Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op feb 01, 2019, 16:00:31
Als we het hebben over één vlag die een groot probleem vormt ga je vijf meter naar links of rechts staan. Daar is in Kerkrade prima ruimte voor, zelfs voor de honderden die je hierover reeds gesproken hebt. Succes!

Je doet er vrij denigrerend over maar er is forse kritiek op het gevlag omdat het 't zicht belemmerd. Kom een keer mee en je zult gelijk merken dat die onvrede groot is. Vorig jaar is er zelfs een knokpartije onderling geweest. Vijf meter naar rechts gaat niet, daar is een gat voor een poort. Maar dat is zowel niet toereikend als de omgekeerde wereld.


Kölsche Bosschenaar

#2056
Citaat van: Joost op feb 02, 2019, 00:27:39
Je doet er vrij denigrerend over maar er is forse kritiek op het gevlag omdat het 't zicht belemmerd. Kom een keer mee en je zult gelijk merken dat die onvrede groot is. Vorig jaar is er zelfs een knokpartije onderling geweest. Vijf meter naar rechts gaat niet, daar is een gat voor een poort. Maar dat is zowel niet toereikend als de omgekeerde wereld.
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan die vlaggen. Ik moet toegeven dat het er vanaf de andere tribunes mooi uitziet, maar het heeft verder geen toegevoegde waarde. Pasgeleden ben ik naar Holstein Kiel gegaan. Daar ligt het uitvak al in een onpraktische hoek en door de netten en hekken was er al veel zichtsbelemmering. Toen vonden de ultras het ook nodig om met 6 grote vlaggen te gaan zwaaien. Het hele uitvak heeft nauwelijks iets van de wedstrijd gezien. Zolang alleen ultras er zelf zichtshinder van bevinden heb ik er geen probleem mee, maar dit was gewoon asociaal.
FC Den Bosch
1.FC Köln

FCT1980

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op feb 02, 2019, 10:28:19
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan die vlaggen. Ik moet toegeven dat het er vanaf de andere tribunes mooi uitziet, maar het heeft verder geen toegevoegde waarde. Pasgeleden ben ik naar Holstein Kiel gegaan. Daar ligt het uitvak al in een onpraktische hoek en door de netten en hekken was er al veel zichtsbelemmering. Toen vonden de ultras het ook nodig om met 6 grote vlaggen te gaan zwaaien. Het hele uitvak heeft nauwelijks iets van de wedstrijd gezien. Zolang alleen ultras er zelf zichtshinder van bevinden heb ik er geen probleem mee, maar dit was gewoon asociaal.

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Wij stonden in Stuttgart in eerste instantie ook achter de ultras van Schalke. Maar daar is het vak groot genoeg om een andere plek te vinden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Vorig jaar was ik bij Saarbrücken (in het stadion van Völklingen). De plaatselijke ultraatjes staan daar in het staanvak aan de lange zijde naast de hoofdtribune. Van te voren had ik er op gerekend dat ze achter de goal zouden staan, dus ik had mezelf precies een kaartje voor het vak naast de hoofdtribune bezorgd.

Die gasten (niet meer dan 50 à 100 in een vak van 1000 man) stonden dus met twee of drie vlaggen te zwaaien, een groot deel van de wedstrijd lang. Met als gevolg dat een groot deel van de overige 950 nauwelijks zicht op de wedstrijd had. Dan helpt 5 meter naar links of rechts ook niet meer, als dat überhaupt al mogelijk geweest was.
Gelukkig kon ik vrij doorlopen naar het vak achter de goal zodat ik er uiteindelijk geen last van gehad, maar daar was het ook al behoorlijk druk dus veel plaats voor meer mensen die op dat idee hadden kunnen komen, was er niet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Van pogo tot popo

Zou ook helpen als clubs wat duidelijker zijn met hun informatievoorziening. Kenmerk de vakken waar Ultras staan als slecht zicht vakken of geef een pop-up als je daar een kaart koopt dat het kan dat er een hele groep staat en met vlaggen zwaait.

hgrm

Citaat van: Van pogo tot popo op feb 07, 2019, 13:29:15
Zou ook helpen als clubs wat duidelijker zijn met hun informatievoorziening. Kenmerk de vakken waar Ultras staan als slecht zicht vakken of geef een pop-up als je daar een kaart koopt dat het kan dat er een hele groep staat en met vlaggen zwaait.

Dat lost het probleem maar ten dele op. Zoals ik al zei over Völklingen: daar had een heel vak (ruim de helft van de beschikbare staanplaatsen) last van een stel klojo's die met drie giga-lakens stonden te zwaaien.

