Hoofdmenu

Frankrijk

Gestart door Tom Bodde, apr 13, 2008, 12:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Freekos79

De Fransen maken op 30 mei (!) al het speelschema bekent van Ligue 1 en 2. Dat is mooi vroeg!
Volgende wedstrijd: ?

jona93

Citaat van: Freekos79 op mei 22, 2014, 16:22:38
De Fransen maken op 30 mei (!) al het speelschema bekent van Ligue 1 en 2. Dat is mooi vroeg!
wel op rekenen dat de wedstrijden tot 1 week voor de match kunnen verplaatst worden!
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Dieter

RC Lens zou blijkbaar toch niet promoveren naar Ligue 1 vanwege financiële problemen. Hun Azerbeidjaanse weldoener kan blijkbaar niet de nodige bankgaranties voorleggen. De beslissing is echter nog niet definitief.

hgrm

Citaat van: Dieter op jul 21, 2014, 08:35:13
RC Lens zou blijkbaar toch niet promoveren naar Ligue 1 vanwege financiële problemen. Hun Azerbeidjaanse weldoener kan blijkbaar niet de nodige bankgaranties voorleggen. De beslissing is echter nog niet definitief.

Aan de ene kant zonde, want Lens is en blijft een prachtige club met dito supporters. Aan de andere kant: op Azerbeidjaanse en andere weldoeners zitten we niet te wachten....Dus liever nu af door de zijdeur, uithuilen en opnieuw beginnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jona93

Kwam dit artikel tegen op het internet

Olympique Marseille weigert te spelen in nieuw stadion van 267 miljoen euro

De Franse topclub Olympique Marseille, waar onder meer onze landgenoot Michy Batshuayi actief is, weigert het seizoen aan te vatten in het spiksplinternieuwe stadion dat de stad Marseille voor de club heeft neergepoot. L'OM laat Le Nouveau Vélodrome, kostprijs 267 miljoen euro, links liggen en speelt zijn eerste competitiematch in Montpellier. Dat maakte de club vandaag bekend.
Coup de théatre in het Franse voetbal, want een drama dreigt in de Zuid-Franse stad Marseille. Daar heeft de stad de voorbije jaren het stadion, dat ook tijdens het EK voetbal 2016 gebruikt zal worden, gemoderniseerd tot een prachtige tempel met 67.054 zitplaatsen. Toch wil Olympique Marseille het seizoen niet aanvatten in Le Nouveau Vélodrome, omdat de stad een huurprijs vraagt van liefst 380.000 euro per match.

Onderhandelingen met het stadsbestuur liepen de voorbije dagen op niets uit, en donderdagavond kondigde de club van Michy Batshuayi definitief aan dat het zijn seizoen 2014-2015 in Montpellier zal openen. "We hebben alles geprobeerd", zegt Philippe Perez, directeur van de club. "Maar het radicale standpunt van de gemeente laat ons geen andere keuze dan deze pijnlijke beslissing. We moeten dit doen, om de gezondheid van de club te waarborgen. We zullen - en kunnen - nooit het bedrag ophoesten dat de gemeente van ons eist."

De beslissing zal overigens voor een vreemde kronkel zorgen in het weekend van 17 augustus: omdat Marseille zijn thuismatchen in het Stade de la Mosson zal spelen, speelt het dus ook zijn eerste thuismatch van het nieuwe seizoen tegen Montpellier... in Montpellier.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Saltacampos

Citaat van: jona93 op jul 25, 2014, 18:04:57
Kwam dit artikel tegen op het internet

Olympique Marseille weigert te spelen in nieuw stadion van 267 miljoen euro

De Franse topclub Olympique Marseille, waar onder meer onze landgenoot Michy Batshuayi actief is, weigert het seizoen aan te vatten in het spiksplinternieuwe stadion dat de stad Marseille voor de club heeft neergepoot. L'OM laat Le Nouveau Vélodrome, kostprijs 267 miljoen euro, links liggen en speelt zijn eerste competitiematch in Montpellier. Dat maakte de club vandaag bekend.
Coup de théatre in het Franse voetbal, want een drama dreigt in de Zuid-Franse stad Marseille. Daar heeft de stad de voorbije jaren het stadion, dat ook tijdens het EK voetbal 2016 gebruikt zal worden, gemoderniseerd tot een prachtige tempel met 67.054 zitplaatsen. Toch wil Olympique Marseille het seizoen niet aanvatten in Le Nouveau Vélodrome, omdat de stad een huurprijs vraagt van liefst 380.000 euro per match.

Onderhandelingen met het stadsbestuur liepen de voorbije dagen op niets uit, en donderdagavond kondigde de club van Michy Batshuayi definitief aan dat het zijn seizoen 2014-2015 in Montpellier zal openen. "We hebben alles geprobeerd", zegt Philippe Perez, directeur van de club. "Maar het radicale standpunt van de gemeente laat ons geen andere keuze dan deze pijnlijke beslissing. We moeten dit doen, om de gezondheid van de club te waarborgen. We zullen - en kunnen - nooit het bedrag ophoesten dat de gemeente van ons eist."

De beslissing zal overigens voor een vreemde kronkel zorgen in het weekend van 17 augustus: omdat Marseille zijn thuismatchen in het Stade de la Mosson zal spelen, speelt het dus ook zijn eerste thuismatch van het nieuwe seizoen tegen Montpellier... in Montpellier.
Wat een maf verhaal, onvoorstelbaar...
Over land and sea

Ici c est Paris

Niet zo gek lijkt me, als de gemeente de huur vele malen over de kop wil laten gaan.

hgrm

Doet me een beetje denken aan het verhaal van Coventry City
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Ja die beginnen ook gewoon weer in Northampton volgens mij.
Zeker de League Cup starten ze op Sixfields.

Voor de supporters is het vreselijk maar ik kan de clubs wel enigszins begrijpen. Gemeenten doen en vragen maar wat.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

KRCM1904

Citaat van: Dieter op jul 21, 2014, 08:35:13
RC Lens zou blijkbaar toch niet promoveren naar Ligue 1 vanwege financiële problemen. Hun Azerbeidjaanse weldoener kan blijkbaar niet de nodige bankgaranties voorleggen. De beslissing is echter nog niet definitief.

Ik dacht dat RC Lens ondertussen wel in Ligue 1 mag spelen en dat het de meeste van zijn thuiswedstrijden gaat spelen in het Stade de la Licorne in Amiens.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

HRM1880

Citaat van: KRCM1904 op jul 31, 2014, 20:57:40
Ik dacht dat RC Lens ondertussen wel in Ligue 1 mag spelen en dat het de meeste van zijn thuiswedstrijden gaat spelen in het Stade de la Licorne in Amiens.
Hugo en watergatehopper wat denken jullie? Misschien nog eens een reden om naar Amiens te gaan.

rogo_breda

Inderdaad is Lens tocht toegelaten tot Ligue 1 en zal het 3 wedstrijden in Stade de France spelen en de rest in Amiens. (als ik het goed begrijp met google translate :))

Ici c est Paris

Klopt. Lens wijkt dit seizoen uit naar Amiens en de wedstrijden tegen Paris SG, Marseille en de derby tegen Lille zullen in het Stade de France worden gespeeld.

cafebac

Wat denken jullie, gaat dat steevast uitverkocht worden die 12.000 zitjes?

watergatehopper

Citaat van: HRM1880 op jul 31, 2014, 21:40:47
Hugo en watergatehopper wat denken jullie? Misschien nog eens een reden om naar Amiens te gaan.

Hahaha... nee ik laat het bij die ene keer http://www.watergatehopper.nl/page/amiens-stade-de-la-licorne Amiens. Als je van stadions houdt is dit wel een erg apart exemplaar en lijkt het niet op andere. Dit maakt het naar mijn mening wel degelijk leuk om deze te vincken en als Lens er zijn thuiswedstrijden speelt is het waarschijnlijk een stuk sfeervoller als toen wij er waren Hans. Desondanks voor mij geen revisit.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