Hoofdklassen 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, sep 06, 2009, 22:00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


hgrm

Dat op zich zegt niks; het is al heel lang gebruikelijk dat spelers via stichtingen en/of sponsors betaald worden.
En dan meestal ook nog (grotendeels) zwart.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 15, 2010, 14:43:46
Zaterdag C
PKC'83 – Staphorst 4-2 (450)

Het is wat met die kampclubs en tellen. Een ooggetuige kwam niet verder dan maximaal 250, waarvan minimaal de helft uit Staphorst.


Citaat van: AthleticHolanda op mrt 15, 2010, 14:43:46
Het moest er een keer van komen, gisteren bezocht ik mijn eerste wedstrijd in Zondag A.
In Heemskerk zag ik een slechte maar leuke wedstrijd, VVSB nam de punten mee naar de Bollenstreek en het complex was alleraardigst.

Kijk aan, mijn raad opgevolgd. ;)

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 15, 2010, 14:43:46
Zondag A
Hollandia – Elinkwijk 3-1 (300)
TONEGIDO – HBS 2-2 (plusminus 500)
FC Hilversum – AFC 1-2 (800)
Haaglandia – Argon 1-3 (400)

Zondag B
Schijndel – Baronie 1-1 (300)

Zondag C
Sneek Wit Zwart – SC Joure 2-2
Juliana'31 – SV Babberich 3-0 (300)

Nog wat cijfers toegevoegd. Helaas nog geen info van de Friese derby. Mailtje richting Sneek gestuurd.

Citaat van: hgrm op mrt 15, 2010, 16:26:10
Ik vind dat hele verhaal over dat kort geding nogal vreemd.
De KNVB-reglementen zijn duidelijk in dezen: een profspeler mag niet zomaar naar de amateurs als zijn profclub failliet gaat. Ik snap niet waar de rechter de euvele moed vandaan haalt om daar van af te wijken. Zeker omdat het gaat om regels wat betreft het bedrijven van een amateursport. Met arbeidsrecht heeft men dus niks te maken.

Er zit wel een "escape" in de reglementen, dat bij 'bijzondere omstandigheden' van de regeling afgeweken kan worden. Een faillissement zou je toch wel kunnen aanmerken als een bijzondere omstandigheid.


Citaat van: Joost op mrt 15, 2010, 18:07:34
Vanaf dit seizoen kunnen amateurclubs ook spelers contracten aanbieden. Had FC Lienden niet een full-prof erbij gehaald dit seizoen?

Vanaf volgend seizoen dus. Dat fullprof-verhaal is nogal uit zijn verband gerukt trouwens, maar het duikt nu wel om de haverklap op. Spelers staan nu meestal onder contract bij stichtingen.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op mrt 16, 2010, 11:58:49
Het is wat met die kampclubs en tellen. Een ooggetuige kwam niet verder dan maximaal 250, waarvan minimaal de helft uit Staphorst.

Geloof het meteen, toch vreemd dat de aantallen bij de helft nooit kloppen.

Citaat van: ðe waan op mrt 16, 2010, 11:58:49
Kijk aan, mijn raad opgevolgd. ;)

Inderdaad, had me al lang voorgenomen eens in de Zondag A te gaan kijken en ADO'20 was een goed begin.

Was ook vooral benieuwd naar het toeschouwersaantal, en - de kantine meegerekend - zouden het er maximaal 500/550 geweest kunnen zijn. De website van ADO'20 meldt 850...

Citaat van: ðe waan op mrt 16, 2010, 11:58:49
Nog wat cijfers toegevoegd. Helaas nog geen info van de Friese derby. Mailtje richting Sneek gestuurd.

Thanks, ben ook vooral benieuwd naar de Friese derby!

Hielke

Zaterdag mag ik naar Katwijk - Quick Boys. Niet alle amateurclubs en -wedstrijden zeggen me heel veel, maar dit is er wel eentje waar ik absoluut naar uitkijk.

hgrm

Ik heb vanavond gezien hoe Spakenburg zich een weg worstelde naar de volgende ronde van de districtsbeker ten koste van tweedeklasser VVA'71 uit Achterberg. De wedstrijd werd overigens bij Valleivogels in Scherpenzeel gespeeld wegens het ontbreken van licht in Achterberg. Naar verluidt krijgt VVA licht zodra het dorp wordt aangesloten op het elektriciteitsnet.

Het hoogtepunt van de wedstrijd was nog wel het uitvallen van de verlichting halverwege de eerste helft.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 16, 2010, 21:55:48
Was ook vooral benieuwd naar het toeschouwersaantal, en - de kantine meegerekend - zouden het er maximaal 500/550 geweest kunnen zijn. De website van ADO'20 meldt 850...

Ik heb de foto's bekeken en het lijkt me inderdaad knap als je daar 850 man van weet te maken. Ik had meer verwacht op basis van de TV beelden die ik wel eens zie van wedstrijden van ADO'20 op TV Noord Holland. Maar ze doen het niet zo best, daardoor zal het wel wat minder zijn geweest.

Ik heb me wel een beetje vergist in de afstand Noordwijkerhout-Heemkerk. Dacht dat het wel een soort van derby was, maar het is toch ruim 50 kilometer.

hgrm

Misschien was je in de war met Heemstede? Dat ligt aardig in de buurt van de Bollenstreek. Alleen het plaatselijke RCH is afgezakt naar de 4e klasse.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Misschien een onbewuste verwisseling inderdaad.

RCH ben ik ooit nog geweest (1989). Dat was een wedstrijd om het algeheel kampioenschap. Flink weggezakt dus de laatste twintig jaar.

AthleticHolanda

CiteerHoek denkt aan nieuwe accommodatie

ZAT B - Hoek verwacht komend seizoen deel te nemen aan de Topklasse en om die reden werden de Topklasse-plannen besproken op de jaarlijkse sponsoravond. Een van de punten was professionalisering van de Zeeuwse hoofdklasser, weet Omroep Zeeland.

De club wil graag plaats nemen op een nieuwe, of vernieuwde, accommodatie. Die plannen zijn niet echt concreet, volgens Hoek-voorzitter Benny Langeraert. "We zijn wel in een vergevorderd stadium en we hebbben wat plannen. Op dit moment worden er enkele tekeningen gemaakt en dat ziet er allemaal heel goed uit. We hebben ook goede gesprekken gehad met de overheid en de neuzen staan nu goed. Het zou daarom wel eens snel kunnen gaan." aldus de Hoek-preses. Volgens hem is nog niet bekend waar het complex komt.

Nico Boussen van de sponsorstichting kon daar al wel het een en ander over zeggen. Hij zei dat er plannen zijn voor een complex op een nieuwe locatie met onder meer twee kunstgrasvelden om op te trainen. Langeraert vind kunstgras een belangrijke voorwaarde, zo zegt hij tegen de PZC. "Clubs als IJsselmeervogels en Spakenburg zijn niet zomaar beter uit de lange winterstop gekomen dan wij. Zij hebben beter kunnen doortrainen. Voor kunstgras moeten wij en andere clubs uit de regio de grens over naar Wachtebeke."

Had misschien ook in het kunstgras topic gekund...

AthleticHolanda

Midweekse inhaalronde...

Midweek programma results

Zaterdag A
Dinsdag
ARC - Barendrecht 0-1 (750)
ASWH - Capelle 2-3 (800)
DOTO - RVVH 2-0 (250)

Zaterdag B
Niks

Zaterdag C
Dinsdag
CSV Apeldoorn - Excelsior'31 0-1 (800)
Harkemase Boys - Nunspeet 4-0 (800)
HHC Hardenberg - ACV 0-1 (800)
WHC - Flevo Boys 0-2 (400)

Zondag A
Woensdag
Hollandia - Chabab 1-0
Donderdag
ADO'20 - Feyenoord 1-3
FC Hilversum - TONEGIDO 1-1
Argon - FC Omniworld 1-0
Haaglandia - Elinkwijk 2-4

Zondag B
Donderdag
OJC Rosmalen - Venray 0-0
DESK - Papendrecht 1-3
UDI'19/BB - Baronie 1-2
EVV - SV Meerssen 0-4
Schijndel - JVC Cuijk afgelast

Zondag C
Woensdag
Achilles'29 - WKE 3-1 (1000)
Donderdag
Rohda Raalte - Quick'20 1-1 (400)


Hielke

Klein beetje off-topic, maar kon geen geschikt topic vinden.

Gehoord, gisteravond langs de lijn bij Voorschoten '97. De speaker, vóór de wedstrijd:

Citeer(...),,En de pupil van de week wordt mede mogelijk gemaakt door Verloskundigenpraktijk De Witte Uil.''

