Hoofdmenu

Spanje

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2008, 08:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: GiertjeNL op jul 12, 2011, 16:44:53
Dat is inderdaad zo, maar goed laat ik toch maar gewoon voor de veiligheid van de Spanjaarden kiezen en de bus of trein nemen.
Iemand die een goede Spaanse Routeplanner kent eventueel met kosten erbij?

Je kan allereerst eens kijken op bahn.de
daar staan de kosten niet bij maar kun je wel handig plannen.

GiertjeNL

Het gaat mij vooral ook om dat het goedkoop is, want 80 euro voor een enkeltje Valencia-Madrid lijkt mij goedkoper te kunnen

ALenstra

Citaat van: GiertjeNL op jul 12, 2011, 12:33:20
Weet iemand of je goedkoop kunt treinen in Spanje.
Ik heb wel al op renfe.com gekeken maar daar kost een ritje van anderhalfuur ruim 80 euro.
Lijkt mij dat dat goedkoper moet kunnen
Om wat voor ritje gaat het dan?

GiertjeNL

Citaat van: ALenstra op jul 12, 2011, 19:06:07
Om wat voor ritje gaat het dan?

Madrid - Valenciaa

ALenstra

Dan vermoed ik dat het om een HSL gaat. Tarieven zijn dan afhankelijk van reisdag en tijdstip. Hoe drukker de trein hoe duurder je ticket. Over het algemeen is het zo dat hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het wordt. Misschien dat je met doorzoeken een betere prijs kan krijgen.

Joost

Citaat van: GiertjeNL op jul 12, 2011, 19:10:52
Madrid - Valenciaa

http://www.renfe.com/EN/viajeros/index.html

Als je op je traject een REGIONAL trein neemt kost het 25 euro. Je bent dan wel 6 uur onderweg in plaats van anderhalf uur.

AthleticHolanda

#96
Citaat van: GiertjeNL op jul 12, 2011, 12:33:20
Weet iemand of je goedkoop kunt treinen in Spanje.
Ik heb wel al op renfe.com gekeken maar daar kost een ritje van anderhalfuur ruim 80 euro.
Lijkt mij dat dat goedkoper moet kunnen

Citaat van: GiertjeNL op jul 12, 2011, 15:01:13
Ik wil graag van Madrid naar Valencia en dan de kust af richting Malaga en dan iedere dag tussenstops in Alicante Almeria en eventueel andere aanraders?
Geen idee of dit een beetje te doen is met de bus, en welke site zou ik dat kunnen doen.
Een beetje het 9292OV van Spanje?

De bus is vaak sneller én goedkoper in Spanje. Ik neem zelf ook vrijwel altijd de bus, tenzij het hele korte afstanden betreft.
Normaal gesproken kijk ik op www.movelia.es of www.alsa.es, die omvatten bijna alles, maar schijnbaar niet het traject Madrid-Valencia. Het goedkoopste dat ik kan vinden is met Avanzabus, die doen er vier uur over voor €27 enkel. Ze rijden veertien keer per dag.
Zelf heb ik het traject ook eens moeten doen, toen heb ik een goedkope vlucht van Ryanair genomen.

Voor de kortere afstanden kan je het beste cercanía's nemen, een soort van Spaanse stoptreinen, mocht dat niet gaan dan zou ik ook de bus nemen, zie de links hierboven.

Mocht je nog meer info nodig hebben laat het maar weten.

Saludos.

EDIT: Let overigens goed op vanaf welk station je moet vertrekken, sowieso Madrid heeft veschillende busstations, sowieso Estacion Sur (Avda Mendez Alvaro) en Avda America.

GiertjeNL

Dus als ik het goed begrijp, is treinen in Spanje stukken duurder dan hier in Nederland?

Sebastiaan_W

Citaat van: GiertjeNL op jul 12, 2011, 23:34:50
Dus als ik het goed begrijp, is treinen in Spanje stukken duurder dan hier in Nederland?

De regionale trein niet en ik denk dat je in Nederland voor een afstand van Valencia naar Madrid hetzelfde kwijt bent of misschien wel meer.

Nederland is gewoon duur!

ALenstra

Citaat van: GiertjeNL op jul 12, 2011, 23:34:50
Dus als ik het goed begrijp, is treinen in Spanje stukken duurder dan hier in Nederland?
De Spaanse spoorwegen kennen een ingewikkelde tariefstructuur met verschillende treinsoorten die weer hun eigen tarieven hebben. Hoe sneller de trein hoe duurder.

Sebastiaan_W

UD Poblense speelt morgen om 17:30 thuis. Kan ik er vanuit gegaan dat ze hun volgende thuiswedstrijd ook op dat tijdstip thuis spelen of kan dat zo een ander tijdstip zijn?

Manacor speelt dinsdag of woensdag thuis voor de Copa del Rey, als ze winnen spelen ze hun volgende wedstrijd ook thuis. Echter kan ik niks vinden over het tijdstip hoe laat ze spelen. Weet iemand waar ik de tijdstippen kan vinden?

Wat dat betreft is Spanje een verschrikking. In 2007 kwam ik er ook met heel veel moeite achter hoe laat Malaga voor de Copa del Rey thuis speelde.

GiertjeNL

Real Madrid - Ajax hoe makkelijk kan ik hiervoor aan kaarten komen, iemand een ideetje?;p

spons

Citaat van: GiertjeNL op sep 05, 2011, 12:06:29
Real Madrid - Ajax hoe makkelijk kan ik hiervoor aan kaarten komen, iemand een ideetje?;p

zonder problemen op de dag van de wedstrijd bij de kassa van het stadion zal niet uitverkocht zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Vladimir1973

Citaat van: GiertjeNL op sep 05, 2011, 12:06:29
Real Madrid - Ajax hoe makkelijk kan ik hiervoor aan kaarten komen, iemand een ideetje?;p
idd makkelijk aan het stadion te verkrijgen. Vorig seizoen verscheidene supporters een kaartje zien kopen voor Real-Tottenham kwartfinale CL.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

GiertjeNL

Citaat van: Vladimir1973 op sep 05, 2011, 19:00:41
idd makkelijk aan het stadion te verkrijgen. Vorig seizoen verscheidene supporters een kaartje zien kopen voor Real-Tottenham kwartfinale CL.

Wat mag dat dan ongeveer kosten?;p