Hoofdmenu

Het weer

Gestart door TeeZee, nov 24, 2007, 11:38:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Na wat ik gezien heb in Liverpool, noem ik het hier hoogstens "een beetje heiig"
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op jan 18, 2010, 09:44:54
Na wat ik gezien heb in Liverpool, noem ik het hier hoogstens "een beetje heiig"
Haha. Tja. Ik moet je corrigeren. Dan is het nog altijd "nevelig", omdat de relatieve vochtigheid meer dan 80% is.

De definities van mist, heiigheid en nevel:

horizontaal zicht <= 5 km en >= 1 km + relatieve vochtigheid >= 80 % : nevel
horizontaal zicht <= 5 km en >= 1 km + relatieve vochtigheid < 80 % : heiig
horizontaal zicht < 1 km: mist

Peenvogel

En erg glad. Ik reed mijn Vespa net bijna in de kreukels in een bocht richting snelweg.....

hgrm

Citaat van: Peenvogel op jan 18, 2010, 10:12:00
En erg glad. Ik reed mijn Vespa net bijna in de kreukels in een bocht richting snelweg.....

Dat merkte ik vanochtend ook al, toen ik binnen 10 meter van m'n voordeur bijna op m'n plaat ging.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Peenvogel

Citaat van: hgrm op jan 18, 2010, 10:18:49
Dat merkte ik vanochtend ook al, toen ik binnen 10 meter van m'n voordeur bijna op m'n plaat ging.

Combinatie van regen en resten pekel is niet al te best voor de wegligging voor een motorscooter uit 1981 met trommelrem :)

TeeZee

De winter heeft een lange adem, al is het scherpste er nu echt wel van af. Dat kan ook niet anders, we zitten bijna op half maart! De zon wordt steeds krachtiger, het daglicht duurt langer en de natuur gaat nu langzaam ontwaken. Ik heb er wel zin in, in de lente. De afgelopen week is het al een aantal dagen erg mooi weer geweest en dus bevond ik mij 2x op het strand en 1x in de bossen. Heerlijk, al was het nog wat fris.

Bovendien heb ik de laatste maanden zoveel "weer" gehad dat ik het vanwege de werkdrukte ook wel even lekker vind om het wat rustiger te hebben.

Joost

Het heeft hier vandaag weer eens licht gesneeuwd.

TeeZee

Wat een heerlijk weer vandaag. En morgen wellicht 20 C op het Vrijthof!! Dus genieten van deze dagen, want komend weekend is het weer doffe ellende.

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 23, 2010, 11:13:58
Wat een heerlijk weer vandaag. En morgen wellicht 20 C op het Vrijthof!! Dus genieten van deze dagen, want komend weekend is het weer doffe ellende.

Ik kan me niet voorstellen dat het 23 kilometer verderop wel goed weer is. Bewolkt en een graad of 13/14 schat ik.

TeeZee

Nog even geduld Joost. Morgen wordt de mooiste dag.

hgrm

Hier in Hoogland is het in ieder geval heerlijk voetbalweer. En straks lekker door de avondkoelte terug-OV-fietsen.
0-1 voor Vogels bij rust en 1000+ man langs de kant, BTW
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Gisteren was het niet echt aangenaam hè. In grote delen meer dan 34 C. Hier in het westen hield het gelukkig op bij 31 C, wat ook maar tijdelijk was toen de wind naar het westen draaide. Vannacht nauwelijks lager dan 20 C, ja, dat slaapt in principe niet erg lekker. Van mij mag het ophouden bij 22 C overdag, 's nachts gaarne temperaturen rond of onder 10 C.

Nu komt hgrm vertellen dat hij het heerlijk vindt, die hitte.

Joost

De temperatuur volgens de autothermometer van Roermond naar Heerlen gisteren was 42 graden. In de pauze van 't werk alleen naar de AH aan de overkant van de straat geweest.

Iedereen liep te klagen over de hitte maar was absoluut fan van dit weer. Ik snap dat niet, je bent de hele dag loom en moe en kan niets doen. Doe mij maar sneeuw.

Lek11

Ik hou ook van deze hitte. Tijdens het werk is het natuurlijk minder, maar zo in het weekend, als ik vrij ben, vind ik het heerlijk. 's Ochtends wakker worden met een stralend zonnetje en een heerlijke temperatuur. En 's middags lekker bakken langs het water. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Kou staat mij helemaal niet aan. Vind de winters over het algemeen vreselijk.