Hoofdmenu

Die neue 3. Liga

Gestart door Maroboduus, jul 02, 2008, 17:46:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op jul 04, 2008, 06:46:31
De hoofdtribune is al langer klaar.

De hoofdtribune was geen onderdeel van de verbouwing van het stadion. De hoofdtribune staat ook als monument genoteerd bij de stad Wuppertal.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

#16
Citaat van: Groundhopping on the moon op jul 02, 2008, 20:58:15
Citaat van: Denniz1974 op jul 02, 2008, 20:01:35
Het enige wat nu nog redelijk in de buurt is, is Emden - Wuppertal of Dusseldorf - Paderborn

Voor Emden is er geen verkoop via internet, Dusseldorf zal dat wel hebben (denk ik)

Zowel Emden als Dusseldorf heb ik al eens bezocht. Beide affiches vind niet erg aantrekkelijk voor een re-visit (hoe heet zoiets in het Duits?).

Emden - Wuppertal zal toch gewoon dagverkoop hebben?

Jahoor, ben er afgelopen seizoen drie keer geweest en heb altijd aan de stadionkassa kaartjes verkocht(gekocht!).
Op de één of andere manier kan er altijd nog wel iemand bij, een beetje drukken en het past, want hoewel teletekst vaak aantallen aangeeft van rond de 3000, laten ze er echt veel meer binnen, geen probleem!

Edit: verkocht is gekocht(scherp, Maroboduus)!

Maroboduus

CiteerJahoor, ben er afgelopen seizoen drie keer geweest en heb altijd aan de stadionkassa kaartjes verkocht.

Zwarte markt handelaar of regulier bij de club in dienst? (Sorry, het is vrijdagmiddag....)

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op jul 04, 2008, 10:57:44
Citaat van: witte leeuw op jul 04, 2008, 06:46:31
De hoofdtribune is al langer klaar.

De hoofdtribune was geen onderdeel van de verbouwing van het stadion. De hoofdtribune staat ook als monument genoteerd bij de stad Wuppertal.

Ik weet dat die als monument genoteerd staat en dat heeft declub ook verschrikkelijk veel geld gekost om deze te verbouwen, maar dat was toch echt de eerste fase.

Eerst is de hoofdtribune verbouwd en vervolgens was de rest van het stadion aan de beurt.

Maar wanneer moet het in zijn geheel af zijn, want ze zijn al een lange tijd bezig.

Stadionhopper

En wanneer mag dat dan gebeurd zijn dat de hoofdtribune verbouwd is?

In geen enkel bouwplan van de gemeente Wuppertal staat een beschrijving van het verbouwen van de hoofdtribune. Ik ben er zelf nu ook zo'n 5x geweest en in mijn ogen is hij nog in een uitstekende staat.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op jul 05, 2008, 11:35:12
En wanneer mag dat dan gebeurd zijn dat de hoofdtribune verbouwd is?

In geen enkel bouwplan van de gemeente Wuppertal staat een beschrijving van het verbouwen van de hoofdtribune. Ik ben er zelf nu ook zo'n 5x geweest en in mijn ogen is hij nog in een uitstekende staat.

Wikipedia:

Anfang der 1990er Jahre wurde die alte (einsturzgefährdete) Haupttribüne durch einen aufwändigen Neubau (28 Mio. DM) ersetzt. Ein Großteil der Kosten verschlang hierbei die Erhaltung und Restaurierung der denkmalgeschützten Schildwand der alten Haupttribüne. Bedingt durch die Auflagen der Oberen Denkmalbehörde ist es auf der Tribüne immer recht zugig und an den Randbereichen bei Regen auch nicht unbedingt trocken. Neben der Schildwand des Berliner Olympiastadions gibt es nur noch diese.

Stadionhopper

Ja ok maar we spreken over de verbouwing van hedentendage en niet van 17 jaar geleden...
De verbouwing die nu plaats vind bestaat uit 2 fasen. De noordzijde die al af is en de zuidzijde die voor het begin van het seizoen af moet zijn.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op jul 05, 2008, 23:51:12
Ja ok maar we spreken over de verbouwing van hedentendage en niet van 17 jaar geleden...
De verbouwing die nu plaats vind bestaat uit 2 fasen. De noordzijde die al af is en de zuidzijde die voor het begin van het seizoen af moet zijn.

Destijds wilden ze alles in één keer doen, maar omdat de kosten voor de verbouwing van de hoofdtribune een stuk duurder waren dan begroot(dit kwam omdat de hoofdtribune op de monumentenlijst staat)  is de rest uitgesteld.

