Weekend Londen

Gestart door Stadiumhopper, jun 15, 2017, 12:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadiumhopper

Ik wil van 18 tot en met 21 augustus mijn eerste trip, in m'n eentje, naar Engeland gaan maken. De stad waar ik begin is de stad waar de meeste beginnen: Londen. Aangezien het wedstrijdschema nog niet bekend is heb ik een lijstje gemaakt met clubs die ik wil gaan bezoeken.

Fulham, Craven Cottage
Brentford, Griffin Park
Leyton Orient, Brisbane Road
AFC Wimbledon, Kingsmeadow
Charlton Athletic, The Valley
Millwall, The Den
Queens Park Rangers, Loftus Road

Heeft iemand tips voor een goedkope overnachting? En nog adviezen en tips voor mijn eerste reisje naar Engeland. Ook met betrekking tot het OV en waar van te voren een biertje te drinken. Andere tips zijn ook van harte welkom.

Alvast Bedankt!
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

headout

Welkom! (Stel je even voor, is wel zo aardig. Dat kan hier.)
Mooi rijtje, leuk begin. Tips voor goekoop overnachten: booking.com en om snel te kunnen bepalen of het wat is, check daarvoor de recensies. Goedkoop en snel naar London is het vliegtuig (easyjet, ryanair, dat soort low budget carriers). Ik kijk altijd bij cheaptickets.nl om te kunnen bepalen waar de tickets goedkoop zijn. En boek daarna bij de maatschappij zelf. Vanaf het vliegveld reis je voor een paar ponden naar hartje London, boek een ticket vooraf. Wel zo makkelijk.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Nort

- Het beste kun je gewoon kijken op een van hotel vergelijking sites (trivago, hotels.com, booking.com, etc.). Probeer wel een hotel te pakken dat dicht bij een metro lijn ligt (en het liefst dan ook nog de lijn die je nodig hebt.
- Voor het OV raad ik je een Oyster Card aan. Deze kost een paar Pond, maar daarmee kun je overal in de metro/bus reizen en bovendien kom je nooit boven het tarief van een dagkaart uit.
- Een biertje kun je overal in London vinden en de stad kent dan ook meerdere 'uitgaanscentra'. Echter, vind ik een kleine lokale pub nog altijd het leukst (al vind je die in London steeds minder).
- Ik weet niet waar je vandaag vliegt, maar als je bus neemt hou er wel rekening mee dat London één verkeersinfarct is en de bus er zomaar twee uur over kan doen.
- Buiten derby's en risico wedstrijden kun je bij deze clubs gewoon een kaartje aan het stadion kopen (mocht je geen creditcard hebben).

Stadiumhopper

Citaat van: Nort op jun 15, 2017, 12:28:45
- Het beste kun je gewoon kijken op een van hotel vergelijking sites (trivago, hotels.com, booking.com, etc.). Probeer wel een hotel te pakken dat dicht bij een metro lijn ligt (en het liefst dan ook nog de lijn die je nodig hebt.
- Voor het OV raad ik je een Oyster Card aan. Deze kost een paar Pond, maar daarmee kun je overal in de metro/bus reizen en bovendien kom je nooit boven het tarief van een dagkaart uit.
- Een biertje kun je overal in London vinden en de stad kent dan ook meerdere 'uitgaanscentra'. Echter, vind ik een kleine lokale pub nog altijd het leukst (al vind je die in London steeds minder).
- Ik weet niet waar je vandaag vliegt, maar als je bus neemt hou er wel rekening mee dat London één verkeersinfarct is en de bus er zomaar twee uur over kan doen.
- Buiten derby's en risico wedstrijden kun je bij deze clubs gewoon een kaartje aan het stadion kopen (mocht je geen creditcard hebben).

Heb nou 44,- voor een retour vanaf Eindhoven naar Londen Stansted en 133,- voor 3 nachten in Pension Easyroomlet. Pension zit vlak bij een metrostation dat is dus ideaal. Dan hoop ik dat er op zaterdag en zondag wat clubs moeten voetballen van het lijstje dat ik poste.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

Vinnn

Citaat van: Feijenoorder op jun 15, 2017, 14:09:51
Dan hoop ik dat er op zaterdag en zondag wat clubs moeten voetballen van het lijstje dat ik poste.

Met een beetje mazzel kan je misschien nog een prelimenary round van de FA cup meepakken, dat valt precies in het weekend dat jij gaat.

Bakkie

#5
http://www.footballgroundguide.com/

Hier vind je informatie wbt de pubs voor away fans(mocht je een uitkaart bemachtigen).

Ook Google maps is een aanrader. Hier vind je vaak in een blik (bijna) alle pubs in de omgeving.

Ik zie trouwens Crystal Palace niet tussen je lijstje staan. Heb je hier een reden voor? Het is namelijk echt een pareltje!

Stadiumhopper

Citaat van: Bakkie op jun 15, 2017, 17:30:35
http://www.footballgroundguide.com/

Hier vind je informatie wbt de pubs voor away fans(mocht je een uitkaart bemachtigen).

Ook Google maps is een aanrader. Hier vind je vaak in een blik (bijna) alle pubs in de omgeving.

Ik zie trouwens Crystal Palace niet tussen je lijstje staan. Heb je hier een reden voor? Het is namelijk echt een pareltje!

Heb je gelijk in. Heuvel op lopen en dan zie je Selhurst Park liggen. Ik heb hem van me lijstje gehaald omdat ze die speelronde bij Liverpool spelen. Had Crystal Palace er wel tussen staan.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

jona93

Citaat van: Feijenoorder op jun 15, 2017, 18:38:07
Heb je gelijk in. Heuvel op lopen en dan zie je Selhurst Park liggen. Ik heb hem van me lijstje gehaald omdat ze die speelronde bij Liverpool spelen. Had Crystal Palace er wel tussen staan.
Wij doen waarschijnlijk deze pot Palace-Liverpool hebben 2 memberships op Palace en bij toppers kan je 2 tickets per member kopen :-)
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Jef400

Om dan in de derde helft weer met de flikken te spelen ;-)

jona93

Vorig seizoen Leyton gedaan niets speciaal stadion staat tussen 4 appartementen gebouwd wel staat er 1 pareltje van tribune waar de away fans zitten meestal. Voor de sfeer op leyton zou ik het niet doen is zwakke sfeer daar ;-)
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

jona93

Citaat van: Jef400 op jun 15, 2017, 21:28:33
Om dan in de derde helft weer met de flikken te spelen ;-)
was eenmalig ;-) hebben de plannen voor redelijk wat dubbeltjes te doen komend seizoen in Engeland
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Olav

Citaat van: Feijenoorder op jun 15, 2017, 14:09:51
Heb nou 44,- voor een retour vanaf Eindhoven naar Londen Stansted en 133,- voor 3 nachten in Pension Easyroomlet. Pension zit vlak bij een metrostation dat is dus ideaal. Dan hoop ik dat er op zaterdag en zondag wat clubs moeten voetballen van het lijstje dat ik poste.

Stansted naar londen centrum kost wel meer dan een uur met de trein en zo'n 50 euro retour zoals ik me kan herinneren. Misschien schiphol naar luton al met al toch goedkoper?

Stadiumhopper

Citaat van: Olav op jun 15, 2017, 22:21:48
Stansted naar londen centrum kost wel meer dan een uur met de trein en zo'n 50 euro retour zoals ik me kan herinneren. Misschien schiphol naar luton al met al toch goedkoper?

47 minuten met de trein voor 33,- heb je een retour met de StanstedExpress.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

Footballromantic

Citaat van: jona93 op jun 15, 2017, 21:32:02
was eenmalig ;-) hebben de plannen voor redelijk wat dubbeltjes te doen komend seizoen in Engeland

Lekker daarheen gaan dan...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Joost

Heb je alles al geboekt?