Als er genoeg ruimte is in andere vergelijkbare vakken kan het naast elkaar, maar als die ruimte er niet is en je geen keuze hebt, vind ik dat de belangen van de ultraatjes moeten wijken voor die van het normale publiek dat komt om een wedstrijd te zien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Ultraatjes klinkt wel weer denigerend

spons

Citaat van: Jef400 op feb 08, 2019, 22:27:02
Ultraatjes klinkt wel weer denigerend

Je kunt die aandachtzieke kleuters toch ook niet serieus nemen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

#2063
Je kunt het beste de ultras negeren in groundhopverslagen over Duitsland, want elke leuke anekdote die je hebt over stadions, wedstrijden, braadworsten en spijkerjasjes verzuipt in het moeten benadrukken wat een ellendige situatie het allemaal wel niet is en wat een vreselijke ramp er zich voltrekt in de Europese stadions.

Edit: en voordat dit ook reden is om de aanval te openen: natuurlijk mag je iets stom/vervelend/ergerlijk/naar vinden. Maar het is ironisch dat de mensen die geen liefhebbers zijn van ultras (en nogmaals, dat is geen probleem) dit met zoveel fanatisme en drang benadrukken dat het bijna lijkt op hoe ultras dat doen als ze iets stom vinden. Leef en laat leven.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Van pogo tot popo

Citaat van: hgrm op feb 08, 2019, 22:26:02
Dat lost het probleem maar ten dele op. Zoals ik al zei over Völklingen: daar had een heel vak (ruim de helft van de beschikbare staanplaatsen) last van een stel klojo's die met drie giga-lakens stonden te zwaaien.

Als er genoeg ruimte is in andere vergelijkbare vakken kan het naast elkaar, maar als die ruimte er niet is en je geen keuze hebt, vind ik dat de belangen van de ultraatjes moeten wijken voor die van het normale publiek dat komt om een wedstrijd te zien.

Eens. Al is dan in elk geval de verwachting duidelijk. Heb zelf nooit problemen met bepaalde gebruiken van supporters, ben als Groundhopper tenslotte te gast, maar vind het wel prettig enigszins te weten wat me te wachten staat.

hgrm

Citaat van: Van pogo tot popo op feb 09, 2019, 17:04:46
Eens. Al is dan in elk geval de verwachting duidelijk. Heb zelf nooit problemen met bepaalde gebruiken van supporters, ben als Groundhopper tenslotte te gast, maar vind het wel prettig enigszins te weten wat me te wachten staat.

Ik vind dat je je daarmee te bescheiden opstelt. Dat doe ik in ieder geval niet. Ik ben geen gast, ik ben betalende (en in sommige gevallen flink betalende) bezoeker. Dan mag ik ook wat te eisen hebben, onder andere dat het volgen van de wedstrijd me niet onmogelijk gemaakt wordt en dat ik het er zonder astma-aanvallen en brandwonden vanaf breng. Lijkt me toch niet te veel gevraagd. Waar het mij om gaat is dat de ene groep betalende bezoekers zich niet moet gedragen alsof ze superieur zijn aan de andere groep betalende bezoekers door totaal geen rekening met hen te houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

En dat is dus precies het risico wat je neemt als je jezelf niet voldoende voorbereid. Ik lees mij eerst altijd in voordat ik een hop doe, dan kun je in heel veel gevallen de Ultravakken gewoon vermijden.

Van pogo tot popo

Doe ik zelf ook inderdaad. Al merk je wel dat voor bepaalde clubs het lastig uit te zoeken is. Zelf zoek ik de vakken bewust op door in of rondom fanatieke vakken of uitvakken te gaan staan. Komt ook omdat ik me vaak meer interesseer voor de sfeer en beleving dan voor het spel.

casper.eniesee

Hoe is de infrastructuur bij Eintracht Frankfurt? Ben je na de wedstrijd een beetje snel weg, of niet?
Instagram: Groundhopper024

hgrm

Citaat van: casper.eniesee op feb 12, 2019, 13:44:33
Hoe is de infrastructuur bij Eintracht Frankfurt? Ben je na de wedstrijd een beetje snel weg, of niet?

Als je gebruik maakt van de normale parkeerplaatsen kan het hèèèèl lang duren.
Wat ik ooit heb gedaan: parkeren in de wijk rond de Henselstrasse/Reichsforststrasse. De tweede keer dat ik dat probeerde, was de wijk vanaf de stadionzijde afgesloten. Ik weet niet of je er van de andere kant wel in kan. Het was overigens nog wel een kwartiertje lopen naar het stadion.

Andere optie: ergens in de omgeving parkeren en met de S-bahn naar Frankfurt Süd. Waarschijnlijk is je wedstrijdkaartje meteen al en treinkaartje.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen