Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Freekos79

Citaat van: Mrmojorisin op aug 31, 2017, 19:51:53
Nog een bijkomend vraagje, heeft er hier iemand ervaring met treinen in Italië?

Ik zie dat ik de tickets op voorhand kan bestellen, maar is dat echt nodig? Vind het namelijk een pak handiger dat ik op het moment zelf nog kan beslissen om een trein een uurtje vroeger / later te nemen. Anders wordt het allemaal wel heel erg georganiseerd. Maar langs de andere kant wil ik natuurlijk ook niet voor een 'uitverkochte' trein komen te staan, als dat al mogelijk is.
De treinen in Italië heb ik als zeer prettig ervaren. Ze zijn snel, op tijd en niet duur.
Als je van te voren boekt zijn de plaatsen goedkoper, dat is het voordeel. Je hebt normale, snelle (Bianca) en supersnelle (Rossa) treinen. Deze verschillen natuurlijk in prijs.
Volgende wedstrijd: ?

San Paolo

 Bij mij staat Bologna - Sampdoria (eind november) met potlood genoteerd. Kaarten geen probleem hiervoor neem ik aan?

Thijs

Citaat van: Mrmojorisin op aug 31, 2017, 19:50:21
Dat het niet de meest gastvrije supporters zijn heb ik al wel een aantal keren gelezen inderdaad :-) maar goed dat je er positief over bent, qua veiligheid dus zeker te doen?

Wij hebben nergens last gehad of ons echt onveilig gevoeld, maar dat kan per persoon of situatie natuurlijk verschillen. Ik was het weekend ervoor bij de derby van Krakau en heb toen ook geen probleem gehad of gezien, laat staan me onveilig gevoeld. Later las ik een verslag van andere Nederlanders die er ook waren en die zich niet veilig hebben gevoeld. Ze werden in de gaten gehouden en er was geprobeerd ze te beroven of zo. Het klonk echt als een totaal andere ervaring dan de onze op dat moment.

Nort

Citaat van: Thijs op sep 01, 2017, 08:22:26
Wij hebben nergens last gehad of ons echt onveilig gevoeld, maar dat kan per persoon of situatie natuurlijk verschillen. Ik was het weekend ervoor bij de derby van Krakau en heb toen ook geen probleem gehad of gezien, laat staan me onveilig gevoeld. Later las ik een verslag van andere Nederlanders die er ook waren en die zich niet veilig hebben gevoeld. Ze werden in de gaten gehouden en er was geprobeerd ze te beroven of zo. Het klonk echt als een totaal andere ervaring dan de onze op dat moment.
Dat stond pas op de website van Staantribune en delen daarvan komen echt uit de grote duim en zijn zo suggestief als wat.

Hugo

Citaat van: San Paolo op sep 01, 2017, 07:59:21
Bij mij staat Bologna - Sampdoria (eind november) met potlood genoteerd. Kaarten geen probleem hiervoor neem ik aan?

Daar mag je inderdaad vanuit gaan. Gaat via 1 van die grote kaartensites in Italie (Listicket?). Online verkoop begint pas 7-14 dagen tevoren en mogelijk dat je dan enkel de duurdere kaarten aan de lange zijde kan komen. Stuur mij anders een PM over hoe ik dat via Bologna - Juventus heb weten te omzeilen.

Saltacampos

Citaat van: Thijs op aug 31, 2017, 16:51:05
De meerderheid spreekt inderdaad alleen Italiaans. Maar zowel bij ons, als bij alle andere toeristen of buitenlanders die ik zag was het vrijwel meteen "ciao!" met een zwaaiend handgebaar erbij, terwijl ze bij Italiaanssprekenden wel gesprekken gingen voeren. Ik ben na een tijdje maar achter wat Napoli fans aangelopen die kaarten zochten voor de curva B. Een politieagent was aan het wijzen naar een Listicket verkooppunt, maar die had geen kaarten meer te koop. Waar we toen andere toeristen om zagen draaien, omdat ze zeiden dat ze de buurt niet veilig vonden, zijn wij meegelopen en kwamen we voor een koffietent en bakkerijtje met Napoli auto en scooters voor de deur uit. Daar hing een man of 40 rond op geparkeerde scooters en een klein terrasje, met enkele verkopers ertussen. In eerste instantie wilden zij ons ook niet helpen. Nadat we een aantal keer "Olandesi" zeiden en er eentje over Ruud Krol begon wilden ze wil met ons praten.

In hun steenkolen Engels, met handgebaren en met gebruik van Google Translate maakten ze duidelijk dat ze zeker wilden weten dat we geen Engelsen of Fransen waren en we begrepen dat ze bij ons de prijs een stuk omhoog gooiden. Iedereen die een kaart wilde kopen moest zijn naam en geboortedatum op een papiertje schrijven en na een half uur ging een verkoper met een hele stapel papiertjes weg. Hij zou een half uur later terugkeren, maar kwam uiteindelijk anderhalf tot twee uur later terug met een stapel kaarten met alle namen erop. Ze probeerden nog de kaarten voor 50 en later 30 euro meer te verkopen, maar na stug volhouden dat we een prijs hadden afgesproken kregen we ze uiteindelijk voor het afgesproken bedrag. Ze leken niet heel vrolijk meer, omdat ze gehoopt hadden meer winst op ons te maken dan ze al zouden doen. Uiteindelijk hebben we 50 euro betaald voor kaarten die nromaal 20 euro kosten, maar het was het me dubbel en dwars waard! Ik zou zo nog een keer gaan als ik in de buurt zou zijn.
Ok, bedankt voor je verhaal. Wat een klotementaliteit. Zo weet ik in elk geval al waar ik zeker niet naartoe moet.
Over land and sea

Hugo

Citaat van: Saltacampos op sep 01, 2017, 11:12:44
Ok, bedankt voor je verhaal. Wat een klotementaliteit. Zo weet ik in elk geval al waar ik zeker niet naartoe moet.

Prachtig dit toch, dit zijn de mooiste ervaringen/verhalen!

Thijs

#502
Citaat van: Hugo op sep 01, 2017, 16:14:38
Prachtig dit toch, dit zijn de mooiste ervaringen/verhalen!

Ik kon er eigenlijk ook wel van genieten. Het kostte alleen wat tijd en moeite.

@Mrmojorisin: Op de site van Napoli zag ik alleen wat over kaartverkoop (biglietti) als je de taal op Italiaans laat staan. Ik weet niet of het je lukt om ze daar te kopen, maar ik zou het gewoon proberen. Anders Listicket even in de gaten houden of je moet het ter plekke proberen.

Ik heb me er niet onveilig gevoeld, maar wel een beetje opgelet wat er om ons heen gebeurde. Als je je niet heel vreemd of opvallend gedraagt gaat het volgens mij vaak wel prima. Ik weet alleen niet of ze je op de Curva A of Curva B willen hebben. Op beide staan groepen van hun harde kern of ultra's. Wij kregen toen kaarten voor Curva B Inferiore, dan zit je op de kleinere ring onder de Curva B. Distinti is de lange zijde. Dan heb je duurdere kaarten, maar wel zich op beide curva's en volgens mij ook het uitvak. Als ik nog een keer zou gaan, zou ik dat wel willen denk ik. Maar ik was nu allang blij dat we in ieder geval kaarten hadden.

Na de tijd is het er weer een ontzettende chaos. De laatste metro ging voor het einde van de wedstrijd al, dus er willen er heel veel metde paar bussen die nog rijden of met de taxi's.

Mrmojorisin

Citaat van: Thijs op sep 01, 2017, 17:03:14
Ik kon er eigenlijk ook wel van genieten. Het kostte alleen wat tijd en moeite.

@Mrmojorisin: Op de site van Napoli zag ik alleen wat over kaartverkoop (biglietti) als je de taal op Italiaans laat staan. Ik weet niet of het je lukt om ze daar te kopen, maar ik zou het gewoon proberen. Anders Listicket even in de gaten houden of je moet het ter plekke proberen.

Ik heb me er niet onveilig gevoeld, maar wel een beetje opgelet wat er om ons heen gebeurde. Als je je niet heel vreemd of opvallend gedraagt gaat het volgens mij vaak wel prima. Ik weet alleen niet of ze je op de Curva A of Curva B willen hebben. Op beide staan groepen van hun harde kern of ultra's. Wij kregen toen kaarten voor Curva B Inferiore, dan zit je op de kleinere ring onder de Curva B. Distinti is de lange zijde. Dan heb je duurdere kaarten, maar wel zich op beide curva's en volgens mij ook het uitvak. Als ik nog een keer zou gaan, zou ik dat wel willen denk ik. Maar ik was nu allang blij dat we in ieder geval kaarten hadden.

