Hoofdmenu

IJshockey

Gestart door Stadionhopper, apr 26, 2008, 15:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: San Paolo op sep 17, 2018, 12:46:53
Geen idee waar ik het moet vragen, daarom maar in dit topic. Iemand ervaring met het bezoeken van NFL, NBA, NHL in de VS? Welke sport is het leukste om te bezoeken qua sfeer? Ik heb zelf namelijk geen idee. Vind ze qua sport an sich allemaal wel interessant.
Ik ben bij twee NHL wedstrijden geweest (Washington Capitals & NY Islanders) en daar hing een 'typische' Amerikaanse evenementen sfeer. Kortom veel entertainment rondom de wedstrijd. Bij NY Islanders was een 'sfeervak', maar dat was allerminst serieus te nemen. Biertjes kun je beter vooraf nuttigen, gezien dat +- 10 Dollar per blik/glas moet kosten.

Kaartjes zijn overigens heel gemakkelijk via de clubsites te koop, al zijn kaarten bij een aantal clubs/wedstrijden wel extreem duur. Zo waren kaartjes van NY Rangers $150+, terwijl je bij NY Islanders voor drie tientjes al binnen was.

Koning Kriel

Ik ben bij de New York Mets geweest (MLB) enorm eenvoudig om aan kaarten te komen en leuk om een keer mee te maken maar ik zie mezelf niet snel nog eens gaan (behalve op Fenway park of Wrigley field)

ALenstra

Ik heb behoorlijk wat ervaring met bezoeken van wedstrijden in Noord Amerika. De sfeer in de stadions valt vaak wat tegen. Veel zaken die in Europa normaal zijn heb je niet in Noord Amerika. Al zie je wel steeds meer sjaaltjes, iets wat een paar jaar geleden ondenkbaar was. Hou er ook rekening mee dat clubs vaak met paperless ticketing werken: kaartjes op je mobiel laden.

Jehoentelaar

Ik heb ooit MLB bezocht (NY Yankees - NY Mets). Dit duel is niet heel representatief omdat het stadion voor de helft met 'uitfans' gevuld was en er daardoor een leuke wisselwerking ontstond. Het gaat inderdaad veel om entertainment, maar als je onthoudt dat het bij vlagen een beetje een kermis kan zijn is het best leuk. Baseball kan wel ontzettend langdradig zijn zonder veel actie maar dat zit in de aard van de beestje.

In dezelfde week ook een duel in de MLS weten te bezoeken (NYRB - Colorado), wat een eigenaardige mix van Europese en Amerikaanse sportelementen bleek. Een kleine choreo bij een doelpunt i.p.v. bij de opkomst, pizzadozen bij de catering, dat soort dingen. Wel een leuke ervaring.

Zou zelf ook nog graag naar NHL en NFL willen, maar dat zal nog wel enige tijd gaan duren.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

ALenstra

In het weekend van 2/3 maart 2019 het final four ijshockeytoernooi om het Nederlandse kampioenschap in het Triavium in Nijmegen. Op 2 maart halve finales en op 3 maart de kleine finale en de finale. Gezien de stand van de ranglijst doen zeer waarschijnlijk Geleen Eaters, Heerenveen Flyers, HIJS Den Haag en Devils Nijmegen mee.

Van pogo tot popo

Gisteren bij Krefeld Pinguine tegen Red Bull München geweest. Winnende goal voor Krefeld in de over time. Leuke ervaring. Ga zeker een keer terug tegen Köln of Düsseldorf!

hgrm

Twee weken geleden heb ik kaartjes gekocht voor Düsseldorf-Krefeld op 1 maart (vrijdagavond). Toen waren er nog genoeg kaartjes voorhanden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Naast voetballiefhebber ga ik ook graag naar de lokale ijshockeyclub; Smoke Eaters Geleen. Alleen spelen die standaard thuis op zondag 19:00. Dat is als ik 's middags ook al amateurvoetbal heb bezocht niet echt een makkelijk tijdstip. Het blijft de laatste jaren dus vooral bij gloryhunten als het er echt op aankomt. (Al wint Eaters zo weinig dat je nauwelijks van gloryhunten kan spreken).

Dit seizoen zag ik de 3e wedstrijd in de halve finale tegen Den Haag, helaas verloren. Daarna was het weer wachten tot de volgende play-offs. Die voor het Nederlands kampioenschap op vrijdagavond moest ik laten schieten maar om de Beneleague, de belangrijkste competitie kon ik weer naar de ijshal.

In de kwartfinale stond Geleen tegen Nijmegen. Nijmegen won toch wel verrassend zowel de beker als de Nederlandse titel en won de eerste wedstrijd in best-of-three in Geleen. De tweede wedstrijd in Nijmegen leek een voortijdig einde van het seizoen voor Eaters in te luiden toen 4 minuten voor tijd een 5-3 achterstand op het bord stond. 4 bizarre minuten later was het 5-7 voor Eaters.

Dus moest er een beslissende 3e wedstrijd komen in Geleen, afgelopen dinsdag. De ijshal was niet zo vol als tegen Den Haag maar met 1200 toeschouwers toch heel aardig gevuld. De sfeer zat er in ieder geval goed in en het werd ook een heerlijke wedstrijd.

In de eerste periode toonde Geleen zich beter maar stond er 2-2 op het bord. Nijmegen was duidelijke de betere in de 2e periode maar scoorde slechts eenmaal waarna Eaters vlak voor het einde van de periode 3-3 kon maken.

In de laatste periode kwam Nijmegen voor een vierde keer op voorsprong en moest Eaters aan een slotoffensief beginnen. In powerplaysituatie en met ook nog de doelman van het ijs werd een minuut voor het einde de 4-4 gemaakt.

Overtime dus en in ijshockey is dat 3 tegen 3. Veel spectaculairder ga je het niet zien. Nijmegen was duidelijk moegestreden en kwam nauwelijks tot aanvallen maar leek stand te houden totdat 12 seconde voor het einde Eaters scoorde. Glanerbrook ontplofte.

In de halve finale is Herentals de tegenstander. Beide competitieduels tussen Geleen en Herentals eindigden in overtime en telkens wonnen de Belgen. Zo ook afgelopen zaterdag in Geleen. Eaters moest dit keer een voorsprong verdedigen maar zag de Belgen na 55 minuten toch langszij komen en in overtime winnen.

Ook de halve finale is best-of-three dus er moest door Geleen gewonnen worden in Herentals zondagavond, en daar was ik nog nooit geweest met een wedstrijd. Een prima vinckmoment dus.

De ijs'tent' in Herentals is best wel bijzonder want het is een semi-buitenbaan. Grote (permanente) tentdoeken overdekken de baan. Die tenten lijken nog het meest op het doek in de hoeken van het Parkstad Limburg Stadion. Aan de zijkanten is er geen beschutting. Er is een kleine staantribune en verder staat het publiek direct langs te boarding. Speciaal daaraan is dat er geen plastic wand is maar netten. Het spel is daardoor soms lastig te volgen maar publiek moet ook opletten bij bodychecks en voor de puck.

Voor deze beslissende wedstrijd was het echt heel vol met bijna 800 toeschouwers waarvan zeker 200 uit Geleen. Voor Herentalsbegrippen is dat echt heel veel.

Het werd wederom een spektakel. 2-2 was het na 1 periode waarin Herentals beter leek. Eaters was dan weer in de 2e periode beter en beloonde zichzelf pas aan het eind van de periode, 2-3. Maar nog voor de zoemer mocht Herentals in een 5-3 situatie gelijkmaken. Herentals nam ook de leiding in de 3e voordat Matthew Beer de 4-4 binnenschoot.

Weer overtime en nu was Geleen de winnaar. Nick Verschuren scoorde na 1:07 de 4-5. Komende dinsdag, wederom in Herentals, valt de beslissing. Daar kan ik helaas niet bij zijn. De winnaar speelt in de finale tegen Heerenveen.

Voor mij was het vinckje 7 van 12 in de Beneleague. Zoetermeer, Amsterdam, Leuven, Antwerpen en Mechelen ontbreken nog.

wekke

Toevallig nu aanwezig op de terugwedstrijd in Herentals. Gezellige drukte rond de ijspiste.

Joost

Citaat van: wekke op mrt 19, 2019, 20:12:11
Toevallig nu aanwezig op de terugwedstrijd in Herentals. Gezellige drukte rond de ijspiste.

Ik zit voor de stream dadelijk :)

Groundos

Ik ben ook bij de tweede wedstrijd om de kwartfinale geweest. Een vriend van mij speelt bij Nijmegen en vroeg of ik mee ging kijken naar die wedstrijd. Ik had zelf nog nooit een ijshockey wedstrijd gezien en was wel benieuwd.

Op tv heb ik natuurlijk weleens wat momenten gezien dat het er hard aan toe kan gaan, maar mijn verwachtingen zijn echt overtroffen. Het is echt spectaculair om zo'n wedstrijd te zien en er hangt een leuke sfeer in de ijshal. Wat ik ook goed vindt is die zuivere speeltijd. Dat zouden ze bij het voetbal ook snel in moeten voeren.

Ik ga zeker nog eens naar een ijshockey wedstrijd, wellicht binnenkort naar Keulen.

Joost

Citaat van: wekke op mrt 19, 2019, 20:12:11
Toevallig nu aanwezig op de terugwedstrijd in Herentals. Gezellige drukte rond de ijspiste.
Wat een kraker is het weer.

wekke

Citaat van: Joost op mrt 19, 2019, 22:37:34
Wat een kraker is het weer.

Geweldig. Niet te geloven dat ik dit niet vaker doe

Joost

Citaat van: wekke op mrt 19, 2019, 23:10:54
Geweldig. Niet te geloven dat ik dit niet vaker doe

Dit zijn wel de krenten in de pap natuurlijk. Een 9-0 voor Herentals tegen Amsterdam met 269 toeschouwers is ook weer andere koek.

Maar wanneer het een beetje gelijkopgaand is dan is Beneleague ijshockey echt leuk om te bezoeken. En als er dan ook nog een beslissend sausje play-offs overheen gaat dan is het helemaal spektakel.

Gisteren waren er overigens 1100 toeschouwers, nog 300 meer dan afgelopen zondag al leek het ongeveer even druk.

wekke

Wij schatten het aantal gisteren zelfs even op een 1.500. Na de eerste periode leek het alsof er weer een hele lading supporters was binnengekomen.