Week 24: Maandag 11 juni tot en met Zondag 17 juni

Gestart door jona93, jun 06, 2018, 16:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jona93

laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Mokum1900

Waar je ook gaat ik volg je overal

wekke

Citaat van: jona93 op jun 06, 2018, 16:01:56
16/6 Kroatie-Nigeria @Kaliningrad

Hoe reizen jullie naar Kaliningrad? Voor de wedstrijd tegen Engeland hebben wij ons hotel in Gdansk. Nu blijkt het allesbehalve simpel om met de auto in Kaliningrad te geraken. Vooral de verzekering doet moeilijk.

jona93

Citaat van: wekke op jun 07, 2018, 12:30:17
Hoe reizen jullie naar Kaliningrad? Voor de wedstrijd tegen Engeland hebben wij ons hotel in Gdansk. Nu blijkt het allesbehalve simpel om met de auto in Kaliningrad te geraken. Vooral de verzekering doet moeilijk.
Wij reizen met de auto naar Kaliningrad overnachten doen we niet ver van Gdansk. Hopelijk geraken we met de auto in Kaliningrad. Zijn er nog andere optie's moest met de auto daar geraken niet lukken?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

wekke

#4
Citaat van: jona93 op jun 07, 2018, 21:30:38
Wij reizen met de auto naar Kaliningrad overnachten doen we niet ver van Gdansk. Hopelijk geraken we met de auto in Kaliningrad. Zijn er nog andere optie's moest met de auto daar geraken niet lukken?

Nee. De trein is geen optie, vliegtuig te duur, bussen van 1895 (voor de match tegen Engeland) zitten vol, een auto huren is ook geen optie want ze verhuren niet als je naar Rusland gaat. Voor de eigen auto krijgen we dus ook geen verzekering. De enige optie met de eigen wagen is om aan de grens een bepaald visum te kopen. Je eigen omnium verzekering vervalt dan wel op Russisch grondgebied. Bovendien ben je verplicht om vooraan én achteraan een dashcam te plaatsen.

Gazet van Antwerpen waarschuwde gisteren wel voor enorme wachttijden aan de grens. De reistijd vanuit Gdansk en de wachttijd aan de grens zouden kunnen oplopen tot 24 uur.

Joost

Dat klinkt nu al als een probleem in wording.

Heb je gedacht aan alternatieve grensovergangen? Of toch met de trein maar dan vanuit Litouwen?

wekke

#6
Citaat van: Joost op jun 08, 2018, 10:32:08
Dat klinkt nu al als een probleem in wording.

Heb je gedacht aan alternatieve grensovergangen? Of toch met de trein maar dan vanuit Litouwen?

We zijn momenteel in overleg met supportersvereniging 1895 om toch nog extra bussen in te leggen. Er zijn nog een pak Belgen met hetzelfde probleem. Als dat op niets uitdraait dan wil onze chauffeur het risico wagen voor die luttele kilometers en met de eigen auto rijden. De dashcams hebben we al geregeld. Enkel te hopen we geen total loss accident hebben...

Dat hele Kaliningrad gebeuren is me wel wat. Zo krijgen we alvast de instructies om onder géén beding foto's te maken rond militaire plaatsen. Dit zou leiden tot een directe arrestatie. Ik begin me af te vragen waarom Rusland in godsnaam deze plek uitkoos voor een WK stadion.

Joost

Dat is natuurlijk louter politiek. De club heeft dat ook helemaal niet nodig, die trekken maar 5500 mensen per wedstrijd.

Zijn de problemen met andere Russische steden ook zo groot? Jullie bezoeken toch ook de andere duels van België?

wekke

Ik doe voorts enkel nog Moskou voor de wedstrijd België - Tunesië. Daar zijn vooralsnog geen problemen. Ik had enkele maanden geleden ook eens gekeken om Panama - België te bezoeken in Sotchi, maar dat was oon een (duur) huzarenstukje.

Joost


wekke


Saltacampos

Citaat van: wekke op jun 08, 2018, 11:27:38
We zijn momenteel in overleg met supportersvereniging 1895 om toch nog extra bussen in te leggen. Er zijn nog een pak Belgen met hetzelfde probleem. Als dat op niets uitdraait dan wil onze chauffeur het risico wagen voor die luttele kilometers en met de eigen auto rijden. De dashcams hebben we al geregeld. Enkel te hopen we geen total loss accident hebben...

Dat hele Kaliningrad gebeuren is me wel wat. Zo krijgen we alvast de instructies om onder géén beding foto's te maken rond militaire plaatsen. Dit zou leiden tot een directe arrestatie. Ik begin me af te vragen waarom Rusland in godsnaam deze plek uitkoos voor een WK stadion.
Fijn, je zou voor minder thuisblijven... Dat die corrupte FIFA Rusland (en Qatar) uitkoos om een WK te organiseren is het begin van de miserie, maar wat kan die bandieten de supporters schelen natuurlijk.
Enfin, een avontuurlijke groundhop wordt het dus duidelijk wel, succes!
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op jun 09, 2018, 18:30:51
Fijn, je zou voor minder thuisblijven... Dat die corrupte FIFA Rusland (en Qatar) uitkoos om een WK te organiseren is het begin van de miserie, maar wat kan die bandieten de supporters schelen natuurlijk.
Enfin, een avontuurlijke groundhop wordt het dus duidelijk wel, succes!

Qatar voor een WK uitkiezen is idioot maar Rusland is op zich toch helemaal geen verkeerde keuze?

Nort

Citaat van: Joost op jun 09, 2018, 21:40:26
Qatar voor een WK uitkiezen is idioot maar Rusland is op zich toch helemaal geen verkeerde keuze?
Absoluut, alleen is het jammer dat Rusland onder de UEFA valt.

Saltacampos

Citaat van: Joost op jun 09, 2018, 21:40:26
Qatar voor een WK uitkiezen is idioot maar Rusland is op zich toch helemaal geen verkeerde keuze?
Als je nu ziet welke problemen er zijn om bvb. Kaliningrad te bereiken (om dan nog te zwijgen over logies in Rusland in het algemeen, er waren in Spanje ook gigantisch veel klachten over Kyiv bij de CL-finale en ook over de gebrekkige luchthavencapaciteit van de Oekraïense hoofdstad), vind ik het niet zo'n gelukkige keuze. Bovendien geef je een corrupte dictator als Putin de kans zijn blazoen wat op te poetsen, zwaar fout in mijn ogen.
Over land and sea