Topklasse '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 00:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Nieuwe toetreders mogen wel op de zaterdag voetballen, maar huidige JL clubs blijven op de vrijdag voetballen. Waarom hebben die geen vrije keus?

Ik hoop juist dat meer clubs naar de zaterdag gaan.

Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op feb 04, 2011, 13:15:27


Had overigens wel verwacht dat als Spakenburg het aan durft IJsselmeervogels niet achter zou blijven... daarnaast had ik sowieso niet verwacht dat één van de ex-hoofdklasse clubs het nu al aan zou durven.

Vogels zit een beetje op zwart zaad (no pun intended).
Het trainingskamp in Portugal heeft er al aan moeten geloven en de entreeprijzen zijn van 8 naar 10 euro gegaan in een poging de begroting sluitend te krijgen.
In dat verhaal past geen profavontuur.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Maar dan nog, het blijft Vogels. Die zijn net Ajax en willen alles beter, groter en mooier dan de buurman.

ðe waan

Daarom zitten ze nu waarschijnlijk ook op zwart zaad.

Jammer trouwens dat de KNVB zo weinig flexibel is. Als dit echt de eisen zijn denk ik niet dat er één amateurclub is die binnen nu en 5 jaar daadwerkelijk de stap waagt.

Bossche Bol

Deze week bezocht ik: De Treffers-Lienden, Den Bosch-Fortuna, Eindhoven-MVV en IJsselmeervogels-Rinsburgse Boys.
De wedstrijden in de Jupiler League waren niet om aan te zien terwijl ik me bij die Topklassewedstrijden kostelijk heb vermaakt en waar ook het spelniveau hoger lag als bij hun 'betaalde' collega's.

Ben benieuwd hoe zich dit de komende seizoenen gaat ontwikkelen mochten er clubs uit de Topklasse zijn die willen promoveren. Zo ja, dan lijkt me dat het einde voor veel Jupiler League clubs.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

AthleticHolanda

De laatste drie uit elke Topklasse degraderen, het team daarboven (nummer 13) gaat de playoffs in.

Elke Hoofdklasse kent drie periodekampioenen, deze maken onderling uit wie algeheel periodekampioen wordt. De drie algehele periodekampioenen gaan samen met de Topklasse nummer 13 uitmaken wie volgend seizoen in de Topklasse speelt.

Dan heb ik twee vragen:
- als een periodekampioen al verzekerd is van promotie door het kampioenschap, wie krijgt haar plaats? (ik denk de nummer twee in desbetreffende periode?)
- wanneer deze nummer twee in desbetreffende periode al een andere periode won, dan gaat de plaats naar de eerstvolgende in de stand zonder garantie van deelname aan de playoffs?

Bvd.

ðe waan

Als een periodekampioen ook kampioen wordt gaat de vervangende periodetitel naar de hoogste club in de rangschikking die nog geen periode heeft gewonnen.

hgrm

Volgens mij is de regeling zo:

1) Als een club die al een periode heeft gewonnen, nog een periode wint, neemt de in die periode hoogst geëindigde club die nog geen periode heeft, de titel over.

2) Als één van de periodekampioenen niet mee kan doen aan de nacompetitie (wegens titel of wegens degradatie of p/d-wedstrijden) dan neemt de hoogst geëindigde club zonder periodetitel de plaats over.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Bedankt.

In Zondag B won UNA tot dusver twee periodetitels. UNA gaat ook kampioen worden. Wie gaat dan deelnemen aan de nacompetitie?
EHC was tweede in de eerste periode en staat ook tweede algemeen, OJC was tweede in de tweede periode maar staat vijfde algemeen. Betekent dat dan dat OJC verzekerd is van deelname doordat ze tweede waren terwijl UNA haar tweede periodetitel pakte?

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op apr 15, 2011, 13:44:04
Bedankt.

In Zondag B won UNA tot dusver twee periodetitels. UNA gaat ook kampioen worden. Wie gaat dan deelnemen aan de nacompetitie?
EHC was tweede in de eerste periode en staat ook tweede algemeen, OJC was tweede in de tweede periode maar staat vijfde algemeen. Betekent dat dan dat OJC verzekerd is van deelname doordat ze tweede waren terwijl UNA haar tweede periodetitel pakte?

Volgens mij wel.
Dus: OJC gaat zich plaatsen op grond van de tweede periode, UDI'19 kan al bijna niet meer mis in de 3e periode. Dan blijven EHC, De Valk en nog een zwikkie ploegen over die zich via de tweede plaats kunnen plaatsen.

Ik ga het nog even checken in de reglementen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: hgrm op apr 15, 2011, 14:48:43


Ik ga het nog even checken in de reglementen.

Het klopt zoals bovenvermeld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

De regel is best wel eenvoudig, je moet het alleen eventjes zien.

Na Periode 1: Winnaar krijgt periodetitel en plaatst zich voor de nacompetitie
Na Periode 2: Winnaar krijgt Periodetitel en plaatst zich voor de nacompetitie. Wanneer de nummer 1 in deze periode ook al Periode 1 won, gaat de titel plus de nacompetitieplaats naar de nummer 2 in deze periode.
Na Periode 3: Winnaar krijgt Periodetitel en plaatst zich voor de nacompetitie. Wanneer de nummer 1 in deze periode ook al Periode 1 won, gaat de titel plus de nacompetitieplaats naar de nummer 2 in deze periode.
Wanneer zowel de nummer 1 als 2 in deze periode al een periodetitel heeft. Dan wordt de periodetitel niet uitgereikt en blijft de nacompetitieplaats staan.

Einde competitie: De kampioen promoveert. De club(s) die zich via de periode hebben geplaatst voor de nacompetitie gaan naar de nacompetitie. Zijn er dan nog nacompetitieplaatsen over, dan mogen de beste teams uit de competitie meedoen.

hgrm

Citaat van: Joost op apr 15, 2011, 15:36:46
De regel is best wel eenvoudig, je moet het alleen eventjes zien.

Na Periode 1: Winnaar krijgt periodetitel en plaatst zich voor de nacompetitie
Na Periode 2: Winnaar krijgt Periodetitel en plaatst zich voor de nacompetitie. Wanneer de nummer 1 in deze periode ook al Periode 1 won, gaat de titel plus de nacompetitieplaats naar de nummer 2 in deze periode.
Na Periode 3: Winnaar krijgt Periodetitel en plaatst zich voor de nacompetitie. Wanneer de nummer 1 in deze periode ook al Periode 1 won, gaat de titel plus de nacompetitieplaats naar de nummer 2 in deze periode.
Wanneer zowel de nummer 1 als 2 in deze periode al een periodetitel heeft. Dan wordt de periodetitel niet uitgereikt en blijft de nacompetitieplaats staan.


Dat laatste klopt niet, volgens de KNVB-site:

Citaat van: KNVBAls de 1e periodekampioen ook in de 2e periode bovenaan eindigt, wordt de nummer 2 van de 2e periode aangemerkt als vervangende periodekampioen. Als de periodekampioenen van de 1e en de 2e periode ook in de 3e periode bovenaan eindigen, wordt het eerstvolgende elftal in de periodestand van de 3e periode, dat nog geen periodekampioen is, beschouwd als de vervangende periodekampioen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Je hebt nog gelijk ook. Das een aparte regeling voor het amateurvoetbal. Merkwaardig.