Hoofdmenu

WK 2010

Gestart door Rinus A., feb 11, 2008, 23:56:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: Han op nov 19, 2009, 15:31:16
Ook geloof ik niet in complottheoriën of samenzweringen. Dan heb je in mijn ogen niet alleen een bijzonder naar karakter.

Hoe verklaar je dat de grote landen geplaatst waren bij de loting terwijl daar voor de kwalificatie geen sprake van was, maar op aandringen van Portugal, Rusland en Frankrijk ineens wel?

Een naar karakter, andersom kan je ook aan naïviteit denken, een shirtje van Henry is tenslotte een stuk populairder dan die van John O'Shea.

spons

Hoe was gisteren de sfeer in Egypte Han ? Een domper na de euforie van afgelopen zaterdag ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

De sfeer onder de gokkende leerlingen alhier was wat gedeprimeerd; er waren er een stel die op Rusland hadden ingezet.
En ik had gisteren nog voorspeld dat Rusland het niet ging redden, dus daar heb ik ze wel even aan herinnerd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Ben erg blij met het feit dat ze zich geplaatst hebben, al vind ik dit toch wel zeer naar voor Ierland. Sympathieke ploeg.

Han

Citaat van: spons op nov 19, 2009, 16:57:12
Hoe was gisteren de sfeer in Egypte Han ? Een domper na de euforie van afgelopen zaterdag ?
Gelatenheid, berusting, verdoving. Ook heerst een bepaald gevoel van opluchting omdat men vreesde voor de in Algerië wonende Egyptenaren en voor de supporters in Soedan. Ik heb de indruk gekregen, een eenzijdg beeld uiteraard, dat Algerijnen zeer ontvlambaar, vijandig, krijgszuchtig en bloeddorstig zijn.

Ik hoef hier niet te pleidooien voor de sectarische achtergronden bij the Old Firm. Wat hier gebeurt degradeert die tweespalt echter bijna tot animositeit en Feyenoord vs Ajax tot een achteloos theekransje.

Elk Noordafrikaans land lijkt een gloeiende hekel te hebben aan Egypte, culminerend rond sportgebeurtenissen. Om economische en sociale, en dus volstrekt oneigenlijke redenen, had ik liever Egypte door zien gaan.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Stop Press & Nuff Said:



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: AthleticHolanda op nov 19, 2009, 16:35:27
Hoe verklaar je dat de grote landen geplaatst waren bij de loting terwijl daar voor de kwalificatie geen sprake van was, maar op aandringen van Portugal, Rusland en Frankrijk ineens wel?

Ik kan dat niet verklaren en ik begrijp je bijdrage niet eens. Leg dat eens uit svp.

Overigens is de absentie van tupperwarenaties en aardappeletende landen van het kaliber Ierland, Wales en Schotland een ware zegen. Dat we straks verschoond zijn van die obligate media-euforie op het niveau van Het Kinderjournaal en ingezonden lezeressenbrieven in de Libelle en De Margriet over die zo aandoenlijke aanhang die het leuk doet in de kroegen in Pretoria en Soweto. Dat is mij een vermeende handsbal meer dan waard.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

AthleticHolanda

Citaat van: Han op nov 20, 2009, 00:58:04
Ik kan dat niet verklaren en ik begrijp je bijdrage niet eens. Leg dat eens uit svp.

Voordat de Europese kwalificatiereeks begon ergens na het EK 2008 was er sprake van een 'vrije' loting voor de playoffs tussen de beste nummers twee van de kwalificatiegroepen.
Echter op aandringen van Portugal, Frankrijk en Rusland heeft de FIFA/UEFA/Platini dit veranderd en de 'beste' landen geplaatst zodat ze elkaar niet konden loten.

Citaat van: Han op nov 20, 2009, 00:58:04
Overigens is de absentie van tupperwarenaties en aardappeletende landen van het kaliber Ierland, Wales en Schotland een ware zegen. Dat we straks verschoond zijn van die obligate media-euforie op het niveau van Het Kinderjournaal en ingezonden lezeressenbrieven in de Libelle en De Margriet over die zo aandoenlijke aanhang die het leuk doet in de kroegen in Pretoria en Soweto. Dat is mij een vermeende handsbal meer dan waard.

Ten eerste was die handsbal was niet vermeend maar over duidelijk.

Ten tweede zouden de landen die sportief de beste zijn op het WK actief moeten zijn, Ierland heeft thuis danwel beter gespeeld maar verloren, in Frankrijk was de stand 0-1 dus zonder handsbal was het verloop anders geweest en was Ierland in ieder geval nog niet uitgeschakeld.
Dat de absentie van Ierland ten koste van Frankrijk een ware zegen is slaat op sportief vlak dus nergens op, de teams waren minstens even goed.

Over de fans, je weet zelf ook wel dat fans uit Ierland, Schotland en Wales in tegenstelling tot Engelse fans zelden problemen veroorzaken op een trip ondanks dat ze massaal aanwezig zijn. Fans uit deze landen zie ik dan ook veel liever aanwezig op een WK dan het minieme plukje Fransen, de rellende bezopen Engelsen of de toeterende Zuid-Afrikanen die straks allemaal wel aanwezig zullen zijn.
Als ik me niet vergis staat een WK ook in het teken van sportiviteit en internationale verbroedering en in dat kader zijn fans uit Ierland, Schotland en Wales zeker een verrijking.

spons

Citaat van: Han op nov 19, 2009, 21:36:39
Ik heb de indruk gekregen, een eenzijdg beeld uiteraard, dat Algerijnen zeer ontvlambaar, vijandig, krijgszuchtig en bloeddorstig zijn.


Inderdaad een eenzijdig beeld volgens mij hier is in de pers verschenen dat de Algerijnse spelersbus afgelopen zaterdag juist door bloeddorstige Egyptenaren is aangevallen en dat er bij de bekogeling 3 Algerijnse spelers gewond zijn geraakt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Stadionhopper

#24
Citaat van: AthleticHolanda op nov 20, 2009, 11:51:44
Voordat de Europese kwalificatiereeks begon ergens na het EK 2008 was er sprake van een 'vrije' loting voor de playoffs tussen de beste nummers twee van de kwalificatiegroepen.
Echter op aandringen van Portugal, Frankrijk en Rusland heeft de FIFA/UEFA/Platini dit veranderd en de 'beste' landen geplaatst zodat ze elkaar niet konden loten.

Ten eerste was die handsbal was niet vermeend maar over duidelijk.

Ten tweede zouden de landen die sportief de beste zijn op het WK actief moeten zijn, Ierland heeft thuis danwel beter gespeeld maar verloren, in Frankrijk was de stand 0-1 dus zonder handsbal was het verloop anders geweest en was Ierland in ieder geval nog niet uitgeschakeld.
Dat de absentie van Ierland ten koste van Frankrijk een ware zegen is slaat op sportief vlak dus nergens op, de teams waren minstens even goed.

Over de fans, je weet zelf ook wel dat fans uit Ierland, Schotland en Wales in tegenstelling tot Engelse fans zelden problemen veroorzaken op een trip ondanks dat ze massaal aanwezig zijn. Fans uit deze landen zie ik dan ook veel liever aanwezig op een WK dan het minieme plukje Fransen, de rellende bezopen Engelsen of de toeterende Zuid-Afrikanen die straks allemaal wel aanwezig zullen zijn.
Als ik me niet vergis staat een WK ook in het teken van sportiviteit en internationale verbroedering en in dat kader zijn fans uit Ierland, Schotland en Wales zeker een verrijking.

Ik zat het stukje te lezen en ben het met AthleticHolanda eens. Op sportiviteit is Ierland op dit moment niet de mindere van Frankrijk. Qua support overtreffen ze de Fransen massaal.

Maar aan de andere kant, wekelijks gebeuren zulke dingen op voetbalvelden. Televisiebeelden zijn niet toegestaan voor de scheidsrechter, zo zul je met dit fenomeen blijven zitten tot de FIFA besluit over te gaan naar televisiebeelden. Ik kan me voorstellen dat de scheidsrechter deze handsbal niet gezien heeft, Henry stond met zijn hele lichaam ervoor. De assistent-scheidsrechter had het misschien wel moeten constateren.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

ZZ

Citaat van: Han op nov 19, 2009, 15:31:16
Wat een zuur moment voor Ierland; voor mij overigens geen aanleiding om te hengelen naar registratie-technologie en referee's video-aid. Daar lijkt mij namelijk óók sprake van gevoelige interpretatieverschillen.

Ook geloof ik niet in complottheoriën of samenzweringen. Dan heb je in mijn ogen niet alleen een bijzonder naar karakter.

In dit geval zou er absolute geen sprake zijn van 'gevoele interpretatieverschillen' aangezien één blik op welke herhaling dan ook voldoende was om deze overduidelijke handsbal te constateren. Daar kon vriend en vijand geen meningsverschil over hebben. Sowieso zal de gemiddelde beslissing eerlijker (dwz conform de werkelijkheid) uitpakken wanneer de 4e official op zijn monitor die hij toch al heeft staan de beelden die daar toch al vertoond worden terug mag kijken en via zijn communicatiemiddelen met de arbiter die hij toch al heeft een juiste beslissing nemen.

Ik geloof ook niet in complottheoriën in de zin van geïnstrueerde scheidsrechters. Ik denk dat de arbitrage dit simpelweg niet gezien heeft en juist dáárom is dit nu wederom een uitstekend voorbeeld dat dit elektronische hulpmiddelen liever nog gisteren dan vandaag moeten worden ingevoerd. Het kan toch niet zo zijn dat zulke belangrijke momenten afgedaan worden als 'sorry, niet gezien'. Het is zó simpel en logisch om het in te voeren dat ik er bijzonder gefrustreerd van raak dat het toch maar niet gebeurt.

Overigens was plaatsing van Ierland in elk opzicht een zege van en voor het voetbal geweest in vergelijking met dat ongeïnspireerde Franse zooitje.


AthleticHolanda

Citaat van: http://www.twohundredpercent.net/?p=2865Firstly, the match officials. At the time that the ball strikes Henry's arm, there were four players directly in the referee's line of sight. He should probably have been in a better position, but the fact that he didn't see the offence (summed up by a gesticulation to protesting Irish players that he felt that the ball had struck the cirner of his shoulder and chest) means that, as far as he was concerned, there was no decision to make. The linesman for that half of the pitch was in a similar predicament, with play on the opposite side of the pitch to where he was located and players blocking his view. If the referee and the linesman both have their view obscured at the same time, they can hardly be expected to give a free-kick just because half a dozen Irish arms went up.

Citaat van: een fanI was at the game on Wednesday. Was talking to a guy after the game who was behind the linesman and in the same line of view as Henry and the linesman. He could clearly see the handball. I guess FIFA wanted the French at the World Cup at all costs.

They even changed the rules at the last minute to seed France in the play off draws. Leaves a bitter taste.

Anyway we met many humbled French people in Paris afterwards. That was a first!

Tja, ik was er niet bij...

CiteerSo, there we go. Thierry Henry handled the ball and that decision may or may not have knocked Ireland out of the World Cup. He could have come clean but, hey, he's a footballer. What he did is what they do if it gives them a chance of a result and it's what they've been doing for years – for decades even beyond Diego Maradona. He could have apologised. He could even have refused to celebrate the goal, but the fact that he did neither is hardly a surprise, except to those in the media that had placed him upon a pedestal some years ago.

Nou ben ik eveneens nooit fan van Henry geweest maar dit bevestigt voor mij zijn status alleen maar...

Dat je zoiets als voetballer in een split second doet kan ik me indenken, niet dat je je daar achteraf niet voor voor schaamt...

CiteerNot to mention that Robbie Keane's two one-on-one misses and the poor performance that they put on at Croke Park in the First Leg left them playing extra time at the Stade de France in the first place.

Absoluut niet mee eens. Frankrijk scoorde een van richting veranderd doelpunt terwijl Ierland het beste van het spel had maar niet scoorde.

- - - - - - - - - -

Maargoed, genoeg over gezegd, het is gewoon triest. Ik hoop dat er tijdens het WK genoeg andere leuke wedstrijden gespeeld gaan worden.

ZZ

Citaat van: AthleticHolanda op nov 20, 2009, 13:42:32
Maargoed, genoeg over gezegd, het is gewoon triest. Ik hoop dat er tijdens het WK genoeg andere leuke wedstrijden gespeeld gaan worden.

Op het WK gaat deze discussie weer plaats vinden, de enige hoop die je kunt hebben is dat de FIFA uiteindelijk toch een keer tot inkeer komt.

Han

Citaat van: spons op nov 20, 2009, 11:53:50
Inderdaad een eenzijdig beeld volgens mij hier is in de pers verschenen dat de Algerijnse spelersbus afgelopen zaterdag juist door bloeddorstige Egyptenaren is aangevallen en dat er bij de bekogeling 3 Algerijnse spelers gewond zijn geraakt

Dat incident is ogenblikkelijk categorisch ontkend door media en de Nubische KNVB en het zou in scene zijn gezet. Bespottelijk uiteraard. Elke Egyptenaar gelooft ook nog steeds heilig in die theorie.

Als het gaat om massaliteit en gradatie van geweld dan blijf ik de Algerijnen toch wel buitensporige agressie toedichten.

Uitvloeisel?

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/africa/8370058.stm
Strangely Devoted or Mentally Disturbed