Maandag 22 Augustus 2016 - Zondag 28 Augustus 2016

Gestart door Mokum1900, aug 05, 2016, 22:59:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

#60
Citaat van: FC_Emmen op aug 25, 2016, 11:23:28
Het plaatsen voor de groepsfase levert sowieso al 4 punten op, die heeft PSV nu ook al als het goed is.
Dat klopt, maar plaatsing voor de Europa League poulefase levert 2 punten op. Bovendien vergeten heel veel mensen dat een overwinning in de Europa League net zo zwaar telt als een in de Champions League (overwinning = 2, gelijkspel = 1)

Ajax zou met deze selectie max. 4 punten pakken (= 4 punten, dus 8 totaal). Komt op een totaal van 8 + wat voorronde punten (punten tellen minder zwaar) (Deze worden niet meegerekend, omdat de club zich plaatst voor CL/EL groepsfase).

In de Europa League pakken ze +-8/10 punten (=5-7 punten, dus 7-9 totaal), maar kunnen ze wel overwinteren en kans hebben om in de volgende ronde nog wat punten te sprokkelen.

Overigens levert overwinteren in CL een bonus van liefst 5 punten op.

FC_Emmen

Jep, dat is waar. In die zin is de UEL nog niet zo slecht inderdaad. Ook jammer dat bij Feyenoord het halve stadion wordt gesloten trouwens...
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Nort

Citaat van: FC_Emmen op aug 25, 2016, 11:47:51
Jep, dat is waar. In die zin is de UEL nog niet zo slecht inderdaad. Ook jammer dat bij Feyenoord het halve stadion wordt gesloten trouwens...
Alleen ontbreekt die kennis bij journalisten en analisten, waardoor we foutief worden ingelicht.

spons

Citaat van: FC_Emmen op aug 25, 2016, 10:50:15
Het plaatsen voor de CL Groepsfase levert ook een hoop punten op, daarnaast leveren overwinning in de kwalificatie/playoffs rondes ook punten op. Stel Ajax had 2x gewonnen van Rostov dan hadden ze nu 6 punten gekregen.

4 punten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: FC_Emmen op aug 25, 2016, 11:47:51
Jep, dat is waar. In die zin is de UEL nog niet zo slecht inderdaad. Ook jammer dat bij Feyenoord het halve stadion wordt gesloten trouwens...

Er hangen tientallen camera's en i.p.v. de daders te straffen straft onze directie 20.000 onschuldigen die nu de wedstrijden niet kunnen bijwonen

WANBELEID
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

John Sleeuwenhoek

Citaat van: spons op aug 25, 2016, 13:29:57
Er hangen tientallen camera's en i.p.v. de daders te straffen straft onze directie 20.000 onschuldigen die nu de wedstrijden niet kunnen bijwonen

WANBELEID

Puur als signaal naar de UEFA toe, over de rug van de supporters. Misselijk.

Jehoentelaar

Citaat van: nort op aug 25, 2016, 11:33:42
Dat klopt, maar plaatsing voor de Europa League poulefase levert 2 punten op. Bovendien vergeten heel veel mensen dat een overwinning in de Europa League net zo zwaar telt als een in de Champions League (overwinning = 2, gelijkspel = 1)

Ajax zou met deze selectie max. 4 punten pakken (= 4 punten, dus 8 totaal). Komt op een totaal van 8 + wat voorronde punten (punten tellen minder zwaar) (Deze worden niet meegerekend, omdat de club zich plaatst voor CL/EL groepsfase).

In de Europa League pakken ze +-8/10 punten (=5-7 punten, dus 7-9 totaal), maar kunnen ze wel overwinteren en kans hebben om in de volgende ronde nog wat punten te sprokkelen.

Overigens levert overwinteren in CL een bonus van liefst 5 punten op.

Erg interessant! Ik had het gisteren met een vriend al erover tijdens de, ehm, niet al te beste tweede helft van Rostov-Ajax. Voor de Amsterdammers zelf is het financieel en sportief een drama, maar puntentechnisch voor Nederland Voetballand misschien helemaal niet. Ik ga me daar toch maar eens wat verder in verdiepen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jeje

Citaat van: nort op aug 25, 2016, 12:00:57
Alleen ontbreekt die kennis bij journalisten en analisten, waardoor we foutief worden ingelicht.

Precies, en dat gebeurd heel vaak.

Ik baal natuurlijk wel enorm van deze uitschakeling, maar nu hopen dat dit de directie van Ajax wakker schudt en dat we eindelijk wat kwaliteit kopen dat er direct kan staan en we een mooi EL avontuur gaan beleven. En de eredivisie winnen natuurlijk ;)

Als ik het goed heb gezien speelt de winnaar van aankomende eredivisie sowieso geen directe CL. Echter het jaar erop gebeurd dit waarschijnlijk weer wel (goede resultaten van concurrerende landen vallen dan weg) dus in die zin is er nog geen man over boord, maar dan moeten de Nederlandse clubs nu wel naar behoren presteren.

Nort

Citaat van: Jeje op aug 25, 2016, 19:40:19
Precies, en dat gebeurd heel vaak.

Ik baal natuurlijk wel enorm van deze uitschakeling, maar nu hopen dat dit de directie van Ajax wakker schudt en dat we eindelijk wat kwaliteit kopen dat er direct kan staan en we een mooi EL avontuur gaan beleven. En de eredivisie winnen natuurlijk ;)

Als ik het goed heb gezien speelt de winnaar van aankomende eredivisie sowieso geen directe CL. Echter het jaar erop gebeurd dit waarschijnlijk weer wel (goede resultaten van concurrerende landen vallen dan weg) dus in die zin is er nog geen man over boord, maar dan moeten de Nederlandse clubs nu wel naar behoren presteren.
A) Het probleem is jullie directie
B) Die competitie gaan jullie niet meer winnen
C) Dat valt nog maar te bezien, als de plannen van de UEFA doorgaan zijn plek 10 t/m 12 het eerste slachtoffer.

Nort

Citaat van: Wesley10__ op aug 25, 2016, 20:42:15
B) PSV maar vast feliciteren met het kampioenschap dan?
Dat is wel erg voorbarig, ik kan alleen geen reden bedenken dat Ajax mee gaat doen voor de titel.

Jehoentelaar

Wat mij betreft gaat het nu tussen de huidige top drie.

Kuch.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

jvdreumel2


Jef400

Iemand nog een leuke wedstrijd die hij/zij gaat bezoeken? Kunnen we dit topic nog enigzins redden.

maikelll043

27/08 Stade Waremme - Lierse SK
28/08 Achilles'29 - MVV Maastricht

Joost

Citaat van: Bier und Bratwurst op aug 13, 2016, 17:47:03
Heel eerlijk gezegd kan ik het niet weervinden!  Misschien dat het niet doorgaat. Ik weet zeker dat ik het vorig jaar heb gelezen op stadionwelt. Ze wilden de tribunes verbouwen.  Ik heb destijds gelijk de club op mijn lijstje gezet voor een bezoek. Helaas is dat er nog niet van gekomen. Ben dus benieuwd of jij me wat kan vertellen als je er geweest bent.

http://www.lavoixdunord.fr/region/dunkerque-pour-la-renovation-du-stade-tribut-une-passe-ia17b47588n3583083