Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

AGOVV is zojuist failliet verklaard door de rechter. De KNVB komt later vandaag met een persbericht.

Niels_Zitterd

Spijtig, ik vond het altijd wel een van de leukere uitwedstrijden.
Misschien dat ze nog een truc a la Veendam proberen uit te halen?

Ik hoop dat het verslagje dat ik laatst heb gepost niet de laatste wedstrijd van AGOVV was...

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op jan 08, 2013, 11:03:54
Spijtig, ik vond het altijd wel een van de leukere uitwedstrijden.
Misschien dat ze nog een truc a la Veendam proberen uit te halen?

Ik hoop dat het verslagje dat ik laatst heb gepost niet de laatste wedstrijd van AGOVV was...
Die was zondag tegen Feyenoord.

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op jan 08, 2013, 11:32:22
Die was zondag tegen Feyenoord.
Ow, ik zal het dan verder verfijnen naar laatste competitie wedstrijd.
Wat niet wegneemt dat ik nog steeds hoop dat ze een klein wonder kunnen verrichten in Apeldoorn.

Skipperdinho

nouja,hoewel ik ze geen faissement gun zal ik ze niet missen. In een uitvak waar je niks kan zien,vind ik betaald voetbal onwaardig. maar ze hadden gewoon een degelijk team dit seizoen en de laatste jaren. Alleen jammer dat Sparta nu weer wordt bevoordeeld en de hele top 5 benadeeld met 3 en 4 punten in mindering.

Cyclebob

Vervelend voor de nieuwe generatie supporters, al heb ik niet het idee dat AGOVV in Apeldoorn leefde. Het was voor de BVO tijd een klein bolwerk van Eagles en in de stad zelf zag je te veel gloryhunters... Vorig seizoen gelukkig nog afgestreept qua groundhopping
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: Skipperdinho op jan 08, 2013, 18:13:18
nouja,hoewel ik ze geen faissement gun zal ik ze niet missen. In een uitvak waar je niks kan zien,vind ik betaald voetbal onwaardig. maar ze hadden gewoon een degelijk team dit seizoen en de laatste jaren. Alleen jammer dat Sparta nu weer wordt bevoordeeld en de hele top 5 benadeeld met 3 en 4 punten in mindering.

Er wordt niemand bevoordeeld of benadeeld.

Skipperdinho

jawel,in principe wel. Want dan hadden ze de 1e speelronde ook de punten kunnen laten staan zoals die nu zijn, en iedereen de komende wedstrijden tegen hun gewoon 0 punten. iedereen moet nog 1x tegen hun. Wel toevallig dat t weer sparta is die hier het meeste voordeel heeft. Ook met die rooie kaart van Deekman,krijgt maar 2 wedstrijden en een andere speler van een andere club zou daarvoor 4 wedstrijden krijgen. Ze moetten maar gewoon de punten laten staan zoals ze nu zijn,want eigenlijk is dit gewoon competitievervalsing

FC_Emmen

Als Sparta wel had gewonnen maar MVV niet dan was het precies hetzelfde gegaan.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Skipperdinho

Citaat van: FC_Emmen op jan 08, 2013, 20:21:06
Als Sparta wel had gewonnen maar MVV niet dan was het precies hetzelfde gegaan.

Blijft competitievervalsing, met alle grootste moeite daar gewonnen en ook nog schorsingen opgelopen daar waar wij de volgende wedstrijd niet met het beste basisteam kunnen spelen en direct punten verliezen. En nu ben je ook nog die 3 punten kwijt die we bij agovv hebben gehaald,maar die wedstrijd erna blijven de punten wel gewoon staan die je daardoor hebt verloren. Ik ben trouwens niet voor MVV dus dat boeid me niet zoveel

hgrm

Ik ben het er mee eens dat het competitieverloop hierdoor wordt beïnvloed. Maar competitievervalsing vind ik een veel te zware woord. Er treedt een situatie op die door niemand (meer) te beïnvloeden ligt en die ook buiten de schuld van de overige 17 clubs en de KNVB is ontstaan. Daar moet op de één of andere manier op gereageerd worden en wat je ook doet, er zijn altijd clubs die er baat bij hebben en clubs die er last van hebben. Door de wedstrijden te schrappen, wordt er naar mijn mening op de meest zuivere manier die mogelijk is, gereageerd. In ieder geval beter dan de 'Belgische methode' door alle tegenstanders vanaf nu een 5-0 forfaitzege kado te doen.

Los daarvan: er zijn zoveel externe factoren die een competitie beïnvloeden. De ene club speelt tegen PSV met Narsingh, de andere club tegen PSV zonder Narsingh. De ene club speelt tegen Ajax nadat ze net een zware Europese uitwedstrijd hebben gespeeld in Boekarest, de andere club speelt tegen Ajax dat door een afgelasting net twee weken rust heeft gehad. De ene club speelt tegen VVV als ze nog volop tegen degradatie strijden, de andere club op als ze zich sparen voor de nacompetitie.

Kortom, een competitie meet niet hoe sterk een club in ideale "laboratorium-omstandigheden" is, maar juist hoe je in een heel seizoen omgaat met voorspoed en tegenspoed. Hoe je de meevallers optimaal uitbuit en de schade bij tegenslagen beperkt houdt. Dat maakt een competitie ook mooi.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Skipperdinho op jan 08, 2013, 20:11:27
jawel,in principe wel. Want dan hadden ze de 1e speelronde ook de punten kunnen laten staan zoals die nu zijn, en iedereen de komende wedstrijden tegen hun gewoon 0 punten. iedereen moet nog 1x tegen hun. Wel toevallig dat t weer sparta is die hier het meeste voordeel heeft. Ook met die rooie kaart van Deekman,krijgt maar 2 wedstrijden en een andere speler van een andere club zou daarvoor 4 wedstrijden krijgen. Ze moetten maar gewoon de punten laten staan zoals ze nu zijn,want eigenlijk is dit gewoon competitievervalsing
Het zou juist competitievervalsing zijn wanneer ze de gespeelde duels zouden laten staan. Dan heeft de ene ploeg een uitwedstrijd meer en de andere een thuisduel.

@hgrm
In Belgie worden ook alle resultaten geschrapt wanneer een ploeg algemeen forfait geeft. Alleen bij incidenteel forfait wordt 5-0 neergezet, dat is in Nederland ook het geval.

cafebac

Olympic Charleroi vloog er vorig seizoen toch uit met 3 punten vergaard in het eerste handjevol wedstrijden?

Ontopic: te laat dus voor AGOVV, gaat bij RBC en Haarlem in het rijtje van gemiste stadions. Qua club zal ik ze niet missen.

hgrm

Zover ik heb begrepen, blijven de amateurs van AGOVV buiten het faillisement (RBC en HFCH hadden geen amateurtak, AGOVV wel). Momenteel staan ze afgetekend laatste in de 2e klasse Oost (Zo) maar ze blijven denk ik wel in het stadion spelen. Op 17/2 spelen ze de derby tegen WSV (niet zo lang geleden nog hoofdklasser).

Als alle pogingen om AGOVV (BV) te redden mislukken en men zich weer gaat focussen op de amateurtak, zie ik die binnen een aantal jaren wel weer richting hoofdklasse gaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Breda op jan 09, 2013, 10:37:13
Ik begreep dat de amateurs naar alle waarschijnlijkheid in de val van de profs zullen worden meegesleept, omdat de eerstgenoemden voortaan de opbrengst van de verhuur van het stadion aan de BVO zullen moeten missen.

De website van AGOVV spreekt de hoop uit dat de amateurs kunnen blijven bestaan.
Momenteel staan ze wel laatste in de 2e klasse, dus het zal nog wel even duren voordat ze weer op niveau zijn. Al kan dat best gebeuren als er sponsors van de proftak overstappen naar de amateurs.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen