Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: Its Matchday op mei 23, 2013, 15:51:29
Iemand die zeer recent RW Essen heeft bezocht?
Zaterdag ga ik op bezoek bij RW Oberhausen, maar voor die wedstrijd ga ik een bezoekje brengen aan de AufSchalke arena en RW Essen.
Ik ben namelijk benieuwd of het Georg Melches Stadion nog intact is...

En wat staat er nog overeind?

Freekos79

weet iemand wanneer het speelschema voor het nieuwe seizoen in de bundesliga bekend wordt gemaakt?
Volgende wedstrijd: ?

Terranova

Citaat van: Bossche Bol op mei 27, 2013, 14:40:34
Loting is al ruim 2 weken bekend.

Sorry dat ik het post dan ....

Terranova

Citaat van: hgrm op mei 27, 2013, 15:02:39
Klopt. Heeft er mee te maken dat de in de RL Südwest vertegenwoordigde bonden (Rheinland-Pfalz, Saarland, Baden, Würrtemberg en Hessen) bij elkaar veel meer clubs vertegenwoordigen dan de andere Regionalliga's.
Verder is er bepaald dat de nrs 1 en 2 van Südwest niet tegen elkaar mogen loten.

OK, helder. Was mij nog niet bekend. Op diverse algemene sites stond nog tot voor kort dat Sud er twee mocht sturen.
En mag volgend jaar Sudwest opnieuw twee teams sturen of veranderd dat ieder jaar ?

Its Matchday

Citaat van: Hugo op mei 27, 2013, 15:14:14
En wat staat er nog overeind?

Alleen de hoofdtribune. Het terrein is helemaal afgezet met hekken, helaas.
Kwam een uur voor aanvang RW Essen - Siegen bij het stadion aan omdat de tour in Gelsenkirchen was uitgelopen. Het was daardoor al te druk om de auto aan de kant te zetten en zijn dus doorgereden naar Oberhausen. Bijrijder heeft foto gemaakt vanuit de auto, volgt.
@ViezeVis

hgrm

Citaat van: Terranova op mei 28, 2013, 08:23:41
OK, helder. Was mij nog niet bekend. Op diverse algemene sites stond nog tot voor kort dat Sud er twee mocht sturen.
En mag volgend jaar Sudwest opnieuw twee teams sturen of veranderd dat ieder jaar ?

Süd bestaat niet, maar wordt wel vaak als synomiem gebruikt voor Südwest.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Citaat van: hgrm op mei 28, 2013, 10:01:04
Süd bestaat niet, maar wordt wel vaak als synomiem gebruikt voor Südwest.

Waar Sud staat moet Bavaria staan.
Maar blijft dat de komende jaren zo ? (dat Sudwest er twee mag afvaardigen).

hgrm

Zover ik weet wel.
Ik vermoed dat het pas zal veranderen als Südwest niet meer het grootste aantal teams en leden heeft. Ik weet niet hoe dicht het bij elkaar zit, maar ik kan me voorstellen dat ze op enig moment worden ingehaald door West, bijvoorbeeld.

Ik moet zeggen dat ik het een ongelukkig systeem vind; ik vind het voordeel dat SW zo heeft, te groot.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Skipperdinho

msv duisburg krijgt geen licentie voor de 2e bundesliga

Hugo

En zondag de laatse wedstrijd in het oude stadionnetje van Vfr Neuss. Althans dat was het nieuws een maand terug.

hgrm

Citaat van: Hugo op mei 29, 2013, 23:29:33
En zondag de laatse wedstrijd in het oude stadionnetje van Vfr Neuss. Althans dat was het nieuws een maand terug.

Wie tegen wat??
Is misschien wel een reden om een keer niet naar HCAW te gaan...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op mei 30, 2013, 23:29:26
Wie tegen wat??
Is misschien wel een reden om een keer niet naar HCAW te gaan...

Vfr Neuss tegen, uit het hoofd, Dormagen. Al is de tegenstander op dergelijk niveau niet zo van belang.

Joost

De Mittelrheinliga was vorig jaar al erg spannend met de strijd tussen Wegberg-Beeck en Hennef. Dit jaar is het nog een tikkeltje leuker.

Met nog twee duels te gaan staan er 4 ploegen bovenaan met 48 punten en daarachter 3 teams met 44.

Zondag;
Euskirchen (48) v Wegberg-Beeck (44)
Troisdorf v Freialdenhoven (44)
Windeck (48) v Arnoldsweiler (44)
Erftstadt v Hennef (48)
Wesseling v Bruhl (48)

Volgende week;
Arnoldsweiler (44) v Euskirchen (48)
Hennef (48) v Koln-Worringen
Bruhl (48) v Alfter
Wegberg-Beeck (44) v Erftstadt
Freialdenhoven (44) v Windeck (48)


Joost

Citaat van: Hugo op mei 31, 2013, 09:10:01
Vfr Neuss tegen, uit het hoofd, Dormagen. Al is de tegenstander op dergelijk niveau niet zo van belang.

Doelsaldo van 85-80 na 28 duels.

Orken v VfL Neuss 0-2
VfL Neuss v PSV Neuss 2-6
Orken v PSV Neuss 13-0

Bijzondere competitie.

hgrm

De promotiewedstrijden van Regionalliga naar 3. Liga zouden vandaag beslist worden.

Door het noodweer in Zuid-Duitsland is echter 1860 München II - Elversberg afgelast. Elversberg verdedigt een 3-2 voorsprong uit de heenwedstrijd.

De andere twee dubbele ontmoetingen zijn wel tot een einde gebracht.

Ondanks dat Lotte in extremis de 2-0 nederlaag in de heenwedstrijd tegen RB Leipzig goed wist te maken, is in de verlenging toch het onvermijdelijke gebeurt. Leipzig kwam terug tot 2-2 en promoveert. Hiermee is de meest gehate club van Duitsland (zelf nog erger dan Hoffenheim, en terecht) na het mislukte vorige seizoen doorgestoten naar niveau 3 en ziet het er naar uit dat dit commerciële experiment van de firma Rode Stier gaat lukken. Dat de opkomst van RBL geld, sponsors en toeschouwers wegtrekt bij de echte clubs uit de omgeving (zoals Lok Leipzig), hoeft geen betoog.

In de derde ontmoeting wist Holstein Kiel te promoveren door twee overwinningen op Hessen Kassel. Hierdoor is deze Traditionsverein (voormalig landskampioen) uit het Noorden weer terug op het 3e niveau. Hopelijk houden ze het nu langer vol dan de vorig keer. Het is wel jammer dat juist twee Traditionsvereine tegen elkaar moesten spelen, terwijl in de andere ontmoetingen een tweede team (1860 II), een commercieel gedrocht (Leipzig) en twee dorpsclubs (Lotte en Elversberg) de andere twee promotieplaatsen verdelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen