Eerste divisie 2009/10

Gestart door TeeZee, aug 07, 2009, 22:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3434

Ik ben een 10tal keer in de Geusselt geweest. Behalve Fortuna heb ik er meestal minder uitsupporters aangetroffen. Haarlem, Telstar, Veendam, Dordrecht, Omniworld, RBC en waar ik het meest van verrast was Den Bosch. Ik had het foute beeld dat ze wel zo'n 3-400 man zouden bij hebben. Ik denk een kleine 100.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op apr 25, 2010, 12:43:39
Ik ben een 10tal keer in de Geusselt geweest. Behalve Fortuna heb ik er meestal minder uitsupporters aangetroffen. Haarlem, Telstar, Veendam, Dordrecht, Omniworld, RBC en waar ik het meest van verrast was Den Bosch. Ik had het foute beeld dat ze wel zo'n 3-400 man zouden bij hebben. Ik denk een kleine 100.
Vrijdagavond naar Maastricht is een ramp met de auto.

Vergelijk het met in de spits naar hartje Brussel moeten.

Kom je dan ook nog eens van ver zoals Veendam of uit de Randstad, dan moet je wel heel erg vroeg weg.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op apr 25, 2010, 12:25:15
Meer mochten ze niet verkopen. Zo had ik het begrepen.

Waarom dat niet? Ik neem aan dat de uitvakcapaciteit boven de 138 ligt?

De verklaring van Lek11 klinkt wel logisch overigens, al zou ik dan voor één keer waarschijnlijk een uitzondering maken...

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op apr 25, 2010, 22:42:47
Waarom dat niet? Ik neem aan dat de uitvakcapaciteit boven de 138 ligt?

De verklaring van Lek11 klinkt wel logisch overigens, al zou ik dan voor één keer waarschijnlijk een uitzondering maken...

Er kunnen er wel 400 in het uitvak.

Dit is van een Ossse suporter:
Dat zijn er behoorlijk veel, Oss mag er maar 138 meenemen van FC Oss/MVV
Ik luister morgen wel 't schakelprogramma op de radio

AthleticHolanda

Citaat van: RTV NoordWoensdag dag van de waarheid voor BV Veendam

VEENDAM - Woensdagmiddag wordt bekend of BV Veendam volgend seizoen ook nog actief is in het betaald voetbal.

Bewindvoerder Wim Entzinger heeft van het kamp Norder een bod ontvangen van 600.000 euro voor finale kwijting. Entzinger heeft dinsdag echter aangeven dat Norder in totaal 950.000 euro moet betalen. Gebeurt dat niet voor woensdagmiddag 16.00 uur dan gaat Entzinger naar de rechtbank om het faillissement van de club aan te vragen.

Verder zal hij dan ook aangifte doen van valsheid in geschrifte tegen Jans Norder, Ghalid Kamil en Henk Jan Hoekman. Het drietal heeft volgens Entzinger eerder aangegeven dat de sponsorovereenkomst van 1,3 miljoen euro een pro-forma contract zou zijn. Dat is voldoende voor de bewindvoerder om naar het Openbaar Ministerie te gaan om het drietal strafrechterlijk te laten vervolgen.

Als Norder betaalt dan gebeurt dat tegen finale kwijting. Dat houdt ook in dat de garantstelling bij de gemeente Veendam komt te vervallen. Norder staat bij de gemeente garant voor de tekorten van de club voor de komende jaren.

Verder heeft een groep investeerders aangegeven dat als de tekorten voor dit seizoen worden weggewerkt dat zij dan garant staan voor het begrotingstekort van komend seizoen. Veendam moet de begroting van 2,8 miljoen euro terugbrengen naar 1,6 miljoen euro. Dat zal niet in ? keer lukken, waardoor er een begrotingstekort ontstaat van 500.000 euro.

Ben benieuwd, die Norder schijnt toch wel erg genaaid te zijn, al weet ik de ins en outs natuurlijk niet...

Ben tevens benieuwd, mocht het echt over zijn met Veendam, wat er dan met FC Oss gaat gebeuren...

Lek11

FC Oss blijft dan gewoon in de eerste divisie. Tenminste dat verwacht ik wel.. Kessler zei bij Voetbal International dat ze de situatie dan opnieuw gaan bespreken maar ik kreeg de indruk dat ze dan gewoon van plan zijn FC Oss niet te laten degraderen. Ze mogen dat alleen niet hardop zeggen natuurlijk.

