De Eredivisie 2008/2009

Gestart door TeeZee, jul 18, 2008, 18:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Mijn voorspellingen uit de dikke duim:

Kampioen: Feyenoord (meer gebaseerd op hoop, want ik vrees dat hun aartsrivaal het wordt)
Degradatie: Volendam, De Graafschap, Willem II

PSV wordt dit jaar helemaal niks, maar dat zeg ik al 5 jaar. Verder verandert er helemaal niks. Een paar bekende subtoppers doen leuk mee, maar durven niet echt mee te doen om de titel. Hopelijk wordt het net zo spannend als de afgelopen twee jaren.

Batflyer

Laat ik ook eens een voorspelling doen.

Kampioen: Ajax
Degradanten: de 2 nieuwkomers, ADO en Volendam

Ben ook benieuwd hoe Twente het gaat doen, nu Rutten, Engelaar en El Ahmadi weg zijn.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Denniz1974

Kampioen: Feyenoord

Bekerwinnaar: Feyenoord

Degradanten: FC Volendam en Willem II

hgrm

Dit topic wordt pas echt leuk in mei 2009, als blijkt hoe ver we er allemaal naast zitten.

Mijn nattevingervoorspellingen-uit-de-dikke-duim:

PSV kampioen. Ajax heeft van Basten, dus dat wordt af en toe de pannen van het dak spelen maar op de momenten wanneer het er om gaat, hopeloos falen. En maandelijks een flinke ruzie tussen MvB en een speler. Feyenoord heeft een iets beter team dan vorig jaar en een goede coach, maar in de breedte niet sterk genoeg, zeker nu ze dit jaar wel Europees spelen. PSV is er niet echt zwakker op geworden en heeft redelijk ingekocht. Bovendien hebben ze de beste coach die er in Nederland rondloopt. AZ gaat zich niet mengen in de strijd om het kampioenschap, maar komt wel bij de eerste vijf. Zeker als van Gaal in de winterstop ontslagen wordt en er een coach wordt aangesteld die het meer van vakmanschap dan van (snel uitgewerkt) charisma moet hebben.

Van de subtoppers zie ik Twente door de mand vallen. Ten eerste een zwaar programma dat al vroeg begint, ten tweede een aantal dragende spelers die vertrokken zijn en ten derde een coach die te veel tijd nodig heeft om zich aan te passen aan het Nederlandse voetbal. Ook NAC en NEC zie ik terugvallen. Dat was daar -met het materiaal dat er rondloopt- te mooi om waar te zijn. Heerenveen, Groningen en Roda zie ik doorgroeien en met Feyenoord, Ajax en AZ strijden voor de tweede plaats.

Dan de middenmoot. Vitesse gaat een goed seizoen spelen en zou zich wel eens kunnen gaan mengen in de strijd om de Europese plaatsen. Utrecht gaat een kleurloos seizoen tegemoet; het Van Hanegemeffect is uitgewerkt en er loopt te weinig kwaliteit rond.

Onderin is het moeilijkst te voorspellen. Een slechte start betekent waarschijnlijk tot het einde van het seizoen vechten tegen degradatie. Sparta en Willem II zouden aan het einde toch boven moeten komen drijven en redelijk probleemloos de nacompetitie moeten kunnen ontlopen. Hetzelfde geldt voor De Graafschap, zolang ze doen waar ze goed in zijn: met hart en ziel aanvallend spelen. Zodra ze gaan angsthazen en voor de defensie kiezen, zijn ze er aan, want daar is het de club niet naar. Volendam mag blij zijn met een plaats in de nacompetitie. Er zijn geen middelen om gekke dingen te doen en gelukkig zijn ze zo verstandig om het dan ook niet te doen. Den Haag en Heracles blijven dan over voor de nacompetitie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Ajax kampioen, nipt voor Feyenoord.

Volendam en Willem II vliegen er uit.

Utrecht eindigt weer eens 9e.

Batflyer

Citaat van: hgrm op jul 18, 2008, 19:17:10
En maandelijks een flinke ruzie tussen MvB en een speler.

Dat is wel wat overdreven. Dat MvB bij Oranje problemen had, wil niet zeggen dat hij bij Ajax ook weer ruzie met spelers gaat krijgen. Van Nistelrooij, Davids, Van Bommel en Seedorf zijn naar mijn mening de lastigste Nederlandse voetballers die je maar kunt noemen, het ligt ook voor een groot deel aan hen dat ze ruzie met de bondscoach hadden.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

hgrm

Davids, OK. Die heeft zelfs ruzie gehad met Hiddink. Dat is net zoiets als een knokpartij met de Daila Lama.

Maar die andere drie hebben toch ook onder diverse sterke persoonlijkheden gewerkt en dat ging wel goed. Als van Basten een uitzondering is, ligt dat aan van Basten. En bij een club zie je spelers ook nog eens elke dag. Ik verwacht dus zeker een aantal binnenbrandjes. En aangezien bij Ajax al jaren de bestuurlijke rust ontbreekt om het snel te blussen, kunnen dat soort zaken het seizoen wel eens gaan beheersen. Een soort Bayern München in de polder.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ajax zal wel kampioen worden. FC Twente valt terug tot plek 8. Groningen en Heerenveen consolideren in de subtop. Roda wordt 14e. Heracles, FC Volendam en ADO Den Haag degraderen.

Stadionhopper

In dit topic kunnen we het hebben over het seizoen 2008-2009 van de Eredivisie.

Het seizoen start goed met 10 doelpunten in 2 wedstrijden.

PSV speelt aanvallender dan verwacht en het combinatiespel is verbeterd. Moet wel zeggen dat Utrecht niets in te brengen
had (ook vanwege blessures).

Ik zou zeggen: op naar het 5e kampioensschap op rij.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Wat een goed PSV zeg, of moet ik zeggen Afellay en Amrabat? Verder was Utrecht wel onder de maat, met als dieptepunt de anderhalf jaar geblesseerde 'topaankoop' Sanmartean, die er weer na 20 minuten af moest.

hgrm

En MvB gaat door waar hij met Oranje gebleven was: spelers wegjagen en non-resultaten boeken. Ik verheug me nu al op de persconferentie van vanavond. En op Twente-Ajax met een uitblinkende Perez.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: Ici c est Paris op aug 30, 2008, 18:04:55
Wat een goed PSV zeg, of moet ik zeggen Afellay en Amrabat? Verder was Utrecht wel onder de maat, met als dieptepunt de anderhalf jaar geblesseerde 'topaankoop' Sanmartean, die er weer na 20 minuten af moest.

Vond het meer de zwakte van Utrecht dan de kracht van PSV, alhoewel ze wederom aantoonden uit het niets te kunnen scoren.

Waar waren Nesu en Ali B trouwens, niet ingeschreven? Hoe amateuristisch... ongelooflijk.

(niet dat dat het verschil had gemaakt, maar toch...)

Joost

Citaat van: hgrm op aug 30, 2008, 20:51:14
En MvB gaat door waar hij met Oranje gebleven was: spelers wegjagen en non-resultaten boeken. Ik verheug me nu al op de persconferentie van vanavond. En op Twente-Ajax met een uitblinkende Perez.

Twente schitteren in Kerkrade? volgens mij is dat de club waar Roda de meeste punten ooit tegen haalt al zullen ze wedijveren met Utrecht en Groningen.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op aug 30, 2008, 22:33:20
Citaat van: hgrm op aug 30, 2008, 20:51:14
En MvB gaat door waar hij met Oranje gebleven was: spelers wegjagen en non-resultaten boeken. Ik verheug me nu al op de persconferentie van vanavond. En op Twente-Ajax met een uitblinkende Perez.

Twente schitteren in Kerkrade? volgens mij is dat de club waar Roda de meeste punten ooit tegen haalt al zullen ze wedijveren met Utrecht en Groningen.

Er staat nergens dat Twente gaat schitteren tegen Roda. Als je goed leest verheugd hgrm op de wedstrijd Twente-Ajax met een uitblinkende Perez. De persconferentie waar hij zich op verheugd heeft alleen betrekkeing op Marco van Basten zo te lezen....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

Is het voetbal eindelijk weer terug bij de publieken, is er op zondagmiddag nog steeds geen studio sport met "langs de velden". Beetje onbenullig voorbeschouwen, dat had ik toch graag weer eens gedaan op zondag.

Ik ben benieuwd wat Feyenoord vanmiddag doet, ik ga LDL eens opzetten. Heb er zin in.