Wembley, QPR en Fulham

Gestart door Louk, feb 23, 2009, 18:17:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Louk

Op naar Londen voor een bomvol programma! Zaterdagochtend 21 februari vertrok ik met twee maten richting Londen. De trein- en vliegreizen erheen verliepen voorspoedig, maar eenmaal aangekomen in Londen bleken enige metrolijnen geheel of gedeeltelijk uitgevallen te zijn. Daardoor waren we een kwartier te laat bij onze eerste activiteit, een rondleiding door Wembley. Een vriendelijke dame bracht ons alsnog bij de rondleiding, zodat we nog een uurtje hebben meegemaakt van de tour door dit inmense stadion.



Het stadion was indrukwekkend groot, maar toch vind ik het nog steeds jammer dat ik het oude Wembley niet bezocht heb. Natuurlijk gingen we even op de foto met de FA-cup, en namen we plaats op de plek van de coach van de uitploeg in de dug out en achter de tafel in de persconferentiezaal. Mijn maat imiteerde daar even Fabio Capello, na een nederlaag tegen Nederland, waar ook de Engelse deelnemers aan de tour hard om moesten lachen.



Na ons bezoek aan Wembley vertrokken we direct naar Loftus Road. Daar aangekomen maakte ik uiteraard erg veel foto's met mijn Canon 300D, maar toen ik het stadion betrad met dat ding om mijn nek werd ik aangesproken door een steward, die vertelde dat ik de camera niet mee naar binnen mocht nemen. Na lang protesteren van mijn kant, en nadat ik ook mijn beklag had gedaan bij een "oppersteward" mocht ik doorlopen. Ik moest volgens hem dan maar stiekem foto's maken, en zorgen dat niemand het zag. Vreemd, maar goed, ik was allang blij. Wat een prachtig stadion! En we zaten pal op het veld, ter hoogte van de middenlijn, dus dat was perfect!



Naast me zat een oudere supporter van de Hoops, die me honderduit vertelde over zijn cluppie. Het gesprek nam een vreemde wending toen hij ineens aan me vroeg wat ik van de Toppers vond. De Toppers?? Ja, van het songfestival! Goed, ik heb de man maar eerlijk bekend dat ik niet erg veel wist van de drie heren.



Wat een sfeer. We hebben een hoop Engelse scheldwoorden gehoord, vooral richting de "Lino" die echt pal voor ons stond de gehele wedstrijd. Ook Ipswichspeler Wright moest het ontgelden toen hij naar de mening van Rangerssupporters iets te lang op het gras bleef liggen. "Ik zal je wel uit je lijden verlossen", was nog de meest vriendelijke toevoeging. Na een droomstart van QPR, 1-0 na 3 minuten, bleek Ipswich een maatje te groot. De aanvoerder van QPR, Mahon, ging een paar keer opzichtig in de fout, en na de 1-2 door zijn fout werd hij zelfs even uitgefloten. Prachtig om te zien hoe de andere supporters van de Hoops daar op reageerden, door hem juist hartstochtelijk aan te moedigen. De 1-3 was een prachtige aanval, maar voor het overige werden alle clichés over voetbal in het Championship bewaarheid. Hoge ballen, hoog tempo, messcherpe tackles en weinig echt goed voetbal. Wij genoten echter met volle teugen van dit spektakel. Al snel hadden we een favoriet, de linksback van QPR, Delaney. Die probeerde medespelers via het dak van Loftus Road aan te spelen!



Hierboven onze held. Het zal met niet verbazen als Feyenoord straks met deze speler op de proppen komt.....Na afloop haastten we ons naar de pub, om te concluderen dat dag 1 van ons uitstapje zeer geslaagd was!



De volgende dag met frisse moed op naar Craven Cottage. Vooraf nog even de pub in, waar toevallig bijna alleen maar West Brom supporters zaten. Wat een gezellig volk. Net zoals de avond ervoor de Ipswichsupporters liepen ook de WBA-supporters gewoon tussen de thuissupporters. Wat een verschil met Nederland. Ook de berusting bij de bijna zekere degradanten wekte verwondering bij ons op. Grappig en apart was het moment dat een supporter in een Aston Villa jasje de kroeg in ging om even te babbelen met zijn "vrienden" van WBA. Daar moest ik even een foto van hebben!



Toen op naar het stadion van Fulham. Na ontelbare foto's te hebben gemaakt en even de fanshop te hebben bezocht, zocht ik mijn plekkie op de tribune op.



Het was "Flagday", zoals valt te zien op de foto's. Ook dit stadion deed me watertanden, prachtig! We zaten schuin achter de goal, en tijdens de warming up moest je goed oppassen dat je geen bal tegen je aan kreeg!









Fulham was echt stukken beter. Wat een verschil ook in voetbal met de avond ervoor! De eerste helft raakte Fulham tweemaal de lat, en voorkwam keeper Carson de nodige treffers van Fulham. De tweede helft zorgden Zamora en Johnson voor de verdiende overwinning. De doelpunten vielen vlak voor onze neus, en de emotie van met name Zamora bij de 1-0 was voor ons prachtig te zien. Hij reageerde noagal heftig, het F-woord viel zeer vaak, en het leek wel of hij zijn gram haalde op het (wellicht de vorige wedstrijden ???) kritische Fulham publiek. De rest van de wedstrijd werd hij minutenlang toegezongen, en een kwartier voor tijd kreeg hij een publiekswissel.