Lek11

CiteerIndien het doek voor 30 juni valt voor BV Veendam, blijft FC Oss behouden voor de Jupiler League. De club degradeert dan niet naar de Topklasse, zo maakte de KNVB woensdag bekend.

'De KNVB heeft frequent contact met de bewindvoerder van
BV Veendam', aldus Marloes van der Laan, persvoorlichter van de KNVB. 'Deze heeft de KNVB geïnformeerd over de huidige situatie en de te volgen stappen. De KNVB volgt deze stappen op de voet en verwacht deze week een beslismoment.'

'Het huidige competitieseizoen loopt officieel tot 30 juni aanstaande. In het geval BV Veendam - of eventueel een andere club - om financiële redenen voor die tijd de licentie kwijtraakt, zal deze club aangemerkt worden als tweede degradant. Dit betekent dat FC Oss dan niet degradeert.'

'In het geval een club ná 30 juni 2010 vanwege financiële redenen wegvalt uit de competitie, volgt nader overleg over de ontstane situatie tussen het bestuur betaald voetbal en het bestuur amateurvoetbal van de KNVB. Het betreft hier namelijk een situatie waarin de reglementen van de KNVB op voorhand niet voorzien.'

BV Veendam moet voor woensdagmiddag 16.00 uur 950.000 euro bij elkaar krijgen om te blijven bestaan. Mocht dit niet lukken dan zal de club faillissement aanvragen.

Han

De sanering van de eerste divisie lijkt langs geleidelijke en natuurlijke weg te verlopen.

Tijdens de grote schoonmaak rond 1970 is een aantal clubs geslachtofferd vanwege de opgegeven gemiddelde toeschouwersaantallen. Die waren in de seizoenen ervoor in menig geval bewust 'laag' gerapporteerd om de fiscus om de tuin te leiden.

De toekomst zal leren welke clubs op grond van hun sportieve prestaties promoveren naar de eerste divisie en dat ook daadwerkelijk materialiseren. De eerste divisie roept bij mij beelden op van een dorpse lappendeken die elk jaar wordt opgeschud.

Ik zie óók een scenario waarbij het aantal faillissementen van huidige eerste divisieclubs in rapper tempo geschied dan de influx vanuit de topklasse.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Lek11

Faillissement voor BV Veendam is aangevraagd

BV Veendam is geen Betaald Voetbal Organisatie meer. De club heeft woensdag het faillissement aangevraagd. De club verkeerde al tijden in surséance van betaling en is niet in staat om de 950.000 euro op te hoesten die de club nog aan schuld had.

Tot woensdag 16.00 uur probeerde de club de noodzakelijke sponsors te vinden om het bedrag bij elkaar te scharrelen. Die missie is echter mislukt. De verwachting in Veendam is dat de rechtbank donderdag het faillissement zal uitspreken.

Dit betekent dat FC Oss, dat vrijdag nog leek te degraderen naar de Topklasse, behouden blijft voor de Jupiler League.

Hielke

Met heel veel plezier naar Go Ahead - Cambuur gekeken. Jammer dat het niet 3-0 werd en ook het laatste sprankje hoop op eredivisie aan diggelen ging.

Promotie van Go Ahead, dat zou toch prachtig zijn. Liever een Adelaar dan een Hert!

Hugo

Citaat van: Hielke op mei 06, 2010, 21:09:00
Met heel veel plezier naar Go Ahead - Cambuur gekeken. Jammer dat het niet 3-0 werd en ook het laatste sprankje hoop op eredivisie aan diggelen ging.

Promotie van Go Ahead, dat zou toch prachtig zijn. Liever een Adelaar dan een Hert!

En bedankt Hielke! Hopelijk kunnen we het zondag goed maken, maar dat gaat nog heel moeilijk worden.

Hielke

Citaat van: Hugo op mei 06, 2010, 21:11:41
En bedankt Hielke!

Excusez moi. Kwam net van het Heerenveenforum en was iets te enthousiast. Zal mijn clubgevoelens hier voortaan iets beter onderdrukken.

hgrm

Ik misgun Cambuur niets, maar ik zie een voetbalmonument als Go Ahead toch net iets liever promoveren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Gert

Ik misgun Cambuur en Go Ahead niks, maar zie Willem II er toch liever in blijven!

hgrm

Ik misgun Willem II en Sparta niets, maar vind dat er gewoon drie ploegen moeten degraderen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen