SC Fortuna Köln - www.deinfussballclub.de

Gestart door Maroboduus, jun 28, 2008, 12:59:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maroboduus

Het is mij opgevallen dat er meerdere mensen op dit forum zijn die zich voor het MyFootballClub.co.uk-verhaal rondom Ebbsfleet United FC interesseren en dat ondanks de vele kritische noten die hieromtrend gekraakt worden en ook gekraakt dienen te worden naar mijn mening. Min of meer in navolging op dit wereldwijd eerste initiatief, is men in Duitsland ook sinds enige tijd met eenzelfde concept bezig. Het betreft de site www.deinfussballclub.de, waar mensen zich voor een bedrag van 39,95 euro aan kunnen melden om mee te helpen de aan lager wal geraakte club SC Fortuna Köln terug te brengen naar het betaalde voetbal. Vereiste is echter wel dat tenminste 30.000 liefhebbers zich aan zullen melden. Tot op heden staat de teller ergens rond de 6.250 leden.
Eén van de initiators is de regisseur Sönke Wortmann. Wortmann maakte vooral furore met de in Duitsland immens populaire film "Deutschland - Ein Sommermärchen", waarin hij het Duitse nationale voetbalelftal gedurende de WK 2006 op de voet volgde.

Ik ben benieuwd of er onder het forum-publiek ook mensen zijn die in deze actie geïnteresseerd zijn. In tegenstelling tot Ebbsfleet ben je in een wip in Köln, mede daardoor zou het ook voor de Nederlandse voetbalfan een interessant initiatief kunnen blijken.

Denniz1974

Leuk initiatief, al ben ik van mening dat het wanbeleid wat bij vele clubs wordt gevoerd er vaak oorzaak van is dat dit soort clubs in de ravijnen van het voetbal belanden. Ik heb Fortuna Köln nog in de 2. Bundesliga zien voetballen tegen Chemnitz, Stadion Süd te Köln ...