De Meerdijk (Emmen)

Gestart door FC_Emmen, mei 27, 2014, 15:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

Ik kwam nog enkele (oude) foto's tegen van de Meerdijk die ik zelf wel mooi vind!





Groot verschil met hoeveel mensen er nu nog zitten helaas :(
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Hugo

Citaat van: FC_Emmen op mei 27, 2014, 15:53:03

Groot verschil met hoeveel mensen er nu nog zitten helaas :(

Ja dat is dramatisch gedaald t.o.v. the '90s.

Tijdens mij eerste bezoek aan de Meerdijk (1992) waren het aan 3 kanten open staanplaatsen, gedeeltelijk zelfs graswallen en een kleinere hoofdtribune op de zelfde plek van de huidige. In 20 jaar dus compleet over de kop.

FC_Emmen

Citaat van: Hugo op mei 27, 2014, 16:02:53
Ja dat is dramatisch gedaald t.o.v. the '90s.

Tijdens mij eerste bezoek aan de Meerdijk (1992) waren het aan 3 kanten open staanplaatsen, gedeeltelijk zelfs graswallen en een kleinere hoofdtribune op de zelfde plek van de huidige. In 20 jaar dus compleet over de kop.
Klopt. Hier staat meer over de tribunes, wanneer ze zijn gebouwd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/JenS_Vesting#Constructie_en_indeling
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'


FC_Emmen


De kleine tribune links onder op de foto is van VV Emmen (Zondag 1e klasse), de velden boven de Meerdijk waren van VV Angelslo (Zondag 3e klasse) maar Angelslo speelt inmiddels even verder op.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

FCT1980

Zie ik nou op één van die foto's iemand met een Feyenoord pet aan zijn broek?

Mooie foto's verder. Vind jullie stadion altijd wel gezellig.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ðe waan

Ben in 1984 bij Emmen geweest (hun laatste seizoen in de hoofdklasse). Staat mij bij dat ik die hoofdtribune toen wel heel erg groot vond. Maar mijn referentiekader was ook niet zo bijzonder.

Sebastiaan_W

Mijn eerste bezoek aan de Meerdijk was in 1995. Uitvak was toen ook achter het doel, maar toen was het nog een graswal met onderin grindtegels die ze in de achtertuin normaal hebben liggen. Prachtig was dat!

Helaas nam ik toen nooit een camera mee.

FC_Emmen

Citaat van: Sebastiaan_W op mei 28, 2014, 12:26:09
Mijn eerste bezoek aan de Meerdijk was in 1995. Uitvak was toen ook achter het doel, maar toen was het nog een graswal met onderin grindtegels die ze in de achtertuin normaal hebben liggen. Prachtig was dat!

Helaas nam ik toen nooit een camera mee.
Hier zie je die grindtegels nog wel maar het uitvak was daar niet meer achter het doel.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Ici c est Paris

Die bovenste en onderste foto uit post 1, van wanneer zijn die?

FC_Emmen

Citaat van: Ici c est Paris op mei 29, 2014, 04:17:29
Die bovenste en onderste foto uit post 1, van wanneer zijn die?
De bovenste van 1996/97 en de onderste uit 2009/10. Precieze data weet ik niet.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

GerryGrave

#11
Emmen had heel lang sta-heuvels achter de doelen. Zeker nog tot en met eind jaren negentig. De tribunes aan de lange zijden zijn nu groter dan vroeger. Toen waren die staantribunes er nog met gras erachter. Geweldig was dat. Die foto is echt van 2009/2010?

Sebastiaan_W

Citaat van: GerryGrave op aug 07, 2014, 01:05:47
Emmen had heel lang sta-heuvels achter de doelen. Zeker nog tot en met eind jaren negentig. De tribunes aan de lange zijden zijn nu groter dan vroeger. Toen waren die staantribunes er nog met gras erachter. Geweldig was dat. Die foto is echt van 2009/2010?

van de foto uit de eerste post kan ik me wel van voorstellen dat die uit seizoen 2009/10 komt.

FC_Emmen

Citaat van: GerryGrave op aug 07, 2014, 01:05:47
Emmen had heel lang sta-heuvels achter de doelen. Zeker nog tot en met eind jaren negentig. De tribunes aan de lange zijden zijn nu groter dan vroeger. Toen waren die staantribunes er nog met gras erachter. Geweldig was dat. Die foto is echt van 2009/2010?
De laatste foto uit de eerste post wel. Ik heb 'em niet gemaakt overigens.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

FC_Emmen

Een foto voor dat er een businesspark/industrieterrein om het stadion heen werd gebouwd.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'