Welk type voetballiefhebber ben je ?

Gestart door Denniz1974, jan 12, 2009, 20:53:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denniz1974

Afgelopen tijd heb ik met meerdere groundhoppers de discussie gevoerd welk type voetballiefhebber men nu is. Ik heb de onderstaande keuzemogelijkheden gegeven. Ik ben benieuwd of jij jezelf ook kan plaatsen in één van de groepen ....

* Ik ben een clubsupporter en daarnaast hou ik me bezig met het groundhoppen

* Ik ben een groundhopper, maar bezoek zo af en toe wel een vaste, favoriete club

* Ik heb geen clubliefde; ik ben een groundhopper pur-sang.

* Ik ben geen van allen, ik ben namelijk een teletekstsupporter.

Zelf geef ik mij een plekje in de bovenste groep. Ik ben in eerste plaats Feyenoordsupporter en bezoek de (thuis-)wedstrijden altijd. Daarnaast ga ik af en toe elders naar het voetbal kijken.

TeeZee

Ik ben nergens echt fanatiek in. Ik heb geen vurige passie voor een club. Groundhoppen vind ik leuk, maar de tijden van minstens 1x per maand zijn voorbij. Voor mijn eigen gevoel wordt het daardoor weer wat specialer. In Engeland had ik soms het gevoel alles gezien te hebben, wat ook wel aardig klopt. Toen even een paar maanden niet geweest en vervolgens weer ouderwets genoten rond de kerstdagen. Dus, dat bevalt mij goed.

Ik kan dit dus niet terugvinden in jouw lijstje: "geen clubvoorkeur, af en toe zin om een paar wedstrijden in het buitenland te bezoeken".

hgrm

* Ik ben een groundhopper, maar bezoek zo af en toe wel een vaste, favoriete club

past denk ik het beste bij mij. De echte passie is het groundhoppen. Een weekend zonder wedstrijd voelt leeg aan en een trip naar het buitenland (al is het maar naar Zwarte Leeuw op zaterdagavond) probeer ik elke maand toch wel een keer te volbrengen. Ik sympatiseer wel met AZ, Omniworld en ook nog wel Vitesse (hoewel dat sinds het Aalbers/NUON-debacle een stuk minder is geworden), maar niet fanatiek en deze clubs spelen niet echt een rol bij de keuze welke wedstrijd ik ga bezoeken. AZ heb ik al een jaar of 2 niet live gezien en het DSB-stadion heb ik nog niet betreden, bijvoorbeeld. Omniworld is vooral voor de vrijdagavonden dat ik niks te doen heb.

Echte clubliefde voel ik slechts bij HCAW. In de zomer probeer ik als het ff kan alles te zien, uit en thuis. Ook als het -zoals het afgelopen seizoen- slecht gaat en niet om aan te gluren is bij tijd en wijle.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

#3
Is er een officiële definitie van het begrip groundhopper? Ikzelf heb namelijk lange tijd de overtuiging gehad dat dit een clubliefdeloze stadionnomade is, maar twijfel daar nu wel sterk aan. Als clubsupporter kom je op veel plaatsen en hiermee zou je, aangevuld met een uitstapje hier en daar, best een groundhopper kunnen zijn.

Als ik op zaterdagavond in de Arena sta bij Ajax-Heerenveen voel ik mijzelf geen groundhopper, als ik op een doordeweekse avond met nog dertig andere supporters voor De Geusselt bivakkeer voor een tweede ronde bekerpotje wél. 

Ici c est Paris

Ik val ook onder punt 1. In de 1e plaats ben ik Utrecht-fan, in de 2e plaats groundhopper. Zoiezo heb ik nog maar heel weinig buiten Utrecht om gezien.

hoevenen lion

Enkele seizoenen geleden zou ik meteen het eerste hebben aangeduid. Maar nu ben ik meer een mix tussen 1 en 2. Volg mijn club nog steeds fanatiek. Maar als ik een mooie groundhopping trip kan maken dan laat ik dat niet voorbij gaan.

Han

Ik flaneer langs de velden als liefhebbend individualist zonder me als passionado aangesproken te voelen tot een van de genoemde categoriën.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

wekke

Eerder de eerste categorie. Ik ben Lierse supporter in hart en nieren, al laat ik wel de meeste uitwedstrijden aan me voorbij gaan.

HJanneman

Citaat van: Dennis-V op jan 12, 2009, 20:53:42
* Ik ben een clubsupporter en daarnaast hou ik me bezig met het groundhoppen

* Ik ben een groundhopper, maar bezoek zo af en toe wel een vaste, favoriete club

Ik ben van optie 2 naar 1 gegaan en van optie 1 weer naar optie 2, ik zit een beetje in het midden van beide.
Als jong manneke bezocht ik weinig/geen wedstrijden in het betaalde voetbal, enkel een paar met de jeugdvoetbalploegen van vv Eems-Boys, en later vv Appingedam.
Ajax had toen altijd al mijn voorkeur, niet dat je dat terug kon zien in mijn spel, want ik was een echte verdediger(en niet zo'n halve als een Emanuelson).
Ik was nog te jong om er heen te mogen en ik kon wel met familie en vrienden naar FC Groningen,bovendien de sfeer daar was zo geweldig(niet eens altijd wat betreft het vocale gebeuren, maar vooral de randzaken, de mensen op de tribune, de mensen van de Oosterparkwijk met kratjes pils op de stoep, het had allemaal wel wat).
We namen als vrienden een seizoenkaart en later gingen we ook mee naar uitwedstrijden, eerst naar H*erenveen, en later ook steeds verder, met als hoogtepunt de 1-2 zege in de Kuip na twee goals van Martin Drent.
Frappant detail van die tijd: ik bezocht de ArenA ook voor het eerst met een uitwedstrijd van FC Groningen.
Ik beleefde mijn debuut in het stadion van mijn eerste favoriet(op sommige momenten werd ik steeds fanatieker FC-supporter, ging later zelfs in de sfeervakken ZI/ZJ staan)in het vak van de tegenstander, waar ik op zijn zachtst gezegd ook wel sympathie voor had.
Toen FC Groningen naar de Euroborg verhuisde was het eerst allemaal leuk, een soort vakantiegevoel wat je ook wel hebt als je pas verhuisd bent, alles is nieuw en interessant, maar na een tijd krijg je heimwee, en die kreeg ik ook naar het Oosterpark.
Bovendien zette de betutteling ook steeds meer in en kreeg het bestuur van bovenaf steeds meer grip op de fans, met campagnes als Fun-only worden we net H*erenveen.
Kortom, de club veranderde, net als de mensen om me heen in het stadion, dit was voor mij niet meer de FC van het Oosterpark.
Ik hoefde er niet zo nodig meer iedere twee weken heen.
Nu bezoek ik al een paar seizoenen Ajax zo'n 4 tot 6 keer per seizoen en dat bevalt heel goed, juist omdat het niet zo vaak gebeurt voelt het iedere keer weer als een uitje.
Misschien moet ik in de toekomst ook maar geen seizoenkaart nemen als ik zie hoe mijn liefde t.o.z. van FC Groningen is bekoeld in de loop van de jaren.
En daarnaast bezoek ik nog meer wedstrijden buiten Ajax om in het kader van 'groundhopping', dus ik ben op dit moment zeker een optie 2.



Rinus A.