Argentinië

Gestart door reemstercarp, jul 08, 2008, 15:33:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: Joost op jul 14, 2009, 10:26:06
Wat een briljante tribune op die onderste foto!
Het doet me denken aan het NHS waar MK Dons eerst in speelde.

Joost

Citaat van: TeeZee op jul 14, 2009, 10:36:45
Het doet me denken aan het NHS waar MK Dons eerst in speelde.
Die was ook apart inderdaad, maar ik doelde vooral op dat merkwaardige stuk dat er rechts nog bij staat.

reemstercarp

Schopje omhoog met een kleine reportage van Huracán - River Plate. Ik had dit stadion al eens eerder bezocht voor de wedstrijd Huracán - Gimnasia y Esgrima La Plata, maar als je "eigen" club er speelt, is het natuurlijk veel leuker. Daarnaast had ik dit keer een camera bij me.

Als socio (lid) van River had ik een kaartje kunnen kopen voor het uitvak, maar aangezien ik liever de wedstrijd vanaf een fatsoenlijke (veiligere) plaats bekeek - ook om zo mooie plaatjes van het stadion te schieten - besloot ik maar incógnito op de lange zijde van de thuisclub te gaan zitten.

Toch begon het River feest al in de bus. Stadsbus 118 bracht me van de plek waar ik momenteel verblijf in Buenos Aires bijna direct naar de buurt van het stadion (kosten: 25 eurocent). In de bus zaten/stonden veel fans van River Plate die de sfeer er al goed inbrachten. Ik besloot echter wat haltes eerder uit te stappen om niet met hen geïdentificeerd te worden (ik moest immers het Huracán vak in).

Entreekaartje en busticket

Entrada Huracán y boleto del 118 by remi de nimega, on Flickr

Al snel had ik een mooi plekje op de lange zijde weten te bemachten, op de eerste rij van de 2e "ring" vzv daar sprake van is. Al snel werd ik opgemerkt als buitenlander door een oudere man naast me, die me vroeg waar ik vandaan kwam - om er daarna (zachtjes) bij te vertellen dat hij eigenlijk voor River was (net zoals de rest v/d familie die naast hem zat). Ik voelde me dus al snel in goed gezelschap.

Karakteristieke ontwerp hoofdtribune Huracán

IMG_0093 by remi de nimega, on Flickr

Het stadion van Huracán is echt prachtig, ondanks het achterstallig onderhoud. Van de buitenkant lijkt het meer op een groot Victoriaans huis, dan een stadion. En de karakteristieke toren maakt het stadion uniek in Argentinië. Ander leuk feitje: de zitplaatsen op mijn tribune waren van beton (lekker koud dus).

Voor de rest laat ik de foto's voor zichzelf spreken.

De dingen die ik voor je heb gedaan, heb ik voor niemand gedaan (spandoek)

IMG_0094 by remi de nimega, on Flickr

Aanhang Huracán

IMG_0092 by remi de nimega, on Flickr

Aanhang River Plate

IMG_0098 by remi de nimega, on Flickr


IMG_0097 by remi de nimega, on Flickr


IMG_0102 by remi de nimega, on Flickr


IMG_0101 by remi de nimega, on Flickr


IMG_0106 by remi de nimega, on Flickr


IMG_0111 by remi de nimega, on Flickr

reemstercarp

Met een klein beetje geluk volgen na het weekend nog foto's van de stadions van Racing, Quilmes en River (recentelijk opgeknapt).

Hielke

Fascinerende beelden vind ik het altijd, uit Zuid-Amerika.

1893

#20
Is het eenvoudig om aan kaarten te komen voor wedstrijden in Buenos Aires? Ik ga er in september heen, dus weet nog niet welke teams thuis spelen als ik in BA ben, maar zou graag een wedstrijd zien daar. Ik hoef niet per se zoals de meeste toeristen naar Boca. Clubs als Racing, Independiente, Velez Sarsfield, River Plate of San Lorenzo lijken me ook tof. Vooral die laatste, maar het schijnt daar nogal gevaarlijk te zijn rond het stadion.

Flandria

Citaat van: 1893 op mei 16, 2013, 12:41:33
Is het eenvoudig om aan kaarten te komen voor wedstrijden in Buenos Aires? Ik ga er in september heen, dus weet nog niet welke teams thuis spelen als ik in BA ben, maar zou graag een wedstrijd zien daar. Ik hoef niet per se zoals de meeste toeristen naar Boca. Clubs als Racing, Independiente, Velez Sarsfield, River Plate of San Lorenzo lijken me ook tof. Vooral die laatste, maar het schijnt daar nogal gevaarlijk te zijn rond het stadion.

Voor de overgrote meerderheid van de matchen is een kaartje geen probleem.(Boca-River en de derby in Rosario uitgezonderd mss...). Ikzelf heb er nog Racing-Independiente , Huracan- San Lorenzo , Velez-Boca , Almagro-Racing, Independiente-Newell's (toen Newell's er kampioen speelde) etc...gezien en overal kaartjes aan de kassa gekocht.
En San Lorenzo.....de buurt achter de hoofdtribune is één van de beruchte sloppenwijken maar in principe kom je toe via de Avenida De La Cruz en daar is het geen probleem.Overdag sowieso niet, 's avonds blijf je best niet te lang hangen na de wedstrijd. Dat geldt evengoed voor Racing,Boca, Independiente trouwens.



spons

Citaat van: 1893 op mei 16, 2013, 12:41:33
Is het eenvoudig om aan kaarten te komen voor wedstrijden in Buenos Aires? Ik ga er in september heen, dus weet nog niet welke teams thuis spelen als ik in BA ben, maar zou graag een wedstrijd zien daar. Ik hoef niet per se zoals de meeste toeristen naar Boca. Clubs als Racing, Independiente, Velez Sarsfield, River Plate of San Lorenzo lijken me ook tof. Vooral die laatste, maar het schijnt daar nogal gevaarlijk te zijn rond het stadion.

Ik ben in juni 2011 toen ik Buenos Aires was naar San Lorenzo - Quilmes geweest, met de metro naar het laatste metro station in noord oostelijke richting van de stad en vanaf daar met de taxi naar het stadion, werd door de chauffeur ( die de deuren ook op slot deed ) wel drie keer gewaarschuwd om uit te kijken omdat het een gevaarlijke wijk zou zijn.

De loketten zijn achter de hoofdtribune en ik kon daar op mijn gemak een kaartje kopen, de wijk er tegenover zag er inderdaad niet al te fris uit en daar moet je zeker ook niet in lopen maar ik heb me bij het stadion geen moment onveilig gevoelt. Ik was ruim voor aanvang aanwezig en had eigenlijk de bedoeling in een plaatselijke bar nog wat te drinken maar behalve in de al genoemde wijk waren daar weinig gelegenheden toe dus ben ik maar vroeg het stadion naar binnen gegaan.

Vanaf mijn staanplaats achter het doel bij het fanatieke gedeelte van de San Lorenzo fans zag ik vlak voordat de wedstrijd begon grote groepen vanuit de wijk  naar het stadion komen. Ik had me lange tijd afgevraagd of deze wedstrijd wel redelijk publiek zou trekken maar bij het beginsignaal zaten er toch zo'n 25.000 mensen in het stadion waarvan zo'n 2.000 in het uitvak.

De sfeer was 90 minuten lang echt fantastisch met onafgebroken gezang ondanks dat de thuisploeg dramatisch speelde en Quilmes ( dat moest winnen in de strijd tegen degradatie ) met 0-2 won. Na het laatste fluitsignaal echter vloog een groot gedeelte van de aanhang in de hekken, klonk er een striemend fluitconcert en werden de eigen spelers vreselijk verrot gescholden.

Daarna moest ik nog een half uur in het vak wachten omdat eerst de uitsupporters naar buiten werden begeleid en de omgeving per bus moesten verlaten.

Inmiddels was het donker geworden en toen ik naar buiten kwam was er echt geen taxi te bekennen dus zat er niets anders op dan te gaan lopen in een toch wel vrij sinistere omgeving. Ik hoopte maar dat niet iedereen gelijk weer in de wijk zou verdwijnen of per auto vertrok maar dat viel gelukkig mee en ik kon met de flow meelopen ( ongeveer 15 minuten ) naar een busstation waar ik kon opstappen in een bus richting het centrum.

Een zeer aparte en unieke ervaring vond ik mijn tot nu toe enige wedstrijd in Argentinië, zeer zeker een aanrader. Wel uitkijken maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt kan je volgens mij niet zo gek veel overkomen




2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

1893

Oke, dank jullie wel. Eerst maar eens even het nieuwe competitieprogramma afwachten en dan hopen dat er wat leuks bij zit.