Na de tijd is het er weer een ontzettende chaos. De laatste metro ging voor het einde van de wedstrijd al, dus er willen er heel veel metde paar bussen die nog rijden of met de taxi's.
Interessant! Zo dadelijk eens kijken voor tickets dan, zal inderdaad tickets kopen op de Distinti, lange zijde vind ik meestal wel het prettigst om voetbal te volgen, dus dat is op zich geen probleem.

Ben nu alleen nog aan het twijfelen waar ik een hotel ga boeken, in de buurt van het centraal station, of eerder in de buurt van het stadion, liggen wel een heel eindje uit mekaar zie ik.

De trip is wel vorm aan het krijgen, heen en terug vlucht zijn al geboekt, en ook hotelletjes in Turijn en Milaan heb ik al vastgelegd, heerlijk dat plannen vooraf.

Alvast bedankt voor de snelle en behulpzame reacties hier, heb ik heel veel aan.

Mrmojorisin

Citaat van: Freekos79 op aug 31, 2017, 20:29:15
De treinen in Italië heb ik als zeer prettig ervaren. Ze zijn snel, op tijd en niet duur.
Als je van te voren boekt zijn de plaatsen goedkoper, dat is het voordeel. Je hebt normale, snelle (Bianca) en supersnelle (Rossa) treinen. Deze verschillen natuurlijk in prijs.
Oké, bedankt. Zal toch niet teveel op voorhand boeken denk ik, zo groot gaat dat prijsverschil niet zijn lijkt me en dan is het ook niet heel de tijd stressen om de trein te halen, het moet nog een beetje vakantie blijven ;-)

watergatehopper

Citaat van: Mrmojorisin op sep 01, 2017, 20:24:25
Oké, bedankt. Zal toch niet teveel op voorhand boeken denk ik, zo groot gaat dat prijsverschil niet zijn lijkt me en dan is het ook niet heel de tijd stressen om de trein te halen, het moet nog een beetje vakantie blijven ;-)

Ik zou het wel doen. In Milaan heb ik eens op centraal station gestaan met de mededeling dat de volgende trein volgeboekt was. De eerstvolgende ging pas over drie uur ofzo waarna we de aftrap van Sampdoria - Fiorentina nog maar net haalden. Ik moet er wel bij zeggen dat het een zondag betrof.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Is een railcard voor die periode niet sowieso goedkoper en makkelijker?

ALenstra

Hangt er van af. Reserveren voor lange afstand treinen moet je sowieso, dat kost je altijd extra. Als je ruim van te voren weet waar je gaat reizen dan kan los boeken voordeliger zijn.

Mrmojorisin

Ik ga hier nog eens even een vraag stellen.

Ik wilde dus graag de wedstrijd Napoli - City meepikken, maar merk dat er voor de wedstrijd van Napoli in de CL tegen Feyenoord een 'tessera del tifosi' wordt gevraagd, een soort van clubkaard. Heeft er iemand zicht op of dit voor de wedstrijd tegen City ook het geval gaat zijn?

Heeft er misschien iemand hier zo'n kaart, en zou die mij willen/kunnen helpen voor tickets? Het zou erg geapprecieerd worden.


Freekos79

Citaat van: Mrmojorisin op sep 19, 2017, 21:02:55
Ik ga hier nog eens even een vraag stellen.

Ik wilde dus graag de wedstrijd Napoli - City meepikken, maar merk dat er voor de wedstrijd van Napoli in de CL tegen Feyenoord een 'tessera del tifosi' wordt gevraagd, een soort van clubkaard. Heeft er iemand zicht op of dit voor de wedstrijd tegen City ook het geval gaat zijn?

Heeft er misschien iemand hier zo'n kaart, en zou die mij willen/kunnen helpen voor tickets? Het zou erg geapprecieerd worden.
Zover ik weet is zo'n kaart alleen voor Italianen.
Volgende wedstrijd: ?