Hoofdmenu

CL 2010/2011

Gestart door TeeZee, jul 28, 2010, 22:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lek11

Citaat van: witte leeuw op okt 06, 2010, 15:11:30
Neuhhh hoort erbij, Joost!
Zag ik nou bij andere wedstrijden ook protesten over de toegansprijzen? Verkoop van Auxerre - Ajax is toch ook stopgezet?

Klopt, maar nu is Auxerre de boosdoener. Prijs van het uitvak was €56,- maar de prijzen van de spiegelvakken voor het Auxerre-publiek waren veel lager. Zojuist is er hierover een nieuw bericht online gebracht:

CiteerGoed nieuws voor Ajacieden die al een kaart hebben of nog willen aanschaffen voor het uitduel met Auxerre. De Franse club heeft ingebonden en de prijs voor een kaart verlaagd: van 56,02 naar 45,42 euro. En dat is toch weer mooi meegenomen in deze dure Champions League-tijden.

Afronden
Auxerre had Ajax in eerste instantie wijsgemaakt dat 56,02 euro voor een kaart in het uitvak een juiste prijs was, maar dankzij oplettende supporters kwam Ajax erachter dat dit niet helemaal klopte.

Daarop zocht de afdeling veiligheid contact met Auxerre en werd opnieuw gesproken over de prijs. Dit resulteerde in een bijstelling van ruim tien euro. En dan knijpen de Fransen ons toch nog voor een euro uit door naar boven af te ronden...

De kaartverkoop wordt donderdagochtend 7 oktober om 10.00 uur hervat volgens het bestaande verkoopschema.

AthleticHolanda

#106
Vind sommige wel erg negatief over het vuurwerk van vak 410. Nu ging het inderdaad fout en dat is niet goed te praten.

Ik denk dat bijna iedereen de campagne (als reactie op die nieuwe wet) uit Oostenrijk wel kent, bij de 'pyro-acties' van vooral Rapid Wien is nog nooit iets mis gegaan en het ziet er altijd fantastisch uit. In Duitsland zijn er verschillende clubs waar geregeld dit soort acties gehouden wordt en nog nooit is er ook maar iemand gewond geraakt.
Hier een oude video van Fortuna Ddorf --> Fortuna Düsseldorf, alles andere ist nur Pyro

Afgelopen vrijdag was ik bij Hannover-St. Pauli en na de rust was er ook een flinke pyroactie, ik vond het echt genieten.

Zolang men weet waar men mee bezig is vind ik het prima, regelmatig is het voetbal niet om aan te zien en vind ik het veel interessanter wat er op de tribunes gebeurt, een pyroactie vind ik echt leuk om te zien.

Het idee van vak 410 vond ik op zich prima, in het begin niet komen, en allemaal niet, zodat hun punt duidelijk is, en ze hadden gewoon gelijk. En bij binnenkomst een flinke pyroactie om aandacht te krijgen en het op de belachelijke entreeprijzen te vestigen.
Het is jammer dat het mis ging, blijkt dat ze zo ver nog niet zijn, en dat betreuren ze zelf ook dus.


Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op okt 06, 2010, 19:21:15
Het is jammer dat het mis ging, blijkt dat ze zo ver nog niet zijn, en dat betreuren ze zelf ook dus.

Blijkbaar kunnen ze verantwoording nog niet dragen.

Was 2 jaar geleden bij Lech Poznan, daar steken ze bijna elke week vuurwerk af. Alleen tijdens Europese wedstrijden doen ze het in vele mindere mate omdat de boetes te hoog zijn. Daar schaadt je de club te erg mee. (gesprek met Lech supporters)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

FSC_87

Ik ben het volkomen met AthleticHolanda eens. Pyro-acties zijn gewoon schitterend om te zien en zo lang er verstandig mee wordt omgegaan (lees: niet gooien) is het in 99% van de gevallen gewoon veilig.

Sebastiaan_W

Athletic Holanda mij hoor je niet zeggen dat vuurwerk niet in stadions mag, maar zoals het in Duitsland en Polen gebeurt vind ik het wel mooi om te zien. Vaak kunnen ze zich in NL niet gedragen qua vuurwerk en gaat het fout.

Wat je over Rapid Wien zegt klopt niet helemaal. Dat ik in 2007 bij de derby Austria - Rapid was schoten de Rapid supporters met lichtkogels op de thuisvakken en de ballenjongens. De tientallen fakkels in het uitvak van Rapid waren een mooi gezicht!

Joost

#110
Het zag er bij Italie v Servie gelukkig wel mooi uit!

Citeer"The police and us, as a federation, did what we could do in order for the game to be played.

"The referee took the decision to abandon the game after the second flare was thrown onto the pitch and told us he could not guarantee the safety of the players."

Ik heb eenmaal in Italie een wedstrijd gezien en werd van onder tot boven gefouilleerd. Hoe kunnen de Serven dan zoveel vuurwerk mee naar binnen krijgen?

Een 3-0 forfaitzege voor Italie lijkt me dan ook geen optie. Wedstrijd spelen zonder publiek en in de rest van de campagne geen Serven meer toelaten in het stadion.

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op okt 13, 2010, 11:13:40
Het zag er bij Italie v Servie gelukkig wel mooi uit!


Zelf heb ik er geen problemen mee als vuurwerk ter ondersteuning van een sfeeractie wordt gebruikt.
Bij Fortuna is dit ook al meermaals gedaan en als je een beetje weet wat je doet kan er helemaal niets gebeuren, tevens geeft het zeker bij avond wedstrijden een fantastisch schouwspel.

Bij de Interland tussen Italië en Servië was hier totaal geen sprake van.
Beide kampen waren er al de hele dag op uit waren om onrust te stoken. Hadden de 'supporters' geen vuurwerk gehad dan hadden ze wel iets anders gebruikt.

Dit is nu precies het type volk dat uit de stadions geweerd moet worden!
Met of zonder vuurwerk.

Sebastiaan_W

De netten rondom het uitvak werden ook vakkundig weggehaald met een stanleymes. Een ander persoon testte het glaswerk van het uitvak. Hij ging er met een ijzer voorwerp toch redelijk doorheen.

Gaat in Genua wel vaker fout. Ik kan me nog een Genua - AC Milan herinneren....

spons

Citaat van: Joost op okt 13, 2010, 11:13:40
Het zag er bij Italie v Servie gelukkig wel mooi uit!


Ik heb eenmaal in Italie een wedstrijd gezien en werd van onder tot boven gefouilleerd. Hoe kunnen de Serven dan zoveel vuurwerk mee naar binnen krijgen?

Een 3-0 forfaitzege voor Italie lijkt me dan ook geen optie. Wedstrijd spelen zonder publiek en in de rest van de campagne geen Serven meer toelaten in het stadion.

Er zijn in europees verband voor minder ploegen voor een jaar of langer uitgesloten.

Behalve het vuurwerk zijn er zijn ook 12 gewonden gevallen waaronder 2 politie agenten en de spelersbus van Servie is aangevallen door de eigen supporters omdat ze nog boos waren vanwege de nederlaag van afgelopen zaterdag.

Mij lijkt definitieve uitsluiting de enige juiste optie
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

3434

En ook nog hun eigen keeper het ziekenhuis ingeslagen. Sterk bezig...

Als reden gaf men het ontslag van de vorige bondscoach (ruzie met de voetbalbond).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Als er goed met vuurwerk omgesprongen wordt, kan ik het appreciëren maar niet zoals die Serviërs of de Bosniërs vorig jaar in België
Belgie - Bosnie vuurwerk 28-03-2009

3434

Klopt. Afgelopen wedstrijden waren er ook een 6 à 7 fakkels bij ons. Maar goed op toegezien wie ze in handen kreeg. Zo'n dingen moeten niet op het veld belanden, of nog erger tussen andere mensen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: spons op aug 05, 2010, 14:54:59
Nee ook dan niet, je overschat het niveau van de Nederlandse competite schromelijk. FC Twente en eventueel Ajax gaan er echt in de eerste ronde van de Champions League uit en mogen blij zijn als ze via een 3e plaats in de poule doorgaan naar de UEFA Euro League

We zijn halverwege en allebei zijn zeker niet kansloos. Twente heeft goede mogelijkheden om 3e te worden en Ajax zou zelfs nog 2e kunnen worden bij veel mazzel en goed spel.

AthleticHolanda

Kon geen EL-topic vinden (niet gehad???) dus daarom maar het CL-topic genomen.

Hier een terugblik van de Europese-tour van FCU --> http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/11306725 , als ik dat zo zie heb ik nu alweer zin in een volgende, al zal zo een als deze waarschijnlijk nog lang op zich laten wachten...
Op 4.20 en 4.30 ongeveer sta ik in Tirana boven de FCU-vlag in rood t-shirt.

FSC_87

De Uefa heeft vandaag de prijzen voor de Champions League finale bekend gemaakt:
Category 1 – £300
Category 2 – £225
Category 3 – £150

Daar boven op komt nog £26 administratiekosten per ticket.

Ik vind dit ronduit schandalige prijzen.....

Voor meer info zie:
http://en.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=1595625.html#wembley+final+tickets+sale