Week 48 / 24 - 30 november

Gestart door Houseman, nov 18, 2008, 14:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Houseman

Volgens mij ontbreekt deze nog?

28/11 FC Groningen - AZ
29/11 sc Heerenveen - PSV

Ici c est Paris

30 november: Ajax - FC Utrecht

HJanneman

30 November: KV Mechelen - Standard de Liege

Bossche Bol

Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Joost


Pieros

27-11 NEC - Spurs
30-11 NEC - FC Volendam

Sebastiaan_W

28/11 FC Dordrecht - Telstar (als het gaat lukken vrijdag)

hgrm

Ik denk dat het er voor mij eentje wordt die al langer op het lijstje stond: Harkemase Boys.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik weet het nog niet. Zondag staat Heerlen Sport - SCKR op 't program maar ik betwijfel of het doorgaat. De Graafschap - Roda is een verplichte combi geworden dus dat wordt 'm zeker niet. Westerlo staat hoog op 't verlanglijstje maar van het affiche tegen RAEC Mons word ik niet echt enthousiast. Maar echt ver wil ik niet gaan dus de 45 minuten richting Westerlo is wel het maximum.

Thuisblijven zaterdagavond is in ieder geval geen optie momenteel.

spons

27-11 Deportivo la Coruna - Feyenoord
30-11 Vitesse - Feyenoord
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

29/11: sc Heerenveen - PSV

De grote vraag gaat zijn wie er op de bank zit bij onze club in crisis: Trond Sollied of Foppe de Haan.

spons

Citaat van: Hielke op nov 25, 2008, 13:09:18
29/11: sc Heerenveen - PSV

De grote vraag gaat zijn wie er op de bank zit bij onze club in crisis: Trond Sollied of Foppe de Haan.

Foppe, die man heeft zijn tijd toch volledig gehad ?

Is voor mij in China volledig door het ijs gezakt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: spons op nov 25, 2008, 14:13:16
Foppe, die man heeft zijn tijd toch volledig gehad ?

Is voor mij in China volledig door het ijs gezakt
Dat laatste lijkt alleen maar zo omdat de resultaten daarvoor zo uitzonderlijk waren.

Niettemin is het wel opvallend wat er bij Heerenveen gebeurt (als de berichten in de media waar zijn). Wat is er opeens verkeerd aan de werkwijze van Sollied, wat ze op voorhand niet hadden kunnen voorzien?

Hielke

Citaat van: TeeZee op nov 25, 2008, 14:28:48Niettemin is het wel opvallend wat er bij Heerenveen gebeurt (als de berichten in de media waar zijn). Wat is er opeens verkeerd aan de werkwijze van Sollied, wat ze op voorhand niet hadden kunnen voorzien?

De vraag der vragen, op dit moment bij de club.

Sinds 1998 volgt sc Heerenveen (lees: Riemer van der Velde) Trond Sollied. Afgelopen seizoen moest control-freak Verbeek wijken voor een frisse, nieuwe, Noorse wind. Trond Sollied. De man is een observant, geen coach. De assistenten doen praktisch al het werk, Sollied zwijgt, zit en kijkt. Spelers zijn vrij, mogen te laat komen en dergelijke. Not done, onder Verbeek.

Duidelijk is dat het niet klikt tussen Sollied en de groep. De zonedekking achterin, in plaats van mandekking, blijkt onuitvoerbaar voor de beperkte Heerenveenverdedigers. Gevolg: alleen Sparta en FC Volendam hebben meer tegengoals. De laatste tijd gaat het heel snel bergafwaarts. De uitwedstrijden bij NAC (4-2), Wolfsburg (5-1) en Twente (6-0) waren onthutsend. Met name afgelopen weekend in Enschede. Als Twente had gewild had men dubbele cijfers gehaald, Heerenveen schoot niet één keer op doel.

Het zijn op dit moment nog geruchten van VI, maar duidelijk is wel dat er het nodige speelt. Spoedvergaderingen en dergelijke. Heerenveen is geen club die in paniek een trainer ontslaat, omdat het even niet loopt. Mocht Sollied eruit gaan zal het bestuur vinden dat het absoluut geen andere keuze heeft.

En Foppe? Ik moet het nog zien. Het afbreukrisico is natuurlijk enorm, voor deze clublegende. Jan de Jonge loopt ook rond op de club, dat lijkt mij eerlijk gezegd een meer voor de hand liggende optie. Maar zover is het nog lang niet. Natuurlijk is er rook, maar het zou een afgang van jewelste zijn voor de clubdirectie als men Sollied wegzet als een 'mislukking'.

Stadionhopper

Na een rustperiode van 2 weken wordt het weer eens tijd een match te bezoeken. Dit keer een heuse stadsderby in de hoogste divisie van Luxemburg:

30.11 18:00 uur: Fola Esch - Jeunesse Esch
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper