Hoofdklassen 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, sep 06, 2009, 22:00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Citeer
Nieuws geplukt van www.voetbalopzaterdag.com- Aanstaande zaterdag is de derby tussen Kozakken Boys en LRC Leerdam om 18:00 dit om zoveel mogelijk publiek te trekken.

- DOTO op het nippertje gered door erevoorzitter de Jong en enkele van zijn zakenpartners.

Afgaande op de eerste 4 speelronden wordt het voor "de gevestigde orde" in de zaterdaghoofdklasse nog een hels karwei om bij de eerste 4 te eindigen. In de hoofdklasse A zou je toch verwachten dat Quick Boys, FC Lisse en Ter Leede bovenin meedraaien. Hetzelfde geldt voor HHC Hardenberg en Harkemase Boys in de hoofdklasse C. Al is het uiteraard nog erg vroeg in het seizoen.

hgrm

Quick Boys heeft het al een tijd moeilijk.
Vorig jaar en het jaar ervoor kwamen ze niet eens in de buurt van het kampioenschap. Als dat zich voortzet, zal het nog hangen en wurgen worden om de topklasse te halen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Voor zaterdag heb ik overigens nog geen potje gezien waarvan ik denk: Ja, dat is 'm.
Ik denk dat ik maar richting Putten of Bennekom ga. Lekker in de buurt en op tijd terug voor de Sportschau.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Zondag B
EVV - Venray 1-4 (400)
OJC Rosmalen - Dijkse Boys 1-2 (350)
Gemert - SV Meerssen 5-2 (500)
DESK - UNA 1-6 (300)
UDI'19 - Papendrecht 5-1 (300)
OSS '20 - Baronie 0-1 (400)
JVC Cuijk - Schijndel/VITAM 1-1 (350)


Hugo

Het valt me op dat er ook wel eens een wedstrijd uit de zuidelijke zondaghoofdklasse op de zaterdag(avond) gespeeld wordt. Wie weet waarom?

Joost

Citaat van: Hugo op sep 29, 2009, 14:36:31
Het valt me op dat er ook wel eens een wedstrijd uit de zuidelijke zondaghoofdklasse op de zaterdag(avond) gespeeld wordt. Wie weet waarom?
Meer toeschouwers. EVV v Venray was bijvoorbeeld al zaterdag.

Sebastiaan_W

CiteerOpmerkelijk, beide wedstrijden die ik bezocht hebben tegenstrijdige toeschouwersaantallen. Bij Putten meldt voetbalopzaterdag.com 2000 en de website van IJsselmeervogels 1450, bij Lienden zondaghoofdklasse.nl 2200 terwijl forumleden spreken over 1350, bij allebei denk ik dat het laagste getal het dichtste bij de waarheid zit... alleen vraag ik me dan af waar die hogere getallen vandaan komen, zijn het allemaal pure schattingen?

Moet er altijd een beetje om lachen over de toeschouwersaantallen in de hoofdklassen. Heb al jaren het gevoel dat het wordt overdreven en dat er dan wordt gezanikd dat er bij veel wedstrijden in de hoofdklasse meer publiek komt dan bij wedstrijden in de eerste divisie. Als ik de toeschouwersaantallen in dit topic zie, dan valt het allemaal wel mee.

Paar seizoenen terug was ik bij Quick Boys - Genemuiden voor het kampioenschap in de zaterdaghoofdklasse. Daar las ik ook dat er ruim 5.000 toeschouwers waren. Volgens mij waren het er 2.500 tot 3.000 toeschouwers.

Ik verwacht wel dat de toeschouwersaantallen in de topklasse hoger zullen zijn. Dit omdat het nieuw is, er meer media aandacht is en een aantal clubs hun sportparken willen verbouwen/uitbreiden. Zo heeft Excelsior '31 plannen voor een heus stadionnetje en heb ik vernomen dat Rijnsburgse Boys aan de andere lange zijde ook een tribune wilt bouwen. Rijnsburgse Boys heeft aan één lange zijde nu al een prachtige tribune staan waar 1.200 man op kan.


Joost

Dat zie je toch ook al in de gemiddelden van vorige jaren? Er zijn hooguit 10 clubs die gemiddeld boven de 1000 zitten.

Houseman

Is het niet zo dat die toeschouwersaantallen wat overdreven worden om wat zwart geld in de boekhouding weg te kunnen werken?

spons

Citaat van: Houseman op sep 29, 2009, 17:14:12
Is het niet zo dat die toeschouwersaantallen wat overdreven worden om wat zwart geld in de boekhouding weg te kunnen werken?

nee het werkt volgens mij eerder andersom, minder toeschouwers opgeven om zwart geld te creeren om spelers te kunnen betalen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Het is natuurlijk een kwestie van appels en peren. De laagste toeschouwersgemiddelden in de eerste divisie worden vergeleken met de toppers bij de amateurs. Natuurlijk is het zo dat Spakenburg, Vogels, Quick Boys etc meer toeschouwers trekken dan Telstar, Haarlem, Omniworld en Eindhoven. Maar het is onzin om dat te generaliseren naar "het amateurvoetbal" en "de eerste divisie". Je gaat toch ook geen conclusies trekken over de bezoekersaantallen in de eredivisie en de eerste divisie door RKC met de Graafschap te vergelijken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op sep 29, 2009, 17:26:18
Het is natuurlijk een kwestie van appels en peren. De laagste toeschouwersgemiddelden in de eerste divisie worden vergeleken met de toppers bij de amateurs. Natuurlijk is het zo dat Spakenburg, Vogels, Quick Boys etc meer toeschouwers trekken dan Telstar, Haarlem, Omniworld en Eindhoven. Maar het is onzin om dat te generaliseren naar "het amateurvoetbal" en "de eerste divisie". Je gaat toch ook geen conclusies trekken over de bezoekersaantallen in de eredivisie en de eerste divisie door RKC met de Graafschap te vergelijken.

Mwah..... 2 seizoenen terug ben ik een paar keer bij IJsselmeervogels geweest(oa tegen DOVO en LRC Leerdam) en nog een aantal wedstrijden in de hoofdklasse, maar die wedstrijden die ik bezocht heb trokken zeker niet meer toeschouwers dan bijvoorbeeld Telstar. Volgens mij gebeurt het maar bij enkele wedstrijden dat ze meer toeschouwers trekken, dan de clubs met lage toeschouwersaantallen in de eerste divisie en dat zijn de wedstrijden Rijnsburgse Boys- Quick Boys, Quick Boys - Katwijk en Spakenburg - IJsselmeervogels.


AthleticHolanda

#42
Het was een weekend met heel wat opmerkelijke resultaten...

Saturday A
FC Lisse - Rijnsburgse Boys 1-1 (1500)
Katwijk - Barendrecht 2-2 (1250)
Noordwijk - DOTO 3-1 (700)
ASWH - ARC 1-1 (502)
Capelle - Ter Leede 2-1 (800)
Scheveningen - RVVH 1-3 (700)
TOGR - Quick Boys 2-4 (650)

Capelle won nog steeds al haar wedstrijden en staan nu vijf punten los van nummers twee Rijnsburg en ASWH. TOGR staat nog steeds op nul.

Saturday B
GVVV - Sparta Nijkerk 1-3 (950)
Jodan Boys - Zwaluwen'30 2-4 (500)
SDC Putten - RKAV Volendam 4-2 (800)
ODIN'59 - Spakenburg 1-1 (650)
IJsselmeervogels - DOVO 7-0 (1700)
Bennekom - Hoek 2-3 (500)
Kozakken Boys - LRC Leerdam 1-1 (2000)

Sparta Nijkerk won erg knap de uitwedstrijd bij GVVV en volgt nog steeds op slechts één punt van leider IJsselmeervogels. Zij verpulverden DOVO met 7-0, de grootste overwinning ooit van de Vogels op DOVO.
De derby in Werkendam eindigde gelijk doordat LRC in de vijfde minuut in de blessuretijd nog wist te scoren.
Onderin boekte Putten een erg belangrijke zege op Volendam, dat laatste staat.

Saturday C
Be Quick'28 - Go Ahead Kampen 2-1 (400)
Flevo Boys - ACV 3-1 (350)
Excelsior'31 - WHC 5-4 (875)
Harkemase Boys - HHC Hardenberg 0-3 (900)
Nunspeet - PKC'83 2-1 (450)
Staphorst -SC Genemuiden 2-1 (1000)
CSV Apeldoorn - Berkum 2-1 (650)

Harkema moet langzamerhand op gaan letten, met één wedstrijd minder gespeeld staan ze voorlaatste terwijl toch ook de nummer laatst Go Ahead Kampen verrassend genoemd mag worden.
Staphorst won de derby van Genemuiden terwijl Excelsior'31 in een sensationele wedstrijd WHC wist te verslaan en daarmee aan de leiding blijft. Ze worden gevolgd door het verrassende PKC dat haar eerste wedstrijd verloor maar nog een wedstrijd mag inhalen, en Flevo Boys.

Sunday A
FC Omniworld - Chabab 0-2
Elinkwijk - ADO'20 1-1
HBS - Hollandia 1-1
Westlandia - FC Hilversum 1-0
VVSB - Haaglandia 0-1
Feyenoord AV - TONEGIDO 4-1
AFC - Argon 2-1

Samen met Capelle is AFC de enige hoofdklasser die nog al haar wedstrijden tot dusver wist te winnen. Hollandia volgt op vijf punten. Chabab won haar eerste wedstrijd van het seizoen waardoor Omniworld amateurs nog steviger op de laatste plaats komt te staan.

Sunday B
Venray - Gemert 2-3
UNA - EVV 0-3
Baronie - JVC Cuijk 4-0
Papendrecht - OSS '20 2-1
SV Meerssen - UDI'19 1-3
DESK - OJC Rosmalen 3-1
Schijndel - Dijkse Boys 2-3

Regerend kampioen Baronie zette JVC even op haar plaats terwijl Dijkse Boys laat zien dat ze serieus genomen moeten worden. De ambitie om zich te kwalificeren voor de Topklasse wordt voorlopig kracht bijgezet door de eerste plaats te delen met Baronie.

Sunday C
Rohda Raalte - Sneek Wit Zwart 0-0
WKE - Achilles'29 0-2 (600)
Alcides - Quick'20 2-0 (600)
FC Lienden - Juliana'31 0-0 (700)
SC Joure - Nieuw Buinen 1-9 (250)
De Treffers - SV Babberich 4-0 (750)
HSC'21 - Be Quick 1887 3-2 (450)

Het is geen typefout, Nieuw Buinen speelt pas voor het tweede seizoen in de geschiedenis in de Hoofdklasse, maar wist zondag met 1-9 te winnen bij Joure. De Friezen zagen weliswaar na tien minuten al iemand met rood het veld verlaten, maar dan nog is de 1-9 nederlaag beschamend.
John de Wolf lijkt WKE nog niet aan de gang te krijgen, de topper tegen Achilles werd thuis verloren waardoor de achterstand op de koploper toeneemt.
De Treffers komt eraan terwijl Lienden vergat te scoren tegen Juliana en daarmee de koppositie verspeelde aan Achilles.

Standen zaterdag

Standen zondag

Sebastiaan_W

Beetje aparte keuze van WKE om John de Wolf aan te stellen als trainer. Destijds bij Türkiyemspor had hij ook een sterke selectie tot zijn beschikking, maar bakte hij er ook niet veel van.

Ik vind het net zoiets als Ruud Gullit. Die bakt er ook nergens wat van en als je ze hoort analyseren bij voetbalwedstrijden, dan is er ook geen touw aan vast te knopen en vraag je je af waar ze het over hebben.

AthleticHolanda

Citaat van: witte leeuw op okt 05, 2009, 15:49:35
Beetje aparte keuze van WKE om John de Wolf aan te stellen als trainer. Destijds bij Türkiyemspor had hij ook een sterke selectie tot zijn beschikking, maar bakte hij er ook niet veel van.

Volgens mij waren binnen WKE de meningen ook verdeeld en zijn de emoties nog hoog opgelopen daar. Qua imago vind ik hem er uitstekend passen maar hij zal het dit seizoen op het veld moeten laten zien, en eerlijk gezegd ziet het er allemaal (nog) niet indrukwekkend uit...