Hoofdmenu

De Langeleegte

Gestart door Hielke, sep 06, 2009, 00:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Terranova

Ik heb 0,0 eurocent aan Veendam overgeschreven. Van de ene kant neig ik er wel naar, van de andere kant blijft het een bodemloze put zoals Derksen het zei. Het is allemaal heel leuk en aardig al die acties om Veendam te redden, maar op de lange termijn heeft het totaal geen nut.
En bovendien kun je dan tegenwoordig elke 3 maanden wel een paar euro gaan storten naar een BVO.

Nort

SC Veendam gaat niet in beroep tegen de uitspraak van het faillissement en is vanaf nu definitief failliet.

Bron: Veendam twitter

3434

Voor de fans is het altijd het ergste vind ik. Spelers, coahces of bestuursmensen vinden wel een andere club. De fans en clubspelers (als die er al zijn) krijgen mijn steun en sympathie.

Weet iemand hoeveel er nodig was (en ingezameld?). Was het net niet of echt nog 10x te weinig en dus onoverkomelijk.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

FC_Emmen

#63
CiteerDe SportClub Veendam laat weten dat via een groot aantal inzamelingsacties èn de maximale bijdrage van de investeerdersgroep rond hoofdsponsor Koos Gjaltema substantieel te weinig is om de continuïteit van SC Veendam op korte en lange termijn te waarborgen.

De genoemde investeerdersgroep liet aan de curator en de bestuurder van de SportClub Veendam heden weten, dat zij een bedrag van maximaal 200.000 euro kon bijdragen aan de totale reddingsoperatie. Deze som genomen bij het bedrag dat concreet op de bankrekening staat van Stichting Red SC Veendam (70.000 euro), de opbrengst uit de sms-actie (20.000 euro) en het benefietconcert (30.000 euro), is, gesteld dat het overgemaakt zou worden, bij lange na niet voldoende om dit seizoen af te maken en een gezonde start te realiseren voor het seizoen 2013/14.

Daarbij verwijst de curator naar de verklaring van Henk de Haan, die onderaan dit persbericht staat.

Mr. Breuker: 'Ik acht het niet langer verantwoord om op deze weg voort te gaan. Wanneer na zóveel aandacht en publiciteit verreweg geen 675.000 euro op de rekening staat, wij daarbij nog tot een crediteurenakkoord moeten komen èn er plusminus 400.000 euro moet komen om na dit seizoen verder te gaan, is er in mijn ogen sprake van onvoldoende financieel draagvlak. Waarbij ik overigens alle lof uitspreek voor de vele inspanningen die heel veel mensen de afgelopen week belangeloos hebben gepleegd.t 220k was....
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Citaat van: 3434 op apr 02, 2013, 16:31:29
Voor de fans is het altijd het ergste vind ik. Spelers, coahces of bestuursmensen vinden wel een andere club. De fans en clubspelers (als die er al zijn) krijgen mijn steun en sympathie.

Weet iemand hoeveel er nodig was (en ingezameld?). Was het net niet of echt nog 10x te weinig en dus onoverkomelijk.

Er was ongeveer 7 ton direct nodig en 1 miljoen tot het einde van het seizoen en ze hadden ongeveer 350.000 opgehaald

Inderdaad als fan lijkt het me vreselijk om zo iets mee te maken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

RoelG

Wanneer wordt bekend of Veendam kan doorstarten in de Hoofdklasse?

1893

CiteerSC Veendam krijgt groen licht van KNVB

De KNVB heeft het plan van aanpak van SC Veendam dat gericht is op een doorstart in de hoofdklasse goedgekeurd. De club wil gaan werken met een begroting van ongeveer honderdvijftigduizend euro.

De voetbalbond heeft wel een voorwaarde gesteld. Uiterlijk eind mei moet duidelijk zijn of de plannen organisatorisch en financieel haalbaar zijn. SC Veendam gaat hoogstwaarschijnlijk in de zondaghoofdklasse spelen. Jan Schulting is nadrukkelijk in beeld om trainer te worden.

Immiddels is er ook een bestuur en Raad van Advies geformeerd. Andre van der Veen wordt de voorzitter. Formeel moet de oprichting van de nieuwe vereniging nog plaatsvinden. Dick Lukkien is benaderd om zitting te nemen in de Raad van Advies. De assistent-trainer van FC Groningen is al langer betrokken bij het proces dat tot een doorstart in het amateurvoetbal moet leiden.

De gemeente Veendam is positief over de ontwikkelingen bij de club. De verwachting is dat er op korte termijn overeenstemming wordt bereikt over de huursom voor stadion De Langeleegte.

http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=120933

RoelG

Citeeren doorstart voor SC Veendam in de hoofdklasse zit er niet meer in. De KNVB geeft de club geen tweede kans zich in te schrijven om op amateurniveau door te gaan.

Afgelopen vrijdag gaf het bestuur bij de voetbalbond aan dat de begroting niet sluitend is en werd er besloten zich niet in te schrijven. De KNVB had niet verwacht dat Veendam zich zou terugtrekken. 'We hebben de afgelopen tijd regelmatig contact gehad met het bestuur en het zag er allemaal prima uit. Ik heb er eigenlijk ook nooit aan getwijfeld dat het zou lukken. Aan de andere kant willen we natuurlijk ook niet dat een club na drie maanden spelen omvalt.' zegt beleidsmedewerker wedstrijdzaken Hans Boll van de KNVB.

Beoogd trainer Jan Schulting gaf zondag de moed nog niet op. Hij deed in de uitzending van Noord Sport een oproep om nog één keer de schouders eronder te zetten en een doorstart mogelijk te maken.

Oud-directeur Piet Scholtens heeft een aantal supporters inmiddels laten weten dat SC Veendam definitief ophoudt te bestaan. Scholtens had zich nog graag willen inzetten om er voor te zorgen dat er volgend seizoen gevoetbald zou worden in stadion De Langeleegte. 'Ik kan niets meer doen. Teleurstellend is dit.' zegt clubman Scholtens.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=121608

rogo_breda

Weet iemand of het mogelijk is om binnen te komen in stadion de Langeleegte? Ik wil/moet hem nog steeds een keer bezoeken als ik enigszins in de buurt ben.

Of wordt er ook nog wel eens gevoetbald? Volgens mij heeft FC Groningen er wel eens een oefenwedstrijd gespeeld in de voorbereiding, doen ze dit elk jaar?

Luccie

Citaat van: rogo_breda op mrt 23, 2016, 13:11:51
Weet iemand of het mogelijk is om binnen te komen in stadion de Langeleegte? Ik wil/moet hem nog steeds een keer bezoeken als ik enigszins in de buurt ben.

Of wordt er ook nog wel eens gevoetbald? Volgens mij heeft FC Groningen er wel eens een oefenwedstrijd gespeeld in de voorbereiding, doen ze dit elk jaar?

Misschien word je volgend jaar op je wenken bediend :)

http://www.boerenmacht.nl/wedstrijden-jong-fc-bij-promotie-naar-jupiler-league-in-de-langeleegte

Sebastiaan_W


Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

HRM1880


Arjen

Voor zo ver mij bekend heeft FC Groningen geen schuld aan het stoppen van betaald voetbal in Veendam. Sterker, FC Groningen heeft (op bescheiden wijze) meegedraaid in een van de reddingsplannen voor de plaatselijke BV. Nu het stadion helaas niet meer wordt bespeeld door BV Veendam (mogelijk nog wel door de amateurs van Veendam 1894) is dit mijn inziens niet zo'n raar idee. Dit in tegenstelling tot het aanbieden van goedkope seizoenskaarten van FC Groningen aan Veendam-supporters kort na het faillissement...