Groundhopping > Overige landen

Noorwegen

(1/5) > >>

Hielke:
Noorwegen is niet echt een veelbezocht groundhopland blijkbaar, aangezien er nog geen topic over is. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn in dit prachtige land.

Mijn Noorse groundhopdebuut maakte ik onlangs, toen ik Heerenveen achterna reisde voor de Europese uitwedstrijd tegen Molde FK (2-0). Ik heb er een uitgebreid reisverslag over gemaakt. Mijn reisgenoot, die een supporterssite heeft, maakte al eerder een fraaie fotoreportage.

hgrm:
Een paar jaar geleden heb ik wel wat research gedaan voor een mogelijke (maar niet doorgegane) groundhoptrip naar Noorwegen. Het viel me toen op dat er wel een aantal leuke oude stadions zijn, maar dat veel grote clubs zijn verhuisd naar moderne stadions.

Verwijderd lid:
2 mooie reportages !

LUFC:
Mooie reportages wederom. Noorwegen trekt mij eerlijk gezegd niet zo, al zal het best een mooi land zijn, wat ik ook op reisprogramma's heb gezien. Maar ook erg duur (wat ook in dat verslag bevestigd wordt). Zou ik zelf liever naar Zweden of Denemarken gaan, ook duur, maar daar leeft het voetbal wat meer denk ik zelf.

spons:

--- Citaat van: Hielke op sep 07, 2012, 18:32:57 ---Noorwegen is niet echt een veelbezocht groundhopland blijkbaar, aangezien er nog geen topic over is. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn in dit prachtige land.

Mijn Noorse groundhopdebuut maakte ik onlangs, toen ik Heerenveen achterna reisde voor de Europese uitwedstrijd tegen Molde FK (2-0). Ik heb er een uitgebreid reisverslag over gemaakt. Mijn reisgenoot, die een supporterssite heeft, maakte al eerder een fraaie fotoreportage.

--- Einde van citaat ---

Mooie reportages en o zo herkenbaar, leuk en gezellig zo'n reisje je komt in streken waar je anders niet zo gauw komt maar die wedstrijd was een vervelende onderbreking.

Lekker een biertje drinken en verhalen ophalen van vorige tripjes die naarmate het langer geleden is steeds mooier worden.

Ben zelf 2 keer in Noorwegen geweest bij Rosenborg - Feyenoord in 1999 en Odd Grenland - Feyenoord in 2004.

De eerste wedtrijd was in het seizoen dat Feyenoord zelf had besloten, nadat een gedeelte van mijn medesupporters zich bij de "vriendschappelijke" wedstrijd tegen Bayer Leverkusen uit in de voorafgaande winterstop weer eens niet hadden weten te gedragen, geen supporters mee te nemen naar europese uitwedstrijden en gedreigt had mensen die dit "reisverbod" zouden overtreden een stadionverbod te geven.

Terwijl vertegenwoordigers van de club in overleg met de politie keek naar de mogelijkheden om de 50 supporters die toch waren op komen dagen buiten te kunnen houden en te indentificeren werden wij met een man of 8 door de voorzitter van Rosenborg in de bestuurskamer allerhartelijkst ontvangen en hebben wij duizend maal excuses in ontvangst moeten nemen dat zijn club het niet met de maatregel eens was maar er ook niets aan kon doen en normaal heel erg gastvrij was voor supporters van de tegenpartij.
Uiteindelijk gingen we ruim een uur en de nodige drankjes verder met 8 van de voorzitter gekregen wedstrijdshirts van Rosenborg weer naar buiten, de wedstrijd hebben we zonder problemen gezien en van een eventueel stadionverbod, net als bij de overige 5 uitwedstrijden dat seizoen, nooit meer iets vernomen

Bij Odd Grenland staat me met name het legandarische spandoek "WE ARE ODD, WHO ARE YOU ? nog helder voor de geest.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie