Een ode aan de Hollandse Velden

Gestart door Footballromantic, dec 30, 2016, 14:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Footballromantic

Klik hier voor meer foto's van de wedstrijd ASC 1892 - Alphen

Ajax Sportman Combinatie werd 125 jaar geleden opgericht. In 1892 werd in eerste instantie een cricketvereniging opgericht. Enkele jaren later werd er ook een voetbalafdeling aan toegevoegd. In 1899, in de tijd dat 'de traditionele top-3' nog niet eens bestond, bereikte de club de nationale bekerfinale. Daarin verloor het met 1-3 van het Brabantse Velocitas. ASC werd opgericht in Leiden, maar verhuisde in 1917 naar Oegstgeest. Voor wie dit prachtige terrein nog wilt bezoeken, het is opschieten geblazen. Aan het einde van het seizoen verlaat de club het oude sportcomplex voor een modern terrein.

Het is vandaag een prachtige dag. Na een matige eerste week van de meivakantie, is het vandaag bijna 20 graden. Dat betekent niet alleen dat ik er op uit ga vandaag, maar dat mensen ook massaal naar het strand trekken. Hierdoor sta ik de halve weg in de file. Er staat vandaag een heerlijke groundhop op het programma. Een club met historie en een, zo op de foto's, een geweldig terrein. Wanneer ik aankom in Oegstgeest schijnt ook daar de zon. Helaas staat er ook een fikse wind, die het toch wat fris maakt. Het mooie weer zorgde ervoor dat er toch redelijk wat publiek op deze wedstrijd af komt. Het terrein is oud en vervallen. De grootse tribune is een echte aandachtstrekker en beschikt nog over houten bankjes. Er is één voetbalveld, met echt gras. Verder is er nog een kunstgras veldje voor de E en F pupillen. In combinatie met de huizenprijzen hier in Oegstgeest kan ik mezelf goed voorstellen dat het voor zowel de club als de gemeente het beste is als de club hier verhuist.

De wedstrijd zelf was niet om aan te gluren. De partijdige assistent scheidsrechters maakten het er ook niet beter op. Persoonlijk moest er wel minstens één keer gescoord worden, dat old-school scoreboard moest toch echt in beweging gebracht worden. Dat gebeurde uiteindelijk in de 89e minuut. Na een echte amateur scrimmage voor de goal van ASC was het de spits die Alphen in de titelrace hield. Persoonlijk voorkwam hij mijn tweede 0-0 van dit seizoen. Afijn, zondag 14 mei speelt Ajax Sportman Combinatie 1892 hier haar laatste wedstrijd in de club historie.



Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Nort

Gezien de stand op de ranglijst zal ASC nacompetitie gaan spelen. Daarin zullen ze in een poule van 3 teams een halve competitie spelen, waarbij elke ploeg één keer thuis speelt. De data zijn 21 mei, 28 mei en 5 juni.

Dat zal dus de laatste wedstrijd op het sportpark worden. (Tenzij er nog hele gekke dingen gebeuren).

Bier und Bratwurst

Citaat van: Nort op mei 01, 2017, 14:12:16
Gezien de stand op de ranglijst zal ASC nacompetitie gaan spelen. Daarin zullen ze in een poule van 3 teams een halve competitie spelen, waarbij elke ploeg één keer thuis speelt. De data zijn 21 mei, 28 mei en 5 juni.

Dat zal dus de laatste wedstrijd op het sportpark worden. (Tenzij er nog hele gekke dingen gebeuren).

Mooi om te weten Nort!
Het ene stadion is het andere niet!

Nort

Zoals in een ander topic is vermeldt, zal het sportpark van SVV wellicht deze zomer al op de schop gaan (daar is nog geen duidelijkheid over). Voor wie er nog niet is geweest en zijn lot niet wil afhangen van de gemeentelijke plannen: Op zondag 14 mei staat de laatste competitiewedstrijd op het programma en op 17 juni wordt er op het sportpark het Schiedamse kampioenschap gehouden.



Jehoentelaar

De zaterdagploeg speelt aanstaande zaterdag thuis tegen Concordia, spelen die ook op het hoofdveld?
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op mei 02, 2017, 16:46:59
De zaterdagploeg speelt aanstaande zaterdag thuis tegen Concordia, spelen die ook op het hoofdveld?
Ja!

Jehoentelaar

Dan weet ik waar ik naartoe moet die dag! :)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Footballromantic

Alweer een eeuwigheid geleden dat ik hier wat heb gepost... Maar vorige week langs de Wagenigse Berg geweest!

Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Saltacampos

Citaat van: Footballromantic op nov 19, 2018, 15:04:21
Alweer een eeuwigheid geleden dat ik hier wat heb gepost... Maar vorige week langs de Wagenigse Berg geweest!


Prachtige foto!
Over land and sea