Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Koning Kriel op jan 10, 2019, 08:17:50
Wat ik me altijd afvraag, geloof je dan wel dat voetbal een schone sport is?

In een sport/industrie waar nog veel meer geld omgaat dan in het wielrennen is het waarschijnlijk alleen maar aantrekkelijker om doping te gebruiken. Het beste voorbeeld voor mij is Garreth Bale. Zoek maar eens een foto op van zijn laatste jaar spurs en vergelijk dat met hoe hij er uitzag na een paar maanden Real Madrid.

Ik verbaas mij er altijd over dat doping in het voetbal als niet bestaand lijkt te worden.

Van doping wordt je technisch gezien niet beter dus ik denk dat het in het voetbal minder voor komt dan in de wielersport.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Semper Fidelis

Citaat van: spons op jan 10, 2019, 12:15:41
Van doping wordt je technisch gezien niet beter dus ik denk dat het in het voetbal minder voor komt dan in de wielersport.

Maar het zorgt er wel voor dat je langer dat technische niveau volhoudt, dus het heeft zeker wel profijt. Omdat er in het voetbal nauwelijks serieuze dopingtests zijn, zou ik niet weten waar het meer voorkomt.

hgrm

Van doping krijg je wel meer uithoudingsvermogen. Ik denk niet dat het toeval is dat sommige ploegen stelselmatig in de slotfase wedstrijden naar zich toe trekken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


De publiekswissel

Citaat van: spons op jan 10, 2019, 12:15:41
Van doping wordt je technisch gezien niet beter dus ik denk dat het in het voetbal minder voor komt dan in de wielersport.

Iemand die vermoeid is geeft een voorzet met minder precisie dan een speler die niet moe is. Datzelfde geldt voor de afronding na een sprint van tien meter. Doping heeft wel degelijk invloed op je techniek.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Langemannetje

Citaat van: De publiekswissel op jan 10, 2019, 15:28:10
Iemand die vermoeid is geeft een voorzet met minder precisie dan een speler die niet moe is. Datzelfde geldt voor de afronding na een sprint van tien meter. Doping heeft wel degelijk invloed op je techniek.
Precies, doping is 'common use' denk ik. Voor elke sport valt een werkzame stof te vinden. Iedereen die denkt dat voetbal behouden blijft van deze zonde, heeft geen plaat maar een gebouw voor zijn hoofd.
73 grounds in 14 verschillende landen

Langemannetje

Citaat van: Koning Kriel op jan 10, 2019, 11:30:34
Herstelvermogen en kracht zijn wel van groot belang in het voetbal, ook daar bestaat doping voor.

Mijn stelling (gejat van nota bene Mark Cavendish), waar geld of macht is zal vals gespeeld worden.
Money is the roots of all evil. Dat heeft Mark goed begrepen
73 grounds in 14 verschillende landen

Koning Kriel

In maart een goede week naar New York. Als het even kan (en ik de vrouw zo ver krijg) wil ik naar (de onderste valt als eerste af wat mij betreft):

New Jersey Devils - Washington Capitals
New York City FC - Los Angeles FC
New York Knicks - Utah Jazz
New York Red Bulls - San Jose Earthquakes

Nou vind ik tickets in de VS kopen altijd een ramp. Ik weet dat je zeker bij de grote sporten het beste af bent door kaarten van seizoenskaarthouders te kopen maar daar zijn dan weer verschillende websites voor (ticketmaster, stubhub, seatgeek). Heeft er iemand ervaring en tips? Wanneer het beste kopen, welke website is betrouwbaar etc. etc.

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Koning Kriel op jan 17, 2019, 09:29:46
In maart een goede week naar New York. Als het even kan (en ik de vrouw zo ver krijg) wil ik naar (de onderste valt als eerste af wat mij betreft):

New Jersey Devils - Washington Capitals
New York City FC - Los Angeles FC
New York Knicks - Utah Jazz
New York Red Bulls - San Jose Earthquakes

Nou vind ik tickets in de VS kopen altijd een ramp. Ik weet dat je zeker bij de grote sporten het beste af bent door kaarten van seizoenskaarthouders te kopen maar daar zijn dan weer verschillende websites voor (ticketmaster, stubhub, seatgeek). Heeft er iemand ervaring en tips? Wanneer het beste kopen, welke website is betrouwbaar etc. etc.

Ben in april bij New York City FC geweest. Destijds gewoon tickets via de site van NYCFC gekocht bij single match tickets. Was allemaal erg makkelijk. Neem aan dat het bij Red Bull ook wel zo zal gaan, beide clubs verkopen namelijk nooit uit.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Koning Kriel

Ja, voor het voetbal denk ik dat ook. De single match tickets zijn alleen nog niet in de verkoop.
Had er even bij moeten melden dat ik met name info zoek over de knicks.

San Paolo

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jan 17, 2019, 09:58:33
Ben in april bij New York City FC geweest. Destijds gewoon tickets via de site van NYCFC gekocht bij single match tickets. Was allemaal erg makkelijk. Neem aan dat het bij Red Bull ook wel zo zal gaan, beide clubs verkopen namelijk nooit uit.

Afgelopen november naar New York Islanders - New York Rangers geweest. Kaartjes ochtend van de wedstrijd via mijn telefoon gekocht. Bij het 'stadion' kon je echter nog gewoon tickets krijgen. New York Islanders is echter ook een niet zo goed bezochte club. Via http://www.espn.com/nhl/attendance zie je de bezettingspercentages van de ijshockeyclubs. Zie dat dit bij New Jersey Devils redelijk hoog is.

ALenstra

Kaarten bij New York Islanders en New Jersey Devils zijn makkelijk te verkrijgen, behalve als ze tegen de New York Rangers moeten. Bij de New York Rangers wordt het lastiger aan kaarten te komen. Hou er rekening mee dat de Islanders twee stadions hebben: een in Long Island en een in Brooklyn.

New York Knicks zijn populair en kaarten kunnen lastig te krijgen zijn. Daarentegen zijn kaarten makkelijk te krijgen bij de Brooklyn Nets. Stubhub is de meest gebruikte website als het gaat om kaarten kopen van seizoenkaarthouders. En inderdaad rekening houden dat kaarten in de voorverkoop vaak geen hardcopy kaarten zijn maar E-tickets op telefoon.

Nort

Citaat van: ALenstra op jan 17, 2019, 16:29:31
Kaarten bij New York Islanders en New Jersey Devils zijn makkelijk te verkrijgen, behalve als ze tegen de New York Rangers moeten. Bij de New York Rangers wordt het lastiger aan kaarten te komen. Hou er rekening mee dat de Islanders twee stadions hebben: een in Long Island en een in Brooklyn.

New York Knicks zijn populair en kaarten kunnen lastig te krijgen zijn. Daarentegen zijn kaarten makkelijk te krijgen bij de Brooklyn Nets. Stubhub is de meest gebruikte website als het gaat om kaarten kopen van seizoenkaarthouders. En inderdaad rekening houden dat kaarten in de voorverkoop vaak geen hardcopy kaarten zijn maar E-tickets op telefoon.
Een kaart krijgen is niet het probleem in de VS, alleen kosten die voor b.v. de Knicks of de Rangers gewoon veel geld.

Koning Kriel

Citaat van: ALenstra op jan 17, 2019, 16:29:31
Kaarten bij New York Islanders en New Jersey Devils zijn makkelijk te verkrijgen, behalve als ze tegen de New York Rangers moeten. Bij de New York Rangers wordt het lastiger aan kaarten te komen. Hou er rekening mee dat de Islanders twee stadions hebben: een in Long Island en een in Brooklyn.

New York Knicks zijn populair en kaarten kunnen lastig te krijgen zijn. Daarentegen zijn kaarten makkelijk te krijgen bij de Brooklyn Nets. Stubhub is de meest gebruikte website als het gaat om kaarten kopen van seizoenkaarthouders. En inderdaad rekening houden dat kaarten in de voorverkoop vaak geen hardcopy kaarten zijn maar E-tickets op telefoon.

Thanks, de Nets spelen helaas geen thuiswedstrijden als wij er zijn anders was dat waarschijnlijk de go to basketbal wedstrijd geworden. Al willen we el echt graag naar de Garden.

hgrm

Citaat van: San Paolo op jan 17, 2019, 12:57:23
Afgelopen november naar New York Islanders - New York Rangers geweest. Kaartjes ochtend van de wedstrijd via mijn telefoon gekocht. Bij het 'stadion' kon je echter nog gewoon tickets krijgen. New York Islanders is echter ook een niet zo goed bezochte club. Via http://www.espn.com/nhl/attendance zie je de bezettingspercentages van de ijshockeyclubs. Zie dat dit bij New Jersey Devils redelijk hoog is.

Interessant....Er zijn clubs die boven 100% zitten
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen