De Eredivisie 2007/08

Gestart door TeeZee, okt 21, 2007, 16:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

AZ blijft maar niet winnen, iemand enig idee hoe dat ineens kan?

hgrm

Citaat van: Albion op okt 21, 2007, 16:50:54
AZ blijft maar niet winnen, iemand enig idee hoe dat ineens kan?

<boer met kiespijn>
Dat komt meestal omdat de tegenstander meer goals maakt
</boet mer kiespijn>
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Mach

Beetje makkelijk hun vuurkracht ingeleverd. Arveladze en Koevermans is toch wel wat anders dan Ari en Pelle.

Mach

Ik had na de nogal slechte start van Grunn eigenlijk verwacht dat we tot de winterstop niet al te veel van de FC konden verwachten, maar ze doen het toch weer netjes. Het kan weer een heel leuk seizoen worden en het vertrek van Suarez is goed opgevangen met Marcus Berg.

Stretford end

Ik was bijzonder verbaasd over het feit dat danny koevermans naar PSV kon komen. Nadat ik hem nu zes a zeven wedstrijden competitie gezien heb ben ik erg blij met hem. Danny Koevermans is een hele nuttige speler die eigenlijk altijd, net als inzaghi, op de juiste plaats staat. Een hele rustige jongen ook die buiten het voetbal geen gekke fratsen heeft.

Naast Lazovic (wat meer theater en spektakel maar minder goals), farfan, perez en in combinati met culina, simons aissati afellay denk ik dat de Koef zeker een welkome aanvulling is. Daarnaast denk ik dat AZ absoluut nog geen topclub is omdat men zogenaamd nog moet groeien. Ze missen de historie en daar zullen zij net als chelsea bv aan moeten werken willen ze ooit een topclub worden. De randvoorwaarden zullen er vast zijn maar of het ook in het spelersmateriaal zit dat durf ik echt te betwijfelen.

Ik vind het systeem ook erg raar wat van Gaal speelt. Vorig jaar was hij met combinatievoetbal natuurlijk erg dominant. Ze verloren uiteindelijk van de effectiviteit van PSV. Mijn gevoel zegt dat ze nu zich meer richten op het resultaat als doel en niet het mooie voetbal. Dat moet bij je passen als club. Ik verwacht dat het aan het einde van het seizoen AZ  rond de vijfde plek staat. De play offs zullen denk ik nog goed uitkomen voor deze noord hollanders.

UIteraard wordt PSV weer kampioen dat kan bijna niet anders.

Mach

Citaat van: Stretford end op okt 22, 2007, 20:36:51
UIteraard wordt PSV weer kampioen dat kan bijna niet anders.

Hmmm, zo sterk is psv nu ook weer niet. Feyenoord heeft zeker een paar stappen voorwaarts gemaakt. Als ze blijven voetballen en steeds een stukje beter op elkaar ingespeeld raken dan maakt Feyenoord ook een reële kans op het kampioensschap. Met name Sahin speelt daarin wat mij betreft een grote rol, een rasvoetballer die er voor zorgt dat de balcirculatie hoog blijft en er naar voren wordt gespeeld ipv tikkie breed. Ook de Guzman en Bruins laten zien dat ze kunnen voetballen en goed overweg kunnen in het directe voetbal wat je van een topclub verwacht. Met Slory er weer bij worden de opties ook weer een stukje groter dus dat ziet er goed uit. En Makaay doet gewoon wat er verwacht wordt, heerlijk om een fatsoenlijke spits voorin te hebben lopen.

Stretford end

Citaat van: Mach op okt 26, 2007, 11:33:32
Citaat van: Stretford end op okt 22, 2007, 20:36:51
UIteraard wordt PSV weer kampioen dat kan bijna niet anders.

Hmmm, zo sterk is psv nu ook weer niet. Feyenoord heeft zeker een paar stappen voorwaarts gemaakt. Als ze blijven voetballen en steeds een stukje beter op elkaar ingespeeld raken dan maakt Feyenoord ook een reële kans op het kampioensschap. Met name Sahin speelt daarin wat mij betreft een grote rol, een rasvoetballer die er voor zorgt dat de balcirculatie hoog blijft en er naar voren wordt gespeeld ipv tikkie breed. Ook de Guzman en Bruins laten zien dat ze kunnen voetballen en goed overweg kunnen in het directe voetbal wat je van een topclub verwacht. Met Slory er weer bij worden de opties ook weer een stukje groter dus dat ziet er goed uit. En Makaay doet gewoon wat er verwacht wordt, heerlijk om een fatsoenlijke spits voorin te hebben lopen.

Wat een probleem gaat worden is de selectie van Feyenoord. Mochten er blessures ontstaan dan hebben zij echt en probleem. Psv is daarin sterker in de breedte. Meer mogelijkheden ook om te wisselen. DAarnaast zie ik als enige probleem het europese programma van PSV. Dat kan nog weleens wat puntjes her en der kosten. Nee ik zie Feyenoord geen kampioen worden alhoewel ik het ze op een of andere manier wel gun.