Stadionhopper

Ja ok dat was bij mij ook bekend. Maar de verbouwing zoals die nu plaats vindt bestaat uit 2 fasen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

De hoofdtribune is wegens bouwvalligheid een jaar of 10 à 15 geleden al aangepakt. Nu zijn ze bezig met de terracing achter de goal, waar vroeger nog stukken oude wielerbaan lagen (zie foto). Aan één kant zijn ze klaar, aan de andere kant bijna. Daarna moet de terracing tegenover de hoofdtribune er aan geloven. Momenteel is het een mengelmoesje van wat onoverdekt zitten op de oude wielerbaan en behoorlijk wat terracing erachter. Ik heb begrepen dat daar een totaal nieuwe Stehwall komt die wat dichter bij de hoofdtribune staat, zodat het veld naar de hoofdtribune toe kan worden verschoven en de atletiekbaan vervalt. Op die manier wordt het een reines Fussballstadion, maar wel net iets te steriel naar mijn smaak.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

De nieuwe 3. Liga heeft vandaag zijn primeur gekend.
Rot Weiss Erfurt - Dynamo Dresden 0-1

Deze voormalige DDR wedstrijd werd bijgewoond door ruim 12.000 toeschouwers.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Citaat van: Dennis1981 op jul 25, 2008, 23:47:21
De nieuwe 3. Liga heeft vandaag zijn primeur gekend.
Rot Weiss Erfurt - Dynamo Dresden 0-1

Deze voormalige DDR wedstrijd werd bijgewoond door ruim 12.000 toeschouwers.

...waaronder ondergetekende. Vanuit een Etap-hotel in München een kort verslag.

Voor de wedstrijd werd de 3. Liga ingeluid door een paar doyijn (klote Duitse toetsenborden waar de y en de z omgewisseld yijn....) jeugdspelers die de logo´s van alle deelnemende clubs ronddroegen. De wedstrijd zelf was niet om over naar huis te schrijven (maar ik doe het toch..). De eerste helft begon Erfurt sterk, maar scoorde Dresden. De tweede helft geloofde Dresden het wel en kwam Erfurt nooit in de buurt van de gelijkmaker. De sfeer was niet onaardig; er zit nog heel wat ex-DDR oud zeer.

Vandaag was Regensburg-Jena aan de beurt. Een heel wat aardigere wedstrijd; 0-1 bij rust, na rust een rode kaart voor Jena, toch 0-2, mazzelgoal 1-2, nog een rode kaart voor Jena en vijf minuten voor tijd 2-2.

Binnenkort een uitgebreider verslag en foto´s

Tschüss!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

De toeschouwersaantallen van de eerste speelronde tot zover:

Aue-Braunschweig 10800
Burghausen-Stuttgarter Kickers 3000
Unterhaching-Bremen II 2500
Emden-Wuppertal 4500
Stuttgart II-Offenbach 2000
Regensburg-Jena 5100
Sandhausen-Aalen 4200
Erfurt-Dresden 12033

hgrm

Heute was het tweede van Bayern aan de beurt. Hoewel ik principieel iets tegen tweede teams in de standaardklassen heb, viel het me niet tegen. Het stadion aan de Grünwalder Strasse alleen al is een bezoek waard. Een oude main stand, veel terracing en een grote cantilevertribune tegenover de main stand. Daarnaast waren de fans van Bayern geen minuut stil en zongen ze ook nog eens erg gevarieerd en melodieus.

Na de wedstrijd op goed geluk langsgegaan bij het Dantestadion, een middelgroot stadion uit de jaren 20 met een opmerkelijke hoofdtribune. Er was net een American Football (oftewel: how to f*ck up the beautiful game of rugby) wedstrijd gaande, dus ik kon naar binnen om wat foto's te schieten. Binnenkort in dit theater. Tenslotte heb ik me de moeite getroost om de Olympiaberg te beklimmen en zodoende het Olympiastadion van boven te fotograferen. Als bonus kon ik in de verte de Allianz-Arena zien.

Morgen geen voetbal op het programma, maar cultuur snuiven in de binnenstad. Ik meld me binnenkort wel weer met Oostenrijks bekervoetbal en de Bayernliga.

Tschüss!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Hoewel de afgelopen twee wedstrijden niet in de 3. Liga plaatsvonden, zet ik ze voor e continuiteit toch hier maar neer.

Gisteren stond de bekerwedstrijd tussen Wels en Donau Linz in Oostenrijk op het programma. Typisch een wedstrijd onder het motto 'voor als je niks beters te doen hebt'. Het stadion stelde weinig voor; 1 tribune met voorin zitten en achterin staan. De wedstrijd was wel aardig. Wels was duidelijk sterker, maar kreeg vlak voor tijd de gelijkmaker om de oren. Uiteindelijk won het in de verlenging alsnog.

Vanavond was Bayern Hof aan de beurt. Deze club uit de Bayernliga heeft een werkelijk schitterend stadion. Veel terracing van het type 'aarde en grint tegengehouden door betonplaten', een moderne maar wel aparte hoofdtribune en een stokoude houten tribune aan de andere lange zijde. De wedstrijd was ook leuk; veel kansen, twee rode kaarten en uiteindelijk een 1-0 overwinning voor Hof.

Morgen Lech Poznan, voordat ik aan de thuisreis via Jena en Braunschweig ga beginnen.

Tschüss!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen