Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Joost op sep 10, 2015, 09:35:42
En hoe zou je het zelf vinden als er een stel toeristen tussen de fanatieke aanhang van je eigen club komt rondhangen.

Zou me echt niet uitmaken. Ieder mag zijn eigen beleving hebben als fanatiek supporter, toeschouwer, groundhopper of toevallige toerist.

Kan me wel voorstellen dat het als het met zulke aantallen wordt als bij bijvoorbeeld Barcelona dat het vervelend wordt

Bij Boca Juniors hebben ze een apart vak voor toeristen maar daar zou ik toch ook liever tussen de fanatieke aanhang staan
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Lijkt mij wel leuk, een paar geïnteresseerden van buitenaf.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

gijscornelissen

Beste Groundhoppers,

Ik ga op vrijdag 23 oktober (t/m 1nov) naar Italië met mijn vriendin. Daar ga ik de volgende steden bezoeken: Rome, Napels en Milaan. Heel toevallig is er dan ook een doordeweekse speelronde en spelen de grote clubs van die steden ook nog eens thuis, toeval bestaat niet. Het is de eerste keer dat ik ga hoppen op het Italiaanse vaste land, ik heb al een keer een Palermo en Trapani bezocht op Sicilië. Nu ben ik opzoek naar tickets voor die wedstrijden, het liefst heb ik deze al in huis voordat ik aan de reis begin. Nu heb ik al een beetje rond gekeken en ben ik op Listicket uitgekomen en die bieden de tickets aan voor de wedstrijden van de Serie A en B. Ik weet dat het een beetje vroeg is en dat de tickets nog niet in de verkoop zijn.

Ik heb al geprobeerd om tickets te kopen van Lazio Roma voor een willekeurige wedstrijd, dit ging allemaal goed en ik kreeg de kaarten in de winkelwagen ik hoefde ze alleen nog maar te betalen. Alleen voor Napoli lukt dit niet, daar moet ik gegevens van een kaart invullen, ik vermoedt dat het om de Terrassa del Tifoso gaat. Heeft één van jullie ervaring met tickets bestellen bij Napoli?

Misschien dat jullie nog wat leuke tips hebben voor mij tijdens het hoppen in Italië.


Groeten,

Gijs Cornelissen
De Graafschap - Atletico Madrid - Everton FC.

Defender

Zo te merken geen meerderheid die ja of nee zegt maar gewoon eens om raad vragen kan natuurlijk nooit kwaad :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Cyclebob

Iemand ervaring met losse tickets voor "gewone" thuiswedstrijd Lazio Roma? Clubcards etc.?
Ik ben 2-5 oktober met mijn vriendin in Rome, van de Romeinse clubs Lazio speelt dat weekend thuis tegen Frosinone.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

spons

Citaat van: Cyclebob op sep 15, 2015, 14:09:29
Iemand ervaring met losse tickets voor "gewone" thuiswedstrijd Lazio Roma? Clubcards etc.?
Ik ben 2-5 oktober met mijn vriendin in Rome, van de Romeinse clubs Lazio speelt dat weekend thuis tegen Frosinone.

Gewoon een kaartje kopen aan de kassa ( wel je paspoort meenemen )

Vlakbij het hoofd station ( ben de naam even kwijt ) is ook een clubshop waar je kaartjes kunt kopen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

mike_t

In Station Termini zelf was vroeger ook een mogelijkheid voor het kopen van alle kaarten, ongeacht club volgens mij. Daar heb ik tenminste wel eens kaarten voor AS Roma gekocht.

Cyclebob

Citaat van: spons op sep 15, 2015, 15:03:46
Gewoon een kaartje kopen aan de kassa ( wel je paspoort meenemen )

Vlakbij het hoofd station ( ben de naam even kwijt ) is ook een clubshop waar je kaartjes kunt kopen
Dank, komt goed. Heb hotel op loopafstand van stadion geregeld en ga ook nog even bij oude stadion Flaminio aan de overkant langs.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Citaat van: Cyclebob op sep 15, 2015, 16:14:48
Dank, komt goed. Heb hotel op loopafstand van stadion geregeld en ga ook nog even bij oude stadion Flaminio aan de overkant langs.

Dan hoop ik dat je meer mazzel hebt dat ik destijds....toen was het hermetisch gesloten...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

gijscornelissen

Citaat van: Cyclebob op sep 15, 2015, 14:09:29
Iemand ervaring met losse tickets voor "gewone" thuiswedstrijd Lazio Roma? Clubcards etc.?
Ik ben 2-5 oktober met mijn vriendin in Rome, van de Romeinse clubs Lazio speelt dat weekend thuis tegen Frosinone.

neem eens een kijkje op deze site: http://ssl1900.com/
De Graafschap - Atletico Madrid - Everton FC.

Koning Kriel

Citaat van: Cyclebob op sep 15, 2015, 16:14:48
Dank, komt goed. Heb hotel op loopafstand van stadion geregeld en ga ook nog even bij oude stadion Flaminio aan de overkant langs.

Heerlijk stadion, wij hadden het geluk dat daar 6 nations rugby was toen wij er waren. Heerlijke pot rugby in een mooi stadion.

Tribuneklanten

Een leuke club in de serie C; Pisa Calcio.
Was er vorige week zondag tegen Prato nadat ik bij Livorno - Pescara was geweest.

Ik verwachte er niks van en werd dus positief verrast.
Leuk oud stadion, zeer fanatiek volk op Curva Nord en op de lange zijde.
90 minuten lang support met drums, vlaggen, gezang en vuurwerk.
Kaarten zijn makkelijk te krijgen op de wedstrijd dag a 12 eu op de lange zijde, kassa is in een tankstation aan de oost zijde van het stadion.

Daarbij komt dat je vanaf EHV makkelijk en goedkoop op Pisa kan vliegen, een taxi vanaf het vliegveld naar het stadion kost je 12.50 eu. Voor een meerdaags bezoek is een huurauto een optie en er zijn veel stadions en clubs in die omgeving; Lucca, Livorno, Pontedera, Ponsacco, Empoli etc etc.


Voetbalman

Citaat van: Tribuneklanten op sep 16, 2015, 08:25:57
Een leuke club in de serie C; Pisa Calcio.
Was er vorige week zondag tegen Prato nadat ik bij Livorno - Pescara was geweest.

Ik verwachte er niks van en werd dus positief verrast.
Leuk oud stadion, zeer fanatiek volk op Curva Nord en op de lange zijde.
90 minuten lang support met drums, vlaggen, gezang en vuurwerk.
Kaarten zijn makkelijk te krijgen op de wedstrijd dag a 12 eu op de lange zijde, kassa is in een tankstation aan de oost zijde van het stadion.

Daarbij komt dat je vanaf EHV makkelijk en goedkoop op Pisa kan vliegen, een taxi vanaf het vliegveld naar het stadion kost je 12.50 eu. Voor een meerdaags bezoek is een huurauto een optie en er zijn veel stadions en clubs in die omgeving; Lucca, Livorno, Pontedera, Ponsacco, Empoli etc etc.

Heb ik ook al overwogen, vliegen op Pisa. Ik zou dan vooral geïnteresseerd zijn in Livorno. Lijkt me een prachtige club, met een schitterend verhaal van Lucarelli. Hoe is je dat meegevallen?

Tribuneklanten

Citaat van: Freebird op sep 16, 2015, 08:57:11
Heb ik ook al overwogen, vliegen op Pisa. Ik zou dan vooral geïnteresseerd zijn in Livorno. Lijkt me een prachtige club, met een schitterend verhaal van Lucarelli. Hoe is je dat meegevallen?

Ik verwachte heel veel van Livorno en niks van Pisa.
Mijn ervaring is precies andersom. Bij Livorno werd ik enigszins teleurgesteld, bij Pisa positief verrast.

Op Curva Nord bij Livorno stond het aardig vol, maar was de sfeer erg tam.
Bij Pisa zat meer volk op de tribune en deze waren ook een stuk fanatieker dan bij Livorno.

gijscornelissen

Beste Groudhoppers,

Ik heb een vraag wat betreft het aanvragen een 'Tessera del Tifoso'.

Ik wil namelijk zo'n kaart gaan aanvragen bij Internazionale omdat je dan voorrang krijgt tijdens de kaart verkoop.
Maar is het zo als ik een Tessera del Tifoso aanvraag bij Inter dat ik dan nog wel kaarten kan kopen voor andere clubs in Italië?


Groeten,

Gijs
De Graafschap - Atletico Madrid - Everton FC.