Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: hgrm op okt 09, 2018, 09:22:41
Klopt. Alleen ga niet op zoek naar spaghetti bolognese want die vind je daar niet. Het zit me nog steeds dwars. In Hamburg een hamburger eten, in Berlijn een berliner, het is me allemaal gelukt. Maar spaghetti bolognese in Bologna, vergeet het maar.
Dat is omdat dat in Italië niet bestaat, het is iets dat in het buitenland wordt gegeten, maar voor Italianen nergens op slaat.
Die saus komt dan ook helemaal niet uit Bologna, maar uit het zuiden van Italië. De echte bolognese, die anders is dan de variant die in het buitenland zo wordt genoemd, wordt ook niet met spaghetti gegeten, maar met tagliatelle.
Meer details voor de culinair geïnteresseerden hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bolognese_sauce#Spaghetti_bolognese
Over land and sea

De publiekswissel

Citaat van: San Paolo op okt 09, 2018, 08:01:41
Bologna is een prachtige stad. Als je de tijd hebt is het een aanrader om even rond te lopen en heerlijk te eten in een van de vele restaurants.

Ik kan mij eerlijk gezegd geen weekend voorstellen om in het buitenland te zijn zonder in de stad rond te lopen en heerlijk te eten in een restaurant....
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Paull

We komen vrijdagmiddag al aan in Bologna en hebben die dag verder niets gepland dus dat komt wel goed. Helaas hebben ze maar op enkele dagen stadion tours anders hadden we die nog mee kunnen pakken.

Freekos79

Citaat van: San Paolo op okt 09, 2018, 08:01:41
Bologna is een prachtige stad. Als je de tijd hebt is het een aanrader om even rond te lopen en heerlijk te eten in een van de vele restaurants.
Een paar torens in klimmen is ook een aanrader.
Volgende wedstrijd: ?

hgrm

Citaat van: hgrm op okt 03, 2018, 11:29:02
Nee, ze zijn nog niet in de verkoop.

Morgen (vrijdag) om 10 uur start de verkoop
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Paull

Citaat van: hgrm op okt 11, 2018, 22:23:37
Morgen (vrijdag) om 10 uur start de verkoop

Alleen niet online, toch ?

hgrm

Citaat van: Paull op okt 14, 2018, 14:22:01
Alleen niet online, toch ?

Tot mijn verbazing niet, inderdaad.
Ik weet niet of de online-verkoop nog gaat starten of niet....staat niets over op de site.
Vorig jaar waren er nog geen 20000 toeschouwers dus ik ben er niet zo bang voor dat het uitverkocht raakt. Ik ga ervan uit dat het wel lukt om zaterdag overdag kaartjes te kopen bij een Listicket-winkel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Paull

Citaat van: hgrm op okt 14, 2018, 19:16:44
Tot mijn verbazing niet, inderdaad.
Ik weet niet of de online-verkoop nog gaat starten of niet....staat niets over op de site.
Vorig jaar waren er nog geen 20000 toeschouwers dus ik ben er niet zo bang voor dat het uitverkocht raakt. Ik ga ervan uit dat het wel lukt om zaterdag overdag kaartjes te kopen bij een Listicket-winkel.

Toevallig vanmiddag nog even gekeken en nu kan het ineens wel. Heb er zojuist 3 besteld.

hgrm

Thanks voor het bericht.
Ook meteen besteld, dan ben ik rond voor dit weekend. Fiorentina en Sampdoria waren al gelukt. Eigenlijk een prima systeem, dat Listicket.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Paull

Dat is een mooie ronde, veel plezier.

Defender

Kan ook bij topic 'Hoe het was'

In november AC Milan - Juve gedaan,

Op zich een topmatch en topstadion, maar teleurstellend terug gekomen.
- Voetbalniveau kwam enkel van flitsen van CR7 (geen fan maar was wel zo),
- Het stadion heeft wel iets impressionant,maar bij de stadiontour ben je na 10 min en 15 euro buiten en zag je zelfs geen persruimte, loges,..
- Stad was ook niet ons ding, een rondje bier met 4 was snel 47euro :O

Besluit, Italie laten we liever op gebied van deze matchen/steden links liggen :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Joost

Milaan (en ook Florence en Venetie bijvoorbeeld) zijn voor toeristen in het centrum ook echt extreem duur. Milaan zelf is ook niet echt een heel interessante stad.

Defender

Citaat van: Joost op dec 25, 2018, 12:32:24
Milaan (en ook Florence en Venetie bijvoorbeeld) zijn voor toeristen in het centrum ook echt extreem duur. Milaan zelf is ook niet echt een heel interessante stad.

Ons besef komt nu ook over zulke grootsteden in Europa..
Geen waar voor je geld, Oostblok is naar verluidt beter alternatief.
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Joost

Citaat van: Defender op dec 25, 2018, 13:04:37
Ons besef komt nu ook over zulke grootsteden in Europa..
Geen waar voor je geld, Oostblok is naar verluidt beter alternatief.

Kleinere steden in Italie zijn prima te doen hoor. Zeker eten is daar belachelijk goedkoop.

Koning Kriel

Milaan is prima te doen als je niet bij de Dom gaat zitten.