Hoofdmenu

Oost-Europa

Gestart door Sebastiaan_W, mrt 16, 2008, 09:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op jun 21, 2009, 22:50:18
De precieze data zijn nog niet bekend maar onderstaande wedstrijden zijn wanneer ik er ben:

Bulgarije:

Славия 1913 (София) - Локомотив (Мездра)
Локомотив (София) - Спортист (Своге)
ЦСКА (София) - Берое (Стара Загора)

Kroatie:

7. RIJEKA – ZAGREB 
8. LOKOMOTIVA – VARTEKS



Het is wel een stukje van Zagreb,maar heb je weleens foto´s van het stadion van Rijeka gezien?
Deze staat al jaren op mijn verlanglijstje. Tegen een rots aan en vlakbij zee.

http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites&site=stadionfotos_detail&id=1744&ordner=blick&page=1

Wat Sofia betreftde Mt. Vitosha heb ik alleen vanuit het nationale stadion gezien. De Alexander Nevski kathedraal is ook een aanrader, dezeis in de buurt van het nationale stadion.

Hugo

Citaat van: witte leeuw op jun 22, 2009, 07:53:46
Het is wel een stukje van Zagreb,maar heb je weleens foto´s van het stadion van Rijeka gezien?
Deze staat al jaren op mijn verlanglijstje. Tegen een rots aan en vlakbij zee.

http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites&site=stadionfotos_detail&id=1744&ordner=blick&page=1

Die is echt fantastisch, goed medicijn tegen groundhopoververmoeidheid.

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op jun 22, 2009, 07:53:46
Het is wel een stukje van Zagreb,maar heb je weleens foto´s van het stadion van Rijeka gezien?
Deze staat al jaren op mijn verlanglijstje. Tegen een rots aan en vlakbij zee.

http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites&site=stadionfotos_detail&id=1744&ordner=blick&page=1

Wat Sofia betreftde Mt. Vitosha heb ik alleen vanuit het nationale stadion gezien. De Alexander Nevski kathedraal is ook een aanrader, dezeis in de buurt van het nationale stadion.

Ja het stadion van Rijeka ken ik maar al te goed. Mijn medehoppers Remco en Maroboduus hebben dit stadion al op hun lijstje maar ik mis hem nog. Voor dit stadion heb ik de reis van Zagreb naar Rijeka wel over (2 uurtjes met de auto, valt wel mee)


Citeerhet stadion van Lokomotiv ligt een flink eind de buitenwijken in, maar zal nooit gebruikt worden voor avondwedstrijden of europacup omdat er geen lichtmasten zijn



Is dit geen lichtinstallatie dan van Lokomotiv??
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

spons

Citaat van: witte leeuw op jun 22, 2009, 07:53:46
Het is wel een stukje van Zagreb,maar heb je weleens foto´s van het stadion van Rijeka gezien?
Deze staat al jaren op mijn verlanglijstje. Tegen een rots aan en vlakbij zee.


idem, ziet er echt fantastisch uit
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Dennis1981 op jun 22, 2009, 19:57:22
Ja het stadion van Rijeka ken ik maar al te goed. Mijn medehoppers Remco en Maroboduus hebben dit stadion al op hun lijstje maar ik mis hem nog. Voor dit stadion heb ik de reis van Zagreb naar Rijeka wel over (2 uurtjes met de auto, valt wel mee)




Is dit geen lichtinstallatie dan van Lokomotiv??


Nee, er staan wel lichtmasten maar er zit geen verlichting in.

Ben in het stadion geweest een dag na Lokomotiv Sofia - Feyenoord die in het stadion van CSKA werd gespeeld,
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Stadionhopper

Citaat van: Dennis1981 op jun 21, 2009, 22:50:18
De precieze data zijn nog niet bekend maar onderstaande wedstrijden zijn wanneer ik er ben:

Bulgarije:

Славия 1913 (София) - Локомотив (Мездра)
Локомотив (София) - Спортист (Своге)
ЦСКА (София) - Берое (Стара Загора)

Kroatie:

7. RIJEKA – ZAGREB 
8. LOKOMOTIVA – VARTEKS



Helaas zit de voetbalkalender mij enorm tegen tijdens deze vakantie... De dag voordat ik aankom is de CL wedstrijd Dinamo Zagreb - RB Salzburg. Lokomotiva Zagreb speelt de eerstkomende wedstrijden allemaal uit, op 08-08 stond eigenlijk de thuiswedstrijd tegen Varadzin op het programma maar deze is dus omgedraaid, net nu Lokomotiva dit jaar waarschijnlijk in het Maksimir stadion zal gaan spelen. De wedstrijd Rijeka - NK Zagreb is verplaatst van de zaterdag naar de zondag, helaas zal ik op deze dag in de trein richting Belgrado zitten. In laatstgenoemde stad zal ik helemaal geen wedstrijd bezoeken.

De wedstrijden tot nu toe:

07-08 INTER-ZAPR. – CIBALIA  (Zapresic ligt tegen Zagreb aan)
15-08 CSKA Sofia - Beroe Stara Zagora

In Bulgarije staan de speeldata nog niet 100% vast. Het kan zijn dat er meerdere worden bezocht.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Geen kans ergens in de lagere divisie's, oefenwedstrijden, (regionale) bekers etc?

Het Maksimir lijkt me trouwens sowieso leuker met Dinamo, wel jammer van Rijeka maar die zal er vast nog eens van komen.

Rinus A.

Ik zie net dat het nationale team onder 19 van Litouwen meespeelt in de competitie (2e niveau).

AthleticHolanda

Heeft er iemand ooit wedstrijden of stadions in Roemenië bezocht?

Voetbalhopper

Ik ga in in Mei een weekendje naar Praag toe en wil daar graag 2 of 3 wedstrijden bezoeken.

Het speel schema voor de ''eredivisie'' daar heb ik gevonden. Maar wil ook evt een wedstrijd uit de 2e divisie meepakken.

Weet iemand waar ik een speelschema kan vinden ?

Ik neem aan dat je in Praag de kaarten gewoon aan de kassa`s kunt kopen

Verdere tips zijn ook welkom

FSC_87


hgrm

Citaat van: yesyes op dec 23, 2010, 22:26:38
Ik ga in in Mei een weekendje naar Praag toe en wil daar graag 2 of 3 wedstrijden bezoeken.

Het speel schema voor de ''eredivisie'' daar heb ik gevonden. Maar wil ook evt een wedstrijd uit de 2e divisie meepakken.

Weet iemand waar ik een speelschema kan vinden ?

Ik neem aan dat je in Praag de kaarten gewoon aan de kassa`s kunt kopen

Verdere tips zijn ook welkom

In Praag trekt volgens mij alleen de derby Sparta vs Slavia volle zalen. Voor de rest is de belangstelling voor de binnenlandse competitie niet heel erg groot. Let er bij het plannen wel op dat het wel eens gebeurt dat wedstrijden op het laatste moment verzet worden. Ik spreek uit ervaring.


Wat stadions betreft:
Sparta speelt in het Letna-stadion. Absoluut een aanrader.
Slavia speelt in het Eden-stadion. Net nieuw gebouwd, heeft wel wat weg van het AZ-stadion.
Bohemians (de echte) speelt in Dolicek-stadion. Alleraardigst stadion midden in een 19e eeuwse wijk.
Dukla speelt in het Dukla-stadion. Niet heel bijzonder, op de verschrikkelijk stijle hoofdtribune na.

Daarnaast zijn ook het Rosickeho Stadion (geen idee of er regelmatig gespeeld wordt) en het Strahov Stadion (200.000 (2*10^5) plaatsen, 9 velden, veel betonrot) de moeite waard. En is er nog een resem kleinere stadions.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Viktoria Zizkov speelt toch ook in Praag?

Voetbalhopper

Waarschijnlijk gaat het er zo uit zien.

Weekend van 30/4

Herta - 1860

Weekend van 7/5

Sparta Praag- Slovan Liberec
Bohemians 1905 - Sigma Olomouc


had graag Dukla en Slavia B ook toegevoegd aan dit lijstje maar helaas

hgrm

Als je bij Bohemians bent, dan is Slavia om de hoek voor een snelle groundhop. Van Sparta naar het Strahov-stadion is ook niet zo ver; een half uur lopen ofzo. Bovendien een mooie route 'bovenlangs' langs de oude stad.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen