Profclubs in de voorbereiding (NL) 2012-2013

Gestart door Verwijderd lid, mrt 28, 2012, 15:36:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verwijderd lid

Citaat van: AthleticHolanda op jul 19, 2012, 14:26:42
FC Utrecht - Fortuna Düsseldorf wordt helaas vervangen door FC Utrecht - Rayo Vallecano, nu op vrijdagavond 27 juli.


pffff dat is knap waardeloos

Bier und Bratwurst

Citaat van: Meester op jul 19, 2012, 16:18:26

pffff dat is knap waardeloos

Waarom? Rayo is toch ook een fantastische ploeg?
Het ene stadion is het andere niet!

Verwijderd lid

Citaat van: Bier und Bratwurst op jul 19, 2012, 18:10:47
Waarom? Rayo is toch ook een fantastische ploeg?

Ik heb meer met Duitse ploegen dan met Spanjolen


cafebac

Citaat van: AthleticHolanda op jul 24, 2012, 20:54:03
http://www.nu.nl/sport/2866266/burgemeester-schrapt-oefenduel-heerenveen.html

Ajajaj wat triest toch weer.

Tjonge jonge, die nieuwe burgermeester van Heerenveen heeft ze ook niet op een rijtje. Wij kregen laatst met PSV ook al een combi omdat er ook iets in Thialf te doen was...

spons

Daar gaan we weer in het bekrompen Nederland :

De oefenwedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Bayer Leverkusen gaat zaterdag 4 augustus niet door. De gemeente Kerkrade heeft omwille van de veiligheid een streep gezet door de vriendschappelijke pot voetbal.

Voor het duel in het Parkstad Limburg Stadion was eerder onder voorwaarden toestemming gegeven. Locoburgemeester Peter Thomas heeft de wedstrijd nu verboden. De politie heeft actuele informatie ontvangen, dat een groot aantal Duitse supporters ongeorganiseerd en zonder ticket naar Kerkrade wil komen. De veiligheid kan hierdoor niet meer gegarandeerd worden.

Roda JC laat weten dat fans die al een kaartje voor de wedstrijd hadden, deze kunnen retourneren. Ook mogen zij het toegangsbewijs gebruiken voor de bekerwedstrijd tussen de Limburgers en PEC Zwolle op dinsdag 25 september. Omruilen is daarvoor niet nodig.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op aug 02, 2012, 14:11:22
Daar gaan we weer in het bekrompen Nederland :

De oefenwedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Bayer Leverkusen gaat zaterdag 4 augustus niet door. De gemeente Kerkrade heeft omwille van de veiligheid een streep gezet door de vriendschappelijke pot voetbal.

Voor het duel in het Parkstad Limburg Stadion was eerder onder voorwaarden toestemming gegeven. Locoburgemeester Peter Thomas heeft de wedstrijd nu verboden. De politie heeft actuele informatie ontvangen, dat een groot aantal Duitse supporters ongeorganiseerd en zonder ticket naar Kerkrade wil komen. De veiligheid kan hierdoor niet meer gegarandeerd worden.

Roda JC laat weten dat fans die al een kaartje voor de wedstrijd hadden, deze kunnen retourneren. Ook mogen zij het toegangsbewijs gebruiken voor de bekerwedstrijd tussen de Limburgers en PEC Zwolle op dinsdag 25 september. Omruilen is daarvoor niet nodig.

Hmm, ik had nota bene een gratis kaartje.

Kan het ergens wel begrijpen, vorig seizoen liep het duel tegen Club Brugge volledig uit de hand  door Brugse (of waren het Haagse) supporters. Die kregen toen een hele tribune ipv het normale uitvak.

Dit vind ik nog het sufste:
CiteerDe politie heeft actuele informatie ontvangen, dat een groot aantal Duitse supporters ongeorganiseerd en zonder ticket naar Kerkrade wil komen. De veiligheid kan hierdoor niet meer gegarandeerd worden.

In Duitsland is het toch heel normaal om pas bij het stadion een ticket te kopen? Volgens mij zijn Koln v Alemannia en Fortuna Dusseldorf v Alemannia de enige uitwedstrijden van Aken waarvoor ik ooit een ticket in de voorverkoop heb gekocht, en dan alleen omdat het uitverkocht raakte.


AthleticHolanda

In Nederland slaat men totaal door, op de een of andere manier zijn ze bang voor Duitse voetbalsupporters, de reden is voor mij een raadsel... Wanneer een paar Duitse pubers op internet zetten dat ze zonder kaartje naar Nederland komen voor een wedstrijd dan zijn desbetreffende verantwoordelijken in hun nopjes, want dan kunnen ze dat doorgeven aan de burgemeester en dan krijgen ze pluspunten omdat ze het hebben opgemerkt, en dan kan de burgemeester (of welke verantwoordelijke dan ook) z'n macht mis-/gebruiken door de wedstrijd af te gelasten, dan is hij meteen van alle problemen af.

Zo mocht VVV afgelopen jaar niet in De Koel oefenen tegen Fortuna Düsseldorf op een vrijdagmidag, en werd de wedstrijd naar Viersen verplaatst. Zo mocht VVV dit jaar FC Schalke'04 niet ontvangen voor de Herman Teeuwen Memorial, en vond die wedstrijd geen doorgang. Zo mocht FC Utrecht deze voorbereiding Fortuna Düsseldorf niet ontvangen in Breukelen, omdat er geluiden waren opgevangen dat er vijfhonderd Duitsers (zonder kaartje!) naar Breukelen zouden komen, en dit niet alleen lieverdjes zouden zijn.

Roda tegen Bayer Leverkusen is dus het volgende slachtoffer, ongetwijfeld zullen er nog vele volgen, en weten we nog niet de helft.
Het is uiterst triest gesteld met de voetbalcultuur in Nederland, en er is helaas weinig uitzicht op beter, want volgend seizoen mag je gewoon weer enkel kaartjes kopen met een clubcard, is er geen stadionverkoop, mag je naar uitwedstrijden alleen met verplichte busreizen, mag er preventief gefouilleerd worden en naar je ID gevraagd worden omdat je een sjaaltje draagt etc. etc. en alles onder het motto 'het zou wel eens uit de hand kunnen lopen'. 
Als er dan ergens een fakkel wordt afgestoken dan zijn er weer rellen geweest en heeft men bij het NOS journaal weer leuke verhalen over rellende voetbalsupporters en is de overheid weer blij, want dan kunnen ze aantonen hoe erg het allemaal wel niet is en kunnen ze d.m.v. dat soort onwaarheden hun belachelijke regeltjes en beslissingen weer verdedigen.
Wanneer er dan echt iets gebeurt wordt de plank vaak volledig mis geslagen op het gebied van veiligheid en ligt alles aan voetbalsupporters die zich gedragen als beesten en bla bla bla.

Het ergste van alles is nog dat de burgemeesters, lokale overheden, politie, veiligheidsmensen etc. allemaal ook nog heilig geloven in hun eigen propaganda.

We zijn ver heen in Nederland, helaas gaat het in Duitsland nu ook die kant op, het is dat ik hier woon anders ging ik al lang geen betaald voetbal meer kijken in dit land, want zo gaat de lol er af, het enige nadeel is dat ik daarmee de mensen die ik ervoor verantwoordelijk acht hun zin geef en dat is misschien nog wel erger...

Bier und Bratwurst

#203
100% mee eens. Het lijkt er niet op in dit land. Het word steeds minder leuk om een wedstrijd te gaan kijken, Laat staan een uitwedstrijd in dit land.
Het ene stadion is het andere niet!

Sebastiaan_W

Ik voel me er niet toe geroepen om een topic bij te houden met met de wedstrijden die komende zomer in de voorbereidingen plaats vinden. Mocht iemand zich toch geroepen voelen om dit bij te houden en een topic te openen, dan heb je hier vast de eerste oefenwedstrijden:

29/06 AZSV - PSV
29/06 14:30 Almelose Selectie - Heracles, terrein avc Heracles
06/07 Haaglandia - Swansea City
07/07 Alphense Boys - Swansea City
10/07 svv Scheveningen - Swansea City
13/07 ADO Den Haag - Swansea City
19/07 Haventoernooi(deelnemers Telstar, FC Volendam, FC Dordrecht en Antwerp?), Sportpark Schoonenberg
21/07 Haventoernooi (deelnemers Telstar, FC Volendam, FC Dordrecht en Antwerp?), Sportpark Schoonenberg

Terranova

#205
9 juli 19:30 Montfort (Limburg) - Regioselectie vs. Sparta Rotterdam

http://www.sparta-rotterdam.nl/Nieuws/Default.aspx?id=7188

wekke

Zoals de voorbije jaren zal ik wel een overzicht van de Belgische clubs verzamelen in een apparte topic.

AthleticHolanda

Misschien een idee om deze posts alvast in een nieuw topic te stoppen voor 2013/2014?

Zeer waarschijnlijk: 6 juli, HBSV - VVV-Venlo

LUFC

Citaat van: witte leeuw op apr 11, 2013, 09:52:09
Ik voel me er niet toe geroepen om een topic bij te houden met met de wedstrijden die komende zomer in de voorbereidingen plaats vinden. Mocht iemand zich toch geroepen voelen om dit bij te houden en een topic te openen, dan heb je hier vast de eerste oefenwedstrijden:

29/06 AZSV - PSV
29/06 14:30 Almelose Selectie - Heracles, terrein avc Heracles
06/07 Haaglandia - Swansea City
07/07 Alphense Boys - Swansea City
10/07 svv Scheveningen - Swansea City
13/07 ADO Den Haag - Swansea City
19/07 Haventoernooi(deelnemers Telstar, FC Volendam, FC Dordrecht en Antwerp?), Sportpark Schoonenberg
21/07 Haventoernooi (deelnemers Telstar, FC Volendam, FC Dordrecht en Antwerp?), Sportpark Schoonenberg
Een dag voor Den Haag speelt Swansea nog tegen Utrecht. Vrij druk programma voor ze dan. Zeker aangezien erna nog naar Seoul vliegen om tegen o.a. Tottenham te spelen.

FC_Emmen

Ajax speelt op 6 juli een oefenwedstrijd uit bij Dynamo Dresden.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'