KNVB Beker 2010/2011

Gestart door King Nothing, jul 01, 2010, 20:04:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Citaat van: ðe waan op sep 23, 2010, 18:37:49
EDIT: Als ik de reactie van Hielke zo lees hebben ze bij Emmen kennelijk een nog veel beter propaganda-apparaat.

Wij zongen niet voor niets: 'En ze passen met z'n allen in een vak!'

King Nothing

Citaat van: Hielke op sep 23, 2010, 18:28:01
Dat zou mooi zijn. Ik had me verheugd op een gezellig middagje Emmen, maar dat werd op deze manier onmogelijk gemaakt. Volgens Heerenveen komt de beslissing om de vervoersregeling te veranderen bij Emmen vandaan. Emmen zegt het omgekeerde. Duidelijk is wel dat Heerenveen heeft doorgegeven dat een 'omstreden groepje' eigen supporters af zou reizen. Ongetwijfeld uit angst voor imagoschade bij eventuele ongeregeldheden. Maar dan nog sloegen deze maatregelen mijns inziens helemaal nergens op. Twee clubs die samenwerken, nota bene. Paar maanden geleden heb ik er nog een reuze gezellige oefenwedstrijd beleefd, tot diep in de nacht in de Emmenkantine. Nu moest ik als een semi-crimineel mijn kaartje omwisselen buiten de stad. Tsja...
De lokale driehoek van de "speelstad" bepaalt toch of een wedstrijd als risicowedstrijd wordt aangemerkt? Sloeg zoals gewoonlijk weer nergens op, maar ja. Emmen betrekt de supp.ver en de supporterscoördinator niet bij deze besluiten.
Citeer
Hier de foto's van uiteindelijk toch nog een leuke bekerdag.
Er waren dus nooit 3217 supporters :D
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

AthleticHolanda

Leuke sfeeracties van Heerenveen en HSC bij de spelersopkomst!

Wist niet dat ze er bij HSC zo warm voor liepen, een potje tegen Go Ahead...

Weet iemand wanneer je rood krijgt in de beker, of de schorsing ook in de competitie telt?

ðe waan

Het is ook nog een soort van semi-derby, met wat lijntjes over en weer: Ulderink en Bus met een HSC-verleden en Brammer met een Eagles-verleden. Vond het ook wel opvallend dat de Eagles nog zo'n 200 fans hadden meegenomen. Meestal nemen profclubs naar zo'n bekerpotje hooguit enkele tientallen fans mee.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op sep 23, 2010, 22:16:29
Weet iemand wanneer je rood krijgt in de beker, of de schorsing ook in de competitie telt?

In het reglement staat:

Betreffende 2 keer geel:
a. Twee waarschuwingen in één bekerwedstrijd van de KNVB ten gevolge waarvan de desbetreffende speler uit het veld is gezonden, of had moeten worden gezonden, mits geregistreerd, hebben uitsluiting van deelname aan de eerstvolgende bekerwedstrijd van de KNVB van het desbetreffende elftal, waarvoor hij speelgerechtigd is, tot gevolg.

(Leuk overigens dat de passage 'of had moeten gezonden' erin staat)

Direct rood:
1. Een speler die in een competitie-, play-off- of bekerwedstrijd van de KNVB, of de wedstrijd zoals genoemd in artikel 33 van dit reglement, door de scheidsrechter direct van het veld wordt gezonden, wordt uitgesloten van deelname aan de eerstvolgende competitie-, play-off- of bekerwedstrijd van de KNVB van het desbetreffende elftal.

Samengevat: krijg je tweemaal geel dan speel je de volgende bekerwedstrijd niet. Krijg je direct rood dan geldt een eventuele straf voor alle type wedstrijden.

Lijtk heel krom maar de redenatie is als volgt; bij twee gele kaarten wordt iemand maar 1 duel geschorst. Bij direct rood kan het aantal duels schorsing flink oplopen. In dat geval kun je een straf jaren meeslepen.

Citaat van: ðe waan op sep 23, 2010, 22:21:25
Het is ook nog een soort van semi-derby, met wat lijntjes over en weer: Ulderink en Bus met een HSC-verleden en Brammer met een Eagles-verleden. Vond het ook wel opvallend dat de Eagles nog zo'n 200 fans hadden meegenomen. Meestal nemen profclubs naar zo'n bekerpotje hooguit enkele tientallen fans mee.

Hmm, wij hebben er altijd wel 150 mee naar amateurs schat ik. Woensdag in Rotterdam was een uitzondering met 75 man.

Voor ons overigens een vervelende loting, niet dat Eagles uit vervelend is maar daar hebben we in 2004 en 2006 ook al tegen gespeeld. Telstar uit had ik gehoopt, of een amateurclub.

hgrm

Putten-Telstar staat met potlood in de agenda.
Helaas speelt PSV thuis tegen Spakenburg.....als het hier op de Westmaat was, had-ie met een Edding 3000 in de agenda gestaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op sep 24, 2010, 10:38:24
Putten-Telstar staat met potlood in de agenda.
Helaas speelt PSV thuis tegen Spakenburg.....als het hier op de Westmaat was, had-ie met een Edding 3000 in de agenda gestaan.
Een Edding 3000 is een pen met goudkleurige inkt?

Ik had trouwens gedacht dat jij voor Sparta Nijkerk v Excelsior zou gaan.

hgrm

Volgens mij is het zo'n stift met 3 cm dikke punt. Zo niet, dan bedoel ik een ander nummer.

Bij Putten-Telstar acht ik de kans op een stunt groter....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op sep 24, 2010, 11:29:57
Volgens mij is het zo'n stift met 3 cm dikke punt. Zo niet, dan bedoel ik een ander nummer.

Bij Putten-Telstar acht ik de kans op een stunt groter....

Jij zit er dichterbij daarom; wat is er met SDC gebeurt in de vorige winterstop. Ik heb ze toen met Satyr gezien tegen Heerenveen en ze daarom wat meer gevolgd vorig jaar. Tot de pauze was het heel matig, uiteindelijk halen ze nog bijna de play-offs voor de topklasse.

hgrm

Ik heb geen gekke verhalen gehoord en met de overschrijvingstermijn zoals die geldt, lijkt het me sterk dat ze er opeens een hoop spelers bij hebben gehaald.
Ik denk dat het dus vooral te maken heeft met in vorm komen, het programma en de hoge prestatiedichtheid in de toemalige hoofdklasse B.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op sep 24, 2010, 09:29:00
Samengevat: krijg je tweemaal geel dan speel je de volgende bekerwedstrijd niet. Krijg je direct rood dan geldt een eventuele straf voor alle type wedstrijden.

Mooi dan kan Leemans zondag meedoen :-D.

Voor de volledigheid de loting:
Vierde ronde, 9/10/11 november
AZ (1) - FC Eindhoven (2)
Sparta Nijkerk (3) - Excelsior (1)
Ajax (1) - BV Veendam (2)
Dijkse Boys (3) - SC Genemuiden (3)
FC Groningen (1) - ADO Den Haag (1)
AGOVV Apeldoorn (2) - FC Utrecht (1)
Cambuur (2) - RKC Waalwijk (2)
PSV (1) - Spakenburg (3)
FC Dordrecht (2) - FC Volendam (2)
Go Ahead Eagles (2) - Roda JC (1)
De Treffers (3) - Noordwijk (4)
FC Zwolle (2) - FC Twente (1)
SC Heerenveen (1) - NAC Breda (1)
Achilles'29 (3) - Heracles Almelo (1)
SDC Putten (4) - Telstar (2)
Vitesse (1) - Rijnsburg (3) of Deurne (4)

Eredivisie - 13
Jupiler League - 10
Topklasse - 6
Hoofdklasse - 2

Met AGOVV uit ben ik redelijk tevreden, alle ploegen die er nog in zaten, op Genemuiden na, heb ik al eens bezocht dus wat dat betreft had ik niet echt speciale wensen.
Hoopte eigenlijk op Groene Ster uit maar die kans was dan ook maar 1% ofzo.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op sep 24, 2010, 13:45:57
Hoopte eigenlijk op Groene Ster uit maar die kans was dan ook maar 1% ofzo.

Stel Groene Ster was doorgekomen, dan was de kans 3,225806% geweest dat jullie elkaar hadden getroffen. Ook nog uit dan was de kans 1.612903%.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op sep 24, 2010, 13:53:28
Stel Groene Ster was doorgekomen, dan was de kans 3,225806% geweest dat jullie elkaar hadden getroffen. Ook nog uit dan was de kans 1.612903%.

Ik zat in de buurt ;-).

Groene Ster wil ik al een tijd heen, vooral omdat ze altijd ver komen in de (regionale) beker als kleinere club maar welke wedstrijd trekt daar nu bovengemiddeld publiek?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op sep 24, 2010, 13:54:09
Ik zat in de buurt ;-).

Groene Ster wil ik al een tijd heen, vooral omdat ze altijd ver komen in de (regionale) beker als kleinere club maar welke wedstrijd trekt daar nu bovengemiddeld publiek?

Dit seizoen zou ik zeggen sv Heerlen maar volgens mij leeft die derby niet zo erg. Ik zou ze nog even op 't verlanglijstje laten staan en hopen dat ze komend jaar Hoofdklasse spelen tegen EHC.

Hielke

Bekervoetbal kan zo mooi zijn... Gisteren een heerlijke wedstrijd gezien tussen Rijnsburgse Boys en Deurne. De wedstrijd begon een week eerder al, maar toen viel na zes minuten het licht uit. In de hervatting gebeurde van alles, met verrassend een stand van 2-2 na de reguliere speeltijd. Pas diep in de verlenging maakte Rijnsburg met een wereldgoal de 3-2 en werd het even later ook nog 4-2. Vitesse is de volgende tegenstander. Dat wordt ongetwijfeld weer een massale uittocht van Rijnsburg-supporters, net als bij eerdere bekerwedstrijden in Utrecht en Nijmegen.