Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HRM1880

Citaat van: Langemannetje op sep 24, 2015, 13:14:47
Ik heb al veel goeie verhalen over het Bosuilstadion gehoord, wil er graag op korte termijn naar toe. Antwerp speelt zaterdag de topper tegen Tubize en die wedstrijd leek mij wel interessant. Loont het om op de bonnefooi naar Antwerpen te rijden?
Jammer dat ik het nu pas lees. Ben juist tickets gaan halen voor nog een paar Nederlandse groundhoppers en geraak er niet meer voor zaterdag.
Tribune 1 of 3 zie ik echter niet uitverkopen in de voorverkoop, al waren er gisteren met abo's bij reeds 7000 kaarten weg.
Moest alles bij ons uitverkocht zijn en je zit er niet mee in, het bezoekersvak zal nog plaats genoeg zijn. Tubeke is niet meteen bekend voor zijn support. En dan kan je ineens naar mij wuiven aangezien ik naast de scheidingswand zit.

Shepherd

Wij hebben tegen Patro de kaarten ook voor de zekerheid in de voorverkoop gehaald.
Dat kan tot ongeveer 16:00 op het terrein zelf (aan de tribune 1-kant). Reserveren, achterhouden of wat dan ook doen ze niet.
Met een beetje geluk is, net als tegen Patro, het lege stadion gewoon te betreden, dus kun je al even genieten.

In de buurt zijn er 2 kroegen waar je een biertje kunt drinken en erachter een snackbar, dus wat dat betreft kun je je wel vermaken.


Cyclebob

Weet er iemand hoe de competitie in België er nu volgend jaar uit gaat zien? Ik las eerder iets over een 1e klasse van 16 clubs, een 2e klasse van slechts 10 clubs, een nieuwe eerste klasse amateurs, twee tweede klassen amateurs en vier derde klassen amateurs.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: Cyclebob op sep 25, 2015, 13:21:14
Weet er iemand hoe de competitie in België er nu volgend jaar uit gaat zien? Ik las eerder iets over een 1e klasse van 16 clubs, een 2e klasse van slechts 10 clubs, een nieuwe eerste klasse amateurs, twee tweede klassen amateurs en vier derde klassen amateurs.

Zie hier:

http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1649.0

Mokum1900

Heb me persoonlijk doel gesteld om dit seizoen alle Nederlandse clubs ( ik moet er nog 5 ) te bezoeken en ook een aantal in belgie  ik zag ook dat er een ronde is tijdens het interland periode in België  iemand nog suggestie om zeker te bezoeken dit is het programma de 11de

SV Roeselare _ Lierse
  Lommel United - Antwerp
  Cercle Brugge -AS Eupen 
  Patro Eisden - Dessel Sport
White Star Brussels - Heist
  Tubeke  Deinze
  Excelsior Virton -Geel 
  Koksijde - union Sint-Gillis

Daarnaast wilde ik naar Antwerp - Virton kom je daar makkelijk aan kaarten ? want ik zag geen online ticketshop op de site ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

voetbalfan

Citaat van: Mokum1900 op sep 28, 2015, 14:00:18
Heb me persoonlijk doel gesteld om dit seizoen alle Nederlandse clubs ( ik moet er nog 5 ) te bezoeken en ook een aantal in belgie  ik zag ook dat er een ronde is tijdens het interland periode in België  iemand nog suggestie om zeker te bezoeken dit is het programma de 11de

SV Roeselare _ Lierse
  Lommel United - Antwerp
  Cercle Brugge -AS Eupen 
  Patro Eisden - Dessel Sport
White Star Brussels - Heist
  Tubeke  Deinze
  Excelsior Virton -Geel 
  Koksijde - union Sint-Gillis

Daarnaast wilde ik naar Antwerp - Virton kom je daar makkelijk aan kaarten ? want ik zag geen online ticketshop op de site ?

Roeselare - Lierse is misschien wel leuk, Cercle - Eupen is een topper maar daar zal het stadion wel heel leeg lijken. Lommel - Antwerp is degene die eruit springt en daarvoor kan je normaal wel makkelijk aan kaarten komen.
Antwerp - Virton moet wel lukken normaal, maar 'normaal' en 'Antwerp' in één zin is niet echt juist. Desnoods kan je in het uitvak daar is zeker plaats genoeg al heb je dan wel een beperkt zicht.

Joost

Citaat van: voetbalfan op sep 28, 2015, 14:03:58
Roeselare - Lierse is misschien wel leuk, Cercle - Eupen is een topper maar daar zal het stadion wel heel leeg lijken. Lommel - Antwerp is degene die eruit springt en daarvoor kan je normaal wel makkelijk aan kaarten komen.
Antwerp - Virton moet wel lukken normaal, maar 'normaal' en 'Antwerp' in één zin is niet echt juist. Desnoods kan je in het uitvak daar is zeker plaats genoeg al heb je dan wel een beperkt zicht.

Ik zou ook voor Lommel gaan als je de keuze hebt uit al die duels.

Cyclebob

Citaat van: Joost op sep 25, 2015, 13:24:05
Zie hier:

http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1649.0
Dank. Zoals het er nu voor staat zal RC Mechelen in twee jaar degraderen van tweede klasse naar derde Amateurklasse, het vijfde niveau...
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

HRM1880

Citaat van: voetbalfan op sep 28, 2015, 14:03:58
Roeselare - Lierse is misschien wel leuk, Cercle - Eupen is een topper maar daar zal het stadion wel heel leeg lijken. Lommel - Antwerp is degene die eruit springt en daarvoor kan je normaal wel makkelijk aan kaarten komen.
Antwerp - Virton moet wel lukken normaal, maar 'normaal' en 'Antwerp' in één zin is niet echt juist. Desnoods kan je in het uitvak daar is zeker plaats genoeg al heb je dan wel een beperkt zicht.
Doordeweeks mogen tickets voor Antwerp-Virton inderdaad geen probleem zijn. Afgelopen zaterdag waren we wel heel dicht bij het uitverkopen van het stadion.
Een beperkt zicht in het uitvak? Daar heb je toch juist een goed zicht, ik zit er namelijk als thuissupporter vlak naast en kan mij niet voorstellen dat je vijf meter verder ineens een veel slechter zicht hebt.

voetbalfan

Het gaat hier trouwens om de speelronde die gespeeld wordt tijdens de interlands, dus gewoon in het weekend, misschien wel uitverkocht als Antwerp zo blijft presteren?
En met dat beperkt zicht bedoel ik gewoon dat je de goal aan 'jouw' kant ofwel door plexiglas ziet ofwel door een net. En ook tribune 2, toch dé tribune waarvoor je gaat als groundhopper, zie je dan 'beperkt' waarmee ik niet wil zeggen dat het zicht echt slecht is.

HRM1880

Citaat van: voetbalfan op sep 28, 2015, 18:32:45
Het gaat hier trouwens om de speelronde die gespeeld wordt tijdens de interlands, dus gewoon in het weekend, misschien wel uitverkocht als Antwerp zo blijft presteren?
En met dat beperkt zicht bedoel ik gewoon dat je de goal aan 'jouw' kant ofwel door plexiglas ziet ofwel door een net. En ook tribune 2, toch dé tribune waarvoor je gaat als groundhopper, zie je dan 'beperkt' waarmee ik niet wil zeggen dat het zicht echt slecht is.
Antwerp-Virton wordt volgende week woensdag gespeeld.
Lommel-Antwerp wordt tijdens het interlandweekend gespeeld.

voetbalfan

Citaat van: HRM1880 op sep 28, 2015, 19:25:58
Antwerp-Virton wordt volgende week woensdag gespeeld.
Lommel-Antwerp wordt tijdens het interlandweekend gespeeld.

Klopt, mijn excuses, ik was teveel gefocust op dat weekend van Lommel-Antwerp.

Saltacampos

Citaat van: Cyclebob op sep 28, 2015, 14:41:25
Dank. Zoals het er nu voor staat zal RC Mechelen in twee jaar degraderen van tweede klasse naar derde Amateurklasse, het vijfde niveau...
Ze zitten in financiële problemen, dan kan het wel snel gaan, maar ze komen wel terug op niveau drie, waar ze ook wel thuis horen. Racing Gent zat in de jaren tachtig ook bijna de hele tijd op niveau 5 en is nu ook weer al lang een vaste klant op niveau drie. Volgend jaar misschien niveau vier met die hervorming, maar als ik zie op basis van het schema van Joost wie daar dan allemaal in zit, lijkt me dat het een financiële strop wordt om daarin terecht te komen, verplaatsingen naar alle uithoeken van het land (want nationaal), hoge kosten en nauwelijks toeschouwers van de bezoekers, minder derby's... De problemen van Tweede Klasse worden volgens mij doorgeschoven naar niveau drie met dat systeem. De hoogste reeks van Vlaanderen (of Wallonië voor de Waalse clubs) zal interessanter zijn voor de meeste clubs dan de Topliga als er geen financiële mogelijkheid is om door te schuiven naar het profvoetbal.
Over land and sea

Joost

Citaat van: rrcg1899 op sep 29, 2015, 11:00:27
Ze zitten in financiële problemen, dan kan het wel snel gaan, maar ze komen wel terug op niveau drie, waar ze ook wel thuis horen. Racing Gent zat in de jaren tachtig ook bijna de hele tijd op niveau 5 en is nu ook weer al lang een vaste klant op niveau drie. Volgend jaar misschien niveau vier met die hervorming, maar als ik zie op basis van het schema van Joost wie daar dan allemaal in zit, lijkt me dat het een financiële strop wordt om daarin terecht te komen, verplaatsingen naar alle uithoeken van het land (want nationaal), hoge kosten en nauwelijks toeschouwers van de bezoekers, minder derby's... De problemen van Tweede Klasse worden volgens mij doorgeschoven naar niveau drie met dat systeem. De hoogste reeks van Vlaanderen (of Wallonië voor de Waalse clubs) zal interessanter zijn voor de meeste clubs dan de Topliga als er geen financiële mogelijkheid is om door te schuiven naar het profvoetbal.

Ik betwijfel of dat zo zal gaan zijn. De clubs in die hoogste amateurliga zijn niet gebonden aan de licentie eisen zoals dat nu voor de 2e Klasse geldt. Zeker RC Mechelen ligt heel centraal en zal dus maar weinig verre verplaatsingen hebben. Virton zal er waarschijnlijk wel in terechtkomen en aan de uiteinden Seraing, Patro en Coxyde.

Maar die Topliga is dus voor RC Mechelen onmogelijk te halen. Logischer is een indeling in de nieuwe 2e Klasse amateurs VFV, die zal niet heel anders eruit gaan zien dan de huidige 3e Klasse.

Daalt RC Mechelen af naar 3e Klasse Amateurs dan krijg je aan VFV kant vrijwel dezelfde indeling als nu in 4A en 4C is.

spons

Ik heb het hier al eens eerder voorbij zien komen maar kan het niet zo snel meer vinden

Heeft er nog iemand tips voor het parkeren in Gent ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen