Schaamteloze bekentenissen

Gestart door TeeZee, nov 12, 2007, 20:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJanneman

Citaat van: hgrm op mei 12, 2008, 23:16:29
Kon je er met gewoon geld betalen of moest je eerst Martini's of hoe ze die dingen in Groningen ook zouden kunnen noemen kopen.

Geen Martini's, Groby's, Euroborgjes, maar gewoon FC Groningen-munten(dit seizoen 10 cent in prijs verhoogd, maar daarmee heeft Groningen nog steeds een erg schappelijke catering).

TeeZee

Citaat van: Denniz1974 op mei 12, 2008, 23:30:11dat Bayern Munchen én Schalke 04 in Duitsland zo ongeveer m'n favorieten zijn ...
Dan ben ik heel benieuwd naar hoe jij de ontknoping van een paar jaar geleden in de Bundesliga hebt beleefd. Gemengde gevoelens in het kwadraat?

Hugo

Citaat van: hgrm op mei 12, 2008, 23:16:29
Kon je er met gewoon geld betalen of moest je eerst Martini's of hoe ze die dingen in Groningen ook zouden kunnen noemen kopen.

Je moest eerst muntjes kopen maar het minimum was 1 dus geen fratsen als bijvoorbeeld in Gelredome of arena waar je verplicht een onlogisch groot aantal moet kopen. Prijzen waren ook fair dus een fatsoenlijk systeem.

TeeZee

Ik vrees dat ik die gekke Van Basten ga missen als bondscoach.

HJanneman

Ik heb met vier vrienden van mijn futsal-team één eigenaarschap(of hoe je dat ook wilt noemen, want het is meer dan een aandeel, omdat je over veel meer zaken zeggenschap hebt)gekocht van Ebbsfleet United.
Het project van myfootballclub.co.uk.
Helemaal verrassend is deze beslissing niet, omdat ik het project al een tijdje van buitenaf probeerde te volgen, maar nu ga ik het met 4 zaalvoetbal(toch een mooier woord)vrienden een jaar proberen.

hgrm

Ik vind de ballonhelikopter die we vandaag op het werk van Overtoom opgestuurd worden, zo geweldig dat ik er meteen 10 heb besteld

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: HJanneman op jun 23, 2008, 13:38:42
Ik heb met vier vrienden van mijn futsal-team één eigenaarschap(of hoe je dat ook wilt noemen, want het is meer dan een aandeel, omdat je over veel meer zaken zeggenschap hebt)gekocht van Ebbsfleet United.
Het project van myfootballclub.co.uk.
Helemaal verrassend is deze beslissing niet, omdat ik het project al een tijdje van buitenaf probeerde te volgen, maar nu ga ik het met 4 zaalvoetbal(toch een mooier woord)vrienden een jaar proberen.

Kun je eens gedetailleerde uitleg geven over alle extra's die je als lid nog mag doen bij Ebbsfleet United? Ik krijg namelijk de indruk dat het 'beslissingenpakket' inmiddels flink gereduceerd is. Inspraak bij transfers en opstelling is in ieder geval al van de baan en dat waren juist de speerpunten.

Ter vergelijking, ik ben al enkele jaren lid van de Exeter City Supporters Trust. De Trust kreeg in 2003 de club inclusief schulden in handen en heeft deze via allerlei wervingscampagnes en wat mazzel met de FA Cup loting schuldenvrij gemaakt. Sindsdien gaat er vanuit de Trust een vast budget richting de club. Leden van de Trust kiezen een bestuur voor de Trust en een voorzitter. De voorzitter van de Trust is tevens Voorzitter van de club en stelt een clubbestuur samen. Het clubbestuur heeft vervolgens alle vrijheid om de club te runnen. Pas bij essentiele zaken worden de trustleden geraadpleegd. Dit is tot nu toe slechts eenmaal voorgekomen en niet eens ze gek lang geleden. De Trust had een onderzoeksbureau opdracht gegeven om te onderzoeken of de club moest blijven op de huidige locatie of moest verhuizen naar het nieuwe, uit te bouwen, stadion vand e rugbyclub. Het onderzoeksbureau heeft uiteindelijk een advies gegeven en de Trustleden zijn via een referendum gevraagd te kiezen uit de verschillende opties.

HJanneman

#22
'Own the club, pick the team' is de slogan van Myfootballclub.co.uk, maar zoals bij zoveel nieuwe ideeën die gelanceerd worden zaten er nogal wat kinderziektes bij die tot op heden zelfs niet allemaal opgelost zijn.
Juist tijdens de zomerstop laaien dat soort discussies weer op, maar MyFC heeft toch echt wel 75% invloed in de club(de club is ook voor 75% in handen van MyFC).
MyFC beslist prijzen van kaarten,seizoenkaarten,kortingsacties bij seizoenkaarten, aanstellingen van nieuwe directieleden vanuit MyFC die een kantoor gaan innemen op Stonebridge Road(het stadion van EUFC), in welk nieuw outfit er gespeeld gaat worden en van welk merk, en gaat voor 12 juli beginnen met het pick the team-systeem tegen Charlton Athletic(dat dat dan pas begint vinden veel leden onacceptabel, omdat sommigen er al bijna een jaar bij zitten en dus al een jaar geen team hebben kunnen opstellen, zoals beloofd is).
Het is de bedoeling dat Liam Daish, de trainer van EUFC, 16 spelers naar voren schuift en dat daar 11 uit worden gekozen, en in welke formatie er wordt gespeeld: dit zal via stemming gebeuren.
Deze wedstrijd is de 1e proef met het pick the team-systeem.
Naderhand zal er wel weer gediscussieerd worden over opkomst/geen volledige meerderheid, etc.etc., want dat is wat me vooral opvalt als ik inlog bij MyFC, die eindeloze discussies over de kleinste zaken, maar het viel mij ook op dat Liam Daish zelf zijn ploeg mag aanstellen, maar ik heb begrepen dat daar ook weer over gestemd is.
En er is zelfs gestemd over het spelersbudget voor het seizoen 2008/2009.

Op dit moment zijn er nog geen nieuwe beslissingen te nemen: wel worden er discussies gehouden om nieuwe stemmingen aan te bieden over zaken die extra inkomsten moeten genereren voor de club, zoals een eigen EUFC-toto.

Maar als ik alles zo teruglees is er dus al behoorlijk wat besloten, en vaak wordt er besloten om zaken uit handen te geven aan de trainer(wat misschien jammer is, maar wel realistisch, want om nu iedere keer uit 5 aangeboden spelers één of twee kandidaten te gaan kiezen maakt de club er niet sneller/slagvaardiger op, terwijl het dat wel moet zijn met het beperkte budget), maar is het op dit moment vrij rustig wat beslissingen nemen betreft(de laatste 5 dagen dan).

edit: De overname van EUFC door MyFC was voor EUFC erg interessant, omdat het daardoor schuldenvrij kon worden, vergelijkbaar met de positieve uitwerking van de trustboard bij Exeter city dus.
Al heb je bij Exeter city's trustboard waarschijnlijk meer zekerheid op langere termijn, omdat er deelgenomen wordt door fans, terwijl er bij MyFC meer mensen zoals ik aangesloten zijn, die dit voor de fun een jaar gaan proberen en mensen die op feestjes willen vertellen dat ze eigenaar zijn van een echte voetbalclub.
En inderdaad als er dan steeds minder zaken zijn waar je over mag beslissen en waardoor je je dus steeds minder eigenaar voelt en waardoor je dus steeds minder waar voor je geld hebt, neemt het eigenaartal waarschijnlijk af en wanneer dit rigoureuze vormen gaat aannemen zou dat misschien de doodsteek kunnen betekenen voor MyFC en misschien zelfs ook voor EUFC.

Joost

Ik blijf het compleet achterlijk vinden als ik eerlijk ben. Wat is de meerwaarde stemmingen over toegangsprijzen. Dat is een zaak die door een directie moet worden beslist, een directie die meer achtergrond en kennis heeft dan 35.000 willekeurige mensen. Je complete financiële huishouding komt zo op straat te liggen, daar zullen ook spelers en sponsors niet blij mee zijn. Het kiezen van een nieuw tenue klinkt als een ander zoethoudertje.

Dan het punt van het kiezen van de opstelling en de tactiek. Meer dan 80% van de mensen die mag stemmen heeft de selectie van Gravesend & Northfleet nog nooit zien spelen, en van die resterende 20% is het meerendeel alleen op Wembley geweest tegen Torquay United. Het is onmogelijk om zo te bepalen wat de betere spelers zijn, wie licht geblesseerd is, wie door emotionele problemen niet in vorm is usw. Daarnaast staat er vast geen uitgebreid scoutingsrapport van de tegenstander op de site. Waarschijnljk hebben de andere clubs uit de Conference allemaal ook een aandeel zodat zij alvast jullie tactiek kunnen inzien. Wie controleert eigenlijk of ze wel jullie tactiek spelen?

Ik ben er overigens geweest afgelopen seizoen tegen Torquay United. Hier staan wat fototjes: http://s44.photobucket.com/albums/f40/joostvoncken/Ebbsfleet/

HJanneman

De meerwaarde van die stemmingen over prijzen van seizoenkaarten hebben zich al ruimschoots bewezen(na het verstrijken van de kortingsperiode waren er al meer dan het dubbele aantal seizoenkaarten verkocht ten opzichte van het vorige seizoenstotaal), dus zo achterlijk is dat niet.
De opstelling: je kan alle wedstrijden, de volledige 90 minuten, terugzien op je pc(daar zou je direct kunnen opmaken of de gekozen formatie wel gehanteert is).
Liam Daish(nogmaals, trainert) komt iedere week met een rapport welke spelers in vorm zijn en welke niet.
Er kan je dus van alles voorgekauwd worden en met die voorgekauwde kennis zou je een opstelling kunnen maken.
Je bent niet de enige tegenstander van dit markante initiatief, maar voor EUFC is het op dit moment financieel positief en ook de 1e grote prijs in de geschiedenis is afgelopen seizoen gehaald: de FA Trophy is gewonnen door Torquay te verslaan, maar dan op Wembley(dus niet dezelfde wedstrijd als die jij bezocht hebt).
Op dit moment zijn er weinig spelers die ergens anders hun heil gaan zoeken, wat eindelijk voor een constante werksituatie zorgt, want normaal was EUFC zo'n club als Top Oss, dat ieder jaar weer met 18 nieuwe spelers aan het seizoen begon.
Er kan dit seizoen serieus een gooi gedaan worden naar een play-off plek om promotie naar 'The League', dus mocht dat succes zich voortzetten dan denk ik dat MyFC voor EUFC toch als succesvol gezien mag worden.

Voor ons futsalteam is het ook een goed excuus om er aankomend seizoen een weekendje Engels voetbal in te gooien en deze club op de voet te volgen.

Joost

Bij de andere clubs in de Conference is zo'n 25% van de bezoekers seizoenkaarthouder, bij Ebbsfleet zouden er dit dus ongeveer 200 zijn. Na het succes in de FA Trophy en de publiciteit rond MyFC is het dus niet al te verwonderlijk dat er meer dan 400 kaarten verkocht zijn.

Ik had, rechtentechnisch, niet verwacht dat alle wedstrijden terug te zien waren op je pc, das wel een positief punt en dat heeft de club ook vast flink veel geld gekost.

Heb je de transfers van Ebbsfleet wel gezien? Chucky Eribene, Chris McPhee en Bostwick zijn vertrokken, dat waren de bepalende spelers afgelopen seizoen. Ebbsfleet is al jaren een club geweest die haar beste spelers zag verdwijnen en dat opving met eigen jeugd en rejecteds van de Football League clubs uit London. Dat is een van de redenen dat een betrekkelijk kleine club als Ebbsfleet zich al tijden handhaaft op dit niveau, spelers van de vele Londense clubs die afvallen kunnen tegen redelijk salaris doorvoetballen in de regio. Ook dit jaar zijn er weer twee spelers gekomen waarvan eentje van Brentford geloof ik. Clubs op het niveau van Ebbsfleet werken alleen maar met jaarcontracten, vandaar ook het grote verloop. Slechts enkele clubs hebben de financiële mogelijkheden om spelers meerjarige contracten te geven.

Een serieuze gooi naar een play-offplek zal afhangen van de kwaliteit van de nieuwe spelers want de besten zijn vertrokken. Liam Daish is een uitstekende trainer en dat geeft de club wel een voorsprong. Desondanks denk ik dat consolidering van de positie in afgelopen seizoen een uitstekende prestatie zou zijn. Torquay en Stevenage zijn de uitgesproken favorieten waarbij ik bij torquay zelfs het idee heb dat ze ongeslagen kampioen kunnen worden. Ook Rushden & Diamonds heeft een topselectie en ik verwacht iets van Oxford en Kidderminster. Zet daarnaast nog de nieuwkomers Mansfield en Wrexham en dark horse Kettering en een play-off plaats voor Ebbsfleet komt bijna overeen met het achtste wereldwonder.

HJanneman

Prima verhaal, ik ben druk bezig om mijn kennis van de club naar een hoger plan te werken d.m.v. forumbezoeken aan de supportersfora van de club en MyFC en dit verhaal is daar een aardige aanvulling op, maar ik ben het niet met alles eens.
De gaten die gevallen zijn door het vertrek van Bostwick, Eribenne en MCPhee(jongstleden, vanwege familie-overwegingen die elders in het land wonen) zijn nog niet gedicht, op de plek van Bostwick na die overgenomen moet worden door Craig Stone, voormalig speler van Gillingham.
Maar dan nog vinden de supporters dat er in vergelijking met voorgaande jaren relatief weinig mutaties plaatsvinden.
In totaal vertrekken er 6 spelers tot zover en er zijn 11 spelers van vorig seizoen opnieuw gecontracteerd(en er wordt nog onderhandeld).

McPhee was een belangrijke speler, dat zegt iedereen, maar hij was ook niet de scorende spits, die ze wel nodig hebben.
Het vertrek van Eribenne en Bostwick valt ze volgens mij zwaarder, als ik het goed begrijp.
Veder zou de verdediging al nagenoeg in orde zijn op dit moment.
Met de extra inkomsten(prijzengeld, extra inkomsten van de laatste maanden sinds de overname/30.000 nieuwe supporters die merchandising kopen, enkelen die de turnstiles doorgekomen zijn en meer dan 530 seizoenkaarthouders(cijfers van halverwege juni),nieuwe sponsorovereenkomsten en een inzameling van meer dan 1000 supporters/eigenaren om het spelersbudget minimaal met 20.000 pond aan te vullen) moeten er goede opvolgers voor gehaald kunnen worden.

De toekomst zal uitwijzen of de hoge verwachtingen redelijk zijn of dat de concurrentie die jij hebt genoemd daadwerkelijk een stuk verder zullen zijn dan EUFC.
Ook als dat zo blijkt te zijn vind ik het nog steeds leuk om eens een jaar(in ieder geval) zo relatief dichtbij de ins&outs van een profclub te kunnen staan.

Han

Ik was vandaag bij de barbier om me te tracteren op een scheerbeurt tussen de drukke bedrijvigheden door. Het is bijna sensationeel als een moslim zijn vlijmscherpe scheermes aanzet op de keel van een christen. Ik zag video's.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Ik probeer het idee van me af te werpen om omgord met explosieven af te reizen naar het kantoor van de maritieme maffia-gajes in Alexandrië dat er 'for the third time running' in geslaagd is om 'mijn' operational manager er gedurende meer dan acht dagen te gijzelen. Zonder resultaat in een inmiddels twee jaar durende strijd om mijn zes boten er geregistreerd te krijgen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Mach

Citaat van: Han op jul 21, 2008, 00:00:29
Ik probeer het idee van me af te werpen om omgord met explosieven af te reizen naar het kantoor van de maritieme maffia-gajes in Alexandrië dat er 'for the third time running' in geslaagd is om 'mijn' operational manager er gedurende meer dan acht dagen te gijzelen. Zonder resultaat in een inmiddels twee jaar durende strijd om mijn zes boten er geregistreerd te krijgen.

Ach, zoals een oud Arabisch spreekwoord luidt: 'De honden blaffen en de karavaan trekt verder'