Jupiler League '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 13:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

We beginnen vrijdag.

Even een minpuntenoverzicht. Als ik me niet vergis klopt het als volgt, teletekst en vi verschillen van elkaar maar na wat googlen kwam ik op het volgende lijstje.

12. FC Zwolle -1
13. FC Dordrecht -1
14. Fortuna Sittard -2
15. Almere City FC -3
16. BV Veendam -4
17. AGOVV Apeldoorn -6
18. MVV -8

Ik hoop dat Almere City eruit vliegt en Fortuna promoveert.

FSC_87

Citaat van: AthleticHolanda op aug 11, 2010, 13:48:46
Ik hoop dat Almere City eruit vliegt en Fortuna promoveert.

Met jou kan ik praten!

Joost

Ik hoop dat MVV, Fortuna en Telstar promoveren en dat AGOVV degradeert :)

Niels_Zitterd

#3
Citaat van: AthleticHolanda op aug 11, 2010, 13:48:46


Ik hoop dat Almere City eruit vliegt en Fortuna promoveert.

Hoewel ik je gedachtengang kan waarderen zal ik blij zijn als Fortuna tussen plek 10 en 14 eindigt. Als er een paar wedstrijden voor het einde niet meer aan degradatie hoeft worden gedacht is het seizoen eigenlijk al geslaagd.

Ondanks dat het er beter voorstaat dan de afgelopen jaren is het belangrijkste om weer in licentie categorie 2 te komen. Het eerste meetmoment van dit seizoen leverde genoeg punten op om in deze categorie te worden ingedeeld, echter zal ook het volgende meetmoment genoeg punten moeten opleveren om definitief de licentie veilig te stellen.

Hoe het verloop van de competitie gaat zijn is altijd een leuke.
Ik verwacht dat Sparta, Cambuur en Go Ahead Eagles om de bovenste plaatsten gaan strijden.
Met kort daarachter FC Zwolle, RKC en FC Den Bosch.

Onderin is het een heel ander verhaal door alle punten in mindering.
Het zal voor Almere City FC, SC Telstar, FC Eindhoven, Fortuna, MVV en ik denk ook RBC een zeer spannend seizoen worden.


Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op aug 11, 2010, 15:10:26
Hoewel ik je gedachtengang kan waarderen zal ik blij zijn als Fortuna tussen plek 10 en 14 eindigt. Als er een paar wedstrijden voor het einde niet meer aan degradatie hoeft worden gedacht is het seizoen eigenlijk al geslaagd.

Voor mij als buitenstaander lijkt het alsof er veel geleerd is van het vorige seizoen. Reiners kon de groep eenvoudigweg niet motiveren of op een hoger plan brengen. Of waren ze gewoon niet goed genoeg? In ieder geval, het heilige vuur ontbrak.Met Dusseldorp waait er een nieuwe wind en de beste spelers van het vorige jaar zijn aangevuld met een paar klasbakken. Al moet gezegd worden dat Traore voor het seizoen ook een topspits leek maar dat er gewoon niet uit kwam.

Ik hoop voor jullie dat je een mooi seizoen speelt in de middenmoot en daardoor een stuk vrijer speelt dan vorig jaar. Als je in februari 12e staat als team dan is bevrijdend.

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op aug 11, 2010, 15:46:03
Voor mij als buitenstaander lijkt het alsof er veel geleerd is van het vorige seizoen. Reiners kon de groep eenvoudigweg niet motiveren of op een hoger plan brengen. Of waren ze gewoon niet goed genoeg? In ieder geval, het heilige vuur ontbrak.Met Dusseldorp waait er een nieuwe wind en de beste spelers van het vorige jaar zijn aangevuld met een paar klasbakken. Al moet gezegd worden dat Traore voor het seizoen ook een topspits leek maar dat er gewoon niet uit kwam.

Ik hoop voor jullie dat je een mooi seizoen speelt in de middenmoot en daardoor een stuk vrijer speelt dan vorig jaar. Als je in februari 12e staat als team dan is bevrijdend.

Het grote probleem vorig seizoen was de ultra verdedigende instelling van Roger Reijners.
Er waren wedstrijden tegen gelijkwaardige ploegen, waar gestart werd met 7 verdedigende spelers. De verdediging was ook nog eens niet de meest solide waardoor er veel te vaak tegen een achterstand werd aangekeken. Tel daarbij op dat de spitsen nauwelijks werden gezocht en het scenario voor een slecht seizoen is daar.
Als Demba Traore in een aanvallend ingesteld elftal had gestaan had die er zeker 15 ingeschoten. Die jongen kan echt wel voetballen.

Wat dat betreft is Wim Dusseldorp een heel anders ingestelde trainer. Die wil met de punt naar voren voetballen en wil veel veldspel over de vleugels. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe het gaat lopen maar het is algemeen bekend dat aanvallend voetbal in de Jupiler League loont.


Sebastiaan_W

Ik verwacht dat Telstar het een stuk beter gaat doen dan vorig seizoen. Ook verwacht ik dat Fortuna het redelijk zal gaan doen met Dusseldorp als trainer.

Wie er gaat degraderen durf ik niet te zeggen. Komt vooral ook, omdat de KNVB per kwartaal de boel in de gaten gaat houden. Tijdens het seizoen kunnen clubs nog weleens strafpunten krijgen.

Hielke

Het wordt een interessant seizoen. Ik ben benieuwd of het financieel en sportief uitgeklede Sparta aan kan haken. Grote meevaller wordt Go Ahead Eagles, hoop ik althans. RKC zakt verder weg. Bij Cambuur vallen er ouderwets de nodige financiële lijken uit de kast. De klik tussen de spelersgroep en Stanley Menzo is weg, waardoor de promotiekansen alweer snel verkeken zijn. Onderin redt MVV het nét en degradeert FC Omniworld.

Ik hoop dit seizoen af en toe bij Sparta, Go Ahead en Telstar te gaan kijken.

AthleticHolanda

Citaat van: witte leeuw op aug 12, 2010, 11:44:32
Wie er gaat degraderen durf ik niet te zeggen. Komt vooral ook, omdat de KNVB per kwartaal de boel in de gaten gaat houden. Tijdens het seizoen kunnen clubs nog weleens strafpunten krijgen.

Dat vind ik wel vreemd zo kan je niet meer van een serieuze competitie spreken, sta je dadelijk op een promotieplaats en krijg je -2 waardoor je er net buiten valt.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op aug 12, 2010, 14:27:49
Dat vind ik wel vreemd zo kan je niet meer van een serieuze competitie spreken, sta je dadelijk op een promotieplaats en krijg je -2 waardoor je er net buiten valt.

Maar je voorkomt situaties als nu dat clubs een seizoen starten met strafpunten die betrekking hebben op vorgi jaar.

King Nothing

Als Emmen het beter doet dan afgelopen seizoen en niet tegen de gradatie aan loopt te hikken ben ik tevreden. Wie er kampioen wordt of degradeert zal me vooralsnog een zorg zijn. Wij halen beide niet.

Oh ja, eerst maar eens een trainer vinden die aan het trainerskerkhof Meerdijk aan de slag durft te gaan. Zal nog een lastige opgave worden om een trainer te vinden die ervaring heeft in het profvoetbal en die niet al te duur is. Emmen kan niet nog een keer gokken met een onervaren trainer, de vorige twee waren behoorlijke miskleunen. 
Maar goed, de club een beetje kennende wordt het wel weer iemand uit de amateurs die als een zoutzak op de bank hangt en z'n bek amper open durft te trekken waardoor je weer een kloteseizoen krijgt.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Joost

Citaat van: King Nothing op aug 13, 2010, 01:00:08
Als Emmen het beter doet dan afgelopen seizoen en niet tegen de gradatie aan loopt te hikken ben ik tevreden. Wie er kampioen wordt of degradeert zal me vooralsnog een zorg zijn. Wij halen beide niet.

Oh ja, eerst maar eens een trainer vinden die aan het trainerskerkhof Meerdijk aan de slag durft te gaan. Zal nog een lastige opgave worden om een trainer te vinden die ervaring heeft in het profvoetbal en die niet al te duur is. Emmen kan niet nog een keer gokken met een onervaren trainer, de vorige twee waren behoorlijke miskleunen. 
Maar goed, de club een beetje kennende wordt het wel weer iemand uit de amateurs die als een zoutzak op de bank hangt en z'n bek amper open durft te trekken waardoor je weer een kloteseizoen krijgt.

Wat moet er bij jullie gebeuren om weer wat schwung in de club te krijgen? Ik herinner me uit vergane tijden een altijd goed vol zittend stadion en een team dat leuk voetbalde bovenin.

King Nothing

Citaat van: Joost op aug 13, 2010, 09:05:54
Wat moet er bij jullie gebeuren om weer wat schwung in de club te krijgen? Ik herinner me uit vergane tijden een altijd goed vol zittend stadion en een team dat leuk voetbalde bovenin.
Spelers die wat langer dan een jaar blijven, beetje attractief voetbal, spelers die wat voor elkaar over hebben, beetje vechtlust, een trainer die niet als een zoutzak op een stoel hangt maar nuttig coacht onder een wedstrijd (alleen maar schreeuwen helpt ook niet tenslotte), sowieso een trainer die wat ervaring heeft met profs is wel een begin, een trainer die spelers motiveert en beter weet te maken en spelers die niet als zakkenvullers langs komen maar die zin hebben om een potje te voetballen en die ook na 89 minuten nog geloven in een overwinning.

En dat zag ik vanavond allemaal terug, tot de 0-1. Die viel na 14 seconden.

Zolang er bij Emmen ieder seizoen 15 nieuwe spelers komen, een stel jeugdspelers van Heerenveen komt die denken beter te zijn dan de hele godganse Jupiler League (waar ze die arrogantie vandaan halen, geen idee), een beleid gevoerd wordt met aanstellen en ontslaan van trainers waar je niet goed van wordt en er vanuit de club he-le-maal NIETS gedaan wordt om te pogen supporters naar het stadion te lokken met bijvoorbeeld aanbiedingen qua seizoenkaarten ipv alles steeds maar duurder te maken; zolang Emmen dit huidige beleid door blijft voeren blijft de dalende lijn gewoon doorgaan en bestaat Emmen over een jaar of 5 niet meer, misschien als Topklasser, maar of er dan nog toeschouwers komen, denk het niet.

Citaat van: Breda op aug 13, 2010, 01:07:22
Als RBC Sandor Popovics een kans wilde geven, waarom kunnen jullie dan niet eens Ben Hendriks, Jaap Verhoef of Theo Verlangen polsen?
De huidige trainer, Griever, is 12 jaar geleden al eens trainer van Emmen geweest.
Ik ben nog steeds voorstander om Griever dit seizoen af te laten maken als trainer en dan volgend seizoen Jan de Jonge aan te stellen als manager, naar Engels idee. Geen gezeik meer met een TD en trainer, maar gewoon 1 technische man. Als JdJ niet wil mag Hennie Spijkerman ook direct terugkomen voor eenzelfde functie.

Maar Emmen kennende plukken ze weer een trainer van een middenmoot hoofdklasser weg die totaal geen ervaring heeft bij de profs, over een aantal maanden is het vertrouwen weg en daarna volgt alras weer ontslag.
Van de laatste 8 trainers van Emmen zijn er 5 ontslagen (Griever, de Jonge, Hamstra, Sinkgraven, Jan van Dijk), 1 is opgestapt omdat hij zijn doelstelling niet haalde (Krabbe) en 2 zijn danwel naar een andere club gegaan (Spijkerman) of kregen geen contractverlenging (Olde Riekerink). Een goede naam voor trainers hebben we niet meer.
De enige 2 die ik vanuit de amateurs wel bij Emmen wil zien zijn Hans Kraaij jr en André Paus. Beide hebben echter geen diploma voor een profclub.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

voetbalfan

Sparta - Almere City 12-1? Voskamp weet 8 maal de goal staan.

TeeZee

Citaat van: voetbalfan op aug 20, 2010, 22:39:01
Sparta - Almere City 12-1? Voskamp weet 8 maal de goal staan.
Hoorde ik nou na de 12-1 van Almere een spreekkoor "tien! tien! tien!"??