Week 49 / 01 - 07 dec 2008

Gestart door hoevenen lion, nov 03, 2008, 18:20:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ici c est Paris

Citaat van: Pieros op dec 04, 2008, 20:46:34
Ik zal wel zwaaien. Zit namelijk naast het uitvak, in A. Nieuwe Goffert is verder niet veel aan. Standaard bakje.

Haha, met je middelvinger zeker? :)

Ach, ik wil dit seizoen zoveel mogelijk nieuwe stadions in de Eredivisie zien. Voor het seizoen begon had ik slechts de Galgenwaard, Kuip en Arena gezien. Inmiddels zijn daar het Kasteel, de Vijverberg en het Abe Lenstra Stadion bij gekomen. En ben van plan geen uitwedstrijd meer te missen dit jaar, en dan zou ik nog slechts Groningen en Den Haag moeten.

HJanneman

Je moet niets, het is geen verplichting ofzo.
Ik heb al heel wat stadions in Nederland gezien, maar heb niet de behoefte om ze allemaal te zien, daar vind ik de meeste gewoon niet interessant genoeg voor, dan ga ik liever over de grens kijken(waar het gras groener lijkt),en dan maar wat minder vaak.

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op dec 04, 2008, 22:23:59
Je moet niets, het is geen verplichting ofzo.
Ik heb al heel wat stadions in Nederland gezien, maar heb niet de behoefte om ze allemaal te zien, daar vind ik de meeste gewoon niet interessant genoeg voor, dan ga ik liever over de grens kijken(waar het gras groener lijkt),en dan maar wat minder vaak.

Dat moet wel, dat moet van mezelf. Ik begrijp jou standpunt, maar ik vermoed dat als het voor jou minder tijd geld en moeite zou kosten dat je dan ook sneller met je eigen club naar een uitwedstrijd zou gaan, iets wat natuurlijk logisch is.

Joost

Citaat van: HJanneman op dec 04, 2008, 22:23:59
Je moet niets, het is geen verplichting ofzo.
Ik heb al heel wat stadions in Nederland gezien, maar heb niet de behoefte om ze allemaal te zien, daar vind ik de meeste gewoon niet interessant genoeg voor, dan ga ik liever over de grens kijken(waar het gras groener lijkt),en dan maar wat minder vaak.
Van de 38 clubs die in Nederland nog betaald spelen heb ik de meesten gezien vanuit het uitvak met mijn eigen clubje. Mede door vele bekerwedstrijden 'miste'  ik na enkele jaren nog maar een klein aantal stadions. Met iemand anders die zijn 38 volmaakte zijn we toen naar AGOVV geweest en met bekenden heb ik Eindhoven, Dordrecht en Telstar bezocht waarna alleen Haarlem, Emmen, Omniworld en Cambuur overbleven. Ik ben pas bewust naar volledigheid gaan werken toen ik er nog maar 8 hoefde te bezoeken, de Eerste Divisie vind ik dermate aantrekkelijk dat ik ook de andere clubs eens wilde bezoeken. Ik had daarnaast ook nog de beschikking over een OV-studentenkaart.

HJanneman

Er zullen stadions bij zijn die ik op die manier wellicht nog eens mee wil maken, maar dat zijn(bijna allemaal) stadions die ik al eens bezocht heb in Nederland(en de stadions die ik nog niet in Nederland bezocht heb, bezoek ik waarschijnlijk niet meer, want ik heb nu al over de grens gekeken, waar het gras voor mij niet alleen groener lijkt, maar ook zo smaakt).

Binnenkort bezoek ik mijn 5e wedstrijd van Standard en na die 5e wedstrijd kan ik zeggen dat ik er één met een combi heb bezocht: Charleroi - Standard.
De overige 4 wedstrijden waren op eigen houtje(Standard-STVV&KV Mechelen-Standard, thuisvak) of met een fanclub, maar zonder combi, zodat we nog wat cultuur konden en kunnen snuiven in de stad (Liverpool&Stuttgart).
Dit zijn dan ook de krenten in de pap: ik heb er wel eens over nagedacht om de gehele Belgische eerste klasse met de fanclub te voltooien uiteindelijk, maar daar ben ik nu dus al vanaf gestapt(KV Mechelen - Standard), omdat ik dan toch het bezoeken van de stad mis, en die vind ik in België vaak nog erg de moeite waard(veel oude gebouwen, gezellige kroegjes, Jambers-figuren in diezelfde kroegjes, etc.etc.).
Er zullen wedstrijden bij zijn waarbij ik gewoon weer met de fanclub mee ga zonder iets van de stad te zien(steden die je op een andere gelegenheid ook nog wel eens aandoet met je vriendin bijvoorbeeld, zoals Brugge), maar het geniet mijn voorkeur om ook wat sfeer te proeven van de plek waarin het stadion staat, maar dit geldt ook weer niet voor iedere stad(dus ook de steden die me niet zo aantrekken, maar in mijn ogen wel een leuk stadion hebben, zal ik met de fanclub kunnen doen).
En ik maak ook steeds vaker plannen om naar 'het eiland' te gaan, en die bezoek ik ook liever 1 keer dan 3 wedstrijden in Nederland in dezelfde periode voor hetzelfde geld.

Verder krijg je in Nederland steeds meer het gevoel van: als je er één gezien hebt, heb je ze allemaal gezien(uitzonderingen, zoals het Rat Verlegh stadion, Grolsch stadion, Gelredome en Galgenwaard, daargelaten) en de steden in Nederland, waar ik het dan nog voor zou kunnen doen, geven me ook niet dat vakantiegevoel wat ik in België wel krijg.
Groundhoppen is voor mij ook een beetje vakantie(omdat ik in het verre Leeuwarden woon, neem ik er bijna vanzelfsprekend een overnachting bij), dus dan kies ik toch gewoon de wedstrijden uit die ik echt leuk vind?
Het is voor mij geen sport om de stadions af te vinken, maar gewoon een hobby waarbij ik bezoekjes uitzoek naar oprechte interesse naar een club, stadion, stad of bepaalde sfeergroep die ik eens 'live' wil bewonderen.

HJanneman

Citaat van: Joost op dec 05, 2008, 09:46:28
Van de 38 clubs die in Nederland nog betaald spelen heb ik de meesten gezien vanuit het uitvak met mijn eigen clubje. Mede door vele bekerwedstrijden 'miste'  ik na enkele jaren nog maar een klein aantal stadions. Met iemand anders die zijn 38 volmaakte zijn we toen naar AGOVV geweest en met bekenden heb ik Eindhoven, Dordrecht en Telstar bezocht waarna alleen Haarlem, Emmen, Omniworld en Cambuur overbleven. Ik ben pas bewust naar volledigheid gaan werken toen ik er nog maar 8 hoefde te bezoeken, de Eerste Divisie vind ik dermate aantrekkelijk dat ik ook de andere clubs eens wilde bezoeken. Ik had daarnaast ook nog de beschikking over een OV-studentenkaart.

Over de eerste divisie moet ik je gelijk geven, daar zit nog veel authenciteit, maar vanuit Leeuwarden is zo'n vrijdagavond(met OV-studentenkaart in de pocket, inderdaad) vaak niet te doen.
Ik vind de eerste divisie trouwens ook altijd een leuke om op de vrijdagavond te bekijken, want er komen vaak veel jolige momenten voorbij, wat ik ook één van de charmes vind van het Belgische voetbal(wat dat betreft verschillen beide Jupiler League's niet zoveel van elkaar).

Wanneer je zo dichtbij het doel bent kan ik me voorstellen dat je hem ook af wilt maken, maar persoonlijk heb ik niet de behoefte om alle Nederlandse stadions te bezoeken(daarvoor had ik waarschijnlijk enkele decennia eerder geboren moeten worden, met de eisen die ik nu aan een bezoekwaardige 'hop' stel).

Joost

De belangrijkste reden dat je weinig er voor voelt om alle Nederlandse clubs te zien is volgens mij gewoon Ajax en het feit dat je niet uit Amsterdam komt. Zo goed als iedereen die hier veel Nederlandse stadions heeft bezocht heeft daarvan het overgrote deel bezocht met zijn eigen club. Je gaat dan niet voor 'de hop'  zoals jij het zegt maar om je eigen club te zien spelen. Dan maakt het eigenlijk weinig uit of de stadions van RKC en NEC op elkaar lijken of wat de historie is achter beide clubs. Pas wanneer je dichter bij volledigheid komt wordt je jezelf pas bewust van het aantal dat je bezocht hebt en ga je specifiek de lege plekjes bezoeken.

Hugo

Citaat van: HJanneman op dec 05, 2008, 10:10:06
Groundhoppen is voor mij ook een beetje vakantie(omdat ik in het verre Leeuwarden woon, neem ik er bijna vanzelfsprekend een overnachting bij), dus dan...

Je moet je denken eens gaan omzetten, je woont toch niet meer in Delfzijl (het Grimsby van Nederland)? Je woont in Leeuwarden, Friesland, dat is het middelpunt van de wereld!

TeeZee

Citaat van: Hugo op dec 05, 2008, 10:47:29
Friesland, dat is het middelpunt van de wereld!
Dit zal de Heer Graus een onaangename mededeling vinden.

Hugo

Citaat van: TeeZee op dec 05, 2008, 10:53:22
Dit zal de Heer Graus een onaangename mededeling vinden.

Hihi, die Graus is vast supporter van PSV. Die hebben net zo'n minderwaardigheidscomplex.

TeeZee

Citaat van: HJanneman op dec 05, 2008, 10:10:06Groundhoppen is voor mij ook een beetje vakantie.
Het is voor mij geen sport om de stadions af te vinken, maar gewoon een hobby waarbij ik bezoekjes uitzoek naar oprechte interesse naar een club, stadion, stad of bepaalde sfeergroep die ik eens 'live' wil bewonderen.
Het is net als met patat (friet voor mensen van beneden de rivieren). Lekker, maar niet iedere dag. Dan is het geen tractatie meer. Misschien gaat die vergelijking niet 100% op, ik weet het, of bestaan er frietkot/patatboerhoppers?

HJanneman

Citaat van: Joost op dec 05, 2008, 10:45:49
De belangrijkste reden dat je weinig er voor voelt om alle Nederlandse clubs te zien is volgens mij gewoon Ajax en het feit dat je niet uit Amsterdam komt. Zo goed als iedereen die hier veel Nederlandse stadions heeft bezocht heeft daarvan het overgrote deel bezocht met zijn eigen club. Je gaat dan niet voor 'de hop'  zoals jij het zegt maar om je eigen club te zien spelen. Dan maakt het eigenlijk weinig uit of de stadions van RKC en NEC op elkaar lijken of wat de historie is achter beide clubs. Pas wanneer je dichter bij volledigheid komt wordt je jezelf pas bewust van het aantal dat je bezocht hebt en ga je specifiek de lege plekjes bezoeken.

Wat ik al zei: ik wil best nog wat stadions doen op die manier en dat zit er als supporter met mijn frequentie aan wedstrijden van Ajax niet in: ik bezoek er zo'n 4/5 per jaar, en dat is een weloverwogen keuze, net als dat ik sinds de Euroborg er steeds minder voor voelde om met mijn Groningse vrienden de thuiswedstrijden van de FC te blijven doen(als ze nog in 't Oosterpaaaark speelden was het misschien een ander geval).
Op den duur kreeg ik de smaak te pakken van wedstrijden bezoeken in het buitenland: dat is bijna net zo duur als tweewekelijks naar Ajax gaan en als student moet je nu eenmaal vaak keuzes maken die bestaan uit of/of ipv en/en, dus nu doe ik beide, maar met een lagere frequentie op beide vlakken.

En door deze keuze kom ik bij Ajax simpelweg nooit aan kaarten voor het uitvak, want zoals ik al zei, ik hoef echt niet alle stadions te bezoeken, dus dan kies ik daar ook de krenten uit de pap uit(en met mij nog een ellenlange wachtlijst aan uitkaarthouders, zeg maar).

Ik dacht dat Hamburg-uit(niet Nederlands gerelateerd, maar toch) ook wel een aardige optie was(vrij dichtbij voor mij voor een Europese verplaatsing), maar ook dat was binnen 3 uur uitverkocht, en dan kom je er als cc-houder dus niet aan te pas.
De enige uitwedstrijd die ik met ze heb gedaan is de bekerfinale tegen AZ van twee seizoenen geleden.

Hugo

Citaat van: TeeZee op dec 05, 2008, 11:02:26
Misschien gaat die vergelijking niet 100% op, ik weet het, of bestaan er frietkot/patatboerhoppers?

Ik weet zeker dat er mensen zijn die vestigingen van MacDonalds afvinken. Maar dat is dan weer een slechte vergelijking met een frietkot.

Hugo

Citaat van: HJanneman op dec 05, 2008, 11:05:22
Ik dacht dat Hamburg-uit(niet Nederlands gerelateerd, maar toch) ook wel een aardige optie was(vrij dichtbij voor mij voor een Europese verplaatsing), maar ook dat was binnen 3 uur uitverkocht, en dan kom je er als cc-houder dus niet aan te pas.

Gewoon naar toe rijden en je komt op zeker binnen.

TeeZee

Citaat van: Hugo op dec 05, 2008, 11:06:23
Ik weet zeker dat er mensen zijn die vestigingen van MacDonalds afvinken.
Je hebt het over de docufilm "Super Size Me"?