg
Toeschouwers: 1.294



Opkomst van de spelers, met de op de achtergrond de lege westtribune, welke is afgekeurd door de gemeente Velsen.


Op de achtergrond het lege gastenvak, omdat de verplichte combi werd geboycot door Haarlem


Hij had er wel zin, cultfiguur 'Jomanda'!


vak-i, fanatieke Telstar supporters


vreugde na de 1-0


wat ook de eindstand zou zijn




Sebastiaan_W

#22
Maandag 27/08/07 FC Omniworld - Telstar 1-2
Lokatie: Mitsubishi Forklift Stadion
Toeschouwers: 1.686


Ruim voor de wedstrijd wat foto's van het Mitsubishi Forklift Stadion genomen:

De hooftribune


Korte zijde met o.a. sponsorruimte, kantine en kleedruimtes achter het doel.


Staantribune, waar de fanatieke omniworld supporters staan


andere kortzijde, met het gastenvak wat later zeer goed gevuld zou zijn.


ingang van het gastenvak


opkomst van de spelers


staantribune


met de fanatieke omniworld fans


vol uitvak


onduidelijke foto, maar Arie(van Arie & Silvester) komt zijn voormalige plaatsgenoten gedag zeggen


wedstrijdmoment


spelers bedanken de supporters na de 1-2 overwinning

Sebastiaan_W

#23
Vrijdag 11/01/08 FC Emmen - Telstar 1-1
Lokatie: Sportpark Meerdijk
Toeschouwers: 2.854



Vandaag een bezoekje aan de Meerdijk, tegenwoordig het Univé stadion geheten.




harde kern van FC Emmen


60 tot 70 meegereisde Telstar fans




Sebastiaan_W

#24
Vrijdag 08/02/08 ADO Den Haag - Telstar 3-0
Lokatie: ADO Stadion
Toeschouwers: 3.862












Prachtig stadion, maar hoop toch wel dat het snel voller komt te zitten. Volgens mij is het dan echt een kolkend stadion wat intimiderend voor de tegenstander moet zijn.



Sebastiaan_W

Vrijdag 22/02/08 FC Zwolle - MVV 7-0
Lokatie: Oosterenk Stadion
Toeschouwers: 4.432









eet,- en drankkraampjes achter de lange zijde


tribune aan de andere lange zijde in aanbouw


jongetjes stonden al klaar voor de spelersopkomst en werden getrakteerd op een koude douche


op de vlucht voor het water


2e tribune die klaar is en deze avond officieel in gebruik werd genomen


de supporters uit maastricht die toekeken hoe hun club totaal van de mat werd gespeeld


lange zijde nu met overkapping


De stadionspeaker kan tevreden zijn na de galavoorstelling die Zwolle gaf.

Sebastiaan_W

Vrijdag 18/04/08 Telstar - RBC Roosendaal 2-1
Lokatie: Sportpark Schoonenberg
Toeschouwers: 1.650


Ondanks dat Telstar al was uitgespeeld, was dit toch een zeer bijzondere wedstrijd. Het was niet alleen het afscheid van de nuchtere, maar zeer populaire spits Jan Bruin(zelfs enkele Cambuur supporters waren naar Velsen afgereisd voor zijn afscheid), maar waarschijnlijk was dit ook de laatste wedstrijd dat Telstar uitkwam onder de naam Stormvogels Telstar Combinatie. Maandag 21 april is er een stemming voor de ontvlechting van de fusie. Helaas wist Jan Bruin in deze wedstrijd het net niet te vinden, maar Telstar wist deze wedstrijd wel winnend af te sluiten.














Bruininho


De meegereisde RBC supporters


Jan zijn laatste minuten als profvoetballer




publiekswissel


en krijgt een rollator van trainer Luc Nijholt




Jan zijn afscheidsronde. De algemeen directeur van Telstar draagt een ingelijst shirt waarop de logo's staan van alle clubs waar Jan betaald voetbal voor heeft gespeeld

Joost

Hoe vaak heb jij inmiddels een 7-0 meegemaakt?


Hugo

Citaat van: witte leeuw op apr 20, 2008, 10:11:53
Ondanks dat Telstar al was uitgespeeld, was dit toch een zeer bijzondere wedstrijd. Het was niet alleen het afscheid van de nuchtere, maar zeer populaire spits Jan Bruin(zelfs enkele Cambuur supporters waren naar Velsen afgereisd voor zijn afscheid)

Mooi te lezen dat Jan Bruin ook bij Telstar populair was. Ik had nog plannen om bij dit afscheid aanwezig te zijn maar helaas zat ik elders.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op apr 20, 2008, 12:48:13
Hoe vaak heb jij inmiddels een 7-0 meegemaakt?



Zal het van de week eens even nakijken voor je.