Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Gisteren op Berg en Bos geweest. Leuke hoofdtribune, mooi gelegen, gezellig volk. Alleen jammer van die twee bvo tribunes. Als die verkocht zouden worden, dan is het een prachtig sportpark. Wedstrijd tegen VIOS uit Vaassen eindigde overigens op 3-1.

tomv

Mijn vakantie in Spanje zit er (helaas) op. Gezien het een vakantie met m'n vriendin betrof niet al te veel groundhop-gerelateerde zaken ondernomen. Maar man wat heb ik genoten van Atlético Madrid - FC Bayern! Zelfs m'n vriendin noemde het een van de hoogtepunten van de vakantie. Op de wedstrijddag reden we reeds vanaf het vliegveld van Madrid onder de hoofdtribune van het Vicente Calderón door en het enthousiasme heeft me vanaf dat moment niet meer losgelaten. Heerlijke sfeer in en rondom het stadion, wat ben ik bang dat ze heimwee zullen krijgen in La Peineta.

Ook nog een stadiontour gedaan in het Bernabéu, wat mij betreft zoals een (commerciële) stadiontour hoort te zijn. Real Madrid beschikt over een grandioos museum dat indruk maakt. Verder heb ik in de afgelopen 2 weken vanuit de taxi of bus goed zicht gehad op Anoeta (Real Sociedad), Ipurúa (SD Eibar) en San Mamés (Athletic Club). En behoorlijk goed gegeten natuurlijk ;-)

De publiekswissel

Het verslag en foto's van de derby van Sofia. Het was weer een heel avontuur waarbij ik mijn debuut op de Bulgaarse voetbalvelden maakte en zelfs met een interview op de Bulgaarse radio kwam.

http://www.depubliekswissel.com/single-post/2016/10/18/HET-LEEUWENHART-VAN-SOFIA
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Appie

Citaat van: De publiekswissel op okt 18, 2016, 15:50:41
Het verslag en foto's van de derby van Sofia. Het was weer een heel avontuur waarbij ik mijn debuut op de Bulgaarse voetbalvelden maakte en zelfs met een interview op de Bulgaarse radio kwam.

http://www.depubliekswissel.com/single-post/2016/10/18/HET-LEEUWENHART-VAN-SOFIA

Mooie ervaring!

Jeje

Citaat van: De publiekswissel op okt 18, 2016, 15:50:41
Het verslag en foto's van de derby van Sofia. Het was weer een heel avontuur waarbij ik mijn debuut op de Bulgaarse voetbalvelden maakte en zelfs met een interview op de Bulgaarse radio kwam.

http://www.depubliekswissel.com/single-post/2016/10/18/HET-LEEUWENHART-VAN-SOFIA

Heel vet!

Sebastiaan_W

Fijn verslag en het komt me bekend voor. Ook de miscommunicatie met agenten, deze had ik bij een wedstrijd van Spartak Varna.
Het Vassil Levski is ook een heerlijke rauwe bak, ondanks de atletiekbaan.

De publiekswissel

Thanks. Jammer dat de derby niet bij Cska was, hebben ook wel een toffe bak. Over een half jaar speelt het Nederlands elftal in dit vasil Levski stadion tegen de Bulgaren. Het is het enige stadion wat volgens de uefa veilig is. En dat terwijl de hekken omvallen als je al tegen blaast. Ludogorets speelt hier zijn Champions league wedstrijden. Dat ligt meer dan 200 km van Sofia.... kaartje voor Cl koste 60 euro, voor de normale man niet te betalen. Duurste kaartje voor de derby was 6 euro.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Sebastiaan_W

Citaat van: De publiekswissel op okt 19, 2016, 09:46:45
Thanks. Jammer dat de derby niet bij Cska was, hebben ook wel een toffe bak. Over een half jaar speelt het Nederlands elftal in dit vasil Levski stadion tegen de Bulgaren. Het is het enige stadion wat volgens de uefa veilig is. En dat terwijl de hekken omvallen als je al tegen blaast. Ludogorets speelt hier zijn Champions league wedstrijden. Dat ligt meer dan 200 km van Sofia.... kaartje voor Cl koste 60 euro, voor de normale man niet te betalen. Duurste kaartje voor de derby was 6 euro.

De derby wordt al zeker 15 jaar in het Vassil Levski gespeeld. Opvallend dat het stadion van CSKA achter het Vassil Levski ligt. Wat zal het zijn een meter of 150?

De publiekswissel

Citaat van: Sebastiaan_W op okt 19, 2016, 10:17:17
De derby wordt al zeker 15 jaar in het Vassil Levski gespeeld. Opvallend dat het stadion van CSKA achter het Vassil Levski ligt. Wat zal het zijn een meter of 150?

Ja klopt. En vanwege dat park ook wel logisch dat ze daar niet spelen. Dan weet je zeker dat het mis gaat.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

cafebac

Ja Sofia is een bijzondere stad, volgens mij zijn niet alleen de voetbalfans maar alle inwoners rechts extremistisch. Toen ik er was waren de oerwoudgeluiden bij CSKA op de tribune heel normaal, maar ook met een White Power shirt ben je gewoon welkom in een normaal restaurant. Behalve graffiti van CSKA en Levski ook overal veel WP en hakenkruizen te vinden.
Wij zaten voorafgaan aan Ludogorets-PSV ook in de Long John Bar, ze waren druk bezig om extra drank en pizza's voor ons te regelen en dat er per ongeluk een glazen tafel sneuvelde toen een pot bier iets te hard werd neergezet was ook al bij de prijs inbegrepen. Prima tentje!

hgrm

Even heel kort:

Kickers Würzburg heeft een leuk on-Duits stadion zonder atletiekbaan. De terracing tegenover de hoofdtribune is verdwenen onder een immense tijdelijke constructie. Behoorlijk indrukwekkend als dat vol staat. De wedstrijd was aardig maar niet meer dan dat. KSC won ietwat verrassend met 0-2.

Dan Chemie Leipzig. Dat was zo'n middag dat alles klopte. Het begint al met het typische DDR-kasseienstraatje naar de ingang. Een hoofdtribune die nog net net niet van ellende instort, het kampioenelftal van 1964 in beton vereeuwigd ernaast en een allegaartje van zitplaatsen, staanplaatsen en een clubhuis ertegenover. En als piece de résistente een enorme muur staanplaatsen achter de goal. Een kind-in-de-snoepwinkelgevoel dat vergelijkbaar is met Highbury of Cappilow Park....

En dat niet alleen. De sfeer was prima ondank dat er slechts 1248 toeschouwers waren en Chemie speelde het beste voetbal dat ik in tijden gezien heb.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Chemie Leipzig? Dat is mooi. Zou ook gaaf zijn als die volgend jaar samen met Lokomtieve in de Regionalliga zitten.

hgrm

Ze zijn goed bezig.....wonnen vandaag van de nummer 2.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Arjen

Gisteren na twee dagen Wight met mijn zoon naar Portsmouth-Notts County (1-2) geweest. We zaten recht achter een paal, maar je wilt op een Archibald Leitch-stand zitten of niet. Het stadion is echt Engels, vier losse tribunes en allemaal verschillend. De opkomst was goed. Meer dan 17000 toeschouwers voor een wedstrijd op het vierde niveau. Het was veel rennen en vliegen en Notts County was de gelukkige van de twee door twee keer te scoren. Leuke pot, schitterend stadion en een goed einde van de vakantie.