In blessuretijd miste Bednar nog een penalty voor WBA, en het lijkt dat degradatie echt onontkoombaar is voor ze.



Na afloop gingen we snel richting London Luton, en een uur voordat het vliegtuig wegging kwamen we op het vliegveld aan. Snel nog even de derde hamburgermaaltijd van het weekend naar binnengepropt, en toen moe maar voldaan richting huis. Wat een prachtig weekend! We spraken het af het zeker nog eens over te doen.



TeeZee

Ik moest erg lachen om de Engelsman die jou vroeg naar de toppers, en ook om de ontmoeting tussen de Villafan en de WBA-fan. Dat is Engeland op z'n best, onderkoelde zelfspot.

Daniel

Mooi verhaal man! Heb zelf dit weekend een keer in omgekeerde volgorde gedaan! Twee mooie clubs, alleen mogen ze elkaar niet zo geloof ik;)!
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Joost

QPR en foto's, het blijft een ramp. Wij mochten alleen maar foto's nemen van 't stadion en zeker niet van de wedstrijd. Ze controleerden ons constant. Wel een erg leuk stadion.


Hielke

Citaat van: Joost op feb 24, 2009, 11:51:13
QPR en foto's, het blijft een ramp. Wij mochten alleen maar foto's nemen van 't stadion en zeker niet van de wedstrijd. Ze controleerden ons constant. Wel een erg leuk stadion.

Vorig seizoen ben ik op Loftus Road geweest en heb ik zonder enige beperking de zaak van binnen en buiten op de foto en de film kunnen nemen, ook tijdens de wedstrijd. Dat verschilt dan kennelijk nogal per wedstrijd of steward.

Leuk verslag trouwens. Mooiste detail vind ik het bord met 'Beware Flying Footballs'. Hoe verzin je het?

Louk

Citaat van: Daniel op feb 24, 2009, 11:36:44
Mooi verhaal man! Heb zelf dit weekend een keer in omgekeerde volgorde gedaan! Twee mooie clubs, alleen mogen ze elkaar niet zo geloof ik;)!

Bij Fulham zongen ze daarover ook een liedje met daarin de tekst: "....and QPR is shit..." Zat ik daar, met in mijn tas een QPR-sjaal, en met een QPR T-shirt aan, wel onder mijn jas uiteraard ;-)

Batflyer

Nice! Mooie foto's, en gaaf dat je precies achter het doel zat waar de goals vielen. Ik zat in augustus op rij 1 bij Palace - Watford, kon het doelnet bijna aanraken, maar het werd 0-0. Wel vlak voor mijn neus een afgekeurd doelpunt van Watford gezien trouwens, blijft toch geweldig als je er met je neus bovenop zit. :)

Trouwens, heb je nog van die afschuwelijke AZ-klappertjes bij Fulham gezien? Of zijn die vlaggetjes daarvoor in de plaats gekomen?
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Louk

Citaat van: Batflyer op feb 24, 2009, 18:35:16

Trouwens, heb je nog van die afschuwelijke AZ-klappertjes bij Fulham gezien? Of zijn die vlaggetjes daarvoor in de plaats gekomen?

Kleppertjes hadden ze niet, vlaggetjes wel. Vond het wel extra sfeer geven. Het viel me op dat jong en oud het vlaggetje ook mee naar huis nam. Bij Feyenoord hebben ze ze ook wel eens (dan van plastic), maar dan laten veel mensen hem liggen. Dit vlaggetje was van stof: leuk extra souvenir!


Maroboduus

#8
Citaat van: Hielke op feb 24, 2009, 12:39:06
Vorig seizoen ben ik op Loftus Road geweest en heb ik zonder enige beperking de zaak van binnen en buiten op de foto en de film kunnen nemen, ook tijdens de wedstrijd. Dat verschilt dan kennelijk nogal per wedstrijd of steward.

Dat is één van de minpunten aan het bezoeken van wedstrijden in Engeland. Heb het zelf bij Rotherham mee gemaakt, dat we negentig minuten een persoonlijke oppas hadden die precies in de gaten houdt wat en wanneer er gefotografeerd wordt. Ook het feit dat onder de tribune's liters gerstenat vloeien, maar dat het de intentie wekken om met een glas bier in de hand de tribune's op te lopen al bijna met een stadionverbod bestraft wordt, blijf ik zeer vreemd vinden.

Stadionhopper

Heb het bij Cheltenham Town meegemaakt. Ik mocht niet tijdens de wedstrijd foto's maken. Alleen voor of na de wedstrijd. Bij Valenciennes en Concordia Basel (2e divisie Zwitserland !!!!) moest ik mijn camera inleveren en mocht ik hem na de wedstrijd weer ophalen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper