Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyclebob

#75
Gisteren in centrum van Delft verrast over aanwezigheid van rood wit gestreepte supporters met spandoek "Fortuna on Tour". De meters er naar toe redeneren hoe die van Fortuna Köln of Fortuna Düsseldorf hier verzeild zijn geraakt (zag al paar spijkerjasjes?), bleken het korfbalfans te zijn... Zes jaar in Delft gewoond en wist van het bestaan niet af.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Niels1977

Lees dit topic voor het eerst.
Ik heb 5 jaar voor een sportmedia bedrijf gewerkt en zo veel andere sporten bezocht, ook veel niet teamsporten.

Persoonlijk kon ik wel genieten van rugby, hockey, zaalvoetbal, maar ook de extremere sporten zoals BMX.

Meest rustgevende was wel cricket, ben daar 2 keer geweest; in Nederland en in Australië. In NL duurde de wedstrijd 8 uur, in Australië 5 dagen :) Tot slot ben ik Australië eens naar Australian Football geweest en dat was wel full-time rammen.

Korfbal staat nog open :), dat zal denk ik ook nog wel even zo blijven.

spons

Las vandaag dat The All Blacks een trainingskamp in Nederland houden, een eventuele oefenwedstrijd lijkt me wel leuk om te bezoeken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Donderdag toevallig een stukje van de rolstoel rugby interland tussen Belgie en Polen bekeken. Interessante sport.

Hugo

Kan je dit toelichten? Rilstoel rugby maakt mij nieuwsgierig !

wekke

#80
Citaat van: Hugo op mei 17, 2014, 15:55:16
Kan je dit toelichten? Rilstoel rugby maakt mij nieuwsgierig !

De wedstrijd kaderde in het stageprogramma van de Belgische nationale ploeg ter voorbereiding op het wereldkampioenschap in Denemarken in juli. De partij werd afgewerkt in het sporta domein van Tongerlo (deelgemeente van Westerlo). Mijn vriendin en ik gaan er op donderdag fitnessen/handbiken waardoor we dus toevallig een stukje konden meepikken van de wedstrijd.

Rolstoel rugby wordt indoor gespeeld met teams van 5 spelers. De doelen worden afgebakend door 2 kegeltjes waartussen de bal én rolstoel moeten geraken om een doelpunt te scoren. Voor een doelpoging wordt er ook gebruik gemaakt van een 'shotclock' zoals in het basketbal. Het aanvallende team heeft 40 seconden de tijd om een punt te scoren. In tegenstelling tot het gewone rugby mag de bal wel vooruit gegooid worden.

Wat me tijdens de wedstrijd opviel was dat er verschillende soorten rolstoelen gebruikt worden, enkele hebben een uitsteeksel terwijl anderen een ijzere ronding hebben. Een Belgische speler wist me te vertellen dat de rolstoelen met het uitsteeksel verdedigers zijn. Met het uitsteeksel kunnen zij aanvallers klem zetten en zo het scoren en bewegen onmogelijk maken. Diegene met de ijzere ronding zijn dan de aanvallers. De ronding zorgt ervoor dat ze de verdediging kunnen afblokken en bovendien zijn deze rolstoelen sneller dan die van de verdedigers. Het gaat vaak erg hard aan toe.



Mijn vriendin heeft zelf een fysieke aandoening en sinds 2-3 jaar zijn we in contact gekomen met oa. het aanbod van Sporta en To walk again (organisatie van gewezen triatleet Marc Herremans). Het is echt maf om zien hoeveel keuze mogelijkheden er tegenwoordig zijn voor mindervaliden. Bovendien gooien die mensen zich vaak vol in het sporten. Het is een welgekomen uitlaatklep voor ze. Mijn vriendin heeft de voorbije jaren zo oa. aan zitski, waterzitski, handbike, muurklimmen gedaan en is ook met speciale organisaties door Marokko, Nicaragua en Tenerife getrokken.


Terranova

Afgelopen vrijdag naar de Memorial van Damme (atletiek) geweest in het Koning Boudewijn stadion. Vind het toch altijd mooi om te zien, die diversiteit in publiek bij verschillende sporten.

KRCM1904

1) Veldrijden
2) Dameswielrennen (op de weg)
3) Mountainbikewedstrijden
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

jona93

1) Basketbal
2) Tennis
3) Veldrijden
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Niels1977

Citaat van: Hugo op mei 17, 2014, 15:55:16
Kan je dit toelichten? Rilstoel rugby maakt mij nieuwsgierig !

Er is ooit een docu gemaakt "Murderball" over het Amerikaanse rolstoelrugby team.
Wel gaaf hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=oQjno3rA8e0

Jehoentelaar

Over een paar maanden waarschijnlijk bij de baseballderby tussen de NY Yankees en NY Mets. Geen idee of dat een beetje leuk is - volg in Amerika alleen wat NFL en dat is qua sfeer allemaal erg statisch en gemaakt (haast geforceerd) heb ik het idee.

En moet nog steeds een keer naar Donar hier in de stad.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

ALenstra

Kan je beter naar Yankees-Red Sox gaan, dat is echt een rivaliteit.

spons

Citaat van: Jehoentelaar op jan 22, 2015, 16:51:21
Over een paar maanden waarschijnlijk bij de baseballderby tussen de NY Yankees en NY Mets. Geen idee of dat een beetje leuk is - volg in Amerika alleen wat NFL en dat is qua sfeer allemaal erg statisch en gemaakt (haast geforceerd) heb ik het idee.

En moet nog steeds een keer naar Donar hier in de stad.

Amerikanen zijn sowieso gemaakt niet alleen bij de sport
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

In de Amerikaanse stadions ga je absoluut niet de sfeer aantreffen zoals in Europese voetbalstadions, integendeel. Amerikaans publiek is vooral bioscoop-publiek. Lekker onderuit gezakt met een grote beker cola en een emmer popcorn bij de hand.