World-wide Saturday 2009

Gestart door Joost, jan 20, 2009, 11:00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

   Deelnemer      Land      Divisie   
   Ici c'est Paris      Nederland      Eredivisie   
   Joost      Nederland      Eerste Divisie   
   TeeZee      Engeland      League two   
   Hjanneman      Belgie      Tweede Klasse   

World-wide Saturday 2009

DE BASIS
* We spelen een hele of halve competitie tegen elkaar afhankelijk van het aantal deelnemers (een even aantal deelnemers is dus gewenst)

* Iedere speler kiest een club die op de komende zaterdag/zondag speelt uit een van de aangewezen competities

* Bij aanmelding nomineerd iedere speler een competitie, zoveel competities als deelnemers dus. Bij een halve competitie kies je uit alle competities (op 1 na) eenmaal een team. Bij hele competitie mag je tweemaal een team kiezen uit de genomineerde competities.

* De confrontatie bestaat uit het tegen elkaar zetten van de beide gekozen clubs, iedere club scoort een aantal punten op basis van de wedstrijd die ze in het echt spelen (zie verder in dit topic).

* De winnaar van een onderlinge confrontatie krijgt 3 punten, de verliezer 0. Een gelijkspel levert beide deelnemers 1 punt op. Het doelsaldo wordt bepaald door de punten die beide gekozen clubs halen.

VOORBEELD
Pietje kiest Chelsea, Pietje mag de rest van het seizoen dus geen club meer kiezen uit de Premier League.
Klaasje kiest Anderlecht, Klaasje mag de rest van het seizoen geen club meer kiezen uit de Belgische Eerste Klasse.

Chelsea speelt die zaterdag thuis tegen een tegenstander die er niet toe doet. Chelsea wint met 5-0.
Anderlecht speelt die middag uit tegen een tegenstander die er verder niet toe doet. Anderlecht speelt 3-3 gelijk.

Hoe scoren de clubs punten?
3 punten voor een overwinning
1 punt voor een gelijkspel
1 punt per gescoord doelpunt als thuisspelend
2 punten per gescoord doelpunt als uitspelend
-1 punt per tegendoelpunt

Chelsea, en dus Pietje, scoort in bovenstaand voorbeeld 3 + 5 = 8 punten.
Anderlecht, en dus Klaasje, scoort in bovenstaand voorbeeld 1 + 3x2 -  3 = 4 punten.

Uitslag van de onderlinge confrontatie Pietje v Klaasje 8-4. Ofwel, in de competitie staat Pietje nu op drie punten met een doelsaldo van 8 voor en 4 tegen. Klaasje doet het heel wat minder en staat op nul punten met een doelsaldo van 4 voor en 8 tegen.

WIE DOEN ER MEE?
Lijkt het je leuk, meld je dan in dit topic aan en kies een competitie.

In het geval iemand een paar weken op vakantie is, mag hij natuurlijk voor een paar weken vooruit clubs aanwijzen waarmee hij wil gaan spelen. Is er geen club opgegeven dan volgt er een reglementaire 0-1 nederlaag, bij de tweede keer 0-2 nederlaag, bij de derde keer 0-3, enfin, je snapt 'm (al hoop ik dat het niet nodig is).

HJanneman

Ondanks dat ik mijn, zo goed als zekere, titel in het zicht van de haven verspeelde afgelopen seizoen, lijkt het me leuk om weer mee te doen.
Ik wil graag beginnen met België als competitie om uit te kiezen.

Joost

Citaat van: HJanneman op jan 20, 2009, 11:16:50
Ondanks dat ik mijn, zo goed als zekere, titel in het zicht van de haven verspeelde afgelopen seizoen, lijkt het me leuk om weer mee te doen.
Ik wil graag beginnen met België als competitie om uit te kiezen.
Welke divisie kies je dan?

TeeZee

Dus als ik me aanmeld en ik kies voor League Two, dan moet iedereen in de weken daarna ook een keer een club kiezen uit League Two?

Ik meld me aan en kies voor League Two ;-)

Overigens heb ik goede herinneringen aan het spel "Club Frenzy", dat puur Engels was en daarom niet haalbaar op dit forum. Club Frenzy was trouwens gebaseerd op de puntentelling van het (durf ik het hier te zeggen) Amsterdam Tournament.

Joost

Citaat van: TeeZee op jan 20, 2009, 11:48:35
Dus als ik me aanmeld en ik kies voor League Two, dan moet iedereen in de weken daarna ook een keer een club kiezen uit League Two?

Ik meld me aan en kies voor League Two ;-)

Overigens heb ik goede herinneringen aan het spel "Club Frenzy", dat puur Engels was en daarom niet haalbaar op dit forum. Club Frenzy was trouwens gebaseerd op de puntentelling van het (durf ik het hier te zeggen) Amsterdam Tournament.

Inderdaad. Stel er doen 20 mensen mee dan worden er 20 verschillende divisies gekozen. Er zijn dan 19 speelrondes en iedereen moet dus uit 19 van de 20 divisies een team gekozen hebben.

Ici c est Paris

Geef mij maar de Eredivisie.

Dennis-V

ik laat dit enerverende spel aan me voorbij gaan, ik ben onvoldoende op de hoogte van buitenlandse competities.

Joost

Citaat van: Dennis-V op jan 20, 2009, 13:31:27
ik laat dit enerverende spel aan me voorbij gaan, ik ben onvoldoende op de hoogte van buitenlandse competities.
Jammer, ik weet ook niets van Spaans of Oostblok voetbal hoor. Totaal niet nodig zelfs. Het uitkiezen van een team kost hooguit een paar minuten op weekbasis.

In de allereerste post zal ik een overzicht bijhouden van de deelnemers die zich hebben aangemeld.

hgrm

Ik heb niet de discipline om elk week netjes mee te doen. Dus ik doe niet mee.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Sorry, ik pas ook. Of het nou een bordspel, een kaartspel of een voetbaltoto is, ik doe nooit mee.

Dennis-V

Citaat van: Hielke op jan 20, 2009, 14:32:40
Sorry, ik pas ook. Of het nou een bordspel, een kaartspel of een voetbaltoto is, ik doe nooit mee.

toch nog verstandige mensen op deze wereld !

HJanneman

Tweede klasse van België, graag!

Joost

Slechts vier geintereseerden?

Batflyer

Vijf. Ik wil wel beginnen met de Engelse Championship.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)