Tolka Park Talk

Gestart door Hugo, jul 12, 2009, 11:48:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: TeeZee op jul 13, 2009, 21:19:49
Je hebt gelijk volgens wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Britse_Eilanden

Dus ik zal de naam van het board wederom aanpassen.

Dat is helemaal nieuw voor mij, nooit geweten...

TeeZee

Citaat van: AthleticHolanda op jul 13, 2009, 21:47:19
Dat is helemaal nieuw voor mij, nooit geweten...
Voor mij ook, de Ieren zullen er ook zeker niet blij mee zijn.

Finniemc

Citaat van: TeeZee op jul 13, 2009, 21:52:14
Voor mij ook, de Ieren zullen er ook zeker niet blij mee zijn.

De meeste trekken zich dat niet zo aan zolang je ze maar geen onderdeel van Groot-Brittanie noemt.

Hugo

Citaat van: Finniemc op jul 13, 2009, 21:25:41
Hahaha. Laten we maar hopen dat nu niet iemand een loophole vindt door een match van Berwick Rovers te gaan bekijken.

Rovers of Rangers? Maar wat is je punt in deze?

Maroboduus

In het Engelstalige artikel op wikipedia valt echter het volgende te lezen:

"The term British Isles is controversial in relation to Ireland, where there are objections to its usage due to the association of the word 'British' with Ireland. The Government of Ireland discourages its use, and in relations with the United Kingdom the words 'these islands' are used. The earliest citation of the phrase 'British Isles' in the Oxford English Dictionary is dated 1577 in a work by John Dee, whose writings (though not specifically his use of this phrase) have been described as being politicised. Although still used as a geographic term, the controversy means that alternative names such as "Britain and Ireland" are increasingly used."

Ik sluit mij in deze dus bij AthleticHolanda aan. Aan de andere kant zitten we hier op een Nederlands-Vlaams groundhopping forum en dienen we hier de soep gelukkig niet zo heet te eten, als ze in delen van Ierland somtijds wordt opgediend.

Finniemc

Citaat van: Hugo op jul 13, 2009, 23:21:23
Rovers of Rangers? Maar wat is je punt in deze?

Rangers natuurlijk, mijn fout.

Berwick genoot eeuwenlang een soort van "zelfstandigheid" omdat het constant betwist werd door Schotland en Engeland. Het behoort natuurlijk wel gewoon tot Groot-Brittaniƫ.

Peenvogel

In 2006 na de nodige pints Guinness ook op Tolka Park geweest. Shelbourne FC - Bray Wanderers 4-1



















Na afloop nog een ouderwetse pitch-invasion. Ondanks onderstaand bord.