Promotie/Degradatie België 2017-2018

Gestart door Joost, feb 14, 2018, 14:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

En Oosterzonen haalde dan toch de deadline. De club gaat Lierse Kempenzonen noemen, start in 1e amateur en heeft een principe akkoord om het stadion te kopen.

https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/doorstart-failliete-lierse-afgerond-lierse-kempenzonen-is-een-feit~ad37c8ce/

Jef400

Wel een typisch HLN artikel. Argumenten en bronnen verdwenen voor aanname's en sensatie. Kutkrant.

Joost

Citaat van: wekke op jun 01, 2018, 18:41:43
En Oosterzonen haalde dan toch de deadline. De club gaat Lierse Kempenzonen noemen, start in 1e amateur en heeft een principe akkoord om het stadion te kopen.

https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/doorstart-failliete-lierse-afgerond-lierse-kempenzonen-is-een-feit~ad37c8ce/

Voor het oude bestuur geen plaats meer en Lyra-Lierse zal nooit in het stadion spelen en ook nog eens in geel-rood. Begin je dan niet te twijfelen?

wekke

Citaat van: Joost op jun 01, 2018, 21:00:12
Voor het oude bestuur geen plaats meer en Lyra-Lierse zal nooit in het stadion spelen en ook nog eens in geel-rood. Begin je dan niet te twijfelen?

Geel-zwart thuis, rood-wit uit. En nee, ik twijfel niet. Ik hoef geen prof club te supporteren om me goed te voelen. Liever een lange termijnsvisie waarin ik me kan vinden dan met het vorige bestuur in zee te gaan. Ik kan perfect leven met een club/visie zoals Dessel Sport. Het is wel doodjammer dat we geen blok vormen zoals zoveel andere clubs dat in het verleden deden.

Freekos79

Citaat van: wekke op jun 01, 2018, 10:41:14
Er is veel tweestrijd. Het ene deel hoopt dat Oosterzonen gewoon het nieuwe Lierse wordt qua naam, stadion en kleuren. Grootste minpunt is dat dezelfde gangsters die Lierse mee de afgerond in duwden mer aan boord van dit project staan. Voor het overige is er eigenlijk heel weinig geweten over wat voor "samenwerking" dat wordt. Het andere deel (waartoe al onze sfeergroepen behoren) kiest voor het project Lyra-Lierse.

Ik heb zelf al lang mijn keuze gemaakt om naar Lyra-Lierse te gaan. Lierse is zelf dood en begraven, daar is niets meer aan te doen. Ik wil dan ook kiezen voor een project dat me kan bekoren en de plannen die momenteel op papier staan voor KLLSK spreken me enorm aan.

Zo hebben beiden kanten een vetorecht qua investeerders, naam, clubkleuren, logo en stadion. Men wil supportersparticipatie invoeren, momenteel met twee vertegenwoordigers van elke zijde, later met een 50+1 regel zoals in Duitsland het geval is. Ze willen ook echt gaan voor lokale verankering qua spelers en sponsors. Bovendien moet  de jeugdwerking terug het paradepaardje worden.

@Syntric: daarom vind ik zulk vetorecht wel goed. Het is aan ons om respectvol om te gaan met Lyra. Ik walg van dergelijk parasiteren zoals Beerschot en hoop echt dat dit gewoon een nieuwe gezamenlijk hoofdstuk wordt in plaats van de zoveelste opslorping. Misschien ben ik daar wel naief in, maar ik hoop het alvast.

De plannen klinken goed en er lijkt over nagedacht (wat in mijn ogen  vaak niet lijkt te gebeuren). Hopelijk kunnen ze deze ook verwezenlijken en er een mooie club van maken, waar supporters en  bestuur hand in hand gaan.
Volgende wedstrijd: ?

syntric

Citaat van: Freekos79 op jun 03, 2018, 10:35:25
De plannen klinken goed en er lijkt over nagedacht (wat in mijn ogen  vaak niet lijkt te gebeuren). Hopelijk kunnen ze deze ook verwezenlijken en er een mooie club van maken, waar supporters en  bestuur hand in hand gaan.

2 clubs dan ondertussen. Only in Belgium!
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: wekke op jun 01, 2018, 22:59:18
Geel-zwart thuis, rood-wit uit. En nee, ik twijfel niet. Ik hoef geen prof club te supporteren om me goed te voelen. Liever een lange termijnsvisie waarin ik me kan vinden dan met het vorige bestuur in zee te gaan. Ik kan perfect leven met een club/visie zoals Dessel Sport. Het is wel doodjammer dat we geen blok vormen zoals zoveel andere clubs dat in het verleden deden.

Het was ook absoluut geen verwijt hoor. Het is voor de buitenstaander in ieder geval een bijzonder traject om te volgen.

Saltacampos

Citaat van: syntric op jun 03, 2018, 10:42:11
2 clubs dan ondertussen. Only in Belgium!
In Spanje zijn er talloze voorbeelden van hetzelfde fenomeen (Almeria, Burgos, Logroñés, Salamanca...)
Over land and sea

wekke

Citaat van: Joost op jun 03, 2018, 11:31:18
Het was ook absoluut geen verwijt hoor. Het is voor de buitenstaander in ieder geval een bijzonder traject om te volgen.

Ik nam het ook niet op als een verwijt :-)
Die verdeeldheid is wel enorm jammer. Bij elke supportersclub, en ook in onze vriendenkring, valt alles in twee groepen uit elkaar. Ik begin er wel reikhalzend naar uit te kijken. Een nieuwe club, reeks, tegenstanders en bovendien (even) weg uit het prof voetbal. Lekker hangen naast het terrein, geen verschuivingen van speeldata, geen combi regeling (op KRC Mechelen na waarschijnlijk). Ik hoop dat Lyra-Lierse uitgroeit naar een club zoals Dessel Sport qua visie en een club zoals oa. RFC Liège qua support. Prof voetbal is absoluut geen must.

Saltacampos

Citaat van: wekke op jun 03, 2018, 16:04:41
Ik nam het ook niet op als een verwijt :-)
Die verdeeldheid is wel enorm jammer. Bij elke supportersclub, en ook in onze vriendenkring, valt alles in twee groepen uit elkaar. Ik begin er wel reikhalzend naar uit te kijken. Een nieuwe club, reeks, tegenstanders en bovendien (even) weg uit het prof voetbal. Lekker hangen naast het terrein, geen verschuivingen van speeldata, geen combi regeling (op KRC Mechelen na waarschijnlijk). Ik hoop dat Lyra-Lierse uitgroeit naar een club zoals Dessel Sport qua visie en een club zoals oa. RFC Liège qua support. Prof voetbal is absoluut geen must.
Fijn dat je enthousiast bent en het heeft inderdaad wel iets om eens in lagere reeksen te vertoeven, maar je mag wel niet té lang in het amateurvoetbal blijven hangen als ex-profclub. Anders kalft je aanhang zienderogen af, zeker als het een uitzichtloze boel wordt in een flutstadion. Misschien dat beide groepen ooit nog wel eens samen terug "Lierse" gaan vormen en weer hogerop kunnen. Jammer dat een mooie traditierijke club als Lierse moest verdwijnen.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 29, 2018, 22:00:31
Er is al een voorstel hoor, zie volgende link:
http://www.kfct.be/nieuws/voorstel-reeksindeling-2de-amateur
Met de communautaire voorgeschiedenis van België zal de grenzen van VFV/ACFF overschrijden een heel pak bruggen te ver zijn ;p

Dit was toch handwerk want er is iets heel anders uitgekomen. De Oost Vlaamse ploegen vlak bij Antwerp gaan bij de Limburgers, de Brabanders allemaal bijeen in A.

Saltacampos

Citaat van: Joost op jun 06, 2018, 20:44:27
Dit was toch handwerk want er is iets heel anders uitgekomen. De Oost Vlaamse ploegen vlak bij Antwerp gaan bij de Limburgers, de Brabanders allemaal bijeen in A.
Blijkbaar wel inderdaad en voor mij een veel interessanter voorstel want nu met Overijse, Diegem, Eppegem en Wijgmaal vier nog niet bezochte clubs in de reeks ipv één in het vorige voorstel. We zullen zien wat het uiteindelijk wordt.
Over land and sea

Joost

Enkel Eppegem heb ik niet bezocht maar die andere drie zijn wel fijne terreintjes.

Joost

Die Belgische reglementen, dat geeft toch altijd weer mooie dingen.

Aan de Waalse Interprovinciale eindronde deden 5 teams mee. De eindrangschikking was als volgt 1. / 2. Jette / Condruzien, 3. Symphorien, 4. Raeren-Eynatten, 5. Oppagne Weris.

Jette en Condruzien hoefden niet meer te spelen tegen elkaar omdat beide sowieso promoveerden. Daarnaast gaat ook Symphoerien omhoog.

Maar...
... WS Brussels verdwijnt en de reglementen schrijven voor dat die plek dan wordt ingenomen door een club uit dezelfde provincie. Jette promoveerde via de Interprovinciale Eindronde dus dat ticket schuift nog een plaatsje door. Welkom Stockel, dat als 3e eindigde in de competitie en promotie in de schoot geworpen krijgt. En dat verhaal werkt helemaal door naar onderen.

... Bertrix geeft algemeen forfait wegens te kort aan financiën. De club speelt met het B team verder dat al in 3e provinciaal speelde. Het plekje van Bertrix komt vrij en dat gaat naar een andere Luxemburgse club; Oppagne-Weris dat nota bene laatste werd in de Interprovinciale Eindronde.

rogo_breda

Citaat van: syntric op jun 03, 2018, 10:42:11
2 clubs dan ondertussen. Only in Belgium!
2 clubs inderdaad, uit een club met een toch niet al te grote achterban. Best jammer hoe het nu gaat!
https://www.hln.be/regio/lier/-dit-gaat-verdeeldheid-creeren-bij-fans~a359d139/