AthleticHolanda

Zaterdag A
Katwijk – Quick Boys 2-1 (4500) (verslag van Hielke)
ASWH – Barendrecht 1-1 (822)
RVVH – Rijnsburgse Boys 1-0 (800)
Capelle – FC Lisse 0-2 (700)
Scheveningen – Noordwijk 3-1 (700)
Ter Leede – ARC 2-4 (700)

De gehele top-4 verloor punten dit weekend. Slechts Barendrecht wist de schade te beperken door gelijk te spelen en in tegenstelling tot de overige drie niet te verliezen. Daardoor staan ze in verliespunten inmiddels gelijk met leider Capelle.
Katwijk won de derby tegen Quick Boys en duwt de buurman zo alleen maar dieper de problemen in. Quick Boys staat buiten de playoff plaatsen nu.

Zaterdag B
GVVV – Zwaluwen'30 4-1 (650)
Kozakken Boys – DOVO 3-1 (800)
Jodan Boys – SDC Putten 1-0 (500)
ODIN'59 – Hoek 3-1 (400)
Spakenburg – RKAV Volendam 5-1 (1000)
Bennekom – IJsselmeervogels 1-6 (950)
Sparta Nijkerk – LRC Leerdam 3-2 (900)

De Spakenburg-teams gingen op bezoek bij de laatste en voorlaatste en deden niet voor elkaar onder. Omdat ook Sparta Nijkerk wint veranderd er niets aan kop, al heeft Hoek definitief afgehaakt in de titelrace door in Heemskerk te verliezen bij ODIN'59, ze hebben zelfs de vierde plaats af moeten staan aan GVVV.

Zaterdag C
Nunspeet – ACV 1-1 (350)
CSV Apeldoorn – Be Quick'28 4-3 (600)
PKC'83 – HHC Hardenberg 2-0 (550)
Staphorst – WHC 2-3 (500)
Go Ahead Kampen – Berkum postponed
Flevo Boys – Harkemase Boys 2-1 (1550)

Flevo Boys won de topper in C en staat nu slechts één punt achter de Friezen met een wedstrijd tegoed. Excelsior'31 lacht ondertussen stiekem, ze kwamen niet in actie maar zien de voorsprong gehandhaafd.
HHC verloor in Groningen bij de voorlaatste en zal van goede huize moeten komen om nog aanspraak te maken op de Topklasse.

Zondag A
TONEGIDO - Hollandia 4-2
FC Omniworld - ADO'20 0-1
Elinkwijk - AFC 3-0
HBS - Argon 0-2
Westlandia - VVSB 1-2
Feyenoord AV - FC Hilversum 1-2
Chabab - Haaglandia 2-3

AFC en Hilversum blijven elkaar afwisselen aan kop. De Amsterdammers verloren kansloos in Utrecht terwijl Hilversum won in Rotterdam. Na vijf zeges op rij verloor Chabab nu voor de tweede keer op rij, regerend kampioen Westlandia zakt naar de voorlaatste plaats na verlies tegen VVSB, dat samen met AFC en FC Hilversum de minste verliespunten heeft.

Zondag B
Baronie - Gemert 0-5
Papendrecht - EVV 1-1
SV Meerssen - DESK 1-1
Venray - UNA 1-2
Schijndel - UDI'19 3-1
JVC Cuijk - OJC Rosmalen 2-1
Dijkse Boys - OSS'20 1-0

De topper in B was een prooi voor Gemert, de leiders vernederden Baronie op de Blauwe Kei. Dijkse Boys haalt Venray weer in doordat de Limburgers thuis van UNA verloren.

Zondag C
Be Quick 1887 - Sneek 1-1 (225)
Rohda Raalte - SV Babberich 3-2 (400)
WKE - Nieuw Buinen 1-1 (700)
Alcides - FC Lienden 0-2 (600)
SC Joure - De Treffers 0-1 (400)
Achilles'29 - Juliana'31 2-0
HSC'21 - Quick'20 0-3 (1100)

Alle Topklasse-favorieten wonnen behalve WKE. Ze staan nu inmiddels vijfde en moeten serieus op gaan passen niet de playoffs in te moeten. Quick'20 won ruimschoots de derby van Twente in Haaksbergen.

Standen
http://teletekst.nos.nl/
Saturday A - 894/1
Saturday B - 894/2
Saturday C - 894/3
Sunday A - 896/1
Sunday B - 896/2
Sunday C - 896/3

ðe waan

Nog wat aanvullingen:

TONEGIDO - Hollandia 4-2 (250)
FC Omniworld - ADO'20 0-1 (75) !!
Elinkwijk - AFC 3-0 (400)
HBS - Argon 0-2 (400)
Westlandia - VVSB 1-2 (500)

Zondag B
Baronie - Gemert 0-5 (800 -> twijfelachtig)
Venray - UNA 1-2 (750)
JVC Cuijk - OJC Rosmalen 2-1 (500)

Zondag C
Achilles'29 - Juliana'31 2-0 (900)