Hoofdmenu

België 2015-2016

Gestart door Saltacampos, jun 05, 2015, 16:14:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jona93

Bij KV Mechelen kregen ze deze week ongewenste bezoekers over de vloer supporters van rivaal Racing kwamen de nieuwe tribune dopen met de tekst Krcm,Waar is da feestje,Op de racing
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Defender

Werf te goed beveiligd zeker..
Nogmaals een bewijs van de Mechelse rivaliteit :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Shepherd

#47
Aalst was al terug in Tweede na een bezoekje aan de rechtbank.
Hasselt lijkt dat nu ook te gaan lukken.

Drie scenario's:
1. Hasselt wordt toegelaten. 19 clubs in Tweede.
2. Hasselt wordt niet toegelaten.
3. Hasselt speelt een eindronde tegen Deinze, die de opengevallen plaats aanvankelijk in zou nemen.

Joost

Citaat van: Shepherd op jul 24, 2015, 23:34:07
Aalst was al terug in Tweede na een bezoekje aan de rechtbank.
Hasselt lijkt dat nu ook te gaan lukken.

Drie scenario's:
1. Hasselt wordt toegelaten. 19 clubs in Tweede.
2. Hasselt wordt niet toegelaten.
3. Hasselt speelt een eindronde tegen Deinze, die de opengevallen plaats aanvankelijk in zou nemen.

Er is toch nog helemaal geen uitspraak?


Joost

Citaat van: Shepherd op jul 25, 2015, 08:16:54
Klopt, maar dat wordt wel geopperd.
Link: http://nr10.be/nieuws/licentiesoap-duurt-voort-volgend-seizoen-19-clubs-tweede-klasse
Das een stukje erg slechte sensatiejournalistiek.

'Hasselt lijkt dit nu ook te gaan lukken' is een merkwaardige uitspraak want deelname van Hasselt aan tweede klasse is niet dichterbij of verder weg dan pakweg twee maanden terug.

Shepherd

Citaat van: Joost op jul 26, 2015, 09:00:48
Das een stukje erg slechte sensatiejournalistiek.

'Hasselt lijkt dit nu ook te gaan lukken' is een merkwaardige uitspraak want deelname van Hasselt aan tweede klasse is niet dichterbij of verder weg dan pakweg twee maanden terug.
Ik las het ergens op Twitter waarbij ik had verwacht dat die bron redelijk serieus was en geen intentie heeft om sensatie te creëren.
Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan dat soort eigenpijpers, dus het zou niet fraai zijn als ik mij er zelf schuldig aan maak.

Joost

Citaat van: Joost op jun 19, 2015, 10:38:19
RCS Vise is failliet en houdt er mee op.

United Richelle verhuist daardoor naar het stadion in Vise.
RCS Verlaine promoveert daardoor van 1. Provinciaal naar Bevordering.

Ik kom er vandaag achter dat ook Verviers geschrapt is. De nummer 3 uit de Luikse Provinciale Eindronde heeft dus ook nog geluk gehad; Patro Lensois maakt komend jaar haar debuut op nationaal niveau.

Stamnummer 8 is dus ter ziele maar is wel nog in beroep. Gelukkig mogen de jeugdelftallen wel nog doorgaan.

Tribuneklanten

Verviers is toch een aardig stadje, raar dat de clubs uit die hoek het zo zwaar blijven hebben.

Vorig seizoen was ik bij CS Vise tegen Berchem, meer uit dan thuissupporters.

Joost

Citaat van: Tribuneklanten op jul 27, 2015, 11:29:34
Verviers is toch een aardig stadje, raar dat de clubs uit die hoek het zo zwaar blijven hebben.

Vorig seizoen was ik bij CS Vise tegen Berchem, meer uit dan thuissupporters.

Er wonen misschien wel behoorlijk wat mensen in Verviers maar er is geen stuiver te besteden. Als je van verpaupering houdt is Verviers de hoofdstad.

cafebac

En dat terwijl je aan de huizen in Verviers kan zien dat er in de textielstad vroeger genoeg geld omging.

Shepherd

Citaat van: Joost op jul 27, 2015, 11:57:39
Er wonen misschien wel behoorlijk wat mensen in Verviers maar er is geen stuiver te besteden. Als je van verpaupering houdt is Verviers de hoofdstad.
Het is niet best daar inderdaad. Ik dacht met de buitenwijken van Charleroi al genoeg te hebben gezien, tot ik daar kwam.

Defender

Citaat van: Shepherd op jul 27, 2015, 23:09:29
Het is niet best daar inderdaad. Ik dacht met de buitenwijken van Charleroi al genoeg te hebben gezien, tot ik daar kwam.
Nochtans vele mooie bomen daar !
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Voetbalman

Het Hof van Beroep heeft zonet uitspraak gedaan in het fameuze licentiedossier van Eendracht Aalst. Alle betrokkenen weten nu eindelijk waaraan en waaraf.

Het Hof van Beroep heeft zonet de uitspraak van de Rechtbank in kortgeding ongedaan gemaakt. Dit betekent dat Eendracht Aalst dan toch in 3de klasse zal moeten starten.

Daarmee kan de competitie in 2de klasse gewoon van start gaan zoals voorzien.

Eendracht Aalst maakte de beslissing zelf bekend op de website en lichtte die als volgt toe:

Het Hof van Beroep vindt de zaak niet hoogdringend zodat de kortgedingrechter te Dendermonde volgens het Hof van Beroep niet bevoegd was om een uitspraak te doen. Nog volgens het Hof van Beroep had Eendracht Aalst reeds op 8 april, net na de beslissing van de licentiecommissie naar de gewone rechtbank kunnen stappen. Het Hof van Beroep gaat niet verder in op de inhoud van het recente vonnis van de kortgedingrechter.

De club betreurt deze beslissing. Mocht de club op 8 april naar de gewone rechtbank zijn gestapt, zou op dat ogenblik immers ongetwijfeld gesteld zijn dat enkel het BAS bevoegd was.

De club zal het arrest nader grondig analyseren alvorens verder standpunt in te nemen. Verdere stappen zijn in deze zaak mogelijk. De procedure ten gronde werd eveneens enkele weken geleden reeds ingeleid.

De club is uiteraard ten zeerste ontgoocheld over deze gang van zaken, niet alleen voor onze gedreven voetbalfamilie maar in het bijzonder naar haar trouwe supporters toe.

jona93

Citaat van: Freebird op jul 31, 2015, 18:27:47
Het Hof van Beroep heeft zonet uitspraak gedaan in het fameuze licentiedossier van Eendracht Aalst. Alle betrokkenen weten nu eindelijk waaraan en waaraf.

Het Hof van Beroep heeft zonet de uitspraak van de Rechtbank in kortgeding ongedaan gemaakt. Dit betekent dat Eendracht Aalst dan toch in 3de klasse zal moeten starten.

Daarmee kan de competitie in 2de klasse gewoon van start gaan zoals voorzien.

Eendracht Aalst maakte de beslissing zelf bekend op de website en lichtte die als volgt toe:

Het Hof van Beroep vindt de zaak niet hoogdringend zodat de kortgedingrechter te Dendermonde volgens het Hof van Beroep niet bevoegd was om een uitspraak te doen. Nog volgens het Hof van Beroep had Eendracht Aalst reeds op 8 april, net na de beslissing van de licentiecommissie naar de gewone rechtbank kunnen stappen. Het Hof van Beroep gaat niet verder in op de inhoud van het recente vonnis van de kortgedingrechter.

De club betreurt deze beslissing. Mocht de club op 8 april naar de gewone rechtbank zijn gestapt, zou op dat ogenblik immers ongetwijfeld gesteld zijn dat enkel het BAS bevoegd was.

De club zal het arrest nader grondig analyseren alvorens verder standpunt in te nemen. Verdere stappen zijn in deze zaak mogelijk. De procedure ten gronde werd eveneens enkele weken geleden reeds ingeleid.

De club is uiteraard ten zeerste ontgoocheld over deze gang van zaken, niet alleen voor onze gedreven voetbalfamilie maar in het bijzonder naar haar trouwe supporters toe.
Dit maakt mijn avond zeer goed :-) :-)
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12